På moderforumet har Anthem 2 blitt sammenlignet en del med Hiline; de fleste der later til å mene at Anthem lyder "klarere", mens Hiline er mer "musikalsk", hva enn det betyr.Bach_Man skrev:Noen som har synspunkter på hvordan Hiline står seg i sammenligning?
Jeg var vel egentlig ikke så imponerendeleon skrev:Ikke værst!
5 av 5 mulige![]()
Ja, det blir noen bokser.Bowerman skrev:Jeg var vel egentlig ikke så imponerendeleon skrev:Ikke værst!
5 av 5 mulige![]()
Står vel relativt svart på hvitt i underteksten din, men det blir mange bokser ja, den skal du ha...![]()
Takker.Steinar O skrev:Tenker du å benytte 2. HC på Hiline?
Mest å hente der tror jeg.
Bowerman skrev:Naim er jo flinke til å ha matchende utseende mellom diverese serie, slik at et stort antall komponenter vil alltid kunne se stilrent ut..
Jeg har foreløpig ikke bestillt noen kabel oppgraderinger til Naim riggen min.
Eneste jeg vet er jo at 552'en kommer som standard med powerline.
Spørsmålet ligger jo i om jeg vil ønske å få inn powerline både på NAP300 og CDS3/555ps.
Og ikke minst Hiline evt. annen god signal kabel. Ser det er snakket mye om Anthem 2 siste innleggene også.
Hva vil gi best effekt i mitt oppsett??
Takker! Nå gjenstår bare Soedals sine tidligere Tiny Dancer høyttalere, som ankommer byen i kveld.Bowerman skrev:Grattis Leon og Digiman med nyankommne reference produkter
Artig å se litt ustyr komme innenfor døra, sleng gjerne ut bilder når det er ferdig rigget også.
Vet i hvertfall hva helgen deres skal gå til....
Jeg skal bare pakke....(forberede flytting
)
Svein; helt riktig poengtert, og det her er vi helt enige i. Dersom jeg gav inntrykk av noe annet så er det min feil. En oppgradering på Naim psu gjør veldig mye mere godt for lydkvaliteten enn en ledning, også i min mening og erfaring med begge. Derfor noterte jeg også i innlegget mitt at forskjellene må sees...Svein skrev:Fidelio/Vidar P, jeg tillater meg å være uenig,- Brasse har en Nait5 og denne kan oppgraderes med Flatcap2. Det er fullt mulig å få tak en slik for 3000 +/- kanskje noen kroner ekstra i forhold til Anthem. Flatcap2 er et bedre valg enn hvilken som helst ledning etter min mening. Hvis Naiten skal oppgraderes.
Disse tusenlappene er langt bedre investert i en FC, derom hersker ingen tvil i mitt sinn. Ingen kabler forbedrer signalet. Men for de som allerede har gått veien med kilde og forsterker, så kan disse kablene være en mulighet for et lite løft på en enkel måte.Vidar P skrev:... i kontekst av hvor stor forskjellen på kabler kan være da, riktignok.
leon skrev:Takker.Steinar O skrev:Tenker du å benytte 2. HC på Hiline?
Mest å hente der tror jeg.
Hva tenker du på hiline på HC ?
Mellom: Hi-cap - Superline ?
Hi-cap - 282 ?
Nettopp.MaHa skrev:Steinar O: Noen ord om Allae?
Ibl synger her
Finnes 4-5 for bruk til Superlineleon skrev:Steinar; Får du hiline i forskjellige antall pin`s ?
Som f.eks 5 til 5 pin og 4 til 5 pin.
Slå av all power (alt dødt), la stå litt og forsøk å slå på igjen.digiman skrev:HJELP! Mute står bare blinker. Forslag?
Har koblet etter manualen:
Testet nå og da er 202en helt død. Mistenker muligens SNAIC 4 kabelen fra NAP 200 til 202en.Paulsen skrev:Har du prøvd med bare NAP'n?
Uff!!digiman skrev:HJELP! Mute står bare blinker. Forslag?
Har koblet etter manualen:
Jeg vet ikke hvordan det er med kringkastingsutstyr, det er sikkert komplisert, men hos Naim er det så enkelt at man 1) bare kobler rett iht bruksanvisning, og 2) spiller skiver.digiman skrev:Er ikke bare bare med Naim nei! Er omtrent like komplisert som kringkastning utstyret jeg jobber daglig med ;D
Høres ut som du er i mål Steinar, og at det er en bra match, ja det tror jeg gjerneSteinar O skrev:...
Så langt er jeg kjempefornøyd. Synes Allae kompletterer 202-200 veldig fint og det hele har fokus på musikken synes jeg, dvs, det kan være meg som har fokus på musikken. Kjenner jeg er så ferdig med å "prøve ut".
Funker det så funker det.......for meg.![]()
Veldig gode poeng Vidar og jeg har samme inntrykk av Naim selv.Vidar P skrev:Jeg vet ikke hvordan det er med kringkastingsutstyr, det er sikkert komplisert, men hos Naim er det så enkelt at man 1) bare kobler rett iht bruksanvisning, og 2) spiller skiver.digiman skrev:Er ikke bare bare med Naim nei! Er omtrent like komplisert som kringkastning utstyret jeg jobber daglig med ;D
Så om ikke 2) lar seg gjøre så er det gjerne pga mangler i pkt 1) vanligvis. Jeg tror gutta har rett når de etterlyser linker som skulle ha vært der. Fagfolka hos Kontrapunkt har nok en vegg full av slikt stash i morgen.