Kjørte NAPSC en liten stund for lenge siden. Den ble raskt byttet ut. Himmelvid forskjell etter hva jeg kan huske.Vidar P skrev:Begynner å danne seg et lite inntrykk av forskjellene mellom psu'ene her. Noen som har hørt de to på Headline?
|
Kjørte NAPSC en liten stund for lenge siden. Den ble raskt byttet ut. Himmelvid forskjell etter hva jeg kan huske.Vidar P skrev:Begynner å danne seg et lite inntrykk av forskjellene mellom psu'ene her. Noen som har hørt de to på Headline?
Er du fra Drammen Griffenfeldt?Griffenfeldt skrev:
Jeg har lyttet litt til forskjellen, med Grado RS1. Man får som ellers ved tilførsel av større PSU, mer energi, rikere klang og naturlighet (mer levende og med mer dybde/ rom innover)..........synes nå jeg da.Vidar P skrev:Sitter og hører på skiver via hodetelefoner. Kvelden avsatt til å sammenlikne NAPSC og HICAP til Headline. Kildene er mine vanlige, og hodetelefoner er AKG K701 i kveld. Nå er det Santana, den nye MoFi-utgivelsen..
Begynner å danne seg et lite inntrykk av forskjellene mellom psu'ene her. Noen som har hørt de to på Headline?
Nei, er ikke fra Drammen. Bor 1 times kjøretur unna.Bowerman skrev:Er du fra Drammen Griffenfeldt?Griffenfeldt skrev:
Jeg fikk min første aha opplevelse med Naim hos JFS Soundsystems....![]()
Vet han har full xs-serie pluss Supernait pr. i dag. Vet han får inn noe tyngere reference serie om ikke så lenge. Så det satses litt Naim der....Griffenfeldt skrev:Nei, er ikke fra Drammen. Bor 1 times kjøretur unna.Bowerman skrev:Er du fra Drammen Griffenfeldt?Griffenfeldt skrev:
Jeg fikk min første aha opplevelse med Naim hos JFS Soundsystems....![]()
Har de litt Naim i butikken der?
ja det blir spennende...Bowerman skrev:Tar litt tid ja, de sorte bokser enda ikke kommet, men skal love at fyldige lytterinntrykk på dette fora skal skrives![]()
Dette var noe de fokuserte hardt på både når jeg besøkte fabrikken og i andre samtaler med Naim. ALLE kunder er like gode kunder....balthar skrev:ja det blir spennende...Bowerman skrev:Tar litt tid ja, de sorte bokser enda ikke kommet, men skal love at fyldige lytterinntrykk på dette fora skal skrives![]()
synst det er lit rart , at ljudtema behandler premiumkunder på det same måte såm en 5i kunden.
dte er greit...men ljudtema er ikke naim...en 5 i kunde få sin lille naiten etter en ukke, mens en superpremium etter 2 monter...skjønner du hva jeg mener ?g-h skrev:Dette var noe de fokuserte hardt på både når jeg besøkte fabrikken og i andre samtaler med Naim. ALLE kunder er like gode kunder....balthar skrev:ja det blir spennende...Bowerman skrev:Tar litt tid ja, de sorte bokser enda ikke kommet, men skal love at fyldige lytterinntrykk på dette fora skal skrives![]()
synst det er lit rart , at ljudtema behandler premiumkunder på det same måte såm en 5i kunden.
g-h skrev:Det er ganske spennende tider for oss fremover. JFS sound system skal også ha samme oppsett som Bowerman i butikken. Jeg hadde en lengre samtale med importøren i går angående DAC'en og han nevnte at de kom til å bli den fremste butikken i Norge hva angår demomuligheter på Naim.
Jeg skal ihvertfall på besøk
Gode tider!
Er det snakk om to måneder ventetid nå?balthar skrev:dte er greit...men ljudtema er ikke naim...en 5 i kunde få sin lille naiten etter en ukke, mens en superpremium etter 2 monter...skjønner du hva jeg mener ?g-h skrev:Dette var noe de fokuserte hardt på både når jeg besøkte fabrikken og i andre samtaler med Naim. ALLE kunder er like gode kunder....balthar skrev:ja det blir spennende...Bowerman skrev:Tar litt tid ja, de sorte bokser enda ikke kommet, men skal love at fyldige lytterinntrykk på dette fora skal skrives![]()
hvorfor kan de ikke spandere ups bare for denen kunden, vis de ikke har ting på lager ?...tjenner de so lite på en 552 og 300 ?
