Tror ikke Pardo har en egen side, men eBay-annonsene hans er svært utfyllende; http://tinyurl.com/dfu9p8hifiguru skrev:Prøver å finne en nettside vedr Teddycap, noen som har peil?
Ligger masse info på http://www.pinkfishmedia.net/forum/hifiguru skrev:Prøver å finne en nettside vedr Teddycap, noen som har peil?
Håper du tar deg tid til å legge inn en god rapport om hva DU synes om CDX2 i forhold til CD5X.bruce skrev:Da har jeg tatt den store avgjørelsen. cdx2 er på vei... Jeg hadde ikke tenkt å gjøre dette enda, men kunne ikke la sjansen gå fra meg når både kjøp og salg ordnet seg så praktisk med to politelige og hyggelige mennesker.
Det blir spennende å høre hva dette betyr for musikkopplevelsen. Jeg var jo i utgangspunktet svært fornøyd med cd5x/flatcap2x. Det betyr at jeg får "suggested system 4". Så det kan vel ikke bli så galt?
Det kan jo Biltemakabler også det Men NAC A5 er jo mye bedre da. Gratulerer.nilsen64 skrev:.. Forundelig at denne kabel brukes på allt fra Nait til NAP500!
Hei, hva tenker du om NACA5 vs Chord Odessey 2? Prisen er dessuten i Chords favør ferdig terminert, om man kjøper fra UK.Vidar P skrev:Jeg er jo blant de tonedøve som heller i den retningen. Men det er en glitrende kabel til prisen, og jeg hadde neppe byttet den til noe mye dyrere før jeg hadde passert CDX2/202/200-nivå selv. For egen del og iht egne erfaringer og ører må tilføyes. Den henger bra med dit, og er ikke noe svakt ledd imo før det.
Mvh Vidar P
Jeg har jo et sett NACA5 på 2*5 meter, men de er er lange og uhåndterlige i mitt oppsett. Lydmessig er de sikkert gode nok til mitt bruk (har fortsatt ikke fått mine ht). Men det er mer praktisk med en kortere og smidigere kabel, rett og slett. Det lar seg vel løse...Vidar P skrev:Jeg har hatt gleden av å eie begge (rettere sagt HAR gleden), men har ikke sammenliknet de på en stund. Før i tiden, sist jeg husker å ha sammenliknet var da jeg hadde min 282/250.2 forsterker, og da likte jeg den anelsesvis renere, åpnere og mer innsiktsrike lyden i Odyssey 2 bedre. Er incisiv et norsk ord? NAC A5 virket en anelse mer grovkornet og grå på meg i det systemet.
Men det er marginale forskjeller dette; Naim er ikke rette utstyret å bruke dersom man vil ha noe som er veldig følsomt på kabler imo; forskjellene er der men de er små.
Mvh Vidar P
JEg bestilt 2 x 3.5 meter, mer hånterlig lengde.Carter skrev:Jeg har jo et sett NACA5 på 2*5 meter, og de er er lange og uhåndterlige i mitt oppsett. Det er mer praktisk med en kortere og smidigere kabel, rett og slett.
På n-forum (og sikkert mange andre fora) kan man finne støtte for nær sagt enhver tullete påstandBach_Man skrev:Hvis du søker på Naim-forum ser du også at mange hevder at NACA5 alltid er best.
Jo, det stemmer det. Du var skeptisk til konstruksjonen brukt sammen med Naim. Jeg delte din skepsis, men prøvde altså kablene for å se hvordan det gikk. Jeg hadde på forhånd snakket med Audioplanet om dette og de mente at det burde gå greit siden det var en nyere Naim.Vidar P skrev:Har ikke vi snakket om de der Xindak-kablene tidligere Soedal? At de har høy kapasitans og lav induktans? Synes jeg husker det, men ikke sikker. I så fall skal de jo ikke brukes med Naim-forsterkere, fordi de lar forsterkeren støye i høyfrekvensen.
Mvh Vidar P
Jeg bruker de blå Supra kablene. 2x5 meter. Ikke noe støy. Også er de rimlige. Har et avslappet forhold til kabler, men kunne godt tenkt meg noen rimlige chord kabler. Hadde et sett med slike før på noe annet utstyr, og tror kanskje de kunne passet naim. De tror jeg at jeg gav 1700 kr ferdig terminerte i butikken. 2x3 meter.I manualen står det at forsterkeren kan bli skadet om man bruker andre kabler enn Naims egne. Tydelig at matchen mot Xindak var tvilsom ihvertfall. Jeg har brukt disse kablene med flere andre forsterkere og høyttalere, og aldri opplevd noe liknende
Kanskje i overkant nostalgisk også Svein?Svein skrev:Det ryktes at en ny høyttalerkabel fra Naim er rett rundt hjørnet. Nå forsvinner kanskje det siste produktet fra Naim som gjorde dette merket spesielt (er i det nostalgiske hjørnet). No-nonsense perioden/Vereker-æraen, da Naim virkelig var et alternativ til all annen hifi er definivt forbi. Men Naim vil vel ha sin bit av den mer kommersielle kaka med Hi-line, Power-line og nå en ny høyttalerkabel.
Sikkert for nostaligisk og lite nyansertSteinar O skrev:Kanskje i overkant nostalgisk også Svein?
Du får det til å høres ut som om Naim er ferdig, eller i beste fall kun er blitt 1 av den gemene hop
Jeg forstår også hva du mener, men det hele er vel noe mer nyansert?
1. Det mener Naim fortsatt. Dacen i SN er der kun som et tillegg, og for å selge flere produkter.1.Han uttalte at separat DAC ikke kunne låte bra.
2.Da de hadde fått ham i torven kom Supernait.
Ville man ha en kraftigere integrert forsterker foreslo Vereker å bruke 102/180 og sette de oppå hverandre.Bach_Man skrev:Vereker har vel snudd seg i graven opptil flere ganger allerede. Han utalte at det ikke gikk an å lage en vellydende kraftig nait. Han uttalte at separat DAC ikke kunne låte bra. Da de hadde fått ham i torven kom Supernait.
Hadde forresten vært interessant om ingeniøren som konstruerte ARO hadde blitt værende lengre, virker som han var et friskt pust.
Synes ryktene om en DAC bare blir sterkere og sterkere jeg. Det ville antagelig også være smart rent finansielt når stadig flere bruker computer som kilde.C. Alshus skrev:1. Det mener Naim fortsatt. Dacen i SN er der kun som et tillegg, og for å selge flere produkter.
Alshus; Hva syntes du om AR Sound Green (2?)?C. Alshus skrev:Svein, det er forskjell på ledninger i et Naim-system. Hørte ganske god forskjell på den originale grå Naim- ledningen, AR Sound Green og Chord Anthem 2. Men jeg ser tankegangen din.