Tomtom: Price: From £115.00 per shelfMaHa skrev:Hva koster disse rackene fra Musicline, balthar? De har noe enkelt og pent over seg.
|
Tomtom: Price: From £115.00 per shelfMaHa skrev:Hva koster disse rackene fra Musicline, balthar? De har noe enkelt og pent over seg.
Hei,Fidelio; med Nait er det lurt å tappe signalet fra høyttalerens terminaler, ikke forsterkerens. Og inn på høynivåinngang på en subwoofer selvsagt.
Mvh Vidar P
REL Set-Up Made Simpler
Connecting
High-level connection, using the enclosed cable, is always the first choice. The standard high level hook up procedure is: attach the red wire to the amplifier’s right positive speaker output terminal; attach the yellow wire to the amplifier’s left positive speaker output terminal; attach the black wire to which ever of the amplifier’s ground output terminals is convenient; plug the connector into the “Hi Level” input. For connection to a differential amplifier consult your dealer.
Klart man kan det, absolutt ingenting i veien for å gjøre det, som jeg kan forstå. Det blir jo akkurat det samme.stianmi skrev:For egen del hadde så hadde det vært en fordel om man kan koble fra høyttalerterminalene og til subwooferen slik du har beskrevet, istedet for å gå veien fra forsterker -> subwoofer -> høyttaler.
Mvh.
Stian
Det er en knallmatch!! jeg hadde denne kombinasjonen i stallen noen ukerHaavard skrev:Mitt første innlegg på Naim tråden.
Har nå en Naim Nait2 stående som skal brukes med en Naim Cd 3.5. Dette skal spille sammen med Impulse høyttalere, kloner nærmere bestemt. Ikke jeg som skal ha dette oppsettet. Det skal visstnok være en knallkombinasjon. Spesielt Naim Nait 2 og Impulse H6 (kloner). Gleder meg å høre dette sjøl. En kompis testet denne forsterken med Naim kabling og det svingte noe helt grusomt. Så skulle noen dere komme over et par Impulse H6 så tror jeg dette er match made in heaven. Det er noen par H6 (Lali er nesten samme høyttaler) i omløp i Norge.
Håvard
hva kommer da ?Fidelio skrev:Kloke ord Steinar. Naim har vel egentlig kun to kilder på markedet (tre med DAC'en) som er interessante for den yngre garde/de som ikke vil ha cdp, uniti sin DAC/streamer og DAC i Snait. Men det kommer nok fler om ikke lenge![]()
ja det er vel sont..men jeg venter alrede på din første komentar nor din naimdac er tilkobletSteinar O skrev:Det har vært skrevet mye om kildens viktighet i denne tråden, noe som også er i tråd med Naims grunnfilosofi.
"Kilden først". At kilden aldri kan bli god nok, nærmest uavhengig av kvaliteten/ nivået i kjeden forøvrig.
I disse kildetider, hvor cdspilleren ikke akkurat står øverst på listen for nykjøp blant folk, blir det viktig å presisere følgende.
Man MÅ IKKE ha en superb kilde for å nyte godt av Naims kvaliteter IMO. Å "fronte" Naim uttrykt på en slik måte, tror jeg helt ubegrunnet og unødvendig skremmer bort eventuellt nye Naim eiere.
Undertegnede benytter Mac og en Dac( kr 1600,-) som primær kilde og både lyd og musikkopplevelse er mer enn "til å leve med".
Faktum er at begge deler er riktig, kilden kan aldri bli god nok, samtidig som den ikke behøver å være av høy kvalitet for å nyte av Naims otium heller.
Man hører klare forskjeller ved å oppgradere kilden, men uansett ved hvilket nivå så er musikken med oss dersom;
......kjeden i sin helhet, samt rommets akustikk er i balanse.
Man trenger ikke få et fullgodt resultat bare fordi kilden er av ypperste kvalitet, dersom andre parameter er i ubalanse eller motarbeider sluttresultatet.
Bach_Man skrev:Man kan jo godt være fornøyd med utstyr inntil man hører noe som er betydelig bedre. Men innen Naim-hierarkiet er det jo også mange egenskaper som går igjen. Jeg har tidligere sagt at vinyl gjennom Superline er overlegent noen av de digitale kildene innebygget i Uniti. Og det er fremdeles sant, men likevel lytter jeg til nettopp disse digitale kildene med stor glede og noterer meg at det kan vere å la være å trampe takten eller luft-dirigere. Forskjellen er at det er litt mindre skala og litt bleikere klang, ikke noe å henge seg opp i.