Er ikke JFS den lille, trange butikken i Drammen? Fint at utstyret er på plass, men får de best mulig demoforhold i JFS sine lokaler? Kan de kanskje ha byttet lokale? Uansett, deilig at noen satser på Naim. Det må vi jo alle være glade for. Og ja, jeg vil også på besøk...g-h skrev:Det er ganske spennende tider for oss fremover. JFS sound system skal også ha samme oppsett som Bowerman i butikken. Jeg hadde en lengre samtale med importøren i går angående DAC'en og han nevnte at de kom til å bli den fremste butikken i Norge hva angår demomuligheter på Naim.
Gode tider!
Når du sier det, har jeg også hørt snakk om dette før. Dette kan jo være noe av forklaringen på leveringstid?Steinar O skrev:I tillegg forstår jeg det sånn at Naim produserer de mer eleverte produkter, på bestilling?
Jeg har skjønnt det slik nå at det samles opp en stor bestilling som sendes rett til Ljudtema Oslo, og ikke om Sverige. Vil vel tro at dette er økonomisk besparende ja, og at det også forenkler en del jobb med vidreseninger. Nå blir jo hele denne forsendelsen til det norske marked.Steinar O skrev:Vet ikke sikkert hvilket nivå som finnes på lager i GB, men jeg gjetter på 202-282-200-SN nivå?
De samler også opp varer, for levering til Oslo.
Det er viktig å forstå at det ikke er veldig innbringende å drive hifi business i disse tider og at man sparer inn der man kan spare. Mitt inntrykk er at Oslo gjør det som er mulig, innenfor de satte rammer.
JFS har ikke store lokaler, men det er utrolig godlyd i rommet der.Anfield skrev:Er ikke JFS den lille, trange butikken i Drammen? Fint at utstyret er på plass, men får de best mulig demoforhold i JFS sine lokaler? Kan de kanskje ha byttet lokale? Uansett, deilig at noen satser på Naim. Det må vi jo alle være glade for. Og ja, jeg vil også på besøk...g-h skrev:Det er ganske spennende tider for oss fremover. JFS sound system skal også ha samme oppsett som Bowerman i butikken. Jeg hadde en lengre samtale med importøren i går angående DAC'en og han nevnte at de kom til å bli den fremste butikken i Norge hva angår demomuligheter på Naim.
Gode tider!![]()
Er det Nait5i som er ankommet?? gratulerer, prøvde å nøste opp i de siste innleggene fra deg hva oppsettet ditt var, men har ikke helt oversikten...Brasse skrev:Nai'men, er det ikke postmannen!
Har sett bedre innpakking, men det ser ut som den er hel og fin.
Nå, bli ferdig arbeidsdag.
Ja, og så på riaa-sidenBrasse skrev:Ja, har hørt at Nait5 er 5-versjonen å kjøpe.
Litt færre watt, lang større muligheter på strømsiden.
Da var den vel evt. på lager i Oslo, Kort vei for KontrapunktPaulsen skrev:Da jeg kjøpte min SuperNait hos Kontrapunkt fikk jeg den på dagen.
Eller faktisk bare etter noen timer faktisk.
Muligheten på strømsiden er viktig å prioritere, altenativet hadde jo da vært en Nait XS, men den koster jo noen kroner.....Brasse skrev:Ja, har hørt at Nait5 er 5-versjonen å kjøpe.
Litt færre watt, lang større muligheter på strømsiden.
takk for igårBrasse skrev:Den lever! Har hørt at den trenger et par dager på oppvarming, så den skal få stå på. Er det OK å sette denne i ei hylle med full gjennomlufting og 15-20 cm klaring oppover?
Nait 5 har strømuttak til Stageline (via AUX2). Ved kjøp av Stageline medfølger den Snaic5 som trengs for å forbinne de to.Brasse skrev:Den lever! Har hørt at den trenger et par dager på oppvarming, så den skal få stå på. Er det OK å sette denne i ei hylle med full gjennomlufting og 15-20 cm klaring oppover?