Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    another tt , which is build around the aro...

her fortsat utten aro...få ser hvor lenger jeg holder ut ;)

Vedlegg

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.268
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Vidar P skrev:
    De er kliss like å se på.

Akkurat som samtlige modeller av LP12 da. ;)

Noen som var på Kontrapunkt?

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    takk til kontrapunkt og carl michael engvall fra Ljudtema i sverige for en veldig hyggelig og informativt naim kveld. hyggelig også å få hilst på HH og flaggerkatten :)

kvelden var faktisk bra besøkt.

vist og demonstrert blir nait 5i , nait xs, supernait,2002/200, hicap, napsc,cd5i/cd5x;cdx2;hdx...naca5 og allae såm høyttaler

synst det var spennende å høre forsjel mellom de enkle bokser . vi arbeitet os op fra gi serien til de små modeller i refereanse klassen 202/200 hicap /snaps

for meg blir nait xs stor de overaskelse. absolut vert penger ( tror rund 4 k mer ) over nait 5i,

in the end we got the chance to listen to the hdx and compare it with the cdx2. i was enough with 2, 3 songs to understand, that the hdx was in a different class and heading toward the s naim cd player class. how far i can´t tell , since there was no cds player to compare.carl michael proposed, it will leave the cds3 behind.
    it was further mentioned, that it was the newer version of the hdx, which got the ripping drive updated. the ripping time went down from 8 to 3 minutes.in the next software update it should be possible to rip to an attached nas or hard drives and the possibility of internet radio might be implemented.

in the end the hicap was also demonstrated on the supernait

beklager ingen bilder. glemte min minekort... :-X
    hilsen b

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Noen lurer på om visse kombinasjoner med Naim favoriserer klassisk eller andre sjangre. Der er nå hele poenget med Naim for min del. Glem sjangre, Naim spiller de alle med bravur.
    For nye i tråden: kjappeste måten å "forstå" Naim, og for å få orden i kaoset: få hørt ett Naim-oppsett eller to! Det er de samme grunnegenskapene du hører hele veien fra entry og oppover, det bare blir så mye bedre etterhvert. Nemlig en uslåelig timing som gjør at musikerne spiller sammen, istedet for å høres ut som de er mikset inn en etter en.
    Naim spiller musikk slik musikk høres ut, mens så mye, mye annet spiller den samme musikken, men oppdelt i lyder.

S

Steinar O

Gjest
    Vidar P skrev:
    Naim-diskusjonene er blitt så rare at vi kan gjerne holde oss til gramnegative og grampositive stavbakterier for min del :)

Mvh Vidar P

balthar skrev:
    in the end we got the chance to listen to the hdx and compare it with the cdx2. i was enough with 2, 3 songs to understand, that the hdx was in a different class and heading toward the s naim cd player class. how far i can´t tell , since there was no cds player to compare.carl michael proposed, it will leave the cds3 behind.
    it was further mentioned, that it was the newer version of the hdx, wish got the ripping drive updated. the ripping time went down from 8 to 3 minutes.in the next software update it should be possible to rip to an attached nas or hard drives and the possibility of internet radio might be implemented.

hilsen b
    Disse 2 har IMO en viss sammenheng.

Tror man må løsne litt på slipset og innse at fokuset på kilde har tatt en annen retning. Kilden er antakelig like viktig, men formatet eller vinklingen er annerledes.
    Mange frykter å brenne inne med kostbare cd spillere, undertegnede er en av dem. Selv om det kan være storm i et vannglass er det ikke til å stikke under en stol at tidene forandrer seg. En cdp varer ikke evig mekanisk sett og alle ønsker ikke å ta det tapet/ belastningen og går direkte til andre mer "fremtidige", men også rimeligere løsninger.
    Alle har ikke råd til HDX eller Linn DS, derav ulike SB og PC/ Dac løsninger som ikke nevnes i Naim sammenheng. Av den grunn utelates kanskje å nevne kilde i diskusjonen også.