Valentino skrev:Oooooh, apparat med SMPS i et Naimanlegg! Rosenkrans og vievann! ;D ;D ;D
Utfordringen med SMPS er at primærsiden sender ut støy på nettet.Valentino skrev:Switch Mode Power Supply.
Audiofiliens ondeste ånd. Gir clock radio lyd og alt for lav apparatvekt. La meg legge til at Naimister ikke er audiofile. Deres tro er at jorden er flat.
Skal ikke Naim etter sigende lansere UnitiQute? De kommer helt sikkert til å hive seg på streamerbølgen etter hvert; HDX er jo allerede lansert, uansett hvor tåpelig den enn er. Naim kommer sikkert med skikkelige streamere også om ikke lenge (håper jeg i alle fall). Men det tar nok litt tid, det ligger garantert enormt mye R&D bak en god streamer designet fra scratch - mye mye mer enn hva tilfellet er for HDX, så vi får ventebalthar skrev:hva kommer da ?![]()
Et lettere og mer energieffektivt produkt som låter like bra. Ingen andre fordeler nei.RoDa skrev:Bortsett fra størrelse og varmeutvikling er det vel ingen fordeler med SMPS?
Det der låter ikke særlig mye som det Naim jeg trodde jeg kjente; de har egentlig aldri pleid å "hive seg på bølgen" av siste nytt før de må, og før teknologien er godt og vel etablert og modnet; og de har fremstått som den mest konservative av alle hifiprodusenter; men det er kanskje nye koster som feier der nå.Fidelio skrev:De kommer helt sikkert til å hive seg på streamerbølgen etter hvert..
Jeg synes HDX får altfor mye pepper her fra folk med utstyr som ikke er i nærheten av samme kvalitet. Selv om den som alle datamaskiner bruker standardkomponenter er det ikke snakk om noe lettvint produkt. Den låter vel bedre enn de aller fleste konkurrentene. Med den nye softwaren forsvinner mange av de opprinnelige begrensningene, og den blir dessuten en UPnP-server som kan forsyne opptil seks klienter. Og den ripper og organiserer musikksamlingen og har et tiltalende brukergrensesnitt. Et apparat for de som har råd til det og som ikke vil ha noe mere styr. Jeg er sympatisk innstilt. Ja, jeg er faktisk fristet til å kalle den griselekker etter anmeldelsen i siste Hifi News. Men ikke dermed sagt at jeg ikke ønsker nye produkter velkommen.Fidelio skrev:Skal ikke Naim etter sigende lansere UnitiQute? De kommer helt sikkert til å hive seg på streamerbølgen etter hvert; HDX er jo allerede lansert, uansett hvor tåpelig den enn er. Naim kommer sikkert med skikkelige streamere også om ikke lenge (håper jeg i alle fall). Men det tar nok litt tid, det ligger garantert enormt mye R&D bak en god streamer designet fra scratch - mye mye mer enn hva tilfellet er for HDX, så vi får vente![]()
Vidar P skrev:Vinyl, radio og cd er ferdig nok for mitt ringe bruk iallefall. Selv om det helt sikkert vil bli bedre med årene.
g-h skrev:Noen som har bestilt den nye DAC'en her? Jeg hørte fra Ljudtema at dem hadde en hel del pre-orders, og jeg vil jo tro at noen av dem er fra "oss"...?
On a different note, dersom jeg skal biampe en SuperNait med noe, hva er da mest logisk? NAP200 slår meg jo som naturlig, men mine lyttetester viser vel egentlig at NAP250 er mye likere tonalt sett enn en NAP200... Tanken er å bevege seg mot aktivt med tiden.
Innspill....
Jeg har en ordre inne på en Dac.g-h skrev:Noen som har bestilt den nye DAC'en her? Jeg hørte fra Ljudtema at dem hadde en hel del pre-orders, og jeg vil jo tro at noen av dem er fra "oss"...?
On a different note, dersom jeg skal biampe en SuperNait med noe, hva er da mest logisk? NAP200 slår meg jo som naturlig, men mine lyttetester viser vel egentlig at NAP250 er mye likere tonalt sett enn en NAP200... Tanken er å bevege seg mot aktivt med tiden.
Innspill....