Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Carter skrev:
    Fidelio skrev:
    Carter skrev:
    Fidelio skrev:
    Carter skrev:
    According to the HiFi World review (current issue), the quality of the RipNAS rips are slightly better than those of the HDX ...
    Hvordan fant de ut dèt?
    Sammenliknet.
    Med ørene?
    Hehe, såvidt jeg husker lyttet de på filer (Pet Shop Boys) rippet med HDX til en ekstern hd/nas mot filer rippet med RipNAS, og hørte små forskjeller i sistnevntes favør.

Med andre ord en dønn useriøs test som ikke bør tillegges noen som helst vekt, men dessverre hva vi kan forvente av dagens hifiblader. Var den beste rippen den som de likte best? Går det i det hele tatt an å hevde at to datamaskiner leser en cd forskjellig? Hvis jeg installerer Windows på min datamaskin så vil resultatet bli forskjellig avhengig av hvilket cd drev som er installert?

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    it is in the current issue of hifi world. i thought the hdx and the ripnas files were described as very close.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    Man skrev:
    balthar skrev:
    interesting what you write MAN.

i wonder in general what the i pod ( maybe even soon a new generation ) and a good memory stick can do for the replay through the dac. with an i pod , the ipod itself takes over the streamer functions.but with a memory stick the dac does it. how big is the difference of the streamer function on the performance ?

as i understood naim is going to build a streamer as well? so i guess the influence on the performance must be not just small. what about a sonos or a sqeezebox ?

by the way i heard from many sides now, that the RIPNAS has a fantastic rip quality, which comes very very close to the one of the hdx.
    Det er DAC'en som streamer fra henholdsvis iPod og minnepinne. Og det er DAC'en som er Master i begge tilfeller. Men med minnepinnen har man ikke noe valg m.g.t til å supplere strøm over USB da den minnepinner ikke har innebygd batteri. Det er egentlige den eneste forskjellen.

is it so ?...so with other words it is a half streamer. why didi naim not build in the whole streaming function ? would be so cool to drop the computer and just attach a nas or an usb drive.

does they expect people to play wav or lossless files from their ipods through the dac or more mp3 files ?

Carter

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Bach_Man skrev:
    Carter skrev:
    Fidelio skrev:
    Carter skrev:
    Fidelio skrev:
    Carter skrev:
    According to the HiFi World review (current issue), the quality of the RipNAS rips are slightly better than those of the HDX ...
    Hvordan fant de ut dèt?
    Sammenliknet.
    Med ørene?
    Hehe, såvidt jeg husker lyttet de på filer (Pet Shop Boys) rippet med HDX til en ekstern hd/nas mot filer rippet med RipNAS, og hørte små forskjeller i sistnevntes favør.

Med andre ord en dønn useriøs test som ikke bør tillegges noen som helst vekt, men dessverre hva vi kan forvente av dagens hifiblader. Var den beste rippen den som de likte best? Går det i det hele tatt an å hevde at to datamaskiner leser en cd forskjellig? Hvis jeg installerer Windows på min datamaskin så vil resultatet bli forskjellig avhengig av hvilket cd drev som er installert?
    Aner ikke, jeg bare refererte til det bladet skriver som et svar til Balthars innlegg - du får nesten lese testen selv, som kan slikt. Kan ikke ulikt rippe-software utgjøre en forskjell i lydkvalitet? Nei, jeg aner intet om dette, og er redd jeg har begrenset interesse:)

"after my meaning it is in the current issue of hifi world. i thought the hdx and the ripnas files were described as very close."

Ja, det er som sagt nummeret som er i salg i Norge nå, og de ble omtalt som veldig like, men med en liten fordel til RipNAS.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Det er jo rimelig enkelt å sjekke om to filer er like, merkelig at de ikke bare gjorde dèt. Velvel. Det kan jo være kvalitetsforskjell på rip'er, men da må det være noe galt med den ene filen. Det er ikke snakk om "mer rett" eller "bedre" hvis det ikke er en feil noe sted.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Spot on, Fidelio! Det er bare så trist at det sitter horder med hifiblad-lesere og tror at det er relevant å lytteteste filer. Det skal vel forresten være noe hakkende galt med en rippet fil før lyden blir forandrer karakter, eventuelle rippefeil opptrer i form av klikk og støy.