HDX konseptet er kjempespennende og om det kan finpusses ytterligere er jo det fint. At den legger S3 bak seg i støvet er vel en overdrivelse antakelig, men om man får kildekvalitet på CDX2 nivå i tillegg til de øvrige fordelene....da er jeg fristet.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    "HDX konseptet er kjempespennende og om det kan finpusses ytterligere er jo det fint. At den legger S3 bak seg i støvet er vel en overdrivelse antakelig, men om man får kildekvalitet på CDX2 nivå i tillegg til de øvrige fordelene....da er jeg fristet."

det var ja det , hva jeg var interesert i også. jeg synst forsjell mellom cdx2 og hdx var støre en mellom 5x og cdx2...carl michael mente at hdx utten xps går forbi en cds3. næreste møglieten å høre på dete i scandinavia hos en forhandler er vel først i gøteborg. og jeg tror man bør opplever dete selv før man tror på det ;)

jeg synst intergrert internet radio i naimkvalitet er helt klar en atraktivt opsjon...jeg ser på hdx såm en spiller i forvandling. jeg bare hoper ikke, at den ender såm dvd 5 og nVi.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Steinar; jeg mener nok ikke noe om akkurat det; gode kilder er gode kilder uansett type; men kommentaren lengre opp gikk nok på at naimister kanskje i større grad bør understreke dette med systemtanken innen Naim når noen som ikke kjenner Naim kommer med spørsmål om Naim.

Bakgrunnen er at det tilsynelatende blir mye spørsmål i retning av "vil den forsterkeren drive de høyttalerne", og det er en innfallsvinkel til Naim som jeg føler meg veldig fremmedgjort i. Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt.

En Naim-forsterker inn i et system (som kanskje ikke engang har sympatiserende egenskaper) vil sjelden gi noe representativt bilde av Naim totalt sett. Man kan ikke smake på etpar av ingrediensene i en pizza, for deretter å tro at man har smakt pizzaen, om du skjønner hva jeg mener.

Poenget er at jeg anbefaler en helhetlig innfallsvinkel, og om man skal høre på Naim så er man aller best tjent med å høre Naim i et system alt passer for optimalt resultat, og man er godt tjent med å få et lite innblikk i den noe utradisjonelle hifitankegangen bak Naims produkter. Derfor sier jeg at jeg synes det blir feil innfallsvinkel for meg dette med f.eks ensidig forsterkerfokus. Men jøsses, andre må gjerne kose seg med Naim på akkurat den måten de vil for meg.

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    balthar skrev:
    det var ja det , hva jeg var interesert i også. jeg synst forsjell mellom cdx2 og hdx var støre en mellom 5x og cdx2...carl michael mente at hdx utten xps går forbi en cds3. næreste møglieten å høre på dete i scandinavia hos en forhandler er vel først i gøteborg. og jeg tror man bør opplever dete selv før man tror på det ;)
    Det tror jeg også; har hørt begge men ikke i sammenlikning; men det virker på meg som om denne forhandleren kanskje slår på stortromma da han ser mulighet for å kunne selge HDX i bøtter og spann dersom den blir erklært bedre enn noe langt dyrere. Han sliter kanskje med troverdigheten siden ingen av hifimagasinene som har hørt denne har kommet til samme rangering?

Mvh Vidar P

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Var veldig interessant demokveld igår ja. Fikk dessverre ikke hørt HDX og Hicappet Snait da jeg måtte dra; hvordan lød Snaiten med HC?

Kveldens største WOW for meg var CD5x til CDX2. Sistnevnte var ikke bare bedre slik overgangen CD5i til CD5x virket, men milevis bedre.

Den andre jeg merket meg var Supernait, likte ikke lyden den laget hos Kpunkt i det hele tatt. 5i var bra, XS var bedre (for en forsterker!) men når man så koblet inn Snait ble lyden pågående og ikke like behagelig og lettflytende. Med 202/200-settet var godfølelsen tilbake. Synes 5i-XS-202/200 hadde samme karakter mens Supernaiten var markant annerledes.¨

Allaeene vet jeg ikke helt hva jeg synes om. De lyder veldig likt et ok PA-anlegg i mine ører, men det er kanskje poenget?

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Var det Cd5x eller Cdx2 som spilte når dere gikk opp til Snait? Rimelig avgjørende for utfallet mtp balanse.

Fidelio skrev:
    Den andre jeg merket meg var Supernait, likte ikke lyden den laget hos Kpunkt i det hele tatt. 5i var bra, XS var bedre (for en forsterker!) men når man så koblet inn Snait ble lyden pågående og ikke like behagelig og lettflytende. Med 202/200-settet var godfølelsen tilbake. Synes 5i-XS-202/200 hadde samme karakter mens Supernaiten var markant annerledes.¨

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    ja enig...da blir det bare å reise ned å høre på det sel, vis det er av interesse. jeg har hørt hdx flere ganger på forsjelsteder ( med og utten xps og powerlines ) men aldri isammenhang med en naim cd player.

