Sitter med ca. samme intrykket, har prøvd Dynaudio Contour 1,3SEtoriamos skrev:Har prøvd Dyanudio Focus 140. Glimrende høyttaler. Dog ikke supermatch med Naim (202/200) Litt for tilbaketrukket/lukket lydbilde - samt at diskanten er noe avrundet. Foreslår en lytt på Monitor Audio.mrts skrev:Hei folkens.
Jeg har etter å ha lest om naim i mange år nådd punktet hvor jeg må prøve selv.
Hjemlån av elektronikk kan jeg nok glemme pga geografi, men om noen her vurderer å kvitte seg
med forsterkerutstyr (fra XS til 202/200) kan dere godt sende meg en pm.
Har lest ca hver 3 side i tråden (puh...), men har noen 'kompabilitets' spørsmål
Har noen erfaring med Naim sammen med:
1: Benchmark dac?
2: Dynaudio høyttalere?
3: Zu høyttalere* (vurderer utprøving av disse senere i vinter, Essence eller Presence)
Håper noen kan forbarme seg over en uinnvidd, og gjerne gi litt råd om hva jeg kan forvente
med Naim forsterkeri (til å begynne med) sammen med utstyret over.
Mvh
Torjus
Naim skal være følsom for kilde - hadde vel egentlig ikke ville valgt DAC fra en annen produsent.
Velkommen skal du være! Du har noe å se frem til der..Rottenikken skrev:Hallo!
Jeg får vel melde meg inn her jeg også da Naim Headline og NAPSC er på vei i posten. Disse 2 skal brukes på Denon AH-D5000. Må si jeg gleder meg mye ;D
Hei. Du må nok gå via pre ampen din.Rottenikken skrev:Kanskje et noe dumt spm men kan jeg koble cdspiller/vinyl rett i Headline? Eller må jeg gå igjennom preampen jeg har? Er nokså fersk innen hodetelefoner
Joa, det låt hyggelig også hos meg. Men merka at det mangla litt sprut når jeg sammenlignet med MA. Når sant skal sies, så ble det litt fram og tilbake-lytting før jeg fant at MA var best på Naim. MA har en annen måte å spille på. Mer frampå, mer utstrakt i diskanten - men også med mindre kropp enn Focus 140. Smak og behag kanskje - men totalopplevelsen ble bedre med MA.hifiguru skrev:Jeg likte godt Dynaudio/Naim, spilte på Countor 3,4 og 5,4 på 112x/150. Ikke owerkill akkurat men på normale nivåer låt det hyggelig.
Toriamos, har du noengang hørt B&W 805s med din Naim 202/200 kombo?toriamos skrev:Joa, det låt hyggelig også hos meg. Men merka at det mangla litt sprut når jeg sammenlignet med MA. Når sant skal sies, så ble det litt fram og tilbake-lytting før jeg fant at MA var best på Naim. MA har en annen måte å spille på. Mer frampå, mer utstrakt i diskanten - men også med mindre kropp enn Focus 140. Smak og behag kanskje - men totalopplevelsen ble bedre med MA.hifiguru skrev:Jeg likte godt Dynaudio/Naim, spilte på Countor 3,4 og 5,4 på 112x/150. Ikke owerkill akkurat men på normale nivåer låt det hyggelig.
Nei det har jeg ikke. Har hørt B&W 805 med en Tact-forsterker. Låt ikke så bra i mine ører. Har etterhvert utviklet en små-skepsis til B&W - muligens ufortjent.Liotheles skrev:Toriamos, har du noengang hørt B&W 805s med din Naim 202/200 kombo?toriamos skrev:Joa, det låt hyggelig også hos meg. Men merka at det mangla litt sprut når jeg sammenlignet med MA. Når sant skal sies, så ble det litt fram og tilbake-lytting før jeg fant at MA var best på Naim. MA har en annen måte å spille på. Mer frampå, mer utstrakt i diskanten - men også med mindre kropp enn Focus 140. Smak og behag kanskje - men totalopplevelsen ble bedre med MA.hifiguru skrev:Jeg likte godt Dynaudio/Naim, spilte på Countor 3,4 og 5,4 på 112x/150. Ikke owerkill akkurat men på normale nivåer låt det hyggelig.
Leste et tidligere HiFiChoice som hadde den kombinasjonen (samt en CDX2) i sin "Beatiful Systems"- spalte og skrøt fælt av synergien i dette oppsettet.
Tja.....mulig mine ører er litt rare men hos meg låter Naim og B&W bra sammen. Hadde vært artig og sammenlignet med dine MA'ertoriamos skrev:Nei det har jeg ikke. Har hørt B&W 805 med en Tact-forsterker. Låt ikke så bra i mine ører. Har etterhvert utviklet en små-skepsis til B&W - muligens ufortjent.
Torjus, tror ikke Zu og Naim er en god match. Jeg har vært eier av Zu Druid mk4 og en god del Naim olive og eldre utstyr. Min erfaring er i likhet med savnede Vidar P at Naim liker å jobbe litt med høyttalerene, og Zuene er nok en litt for lett last for de musikalske naimene. Zu spiller derimot meget bra om du finner en en renraset SET forsterker. Har mailet en del med konstruktøren av Zu høyttalerene så jeg kan sende hans anbefalinger på forsterkere på PM om du er interessert.mrts skrev:Hei folkens.
Jeg har etter å ha lest om naim i mange år nådd punktet hvor jeg må prøve selv.
Hjemlån av elektronikk kan jeg nok glemme pga geografi, men om noen her vurderer å kvitte seg
med forsterkerutstyr (fra XS til 202/200) kan dere godt sende meg en pm.
Har lest ca hver 3 side i tråden (puh...), men har noen 'kompabilitets' spørsmål
Har noen erfaring med Naim sammen med:
1: Benchmark dac?
2: Dynaudio høyttalere?
3: Zu høyttalere* (vurderer utprøving av disse senere i vinter, Essence eller Presence)
Håper noen kan forbarme seg over en uinnvidd, og gjerne gi litt råd om hva jeg kan forvente
med Naim forsterkeri (til å begynne med) sammen med utstyret over.
Mvh
Torjus
Aner ikke hvem som skulle påstå at du har rare ører. For alt jeg vet passer Naim og B&W sammen som fot i hose.Liotheles skrev:Tja.....mulig mine ører er litt rare men hos meg låter Naim og B&W bra sammen. Hadde vært artig og sammenlignet med dine MA'ertoriamos skrev:Nei det har jeg ikke. Har hørt B&W 805 med en Tact-forsterker. Låt ikke så bra i mine ører. Har etterhvert utviklet en små-skepsis til B&W - muligens ufortjent.
må ja vel slippes først i england fortsat ingen informasjon....mrts skrev:Mulig jeg har oversett det i tidligere innlegg, men vet noen når Naim Dac'en slippes i Norge?
ZeroDust er anbefalt å bli brukt mellom hver spilling. Om pickupen blir veldig forurenset over tid, så kan den ikke være SÅ veldig bra akkurat.balthar skrev:leon skrev:Hei.
Er det noen her som har prøvd "ZeroDust Styluscleaner"
pick up renser ?
jeg har en. veldig bra synst jeg. har hat den 2 år nå. vis pick up er veldig verurenset brukker jeg en karbonfiberbørste med lit liquid.
Til JB?C. Alshus skrev:Høres ut som noe Greve László Almásy kunne ha sagt....