Carter

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Ok, er det delte meninger om dette, eller er det en "vedtatt" sannhet? Accuraterip og hva det nå heter eller ei har ingen påvirkning? Kan som sagt fint lite om dette. Kan man trekke paralleller til kabel-debatter, der mange mener det er utelukket at kabler kan låte forskjellig? Og cd-formatet var jo "perfekt" da det kom på markedet:)

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Noe av forskjellen ligger formodentlig i at en kan måle alt som ligger inne i en fil på PCen, i motsetning til kabler og andre områder der det er litt mer rom for tvil, hva som kan/bør måles etc?

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Wright skrev:
    Noe av forskjellen ligger formodentlig i at en kan måle alt som ligger inne i en fil på PCen
    Ja det er nettopp det som er poenget. Sammenligning av rippede filer bør skje ved å la datamaskinen sammenligne dem bit for bit, det er eneste måten å konstatere forskjeller. Lyttetester er uansett notorisk subjektive og upålitelige og kan kun brukes i tilfeller der forskjellene er store. Jeg er også av den oppfatningen at forskjeller mellom rippere kun forekommer i tilfeller der cden er skadet og ikke kan leses perfekt. Logikken som ligger bak for min del er at man konsistent kan installere dataprogrammer feilfritt fra cd, dataprogrammer virker rett og slett ikke dersom den minste feil forekommer. Hvorfor skal da samme cd-drevet ha problemer med å lese en lyd-cd konsistent dersom man bruker et rippeprogram med tilstrekkelig feilkorrigering? Kjøp Ripnas fordi den er praktisk, ikke fordi lyden blir bedre.

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Hvor nær kommer Nait XS separatkomponentene NAC152 XS/NAP155 XS i lydkvalitet? Noen som har testet? Er det verdt de ca 5k ekstra?

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    Bach_Man skrev:
    Logikken som ligger bak for min del er at man
    konsistent kan installere dataprogrammer feilfritt fra cd,
    dataprogrammer virker rett og slett ikke dersom den minste feil
    forekommer. Hvorfor skal da samme cd-drevet ha problemer med å lese en
    lyd-cd konsistent dersom man bruker et rippeprogram med tilstrekkelig
    feilkorrigering?
    Selv om jeg er enig i sentimentet bak disse tanker, kan jeg ikke helt
    la være med å kommentere eller kanskje mere presist, stille
    spørsmål. Indehold lagres veldig forskjellig på lyd i forhold til
    vanlige data-cd'er. Dette er det i og for sig ingen universell årsak
    til, men ganske enkelt design-beslutninger som ble tatt da
    RedBook-formatet ble definert tilbake i data-historisk jernalder (læs:
    begrenset hardware-kapasitet).

En av konklusjonene var at man aksepterte en viss feil-rate (i bytte mot bla. tidsgarantier for hvor hurtig data kunne leses). Den
    umiddelbare konsekvens er at man derfor ikke behøver bekjymre seg om å
    tilføje de redundante data som kreves for at utføre feilfinding- og
    retning (for man viste tross alt hva som skulle til; kodningsteori er
    en mye eldre disiplin). Disse redundate data er der heller ikke på
    Arctic Monkey's Humbug anno 2009. Så derfor er det i prinsippet fortsatt bare to
    måter å lese en lyd-cd korrekt. Man kan bruke super-drev XXX hvis
    laser er ufeilbarlig, og så kan man, hvis feil opstår, bruke
    mirakel-metode YYY til å rette dem med. I det siste tilfelle er det
    stort sett fritt slag på alle hyller, for hvem bryr seg om om dataene
    er korrekte når a) ingen kan tjekke det, og b) alle likevel er glade
    bare det *høres* godt ut over anlegget. Begge metoder må sies å
    inneholde et vist element svart kunst i den forstand at ingen av dem
    kan garantere et perfekt resultat. Dette med at dataprogrammer i
    alminndelighet læses feilfritt er nettop fordi at man her har tilføyet
    den nødvendige redundans (samt annet nødvendigt maskjineri). I dette
    tilfelle har man jo heller ikke reeltidsbekjymringer. Bortsett fra at
    det er lettere irriterende, gjør det jo ikke så mye om man skal vente
    noen sekunder ekstra på at lese data fra cd'en.

