Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • g-h

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Joda, jeg regnet ikke med hele kjøpegruppen var tilstede her :)

    Er veldig spent på den. Får gode testet, men måler jo ikke særlig bra. Det finnes lett DAC'er til 2000 som måler tilsvarende eller bedre, men nå er det jo mye sant i at målinger ikke nødvendigvis sier noe om det musikalske resultatet...:)

    Mest penger på Pre er jeg enig i, men samtidig må jeg begynne en plass. Jeg har ikke råd til Pre og Dac samtidig, dermed får jeg begynne på en ekstra effekt (200 eller 250/2) og så legge til. At Snaiten blir en flaskehals kan jeg leve med.

    Jeg synes på mange måter at den homogene lyden til 200 er behagelig og litt mer spenstig enn den litt pompøse og baktunge Snait lyden. Det har jo mye med matching mot kilde og høyttalere også. Jeg hoppet på Neat'ene til Ketil B, så jeg får lære de å kjenne før jeg krumspringer videre. Har dessuten e-h sin HiCap på lån en liten stund, så det er nok å sette fingrene i :)
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Vidar P skrev:
    For all del. Det er jo det jeg sier. Folk har så forskjellige bruk. Noen bruker ikke ting de kjøper i det hele tatt, og noen bruker de masse, noen vil hele tiden ha de nye tingene, og andre er mer glad i å ha de gamle. Det er jo det jeg sier.

    Det at jeg liker å spille vinyl betyr ikke at jeg synes f.eks Linn DS er tåpelig, selv om den ville ha vært det i mitt system (da jeg ikke har bruk for den). Jeg har da skjønt at det fins flere brukstyper enn min, og har da all mulig respekt for det. Faktisk er jeg veldig glad for det, fordi det gir et mangfold av apparater og muligheter. Og på sikt muligens teknologier som jeg vil kunne nyttiggjøre meg også. Men jeg har all verdens tid. Musikken min er på plater den, og jeg har ingen problemer med å kose meg med de.
    Jeg er opptatt av at folk ikke må ledes til å tro at man ikke kan kjøpe seg Naim, fordi kilden de tenker seg ikke er bra nok.
    Vi vet godt hva kilden gjør for sluttresultatet, men mange kan jo glede seg over (inklusive meg) det man har, f. eks en laptop/ Mac og en billig Dac.

    Min korte erfaring med PC/ Mac basert er faktisk at en rimelig god Dac er fullt på høyde med en vesentlig dyrere Cdp (dersom man allerede har en Pc eller Mac, og det har vel de fleste? ), lik det eller ikke. ;)

    Når det er sagt så er jeg fremdeles overbevist om at god kilde og ditto balanse gir best resultat, ref. LP12 via reference og 300, til KEF for noen uker siden. :)

    Vedrørende lagring og plass til musikk. Jeg vet at lager for Mac Mini kan utvides vha NAS, ekstern disk osv, men ikke detaljert enda. Når dette blir et problem skal jeg løse det. I mellomtiden kjenner jeg meg igjen i Bach_Man`s beskrivelse av hvordan musikken rip`es- lagres- hentes og spilles. Hver mann, sin hatt.