for meg var det i går for første gang, jeg hørte hdx side ved side med cdx2. og resultatet var klar etter første toner . jeg tror mer på det , at hdx er plasert, da hvor naim vil har den.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Han spilte på CD5x og byttet til CDX2 på Snaiten. Den litt harde karakteren jeg synes Snait hadde også med CDX2 forsvant som dugg for solen med 202/200 og samme cdp.
    Synd han ikke spilte på CDX2 og XS, mistenker at jeg hadde likt det bedre enn CDX2 og Snait.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Har lest mye delte meninger nå om Snait, kan virke som at den i det minste er noe annerledes enn en del andre modeller, og at slettes ikke alle liker den så umiddelbart som andre integrerte. Har ikke hørt den selv. XS hadde det vært artig og prøvd.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    Allaeene vet jeg ikke helt hva jeg synes om. De lyder veldig likt et ok PA-anlegg i mine ører, men det er kanskje poenget?

haha..ja den måte forlate min stue også etter 1/2 år ( så kom sbl )...få hoper at det kommer en bra nye høyttaler etter sommeren eller snart.

synd man ikke har hilst på hverandere (neste gang navneskilt ;) )...fidelio

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Hehe ja jeg har en tendens til å bli litt apatisk i vernissage-lignende situasjoner. Får hilse på bedre neste gang (det var meg du tilbød plassen din før andre lytterunden. Det roet ned bassen litt).

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Heisann! Var hyggelig å møte dere Flaggerkatt og Balthar. Navneskilt hadde kanskje vært en ide ja, så hadde jeg fått hilst på Fidelio også.

Ellers vil jeg si at Kontrapunkt og Ljudtema arrangerte en meget hyggelig og avslappet lytteseanse med mye god musikk og bra stemning. Var første gang jeg jeg fikk demonstrert en slik samling med Naim produkter sammen, og syntes det var meget interessant å høre de gradvis forbedringene. Nå har jo Balthar og Fidelio sammenfattet kvelden på en veldig god måte, men kan vel prøve å legge til mine inntrykk også.

Den store overraskelsen synes jeg var nait xs. Denne spilte en god del bedre enn nait 5i og må vel nesten sies å være en no brainer for noen på jakt etter forsterker i denne prisklassen. Den viste også tydelig forbedringene en bedre kilde gir. Forskjellene i kvalitet på kildene benyttet var forresten veldig tydelig oppover i prisklassene og CDX2 var virkelig kongen på haugen. Inntil de koblet opp HDX... At denne var overlegen på naturlighet og ro i lydbildet ble umiddelbart klart.

I motsetning til Fidelio synes nå jeg at Supernait spilte meget bra, og selv om jeg er enig i at 202/200 gjør en god del ting veldig bra foretrekker jeg vel Supernaits litt rundere måte å spille på. Har tidligere hatt 202/200 og syntes den blir litt for hard og tynn i mellomtonen. Dette vil vel helt klart være en smakssak og avhengig av hva slags musikk en spiller mest av. Vil anta elskere av klassisk vil foretrekke 202/200 f.eks.
    Det som uansett er hevet over enhver tvil er at en hi-cap gjør underverker for SN. Så da er det avgjort....en hi-cap må i hus.

HH

S

smog

Gjest
    Hei

Har dere noen formening om hvordan XS spilte i forhold til SN??

Mvh
    Even

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Jeg foretrakk XS, men tror jeg er i mindretall. Man er nok nødt til å høre på begge selv.

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Har ikke du en Supernait da Smog? Absolutt ingen grunn til å bytte til xs i alle fall, selv om denne overrasket veldig. I mine ører er nok SN noen hestehoder foran XS fortsatt.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Har du fått deg en YBA Integre DT også, smog? Den er jo mildt sagt sabla god. Noe av det beste jeg har eid, men noe annerledes enn naim? Hvordan står den seg mot Snait, synes du?

Flaggerkatt

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2005
    Antall liker
    6
    Hyggelig å få hilst litt på folk, syntes det var riktig trivelig hos Kontrapunkt. Utskifting av den ødelagte fjernkontrollen til min nåværende Nait 5i ble det jammen en ordning på også, veldig smidig løst av Kontrapunktkara :)

Som HH skriver - Nait XS var en no-brainer - Nait XS var sjokkerende god, ikke minst med tanke på prisen. For meg som er i det nederste skiktet av Naim, er denne et veldig naturlig neste steg, ikke minst med tanke på at den kan oppgraderes med så ymse. Kunne vurdert SN også, men jeg vil heller sette DAC-pengene annetsteds, tror jeg, og for meg i går syntes jeg nesten overgangen fra 5i til XS var større enn fra XS til SN.