Angående det med å sammenligne data når de er kommet så langt som til
    fastplatelager. Hvad skal man sammenligne med? Min kopi, din kopi, din
    2. kopi, din 3. kopi, Naim's kopi? Kanskje, men hvem har den perfekte?
    Det kan stort set kun besvares statistisk. Hvilket faktisk i grove
    trekk er hva AccurateRip gjør. For meg å se vil definitive svar bare
    kunne fås hvis produsentene offentliggjorde databaser over
    f.eks. md5-summer for de originale wav-filer som master-utgavene ble
    trykket ut fra. Selv om jeg ikke engang er sikker på at dette vil
    kunne virke.

Så for å oppsummere. Såvidt min viten strekkker til, så er diskusjonen
    vedrørende ripning af musik reel nok... på en måte. Andre ting
    innnenfor genren, pc-lyd, er noe værre tullball. F.eks. påstander om
    jitter over USB...

Det ble en lang omgang. Det er mit første innlegg her på sentralen, så
    jeg håper ikke jeg har overtrått min besøkstid. Kommentarer er
    selvfølgelig mere enn velkomne.

Venligst,

Bjørn

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Takk for interessant innspill. Jeg har ikke nok peiling på dette til at jeg kan stille noen glupe motspørsmål. Min motforestilling er i utgangspunktet muligheten til å sammenligne to filer rippet fra samme CD med forskjellig programvare. Forstår jeg deg rett om jeg tolker deg i retning av at det alltid vil være forskjeller mellom disse filene pga avlesningsfeil? Om det er forskjell mellom filene er det selvsagt vanskelig å si noe om hvilken som er riktig, men om de er like må det formodentlig være greit å legge debatten død?

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    Wright skrev:
    Min motforestilling er i utgangspunktet muligheten
    til å sammenligne to filer rippet fra samme CD med forskjellig
    programvare. Forstår jeg deg rett om jeg tolker deg i retning av at
    det alltid vil være forskjeller mellom disse filene pga
    avlesningsfeil?
    Forskjeller kan i prinsippet deles i to kategorier. Enten direkte feil
    i lesingen. Eller fordi selve måten cd'en leses på ikke er 100%
    presis. Dels kan programmene selv bestemme hvordan visse dele av
    dataene skal behandles. F.eks pausen mellom nummer. Hører den til
    slutten af det foregående, eller starten av det neste? Dels er
    søkepresisionen i drevene ikke 100%, derfor legges det litt til, eller
    trekkes litt fra for å være på de sikre side. Her finnes ingen
    standard, så variasjoner er uungåelige. Så hvem har rett?

Litt grovt sakt er det grunleggende problem at cd'en ganske enkelt
    ikke inneholder informasjon nok til å sjekke hvem som har
    rett. Forestill deg at du og din nabo er "drev" som leser et
    håndskrevet brev på et sprok ingen av dere kan. Ikke alle bokstaver er
    like tydelige. Dere tyder derfor hver især *nesten* den samme
    tekst. Men hvem har rett? Hva hvis dere kom frem til precis den samme
    tekst. Hadde begge eller ingen rett? Ekstra informajon i form af
    f.eks en ordbok vil innenfor rimelighetens grenser kunne gi
    svaret. Denne "ordbok" mangler i en lyd-cd. Hm, analogier er sjeldent
    gode, og sikkert heller ikke denne. Poenget er at uansett hva utfallet
    er, så kan man ikke med sikkerhet vite om det er korrekt.

Om det er forskjell mellom filene er det selvsagt vanskelig å
    si noe om hvilken som er riktig, men om de er like må det formodentlig
    være greit å legge debatten død?
    Prinsipielt kan det være tilfeldigheter som gjør at de samme (gale)
    data alltid blir lest. Rippere som EAC gjør nettop dette og stiller
    seg først tilfreds når de samme data alltid resulterer. Men man skal
    passe på. F.eks. kan cache-lager (midlertidig lager) i selve drevet
    være en felle. Her er det vigtig at dette lager blir tømt før man
    leser 2. gang (ellers får man jo bare det samme).