    Når det gjelder Naim Dac så gjenstår det å høre resultatet selv, i sitt eget rom og oppsett. Slik den beskrives, som en VESENTLIG oppgradering på CDX2-2, ja da kan man glede seg. Prisen for CD5XS og Dac, tilsvarer i overkant en CDX2-2.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Source first er vel en litt uheldig, og ikke minst gammeldags betegnelse, som Ivor Tiefenbrun brukte for å selge tonnevis med platespillere på 70- og 80-tallet. Balanse er vel derimot det man streber etter i Naim-universet. Snakket om kilde er vel mest ment for å hindre at folk bruker for mye penger på forsterker og/eller høyttaler, penger som kunne vært anvendt på en bedre kilde. Kilden behøver vel heler ikke nødvendigvis å være Naim. Det ser man jo til stadighet her på forumet, der mange folk bruker relativt middelmådige kilder sammen med high end effektforsterkere eller kostbare høyttalere uten passende elektronikk, og med skuffende resultater. Slike systemer som britene betegner som "mullet", altså hockeysveis på godt norsk. Som kjent bør den helst unngås.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    yes bachman. i can imagine i need to fill up i tunes myself with all the music i know....this will make much difference i hope. i still must admit , that i prefer to go through my vinyl and up with a record in my hand...but this will stay...in the end everything will need just a little bit of practice...
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Markedet for Naim i den klassen er nok sterkt begrenset i Norge. Det kan kanskje Steinar fortelle mer om. ;)
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Bach_Man skrev:
    Source first er vel en litt uheldig, og ikke minst gammeldags betegnelse, som Ivor Tiefenbrun brukte for å selge tonnevis med platespillere på 70- og 80-tallet. Balanse er vel derimot det man streber etter i Naim-universet. Snakket om kilde er vel mest ment for å hindre at folk bruker for mye penger på forsterker og/eller høyttaler, penger som kunne vært anvendt på en bedre kilde. Kilden behøver vel heler ikke nødvendigvis å være Naim. Det ser man jo til stadighet her på forumet, der mange folk bruker relativt middelmådige kilder sammen med high end effektforsterkere eller kostbare høyttalere uten passende elektronikk, og med skuffende resultater. Slike systemer som britene betegner som "mullet", altså hockeysveis på godt norsk. Som kjent bør den helst unngås.
    Linn og Naim samarbeidet tett på 70 og 80-tallet, til hverandres fordel. Dette tok slutt da Linn begynte å produsere forsterkere for å kunne levere komplette systemer. Bruddet gikk vel forholdsvis fredelig for seg, men Vereker syntes Linns forsterkere var så dårlige at de egnet seg best som dørstoppere. Han sa at han benyttet en på kontoret til dette formålet;-

    Et intervju med Vereker hvor han forteller litt om Linn/Naim

    http://i242.photobucket.com/albums/ff28/Naimist/v1.jpg?t=1262082558
    http://i242.photobucket.com/albums/ff28/Naimist/v2.jpg?t=1262082627
    http://i242.photobucket.com/albums/ff28/Naimist/v3.jpg?t=1262082669
    http://i242.photobucket.com/albums/ff28/Naimist/v4.jpg?t=1262082702
     
    S

    smog

    Gjest
    Gledelig jul

    Kjøpte meg en Nait 1 for å ha i et anlegg oppe i andre sammen med et par Phonar stativhøyttalere. Men måtte bare prøve den sammen med MA GS20 og Audiolab cdm/dac. Hvem skulle tro denne forsterkeren bare har 2x15W og ser ut som en liten skoeske... ;D. Den har sine begrensninger på høyt volum, men til vanlig spiller dette magisk. Klart den mangler litt på kraften, klangfargene og rommet som SN og XS får frem, men den lille boksen har et driv og musikalitet som du skal lete lenge etter. Nait 1 har blitt stående nede nå i jula og det har blitt spilt musikk som aldri før ;).

    Forsatt god jul og godt nytt år

    Even
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Jeg er ikke sikker på det dere skriver om kilde, jeg tilhørte skeptikerene på om "kilde først" var så viktig (sålenge den var god nok).
    Har nå hatt en LINN Akurate DS i en uke og må nok si det er den største oppgraderingen jeg har opplevd. Tidligere hadde jeg en Modwright Transporter og syntes den var super, og det var den. Den overgikk med stor margin de cd spillerene jeg har hatt, men Akuraten tilhører en helt annen divisjon. Tør ikke høre på Klimax DS etter dette :) Er helt sikker på at Naim produktene er på samme måte, du får det du har betalt for.

    Mvh Tom
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Linn har jo samme balansefilosofi som Naim. Så klimax DS kjøper du når Klimax-forsterkerne er i hus, så unngår du noen flaskehalser. Tenk system.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Svein skrev:
    Bach_Man skrev:
    Source first er vel en litt uheldig, og ikke minst gammeldags betegnelse, som Ivor Tiefenbrun brukte for å selge tonnevis med platespillere på 70- og 80-tallet. Balanse er vel derimot det man streber etter i Naim-universet. Snakket om kilde er vel mest ment for å hindre at folk bruker for mye penger på forsterker og/eller høyttaler, penger som kunne vært anvendt på en bedre kilde. Kilden behøver vel heler ikke nødvendigvis å være Naim. Det ser man jo til stadighet her på forumet, der mange folk bruker relativt middelmådige kilder sammen med high end effektforsterkere eller kostbare høyttalere uten passende elektronikk, og med skuffende resultater. Slike systemer som britene betegner som "mullet", altså hockeysveis på godt norsk. Som kjent bør den helst unngås.
    Linn og Naim samarbeidet tett på 70 og 80-tallet, til hverandres fordel. Dette tok slutt da Linn begynte å produsere forsterkere for å kunne levere komplette systemer. Bruddet gikk vel forholdsvis fredelig for seg, men Vereker syntes Linns forsterkere var så dårlige at de egnet seg best som dørstoppere. Han sa at han benyttet en på kontoret til dette formålet;-

    Et intervju med Vereker hvor han forteller litt om Linn/Naim

    http://i242.photobucket.com/albums/ff28/Naimist/v1.jpg?t=1262082558
    http://i242.photobucket.com/albums/ff28/Naimist/v2.jpg?t=1262082627
    http://i242.photobucket.com/albums/ff28/Naimist/v3.jpg?t=1262082669
    http://i242.photobucket.com/albums/ff28/Naimist/v4.jpg?t=1262082702
    kult svein....igjen veldig spennende ...:) hvor finder du altid disse artikler ?
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Bach_Man skrev:
    Markedet for Naim i den klassen er nok sterkt begrenset i Norge. Det kan kanskje Steinar fortelle mer om. ;)
    ja det er kanskje sånt...

    da blir det bare : tilbakke til england eller tyskland :)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Har fått i oppdrag å sette sammen et anlegg til en kompis - Hva er det mest fornuftige - Naim NAP / NAC 90 / 92 / annet som kan bestilles via internettet til ca 5 eller Nait5i? Høyttalerne er et par KEF (iQ10?).
     
    S

    smog

    Gjest
    Du går ikke feil med en Nait5i. Er nok sikrere med en nyere Naim, enn å sette samen fra de gamle seriene. Morsomt det også, men da bør du vite hva du ønsker av lyd.

    Even
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Brasse skrev:
    Har fått i oppdrag å sette sammen et anlegg til en kompis - Hva er det mest fornuftige - Naim NAP / NAC 90 / 92 / annet som kan bestilles via internettet til ca 5 eller Nait5i? Høyttalerne er et par KEF (iQ10?).
    Har de samme høyttalere på soverommet med en siste versjon (1992) Cyrus 2 forsterker. Svinger som bare det, så kan tenke meg at Nait 5i eller en av de nye Cyrus forstekerene spiler kanon med de.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Jeg opplever ikke å være hekta igjen, men et par brukte Naim Allae ser ut til å være innkjøpt.
    Tanken er å forenkle ytterligere, alt i en (les 2) kasse.

    Jeg leser at noen mener nsats/ nsub spiller bedre enn Allae. Det gjenstår å prøve, men som sagt er det praktiske også viktig for meg. At de også kan plasseres nært inntil bakvegg, som nsats, er en kjempefordel.

    :)
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    balthar skrev:
    kult svein....igjen veldig spennende ...:) hvor finder du altid disse artikler ?
    De fleste bladene er fra egen samling. Kikket gjennom alle bladene jeg hadde tatt vare på. Beholdt dem med artikler om Naim og leverte resten til resirkulering. En del magasiner er generøst donert fra forummedlemmer her og i England og et par er kjøpt på Ebay.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Bach_Man skrev:
    Markedet for Naim i den klassen er nok sterkt begrenset i Norge. Det kan kanskje Steinar fortelle mer om. ;)
    Balthar:
    Jeg ville ha prøvd hifimagasinet.com i første omgang.

    Der er det ganske stor aktivitet for Naimprodukter.
    Du bør være villig til å finne løsninger mht betaling og overlevering.

    Forøvrig tror jeg følgende regel gjelder for kjøp av dyrere Naim i Norge:
    Don`t do it, if you don`t mean it..... ;)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    thank you steinar...

    yes i know you made the same experience. i am not in a hurry at all, so i can wait :)..but i was expecting bit different reaction.

    gratis med allae...er spennt hva du forteller
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    does someone knows, when the first dac´s coming to norway ? has kontrapunkt one on demo already ?
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Siste uken av januar er det siste jeg hørte fra Ljudtema. Den første forsendelsen går vel relativt raskt ut på grunn av mange forhåndsbestillinger. Meget spent på dennes kvaliteter selv....
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    godt nytt år alle sammen :)


    stillig med linken bachman...tomtom er en ordendlig forhandler...koselig med sån fint butik ...

    Aston Martin Cygnet er en fint bybill ;)..men jeg tror man må først eier en ordendlig AM , så få man lov til å kjøpper en...
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Godt nytt år til alle!

    Det nye året blir nok like forrykende som fjoråret når det gjelder lanseringer fra Naim, så her gjelder det å holde seg fast. Nå har jeg jo også gjort det til et offisielt nyttårsforsett at jeg ikke skal oppgradere i det kommende året.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    485
    Antall liker
    136
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15



    Har blitt ibl-mann, jeg :) Må nok ommøblere litt, så de kan få ordentlige arbeidsvilkår. Kanskje en bedre kilde med tiden, og eventuelt aktiv drift. Vi får se, vil la de spille litt først, og bli bedre kjennt med de.

    Et spørsmål.. Tenker på å skifte ut nåværende høye rack med 2 lave fra isoblue (base + 3 hyller), vil det gå an å plassere de mellom høyttalerne? (vil være den løsning som krever minst ommøblering)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    DIN-> RCA kabel.
    Har Naim dette?
    Tror jeg har lest om det, men finner ikke noe info på Naim eller Kontrapunkts web.
    Noen som bruker slike og alt. kan anbefale en kabel. (Chord har vel også noen slike)
    Skal brukes på en RME-AD2 eller Electrocompaniet ECP-1, har nå bare en kabel som fulgte med forsterkeren. (PHONOSOPHIE)
    Minutten
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Ketil B skrev:



    Har blitt ibl-mann, jeg :) Må nok ommøblere litt, så de kan få ordentlige arbeidsvilkår. Kanskje en bedre kilde med tiden, og eventuelt aktiv drift. Vi får se, vil la de spille litt først, og bli bedre kjennt med de.

    Et spørsmål.. Tenker på å skifte ut nåværende høye rack med 2 lave fra isoblue (base + 3 hyller), vil det gå an å plassere de mellom høyttalerne? (vil være den løsning som krever minst ommøblering)
    ..ser veldig fint ut :)...gratis med ibl :)
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    485
    Antall liker
    136
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    balthar skrev:
    ..ser veldig fint ut :)...gratis med ibl :)
    Takk, balthar. Fikk ikke neat til å fungere tilfredsstillende her, og med al den skryt ibl får her i tråden ;) så får man vel prøve om det er veien frem :)
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    gratulere Ketil med flotte høgtalere! her fungerte neat supert, men kef ref er selfølgleig noe annet, selv om de ikke er ferdig innspilte enna, men også i en helt annen prisklasse da.

    godt nytt naim-år til alle sammen her inne enten dere skal oppgradere eller ei.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Ketil B skrev:
    balthar skrev:
    ..ser veldig fint ut :)...gratis med ibl :)
    Takk, balthar. Fikk ikke neat til å fungere tilfredsstillende her, og med al den skryt ibl får her i tråden ;) så får man vel prøve om det er veien frem :)

    ja selfølgeig kan man det ...jeg har mørt mine mk2 også på en supernait ....hvordan låter de hos deg ?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    balthar skrev:
    252 bilr 552
    250 blir 300
    Høres lovende ut Balthar; 552/300 er vel antakelig en gyldig nominant til tittelen "verdens beste forsterker". Iallefall i min bok. En forsterker for livet det der.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    485
    Antall liker
    136
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    balthar skrev:
    Ketil B skrev:
    balthar skrev:
    ..ser veldig fint ut :)...gratis med ibl :)
    Takk, balthar. Fikk ikke neat til å fungere tilfredsstillende her, og med al den skryt ibl får her i tråden ;) så får man vel prøve om det er veien frem :)

    ja selfølgeig kan man det ...jeg har mørt mine mk2 også på en supernait ....hvordan låter de hos deg ?
    Har bare hatt ibl her en enkelt dag, så litt tidlig å si (en noe annen lyd enn neat). Har som du liten plass (for litt til neat), så trengte høyttaler som kan stå inn til veggen. Har alltid likt utseendet til ibl, så tenkte jeg ville starte der. Fra hva jeg har hørt denne ene dagen, så har jeg tro på de vil fungere her. Vil det være dumt å plassere to lave isoblue racks mellom høyttalerne (høyde ca 50 cm), eller vil ibl håndtere dette helt bra?
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Har vært talsmann for at rommet i senter av høyttalere skal være fri, men av praktiske årsaker har jeg 2 lave rack mellom 2 Naimhøyttalere. Har sågar en flatTV på veggen også.
    Det fungerer fint, ihvertfall bryr jeg meg ikke :)

    Høyttalere inntil bakveggen er en kjempegreie. Mulig det er noen kompromisser her også. At man i tillegg ikke bryr seg nevneverdig om å være hysterisk i det man måtte foreta seg må da være et sunnhetstegn?

    Siden Dac er bestilt og høyttalere snart er under levering, begge grep foretatt i 2009, skal det kun lyttes til musikk i 2010 :eek:

    Godt Nyttår til alle!
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Vidar: ;D

    Til Ketil B: Flotte høyttalere. Tør jeg spørre om hvor du fikk tak i dem?
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Ketil B skrev:
    balthar skrev:
    Ketil B skrev:
    balthar skrev:
    ..ser veldig fint ut :)...gratis med ibl :)
    Takk, balthar. Fikk ikke neat til å fungere tilfredsstillende her, og med al den skryt ibl får her i tråden ;) så får man vel prøve om det er veien frem :)

    ja selfølgeig kan man det ...jeg har mørt mine mk2 også på en supernait ....hvordan låter de hos deg ?
    Har bare hatt ibl her en enkelt dag, så litt tidlig å si (en noe annen lyd enn neat). Har som du liten plass (for litt til neat), så trengte høyttaler som kan stå inn til veggen. Har alltid likt utseendet til ibl, så tenkte jeg ville starte der. Fra hva jeg har hørt denne ene dagen, så har jeg tro på de vil fungere her. Vil det være dumt å plassere to lave isoblue racks mellom høyttalerne (høyde ca 50 cm), eller vil ibl håndtere dette helt bra?

    they need to settle bit down first... check all the spikes are tight and as short as possible ,but leveled !...i took my music set to teh site actually ,but have some cd shelves in between. i like it that way and it will stay.ibl is very power hungry. much more then sbl . it will grow with the poweramp..and of course with the source and pre amp... i liked , how it played together with the supernait. my nait 2 was clearly underpowered...i now have them active on the end of my phonosophie power amp. believe me they love it ;) they grow with every step...for the money a brilliant speaker....

    here some pics, how the shelves are placed in between the ibl . one shows the sbl
     

    Vedlegg

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Vidar P skrev:
    balthar skrev:
    252 bilr 552
    250 blir 300
    Høres lovende ut Balthar; 552/300 er vel antakelig en gyldig nominant til tittelen "verdens beste forsterker". Iallefall i min bok. En forsterker for livet det der.

    ohhh det tror jeg på...men det var ikke mine planer desverre...bare såm tanker og ønsker rund tema oppgradering... :-X
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    485
    Antall liker
    136
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Takk, Steinar og balthar, da blir isoblue neste oppgradering.

    Fadamacka, Erik B var så vennlig å selge meg et av de ibl-parene han hentet opp fra Østerike (tror jeg). Hadde lyst på de allerede da, men fikk aldrig tatt meg sammen den gangen. Takk til Erik for å gi meg en ny sjanse :), ser frem til å høre, hvilke små mirakler de kan utrette her hos meg.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Ketil B skrev:
    Takk, Steinar og balthar, da blir isoblue neste oppgradering.

    Fadamacka, Erik B var så vennlig å selge meg et av de ibl-parene han hentet opp fra Østerike (tror jeg). Hadde lyst på de allerede da, men fikk aldrig tatt meg sammen den gangen. Takk til Erik for å gi meg en ny sjanse :), ser frem til å høre, hvilke små mirakler de kan utrette her hos meg.
    isoblue ser veldig fint ut synst jeg. veldig skandinavisk design . hva slags farger tenkte du på ? tenkte sel på det en gang, men så fikk jeg et bra tilbudd for fraim.

    man skal ikke tror på det, men hos meg spiller ibl mye støre en de ser ut. sbl var tykk og ullern. men jeg må inrømme, at jeg hørte de samme sbl paar 3 ukke siden i tyskland på absolut høyde...det er ikke skyld av elektroniken ,men mer romakustik...jeg prøvde mye av store høyttaler hjemme hos meg ( med nam og phonosophie elektronik.begge forholder seg likt ) . sbl / allae / sehring 702 /linn espek / act / ect ect. bare ibl fungere hit till nesten perfect..men kanskje jeg bør gi en sjanse til stativhøyttaler . liker utseende men foten ødeleger ofte for helheten i design. men ibl ( akurat i aktiv drift med ordendlig power ) spiller ja jo fantastisk, så hvorfor skal jeg bry meg ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn