Hva er SMPS (En smule flau og nyskjerrig)Valentino skrev:Oooooh, apparat med SMPS i et Naimanlegg! Rosenkrans og vievann! ;D ;D ;D
Synes det ser ut som en Supernait.Vidar P skrev:Men det er slett ingen 552 som står øverst der.
this is strange, while i was in germany a 552 was standing on the fraim. it had the same form of knobs like the 252 just in metal...hmmmVidar P skrev:Kan godt være en SN, synes også jeg ser disse minijackene. Men grunnen til at jeg er sikker på at det ikke er en 552 er at volum-/balansekontrollene ikke ser ut til å være børstet metall som på 552, og at knappene er den ovale gummitypen (552 har flatere metallknapper som ikke gir den runde glossy profilen på bilder).
Det er imidlertid en 300 som står under den.
Du har et godt poeng. Sjansene er store for å rote til en enkel og elegant løsning ved "oppgradering". Kanskje det er et godt nyttåsforsett å ikke gjøre noen anskaffelser i det kommende år. Bortsett fra Headline og en riktig god stol da. Det som er litt kjedelig med utstyrsbytter er at jeg hver gang går igjennom en periode der utstyr får mer fokus enn musikk.balthar skrev:i also heard a unity on the end of the smallest linn speakers. it was simply great...you must be really satisfied bachmann...for the money it is a great box..what i find so convincing with the unity, that it doesn´t make you feel you need more actually. no extra boxes and so on..maybe a stageline or superline fro a turntable,but that´s it...are you sure bachmann you want to start to screw around with other boxes again ?..it is a chance
![]()
Produksjonsmodellene av 552 har iallefall noe flatere (ikke helt flate nei) metallknapper, som ikke er glossy, og de sitter i dypere utfresinger. Utfresingene på volum/balanse er også dypere.balthar skrev:this is strange, while i was in germany a 552 was standing on the fraim. it had the same form of knobs like the 252 just in metal...hmmmVidar P skrev:Kan godt være en SN, synes også jeg ser disse minijackene. Men grunnen til at jeg er sikker på at det ikke er en 552 er at volum-/balansekontrollene ikke ser ut til å være børstet metall som på 552, og at knappene er den ovale gummitypen (552 har flatere metallknapper som ikke gir den runde glossy profilen på bilder).
Er ikke jorden flat?Valentino skrev:Switch Mode Power Supply.
Audiofiliens ondeste ånd. Gir clock radio lyd og alt for lav apparatvekt. La meg legge til at Naimister ikke er audiofile. Deres tro er at jorden er flat.
ohVidar P skrev:Produksjonsmodellene av 552 har iallefall noe flatere (ikke helt flate nei) metallknapper, som ikke er glossy, og de sitter i dypere utfresinger. Utfresingene på volum/balanse er også dypere.balthar skrev:this is strange, while i was in germany a 552 was standing on the fraim. it had the same form of knobs like the 252 just in metal...hmmmVidar P skrev:Kan godt være en SN, synes også jeg ser disse minijackene. Men grunnen til at jeg er sikker på at det ikke er en 552 er at volum-/balansekontrollene ikke ser ut til å være børstet metall som på 552, og at knappene er den ovale gummitypen (552 har flatere metallknapper som ikke gir den runde glossy profilen på bilder).
takk leon..jeg gi kompliment videre til hanleon skrev:Flotte bilder balthar.
Og ikke minst interessant lesning, sbl i walnut ser veldig bra ut.
Jeg synes den blir litt klompete i svart finish.
Album/bokstittel er jo den samme, men hvis du merker alle sporene på CD nr. 1 i iTunes, høyreklikker dem og får opp infovinduet, kan du der tag'e sporene som disc 1 av 2, f.eks. Så merker du sporene fra CD nr. 2 som disc 2 av 2. Da kommer de opp hver for seg selv om de har sammen tittel.Steinar O skrev:Spørsmål til Mac/ iTunes brukerne i denne tråden.
Der dere har rippet 2CD bokser, hvordan sorterer dere? Bruker dere tall foran tittel eller står (disc1) i titteltekst, eller samler dere begge cd`er under samme folder/ albumbilde med samme albumtittel?
Takk for innspillet Fidelio.Fidelio skrev:Album/bokstittel er jo den samme, men hvis du merker alle sporene på CD nr. 1 i iTunes, høyreklikker dem og får opp infovinduet, kan du der tag'e sporene som disc 1 av 2, f.eks. Så merker du sporene fra CD nr. 2 som disc 2 av 2. Da kommer de opp hver for seg selv om de har sammen tittel.Steinar O skrev:Spørsmål til Mac/ iTunes brukerne i denne tråden.
Der dere har rippet 2CD bokser, hvordan sorterer dere? Bruker dere tall foran tittel eller står (disc1) i titteltekst, eller samler dere begge cd`er under samme folder/ albumbilde med samme albumtittel?
i always wondered teh same. i thought actually the sl2 would be some speaker like that. an NBLl is much more toward an DBL.C. Alshus skrev:Alltid hyggelig i selskap med andre Naimister.
Veldig enig i det du skriver om IBL kontra SBL. Spesielt på piano hører man forskjellen. IBL er med lettflytende og umiddelbar (som du sier).
En høyttaler med fylden til SBL og den distinkte spontaniteten til IBL hadde vært artig. Kanskje NBL er slik?
MaHa skrev:Hva koster disse rackene fra Musicline, balthar? De har noe enkelt og pent over seg.
i have also drawn a mdf rack before. a self construction . as nice as it was it was not a good sounding base. there are several thoughts to follow in a rack. especially for naim , with its fast and rhythm focused sound. the hutter and naim fraims are much more advanced, then someone would expect. also the musicline rack is not just an wooden construction, which looks simple and nice...hifiguru skrev:Svigerfar får ihvertfall noen tegninger på MDF mekking snart....
helt enig med deg sveinSvein skrev:balthar,
Olivekomponentene (min favorittserie utseendemessig) og dine tidligere SBL er virkelige flotte.
Flotte bilder også.
Et par spørsmål:
Hvilken avstand er det mellom høyttalerene, og avstanden til sideveggen?
mvh
Takker for svar.balthar skrev:helt enig med deg svein...jeg var overasket , at de spilte så bra . plassering er ja ikke opptimalt. de var 45 cm fra sideveggen og 25 fra skapet...mellom var rund 1.60