Når bare skattepengene kommer i juni, så blir det oppgradering :)

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    I mine ører var XS nokså lik SN i voicing. Den manglet likevel endel i ren kraft i forhold til SN når man skrudde opp volumet (avhenger av ht). SN har altså mer å gå på i tillegg til å ha DAC innebygget. Har du små høyttalere og klarer deg uten DAC så er jo svaret enkelt, spar penger.

S

Steinar O

Gjest
    Vidar P skrev:
    Steinar; jeg mener nok ikke noe om akkurat det; gode kilder er gode kilder uansett type; men kommentaren lengre opp gikk nok på at naimister kanskje i større grad bør understreke dette med systemtanken innen Naim når noen som ikke kjenner Naim kommer med spørsmål om Naim.

Bakgrunnen er at det tilsynelatende blir mye spørsmål i retning av "vil den forsterkeren drive de høyttalerne", og det er en innfallsvinkel til Naim som jeg føler meg veldig fremmedgjort i. Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt.

En Naim-forsterker inn i et system (som kanskje ikke engang har sympatiserende egenskaper) vil sjelden gi noe representativt bilde av Naim totalt sett. Man kan ikke smake på etpar av ingrediensene i en pizza, for deretter å tro at man har smakt pizzaen, om du skjønner hva jeg mener.

Poenget er at jeg anbefaler en helhetlig innfallsvinkel, og om man skal høre på Naim så er man aller best tjent med å høre Naim i et system alt passer for optimalt resultat, og man er godt tjent med å få et lite innblikk i den noe utradisjonelle hifitankegangen bak Naims produkter. Derfor sier jeg at jeg synes det blir feil innfallsvinkel for meg dette med f.eks ensidig forsterkerfokus. Men jøsses, andre må gjerne kose seg med Naim på akkurat den måten de vil for meg.

Mvh Vidar P
    Skjønner godt hva du mener Vidar!

Her er det blitt mange veier å gå og hver enkelt må finne sin. Om den kun består av Naim forsterker med ikke passende høyttalere og dårlig kilde så er det også en vei, men antakeligvis en dårlig vei.

Forøvrig spennende å høre rapport fra KP. Det overrasker meg ikke at CDX2 seiler opp som god, men at HDX legger den bak seg er nytt for meg.
    Fikk mail fra en kar idag, som for øyeblikket eier både HDX og CDS3/ 555PS. Han har prøvd begge og HDX/ PS legger glatt bak seg CDX2 med ditto psu, mens han synes HDX vs CDS3 låter mer Hifi.
    Dette er selvfølgelig helt subjektivt, jeg vet ingenting om øvrig utstyr eller rom.

Akkurat nå er blikket rettet mot Linn DS.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    Fidelio skrev:
    Hehe ja jeg har en tendens til å bli litt apatisk i vernissage-lignende situasjoner. Får hilse på bedre neste gang (det var meg du tilbød plassen din før andre lytterunden. Det roet ned bassen litt).
    ;D i see i see.da gjør vi det neste gang. nå kjenner man ja noe ansikter .

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    well,well soon we will have a naim dac , which is actually ment for the hdx. add a 555ps a powerline , 3 layers of fraim and you have the mess ;)

hvelken linn ds tenkte du på...steinar ?

S

Steinar O

Gjest
    balthar skrev:
    well,well soon we will have a naim dac , which is actually ment for the hdx. add a 555ps a powerline , 3 layers of fraim and you have the mess ;)

hvelken linn ds tenkte du på...steinar ?
    Mitt digitale kildevalg er for øyeblikket i fritt valg og er fristet til å kjøpe tilbake en CDX2 eller S3 :)

Når det er sagt har jeg bestilt en beresford Dac (BILLIG), for å få litt mer ut av cdp, i tillegg til å spille av fra PC eller Mac.

Fikk et tips idag om at flere kjøper Linn Sneaky DS, som også har preamp. og effekt innebygget. Dette er en relativt rimelig inngang til å lære DS å kjenne. Om og når man vil oppdatere til andre modeller, kjenner man konseptet. Sneaky kan da flyttes til et anlegg nr. 2.

Skeptisk.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    skjønner...

likte du din cds3 ? savnet du noe med den ?

det er masse tilbud på cds3 akurat nå, kanskje du får en cds3 rimliger en du salgte den for :)

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Sneaky er jo egentlig et komplett anlegg, bare å koble til noen lettdrevne høyttalere og en PC. Lyden skal ligge omtrent på samme nivå som Majik Cd-spiller til 25k. Så til rundt 10k må det jo være et superkjøp og et fantastisk anlegg nr. 2.

S

Steinar O

Gjest
    balthar skrev:
    skjønner...

likte du din cds3 ? savnet du noe med den ?

det er masse tilbud på cds3 akurat nå, kanskje du får en cds3 rimliger en du salgte den for :)
    Mange muligheter. Jeg skal nok finne ut av det.

Jeg tror CDS3 har godt av en 555PS, men sånn kan man jo holde på.

Sneaky er jo egentlig et komplett anlegg, bare å koble til noen lettdrevne høyttalere og en PC. Lyden skal ligge omtrent på samme nivå som Majik Cd-spiller til 25k. Så til rundt 10k må det jo være et superkjøp og et fantastisk anlegg nr. 2.

Nettopp.

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Undrer litt.Med tanke på Naim SN og andre intergrerte med innebygget DAC.
    Med innebygd dac ,skulle man ikke da tro at den er veldig godt avstemt til forsterkeren?At de sammen får en meget bra helhet,og at det kan være det samme hvilken cd-spiller man har så lenge den har et bra driverk og transport.Det bør i allefall være slik.Eller stemmer det ikke?

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    smog skrev:
    Hei

Har dere noen formening om hvordan XS spilte i forhold til SN??

Mvh
    Even
    xs played more dirty with an certain eagerness. where the 5i was a bit more aggressive, the xs had more sovereignty. the supernait is a different level though. much more elegant and quieter and detailed. though it seams on the first sight , that the xs was a bit more fun. if i had to choose , i still would go for the supernait without question, but the xs is really something for money :)

the 202/200 combo didn´t convince me somehow ( i heard it much much better several times ). i found the loud played classical piece not very amusing . but at this time i was sitting back the sofas with the head leaning over to the front :p

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Ser endel film hjemme, og Naiten lyder fortreffelig til dette. Imidlertid blir det selvsagt begrenset med bass (bang! boom!) med mine WB. Tenker på å kjøpe en subwoofer til filmbruk. Nait har ikke pre ut, og har ikke så lyst på sub at jeg har lyst til å bytte ut 5i.

Går det an å "tappe" signal fra høyttalerne inn i høyttalerinngang på en aktiv sub, eller er dette helt krise? Har ikke lyst til å kjøre signalet til ht gjennom delefiltret i en sub, så derfor lurer jeg på om det er en mulighet å gjøre det på denne måten.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    REL subber kjører du på den måten. Kobler sub'en rett i samme terminaler som høgtalerene med medfølgende kabel.

S

Steinar O

Gjest
    Fidelio skrev:
    Ser endel film hjemme, og Naiten lyder fortreffelig til dette. Imidlertid blir det selvsagt begrenset med bass (bang! boom!) med mine WB. Tenker på å kjøpe en subwoofer til filmbruk. Nait har ikke pre ut, og har ikke så lyst på sub at jeg har lyst til å bytte ut 5i.

Går det an å "tappe" signal fra høyttalerne inn i høyttalerinngang på en aktiv sub, eller er dette helt krise? Har ikke lyst til å kjøre signalet til ht gjennom delefiltret i en sub, så derfor lurer jeg på om det er en mulighet å gjøre det på denne måten.
    Har benyttet min Naim n-sub tilkoblet høyttalerne og den er ment å skulle kobles sånn, med fordel....

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.268
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Fidelio skrev:
    Tenker på å kjøpe en subwoofer til filmbruk.

Har en Bag End Infra 18 du kan langtidslåne, om du vil. Noget stor. 60x55x45cm.

Kan kobles på høyttalerne.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Fidelio; med Nait er det lurt å tappe signalet fra høyttalerens terminaler, ikke forsterkerens. Og inn på høynivåinngang på en subwoofer selvsagt.

Mvh Vidar P

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    Brasse skrev:
    REL subber kjører du på den måten. Kobler sub'en rett i samme terminaler som høgtalerene med medfølgende kabel.

har også en rel...fungere veldig bra..jeg har den minste rel "quake"...bra for film, enda bedre for helle musikk samlingen :D

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Eg hadde også Quake :) Kosta 3x de frontene eg hadde før.. Fikk den aldri til å spille på lag med rommet, så eg solgte den til en hyggelig svenske. Hadde planer om å møte opp på Naim-lyttinga men drog på prøvekøyring av BMW istaden 8)

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Vidar P skrev:
    Fidelio; med Nait er det lurt å tappe signalet fra høyttalerens terminaler, ikke forsterkerens. Og inn på høynivåinngang på en subwoofer selvsagt.
    Supert, det var det jeg hadde tenkt så hvis det ikke er noe i veien for å gjøre dette er det vel det enkleste. En WB Torus hadde vært noe men den blir nok litt i overkant i forhold til resten av utstyret, selv om den er laget for å funke med stativerne til WB.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn