Ja, men den har fremdeles drev, noe jeg ikke kommer til å ha her i huset. Blir dumt å måtte punge ut penger for det som sikkert er en god cdp når jeg ikke spiller cd'er. Dessuten koster den nesten like mye som en Supernait, og det er vel en mer worthwhile oppgradering her i huset tenker jeg. Platespilleren blir selvsagt ståendebalthar skrev:fidelio....kanskje den lille uniti skal lyder halfparten av en cd5x ( eller bedre med riped filer ) ? og kanskje den lyder like bra som en 5i..give it a chance man. kanskje du kan selger resten og har bare en box...er det ikke en kjekk tanken ?
men self. beholder din platespiller![]()
draapen skrev:Hmmm,byttet til et nytt ikea "rack" idag og droppet alt som har med demping å gjøre (utenom platespiller`n da den er helt avhengig av det)...
Å herregud her skjedde det ting,absolutt alt fett har blitt trimma bort og har fått et hærlig punch som er helt vanedannende,farlig dette ;D
Alle instrument og lyder blir bokstavelig bare hivd ut og det virker som anlegget er blitt mye raskere,hører faktisk mye mer detaljer og det er lettere å følge musikken...
Det er jo helt vilt at dette hadde så mye å si men når jeg trykka play så tenkte jeg bare.....herregud.
Men (det er alltid et men) det føles som jeg har mistet litt dypbass og varme der nede men får prøve å flytte litt høyttalere imorra etter jobb.
Uannsett morsomt og lærerikt dette,hadde aldri trodd at de var så følsomme for underlaget men vet nå
Et lite bilde av åssen det ser ut her sånn på kveldingen i dårlig lys og ihjel festa kamera hehe
Og de demper jo selv, ved å henge opp printene.MaHa skrev:Vet ikke, og har ikke satt meg inn i det. Bare opplever at demping fjerner særtrekkene med naim, etter min erfaring.
Carter skrev:Og de demper jo selv, ved å henge opp printene.MaHa skrev:Vet ikke, og har ikke satt meg inn i det. Bare opplever at demping fjerner særtrekkene med naim, etter min erfaring.
Også f.eks. 122x/150x/FC2x har en (enkel) opphengsløsning, der kontaktene, printet og frontplata sammen er "frikoblet" fra chassis. Og det er vel flere som mener at "dobbelt opp" med myk avkobling er ugunstig (også Base Tech).MaHa skrev:Jo, på store modeller. Men, her er du vel inne på det essensielle. Naim har gjort en grundig jobb på forhånd med kabinetter osv, slik at man nærmest skal kunne plug & play hvis man har et fornuftig underlag. Slakteblokker, hårfønere, ostehøvler og annet blir da mao. overflødig
Carter skrev:Og de demper jo selv, ved å henge opp printene.MaHa skrev:Vet ikke, og har ikke satt meg inn i det. Bare opplever at demping fjerner særtrekkene med naim, etter min erfaring.
Litt vrient å forklare, iom jeg koblet inn napsc samtidig soom teddy. Kan jo prøve litt frem og tilbake, men det er egentlig ikke interessant. Kan også være at min hc trenger recap etterhvert, men som jeg skrev, klarheten ble betydelig bedre!bruce skrev:Mener du at teddycap er bedre enn hicap? Forklar!hifiguru skrev:Enkelt og greit det der draapen, har hatt min egne lille fest i kveld med nyss innkommne Teddycap som har erstattet min Hicap også har jeg fått napsc på preampen i tillegg! Du verden, hva skjedde, ble som et sett nye briller, ikke en ripe eller flekk, sammen med å montere Pulsarpoints mellom høyttaler/stativ OG stativ/gulv var det ren skjer makeover!
;D![]()
Jeg velsignet med en temmelig vid musikksmak. Mesterparten av platene vises ikke på bildet og der finner man verker av ymse kvaliteter og artister må jeg innrømme.nilsen64 skrev:![]()
flott oppsett toriamos!
og mye fin musikk ser jeg.
![]()
C. Alshus skrev:En drøss olivenprodukter ble satt opp. Alshus "feiret" med chilimarinerte grønne oliven og en Pilsener Urquell.
![]()
Racket er høyt, men det gir en behagelig arbeidshøyde når man skifter plater. (Og det blir jo endel av det.MaHa skrev:I miss me Mana, lad. Høyt som pokker, men utrolig bra.
jeg er usikker, vis du trenger en fraim ever . kanskje en litten mana ved siden isteden ...for teh power packs..eller en veg hylle fra mana etterhvert.C. Alshus skrev:Racket er høyt, men det gir en behagelig arbeidshøyde når man skifter plater. (Og det blir jo endel av det.MaHa skrev:I miss me Mana, lad. Høyt som pokker, men utrolig bra.)
Hvor har du den prisen fra?Svein skrev:Med XPS2 strømforsyning blir det en DAC til rundt 65000. Blir spennende og lese de første rapportene, dacen bør være meget fleksibel og ekstraordinært vellydende.
Feil, Vidar P!Vidar P skrev:I min mening et sekund eller to.nilsen64 skrev:.. er det lang innsp.tid på naca5?
Mvh Vidar P
Innbillning, imo. Skulle likt å se deg (eller meg for den del) identifisere en 5 uker gammel og en helt ny NACA5 i blind lytting.nilsen64 skrev:Feil, Vidar P!Vidar P skrev:I min mening et sekund eller to.nilsen64 skrev:.. er det lang innsp.tid på naca5?
Mvh Vidar P
Har hatt NaCa5 i over ei uke nu og det blir bare bedre og bedre! ;D
Produsenten, hvis navn jeg ikke nevner her (ALSHUS!!), sier at den trenger minst 3 - 5 uker og spilles inn.![]()
så lenge det står "Hybrid SACD" skulle det ikke være no problem.Steinar O skrev:Kan denne spilles av på cd spiller?
Lastes ned på harddisk er vel neppe noe problem?
Audio CD (11 Oct 2004)
Please Note: Requires SACD-compatible hardware
SPARS Code: A-D
Number of Discs: 1
Format: Hybrid SACD, SACD
Takk for hjelpen![]()
Hva mener du med dette? Her blir det litt utydelig for meg, hva har mitt navn med produsenten å gjøre? Har du spist for mange bokstavkjeks?nilsen64 skrev:Produsenten, hvis navn jeg ikke nevner her (ALSHUS!!), sier at den trenger minst 3 - 5 uker og spilles inn.![]()
Billige LS Hybrid. Tok et eksempel i denneVidar P skrev:Hvilken skive er det der Steinar?
Mvh Vidar P
Steinar O skrev:Billige LS Hybrid. Tok et eksempel i denneVidar P skrev:Hvilken skive er det der Steinar?
Mvh Vidar P
![]()
Ser det står det samme på denne og den fungerer eksellent hos meg, så da er vel svaret gitt antar jeg.
![]()