Hm, alt dette er kanskje litt langt ut i skauen relativt til hva som
    kommer ut av vores højtalere. Poenget er at det er umulig
    å definitivt sammenligne rippe-kvalitet bare med å se på filene. Derav denne
    evindelige diskusjon om hva som er best/bedre. Personlig ligger jeg
    ikke våken om nettene over alt dette.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Dette var jo en meget god debut på sentralen. Haagensens utredning er god og nyansert den, så jeg har ingen innvendinger. Bortsett fra at jeg fremdeles mener at lyttetesting har lite for seg mellom gode rippeprogrammer. Jeg har riktignok vært ute for rippeprogrammer som noen ganger gjør åpenbare feil som hyppige klikk og spordeling midt inne i en sang.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    À propos PC som kilde og what not; er det mange her som har prøvd XXHighEnd som avspiller? Hadde vært moro med fler synspunkter på denne, spes fra Naim-folk.

I mine ører er den alle andre spillere overlegen (i såkalt Unattended mode). Den siste versjonen lyder virkelig bra, var som å få en helt ny kilde. foobar2k lyder noe anstrengt og mindre flytende i forhold, og den er milevis foran iTunes og WMP (gjelder WinPC, XXHE finnes ikke til Mac - men har man en Mac kan man jo installere Vista eller 7 og prøve, dualbooting av OS X og Win er ikke noe problem). XXHE er rett og slett mer musikk. Litt keitete GUI, og en del instillinger å mekke med, men man blir fort vant til det.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.202
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Trøbbelet med XXHE er at den gjør noe "hemmelig", som tilsynelatende er umulig å forklare t.o.m. for han som har laget den. Tåkeprat selger ikke meg software.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Valentino skrev:
    Trøbbelet med XXHE er at den gjør noe "hemmelig", som tilsynelatende er umulig å forklare t.o.m. for han som har laget den. Tåkeprat selger ikke meg software.
    For meg spiller det ikke så mye rolle når den lyder som den gjør. Har du prøvd den ordentlig? Demo-versjonen har alle funksjoner, den bare skrur seg av etter en times tid så man må starte den på nytt.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Avhenger ikke resultatet av operativsystem og hvilken PC-utrusting man har da?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Bach_Man skrev:
    Avhenger ikke resultatet av operativsystem og hvilken PC-utrusting man har da?
    Man må jo en en dugelig DAC/et dugelig lydkort uansett, men det lyder bedre på de tre maskinene jeg har prøvd det på i alle fall. Men Vista eller Win 7 er påkrevet. Som sagt, det er gratis å prøve selv.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    some thought about the sbl against ibl game ( a friend borought me an mk 2 model )...yesterday i put the ibl back in place again. for me it is clear , what is going to stay.i really love the character of the ibl. the sbl sounded woolier and slower against it, but has clear more weight in some areas. it could be also my room, since i heard sbl also better in other places ( fex. hos altshus ). i have an slightly boomy fog over the music the whole time. but now back in place it is very enjoyable again. i would be open for trying other speakers, but there are not so many against the wall solutions out there.

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Fra Valhalla til Hercules II - og nå Armageddon black. Noe mer sprett i lyden. Samt mer ro. Samtidig.
    Visuellt savner jeg litt grønt lys. Har ikke Armageddon dette, eller har lampa konka?

(DAC nei takk)

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    458
    Torget vurderinger
    4
    Ingen lampe på Armageddon. Eneste som viser at den virker er at tallerkenen roterer ;)

Kjenner ikke Hercules, men fra Valhalla til Armageddon er det kjempeforskjell. Jeg har prøvd å gå tilbake fra 'geddon til Valhalla (for testens skyld) og det oppleves som noe nær en lidelse å høre på, alt faller sammen......

Edit:
    Har du sjekket hastigheten etter at du byttet PSU?

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    FZ skrev:
    Har du sjekket hastigheten etter at du byttet PSU?
    Nei, det har jeg ikke tenkt på. Er det grunn til å tro at hastigheten ikke er korrekt? Det finnes vel ikke justeringsmuligheter?

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    458
    Torget vurderinger
    4
    toriamos skrev:
    Nei, det har jeg ikke tenkt på. Er det grunn til å tro at hastigheten ikke er korrekt? Det finnes vel ikke justeringsmuligheter?
    Valhalla og Hercules genererer 50Hz selv, mens Armageddon bruker nettfrekvensen. Når jeg har byttet fra Valhalla til Armageddon må jeg justere hastigheten. Det gjør du ved å tilte motoren.

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    FZ skrev:
    toriamos skrev:
    Valhalla og Hercules genererer 50Hz selv, mens Armageddon bruker nettfrekvensen. Når jeg har byttet fra Valhalla til Armageddon må jeg justere hastigheten. Det gjør du ved å tilte motoren.
    Mmm, ja selvfølgelig. Lenge siden jeg justerte hastigheten på LP12`ern. Høres riktig ut forøvrig, men må vel måle med stroboskopskive (om det er det, det heter)

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    458
    Torget vurderinger
    4
    Jepp. Stroboskopskive må til. Og glimlampe om du bruker skiva til Linn. Den går på 300Hz.

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    FZ skrev:
    Jepp. Stroboskopskive må til. Og glimlampe om du bruker skiva til Linn. Den går på 300Hz.
    Får klare meg med et eller annet jeg laster ned fra nettet og en vanlig lyspære. Har funka før.
    En annen ting - noen som vet om jeg skal/bør/kan bruke pick up-rensemiddel på en Troika? Har til nå bare brukt en tørr børste.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.292
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    toriamos skrev:
    En annen ting - noen som vet om jeg skal/bør/kan bruke pick up-rensemiddel på en Troika? Har til nå bare brukt en tørr børste.

Regner med du finner svaret på side 396. Rensevæske fra Clearaudio/Lyra burde gjøre susen.

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    C. Alshus skrev:
    toriamos skrev:

Regner med du finner svaret på side 396. Rensevæske fra Clearaudio/Lyra burde gjøre susen.
    Mja mjo - spør jo spesifikt om noe som passer til Linn Troika da. For alt jeg vet så tåler denne flytende renseveske dårlig etc.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    458
    Torget vurderinger
    4
    Linn anbefaler "Green paper" eller vibrator............

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    FZ skrev:
    Linn anbefaler "Green paper" eller vibrator............
    Mmm:
    "I can verify that matchbook strikers work well. I can also verify that Linn gave out the matchbooks with their logo on them that had "Linn Stylus Cleaner" printed on the cover. I personally watched Ivor Tiefenbrun clean the stylus of a Linn Karma cartridge with one. I then used this method on my Linn for many years with good results. You lightly stroke the sides of the stylus once or twice with the striker from back to front on 45 degree angles to remove the baked on microscopic residue from the contact areas of the stylus. I owned some of the Linn matchbooks, but have now lost them. They are no different than any paper matchbook that you may have laying around."
    [http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?eanlg&1016033447&openfrom&1&4]

Og som ThomasOK (linn specialist) sier:
    "There are only four cleaners that I can recommend using. All of them I have used from time to time and have verified their efficiency on a high-powered stereo microscope we use to check styli at the store.

The green stylus paper is one. It is good for cleaning most stuff off the stylus but leaves some small particles.

The Discwasher SC2 stylus brush also works well but you should throw away the liquid and use it dry. Never use liquid stylus cleaners as they all leave residue on the cantilever. The worst looking styli I have seen in here almost all had a liquid stylus cleaner applied on a regular basis. But the Discwasher brush works quite well.

The vibrating pad cleaners from Goldring and Audio Technica also work quite well. Unfortunately they don't make them anymore so the only source is to find a used one on eBay. When I get a stylus that has a lot of really hard gunk caked on the diamond tip the Goldring cleaner we have at the store will get it clean. It often requires a couple of one minute cleanings but it does work. The green paper can also break this stuff up but you need to carefully pull it across the front and back as well as the sides - not a task to be taken lightly.

Finally, Silly Putty (yes, plain old Silly Putty) is a really good stylus cleaner - especially for getting off the little particles and dust that the green paper can leave behind. You need to get the original, pink Silly Putty (not the glow in the dark stuff) for stylus cleaning. Silly Putty works the way the gel type stuff is supposed to work but it works much better for a small fraction of the cost - a lifetime supply of Silly Putty will cost you about $1.29 - maybe even 99¢! You take a blob of the Silly Putty, put it on a coin like a quarter and then just cue the stylus down onto it a few times. The diamond will sink into it but as long as you don't leave it on there for a long time the cantilever won't sink in. Just letting it sit for a couple of seconds is enough. The Silly Putty pulls the dust and debris off the diamond but leaves it with no residue at all.

Most of us here use Silly Putty for regular stylus cleaning and use the green paper form time to time in case any harder stuff gets stuck on the diamond. The more anal among us (a category to which I normally belong - but not in this instance) clean with Silly Putty before every record side."
    [http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=432]

http://en.wikipedia.org/wiki/Silly_Putty
    Løp og kjøp?

Deilig at Naim-tråden nå handler litt om vinyl igjen...

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg eier og bruker både Linn's green-stuff, Dishwasher SC og AT vibrator. Evig bra alle sammen, også på Arkiv. Jeg problematiserer det ikke utover at en nyren stift låter bedre enn en skitten. For en stakket stund.

For meg så har jeg hatt best resultater med Dishwasher børste av og til dryppet med en dråpe AT pu-væske. Den er super, og fungerer supert på AT-vibratoren også. Men det går måneder mellom hver gang jeg føler behov for å rense stiften, så vis moderasjon! Men det er en fillesak det der; alt som renser er evig bra nok; ting kan ikke bli hørbart renere enn temmelig rent.

S

Steinar O

Gjest
    På jakt etter pu til Rega RB301 armen og lp12.
    Jeg har fått gode råd...men kan DV 20X som er gått 500 timer (kr 2000,-) være et godt kjøp?
    Et sted må jeg begynne og jeg tror den ligger i min gate klangmessig.

S

Steinar O

Gjest
    balthar skrev:
    Steinar O skrev:
    På jakt etter pu til Rega RB301 armen og lp12.
    Jeg har fått gode råd...men kan DV 20X som er gått 500 timer (kr 2000,-) være et godt kjøp?
    Et sted må jeg begynne og jeg tror den ligger i min gate klangmessig.

jeg kjøper min med 300 timer for 2500...bare løpp og kjøpp...har du salgt at 9 ?

bra å se deg her vidar :)
    Ja, solgte OC9. Er litt skeptisk til brukte pu.

Hyggelig å se Vidar ja. Håper han beveger seg til Klassisk tråden etterhvert :)

mrts

Medlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    2
    Anfield skrev:
    Hvor nær kommer Nait XS separatkomponentene NAC152 XS/NAP155 XS i lydkvalitet? Noen som har testet? Er det verdt de ca 5k ekstra?
    >Anfield

Jeg demo'et CD5XS med: XS - 152XS/155XS - 152XS/155XS & Flatcap XS.
    Jeg ble overrasket over hvor stor forskjell det var mellom den integrerte og pre/power, uten Flatcap.
    Jeg er ikke så god til å sette ord på sånt, men alt var roligere, instrumentene var lettere å 'finne', vokalen mer fokusert, og bedre dynamikk. Det var stille når det skulle være stille.
    Jeg kjøpte 152/155.....

Torjus

K

Kaarelars

Gjest
    Steinar O,
    Solgte du OC9 pga lydpresentasjonen?

Hyggelig å se VidarP tilbake.

alfao

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Noen som vet om hvem som forhandler Naim i Bergen?

Har aldri hørt Naim ,men er veldig nyskjerrig på hvordan det låter...uten og ha lest hele tråden: Hvordan karakterisere lyden til Naim?

Har i dag rør pre fra ARC og Primare effekt som jeg er veldig godt fornøyd med. Men er uansett sugen på og teste ut et Naim oppsett.

Hvilken pris må jeg opp i for og få et godt Naim forsterker sett pre/power??

Mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn