Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• C

cpc

Gjest
    Er det noen av dere som har prøvd ICE-moduler (eller annet digitalt) sammen med Naim forforsterkere?

Prat-en fra Naim, med styrken fra ICE...:D

S

so

Gjest
    Er det noen av dere som har prøvd ICE-moduler (eller annet digitalt) sammen med Naim forforsterkere?

Prat-en fra Naim, med styrken fra ICE...:D
    Nei, og skal ikke prøve heller ;D

200 eller 250.2 er kraftig nok om man velger rett høyttaler. Nait kjenner jeg ikke, men de førstnevnte gir absolutt følelsen av kontroll og kraft....ved nevnte forutsetning. Gjelder ihvertfall om man vil spille litt høyt.

Kompromissløse forsterkere mht krefter har lett for å bli dyre eller ha andre særheter. IMO

Noen på N-Forum foretrekker rør mono som effekt.

C

cpc

Gjest
    Nei, og skal ikke prøve heller ;D

200 eller 250.2 er kraftig nok om man velger rett høyttaler. Nait kjenner jeg ikke, men de førstnevnte gir absolutt følelsen av kontroll og kraft....ved nevnte forutsetning. Gjelder ihvertfall om man vil spille litt høyt.

Kompromissløse forsterkere mht krefter har lett for å bli dyre eller ha andre særheter. IMO

Noen på N-Forum foretrekker rør mono som effekt.
    Jo, men skal man ha like mye krefter fra en Naim-forsterker blir det fort dyrt ;)

Ser for meg en kombo med cd + pre fra Naim, og f.eks. Midgard sine 600w blokker. Tror de ligger på 13-14k for et sett med monoblokker!
    Man får ikke så veldig mye Naim-effekt for den prisen.

Tror faktisk det kunne vært spennende!

S

so

Gjest
    Jo, men skal man ha like mye krefter fra en Naim-forsterker blir det fort dyrt ;)

Ser for meg en kombo med cd + pre fra Naim, og f.eks. Midgard sine 600w blokker. Tror de ligger på 13-14k for et sett med monoblokker!

Dyrt er akkurat det jeg sier.

Absolutt verdt å prøve, men ikke for meg. Venter i spenning ;)

K

Kaarelars

Gjest

Enig med so, 50-80 Naim-watt er gode, høytspillende og sterke saker sammen med en god kilde, preamp og bør være rikelig til velkonstruert høyttaler. Hva skal du med 600w i et tokanals stereoanlegg?

Sakset dette:

Date: November 20, 1998 03:13 AM
    Author: julian vereker
    Subject: more watts

More on watts:

What I said was that the average level of power required for (normal)
    listening levels at home is about 1 or 2 watts - BUT, the the peak to
    average voltage is typically of the order of 17dB (if my memory
    serves) and this implies for an average level of one watt the peak
    power would need to be about 50 watts.

There are many other considerations: the way in which an amplifier
    clips - does it run into problems before clip? - how does it recover
    from clip or overload, how long does it take to recover? how sensitive
    is the amplifier (or its power supply) to the impedance of the
    speakers. One can go on for a long, long time on such subjects. It is
    not, however, just a question of watts - they may be useful to
    describe the heating effect of an electric heater but not much use to
    descibe the performance of an audio power amp.

On a related issue, the ESL57s have a rather extreme variation of load
    impedance, and therefore the sound quality from them improves very
    markedly with amps that are less sensitive to this.

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Hei.

Som en "hale" til innlegget mitt på N-forumet (F-connection) spør jeg so (du har jo erfaring i dette): Hva blir forskjellen om jeg går opp til CDX2? Husker du sa at CD5X var litt pinglete sammenlignet med X2-spilleren. Har ikke lyst til å begynne å eksperimentere med andre kabler...blir bare forvirret! Og enda mere forvirret blir jeg av å lese om alle måtene det er å koble høyttalerkablene på! :D

Har prøvd mange forsterkere/cdspillere de siste årene, men det som slår meg er at ingen skiller så godt mellom lyse og mørke opptak som Naim. Naim er virkelig avslørende, på godt og vondt, men allikevel drar det fram rytme og musikalitet på en forførende måte... ;D

Og, èn ting er sikkert: ProAc'ene kommer til å stå en god stund. Akkurat nå er jeg faktisk imponert over at de faktisk klarer å holde tritt med Naim ang. tempo og driv...og allikevel være så musikalske. Og det er faktisk mange som benytter seg av kombinasjonen Naim/Proac!

mvh

S

so

Gjest
    Hei.

Som en "hale" til innlegget mitt på N-forumet (F-connection) spør jeg so (du har jo erfaring i dette): Hva blir forskjellen om jeg går opp til CDX2?  Husker du sa at CD5X var litt pinglete sammenlignet med X2-spilleren. Har ikke lyst til å begynne å eksperimentere med andre kabler...blir bare forvirret!  Og enda mere forvirret blir jeg av å lese om alle måtene det er å koble høyttalerkablene på!   :D

Har prøvd mange forsterkere/cdspillere de siste årene, men det som slår meg er at ingen skiller så godt mellom lyse og mørke opptak som Naim.  Naim er virkelig avslørende, på godt og vondt, men allikevel drar det fram rytme og musikalitet på en forførende måte... ;D

Og, èn ting er sikkert: ProAc'ene kommer til å stå en god stund. Akkurat nå er jeg faktisk imponert over at de faktisk klarer å holde tritt med Naim ang. tempo og driv...og allikevel være så musikalske.  Og det er faktisk mange som benytter seg av kombinasjonen Naim/Proac!

mvh
    Synes nok ikke 5x var pinglete, men opplevdes som snillere eller litt anonym. x2 er mer autoritær, er hurtigere og har rytme så det holder....MEN jeg kan ikke huske hvor stor forskjellen var. Nevnt som "boogie machine" på N-Forum.
    Basert på mine erfaringer med Naim og jeg har prøvd litt det siste halvåret, så vil cdx2 være en oppgradering.

Se på RiNo på N-Forum. Det virker som han har gjort grundig research og har nå på hjemlån et oppsett jeg har stor tro på. cdx2-282-hicap-200. En flott kombo.

Dette er en ond sirkel. Kjøper du cdx2, vil det igjen være "naturlig" å sette inn xps/ 282 for å ta ut det beste av cdx2.
    Mitt råd er å følge Naims "suggested systems", det har vist seg å stemme IMO.

Hva med å ta en Trondheimstur iløpet av sommeren, så får du høre dine gamle Xenon med Naim? Har desverre ikke cdx2 lenger. Du burde fått tilbud om uforpliktende lyttetid.  ;)

S

so

Gjest
    Har ikke lyst til å begynne å eksperimentere med andre kabler...blir bare forvirret!  Og enda mere forvirret blir jeg av å lese om alle måtene det er å koble høyttalerkablene på!   :D
    Dette er ikke mer komplisert enn at det benyttes ulike plugger. F løsningen er bare en metode for å få lederen ned i pluggen ved å ikke klippe den.
    Z løsningen er å benytte ekspanderende plugger àla Nordost.

Sjøl benytter jeg jumpere fra PMA, Black Magic, men skal definitivt prøve F koblingen din. Deretter eventuelt selge BM.
    Har forøvrig solgt unna omtrent alt som ikke har med Naim å gjøre. Jorma har jeg imidlertid ikke gitt slipp på enda og skal lage Hydra av dem når Grahams hydra ankommer. Jorma virker å gi mer kraft og fart samt bedre balanse...beklager banninga ;D

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Se på RiNo på N-Forum. Det virker som han har gjort grundig research og har nå på hjemlån et oppsett jeg har stor tro på. cdx2-282-hicap-200. En flott kombo.

Dette er en ond sirkel. Kjøper du cdx2, vil det igjen være "naturlig" å sette inn xps/ 282 for å ta ut det beste av cdx2.
    Mitt råd er å følge Naims "suggested systems", det har vist seg å stemme IMO.
    Det var opp på dette nivået jeg hadde tenkt meg, men ikke foreløpig. Med denne hobbyen skulle man vært ungkar ;D ;D ;D

http://www.stereophile.com/digitalsourcereviews/1104naim/index5.html

Denne testen forteller litt om hva en "rimelig" cap gjør for lyden!

mvh

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    ;)

Ljudtema/Audiotech er på banen.

Fikk ikke tak i den nye importøren, så jeg sendte en mail til Naim om problemet (og fikk svar fra Richard) og Audiotech ringte ikveld og kom med et interessant tilbud på CDX2 i innbytte mot min CD5X/FC2X. Men jeg måtte bestemme meg rimelig kjapt for å få den fine prisen.

Fristende! Men kjenner allerede suget etter XPS....blir dyrt dette til slutt! (Men det var jeg jo klar over da jeg begynte med Naim).

Han sa at de kom til å satse stort på Naim og forhandlere over hele landet (som i Sverige), men at det kom til å ta litt tid. Ellers varslet han en prisøkning :'(.

Så - kanskje lurest å slå til nå!

mvh

S

so

Gjest
    ;)

Fikk ikke tak i den nye importøren, så jeg sendte en mail til Naim om problemet (og fikk svar fra Richard) og Audiotech ringte ikveld og kom med et interessant tilbud på CDX2 i innbytte mot min CD5X/FC2X. Men jeg måtte bestemme meg rimelig kjapt for å få den fine prisen.

Fristende! Men kjenner allerede suget etter XPS....blir dyrt dette til slutt! (Men det var jeg jo klar over da jeg begynte med Naim).

Han sa at de kom til å satse stort på Naim og forhandlere over hele landet (som i Sverige), men at det kom til å ta litt tid.  Ellers varslet han en prisøkning  :'(.

mvh
    Har hatt en sak gående noen uker og responsen fra Ljudtema m.fl var mildt sagt elendig. Det endte med en mail til Naim og da så det ut til å bli fart i sakene. Det er forståelig med at man trenger tid, men direkte uinteresse...da er det slutt. ;)

Spennende å se hva du velger å gjøre, men innbytte er f.eks i Sverige ikke vanlig...meg fortalt.

K

Kaarelars

Gjest
    ;)

Han sa at de kom til å satse stort på Naim og forhandlere over hele landet (som i Sverige), men at det kom til å ta litt tid.  Ellers varslet han en prisøkning  :'(.

mvh
    Hadde en CD 3.5/Flatcap, en meget velspillende kombinasjon, før jeg kjøpte CDX. Hvis avstanden i ytelse er den samme mellom CD5x/Flatcap2x - CDX2 vil en CDX2 ta systemet ditt til et annet nivå uten XPS. Får du eventuelt testet CDX2 hjemme først?

Ser også at du bruker "F-connection". Testet dette og valgte og bruke en bit Naca5 mellom terminalene og vanlig terminering da jeg hadde Epos ht. Naca5 låter etter min mening også bedre i større lengder. Mer autoritet i bassområdet og generelt roligere lyd i større lengder.

Mvh

S

so

Gjest
    ;)

mvh
    Om du allikevel vil oppgradere før eller siden er dette en gylden mulighet. Å få innbytte på dette er ikke dagligdags lenger.
    Uansett gjør du ingen feil ved kjøp av cdx2, den er glimrende. Problemet som kan oppstå er at du må eller føler for å gjøre ytterligere endringer for å få tunet det hele inn.
    xps er ikke noe must, me Naim anbefalte meg xps før oppgradering av 202-hc. ;)

K

Kaarelars

Gjest
    Har spilt på mine "nye" olivekomponenter en stund og er overrasket over hvor bra.  202/Napsc/150x er ertattet av 72/Hicap/180.

Et bilde av den magiske 72:

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Har spilt på mine "nye" olivekomponenter en stund og er overrasket over hvor bra. 202/Napsc/150x er ertattet av 72/Hicap/180.

Et bilde av den magiske 72:

Gratulerer Svein! Kan du utdype hvilke forskjeller det er mellom dette settet og ditt forrige?

Ser bra ut, men savnet etter fjernkontroll vil kanskje komme etterhvert ;)

S

so

Gjest
    Med fare for at noen tror det blir vinyl på meg også...men allikevel. Dette er upløyd mark for meg tross noen 33 rpm i eie.

Ser Stageline leveres i Moving coil og magnet versjon. Hva er forskjellen?
    Alternativt ser det ut til at jeg kan benytte et Prefix phonosteg?

I mitt oppsett ser det ut til at jeg må ha en FC2 for å powere en Stageline?.....eller....
    Ser det står skrevet om NAC282:
    "Powered input for use with Stageline or Prefix phono stage".

C

cpc

Gjest
    Moving magnet (MM) eller moving coil (MC) er to ulike typer pick-up. Hva som er best strides de lærte enda om, men i din prisklasse hadde jeg gjerne gått for MC selv da..

Kommer selvsagt også an på hvilken spiller og arm du har.

S

so

Gjest
    Kommer selvsagt også an på hvilken spiller og arm du har.
    CDS3, en høyre og en venstre ;D
    Skjønner du, upløyd mark.

Takk for svar, håper på flere

C

cpc

Gjest
    CDS3, en høyre og en venstre ;D
    Skjønner du, upløyd mark.

Takk for svar, håper på flere
    ;D

Godt å høre at alle kroppens deler sitter der de skal!

K

Kaarelars

Gjest
    Gratulerer Svein! Kan du utdype hvilke forskjeller det er mellom dette settet og ditt forrige?

Ser bra ut, men savnet etter fjernkontroll vil kanskje komme etterhvert  ;)
    Takk, men du spør vanskelig ;)
    Fjernkontroll trenger jeg ikke, har 2x 7,75 m Naca5 og fri tilgang mht til plassering av racket.

Olive-settet jeg har nå er nok ikke så detaljert og så tight som 202-psu's/150X. På noen kjente cd'er er det klart mindre detaljer. Men det er musikalsk og magisk. Stemmer og instrumenter har nærvær og nerve, selvsagt også PRAT så det holder. Settet rocker når det kreves, da går det unna, og som alltid med Naim direkte vakkert på klassisk og jazz.
    Nac72 er stjernen på laget her. Prøvde Nap180 sammen med 202-psu's først og den er helt klart bedre enn 150x, men magien kom med 72.

Mvh

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    ;)

Snakket igjen med Audiotech/Villy om Naim, og han fortalte at de virkelig ville prøve å få Naim ut til folket. Jobbet med flere utsalgssteder og ville prøve å få det testet (fidelity?).

CDX2 står visst i Gøteborg (sammen med et stort lass Naim produkter). Og jeg får enda noen dager å bestemme meg på....Surfet på nettet og kom til et forum der en gjeng hadde sammenlignet CD5X/Hicap2 mot CDX2, og det var en gjengs oppfatning at de foretrakk det første alternativet! (Det ble benyttet 200/202 + Neat)

Inntrykk av at CDX2 er en spiller folk enten elsker eller hater. Men med en XPS stiller det seg anderledes, men jeg hadde ikke tenkt å gå så langt (enda)!

Får prøve å sette Hicap'en på Cd-spilleren og se (høre) hva som skjer... 8).

Kanskje jeg ender opp med en annen oppgradering istedet. :)

mvh

kibsgard

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    1
    Inntrykk av at CDX2 er en spiller folk enten elsker eller hater.
    Det kommer mest an på hvilken type musikk du spiller mest. Jeg har lest at den er som en CDX på steroider, og det vil vel si rytme, punch og engasjement i massevis noe som passer ypperlig til rockemusikk og annen rytmisk musikk. Det fins sikkert mer raffinerte spillere (CDS3 f.eks), og enkelte som stort hører på klassisk og jazz vil vel da kanskje foretrekke andre CD-spillere. I det rette oppsettet låter nok også CDX2 meget bra på klassisk.

S

so

Gjest
    Det kommer mest an på hvilken type musikk du spiller mest. Jeg har lest at den er som en CDX på steroider, og det vil vel si rytme, punch og engasjement i massevis noe som passer ypperlig til rockemusikk og annen rytmisk musikk. Det fins sikkert mer raffinerte spillere (CDS3 f.eks), og enkelte som stort hører på klassisk og jazz vil vel da kanskje foretrekke andre CD-spillere. I det rette oppsettet låter nok også CDX2 meget bra på klassisk.
    Rytme, punch og engasjement er rett ordvalg. Den spiller ganske så åpent og direkte. Ofte kan en forbinde ovennevnte med slank klang, men det er den altså ikke.

Har aldri hørt cd5x med hicap, men vet hva en hicap gjør på f.eks 202.

xps på cdx2 gir mer autoritet og forsterker alle dens parametre.
    cds3 er til sammenligning MYE mer analog og mer raffinert. Cdx2 litt mer rå og upolert, men SÅ engasjerende.

Noen skriver at Cdx2 er en mer oppløst spiller som definerer bedre hva som skjer i lydbildet, mens cd5x-hicap har en rundere klang.

Kan du ikke trykke litt på Audiotech og få noen ukers prøvetid...eller er tilbudet for godt?  ;)

K

Kaarelars

Gjest
    Interessant, mitt inntrykk er at CDX2 er en noe mer "round-earth" versjon av CDX. Den første CDX er også designet med hjelp utenfra og etter rykter av mannen som lagde prototypen av Naim's elektrostater. Uansett tror jeg CDX eller CDX2 er Naim's rockemaskiner selv om de spiller utmerket på andre musikkformer. Hører i perioder mye på klassisk og CDX er den beste spilleren jeg har hatt til dette formålet.

Interessant tråd om Naim's elektrostater:

http://forums.naim-audio.com/groupee/forums/a/tpc/f/48019385/m/7031908304/r/6911978304#6911978304

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Kan du ikke trykke litt på Audiotech og få noen ukers prøvetid...eller er tilbudet for godt?  ;)
    Virket ikke som det var mulig, kan jo mase en gang til. Begynner allerede å savne Lyric, jeg. Aldri noe problem der i gården. Tror ikke jeg kjøper noe uten å prøvd det sjøl hjemme!

so: Hva slags erfaringer har du med Q4 racket? Løsnet på boltene på toppen, slik at det ble lealaust, og lyden endret seg til det positive.

mvh

S

so

Gjest
    Virket ikke som det var mulig, kan jo mase en gang til. Begynner allerede å savne Lyric, jeg.  Aldri noe problem der i gården.  Tror ikke jeg kjøper noe uten å prøvd det sjøl hjemme!

so: Hva slags erfaringer har du med Q4 racket? Løsnet på boltene på toppen, slik at det ble lealaust, og lyden endret seg til det positive.  

mvh
    Skal ikke uttale meg om den nye importøren her, men imponert er jeg ikke. Lyric var kanskje litt for lemfeldig igjen??
    Enig i at du bør lytte.

Mottok 2 QS hyller idag, den ene pga feil levert finish, den andre for å få rom mellom cdp/pre og resten. Merket at alt hadde skrudd seg ut og var virkelig løsnet. Har ikke lyttet, men monterte igjen ved å kun skru inntil.

Har du løsnet det helt, så det riktig skrangler? Er alt like løst? Har forøvrig fått med meg trådene på N-F og Pink Fish.

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Bare løsnet på boltene på toppen. Det er ikke skranglete, men litt sånn "wobbly". Lyden ble mer behagelig, men tok bort litt "leading edge". Har forøvrig sendt mail til Quadraspire om hvor mye det skal strammes. Det må jo være en "oppskrift" . :)

Men det løsner av seg selv etter noen uker også, så det er kanskje ikke så viktig.

mvh

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    ;)

Kjapp mail fra Quadraspire:

"Fingertighten all the columns and bolts after a few months and that should be enough".

mvh

S

so

Gjest
    ;)

Kjapp mail fra Quadraspire:

"Fingertighten all the columns and bolts after a few months and that should be enough".

mvh
    Ok. Ikke for mye, ikke for lite :)
    Har lest at det er topplaten hvor cdp står som må være løs. Noen foretrekker sågar å ha en QS reference på toppen. Den står løst på resten.

Leser  Ozren Herold sin review av cd5/Avondale kontra hans nye cdx2 og her beskriver han noe jeg kjenner godt igjen fra cdx2 og cds3. Separasjonen som han kaller det. Når det skjer mye i lydbildet står hver hendelse for seg selv. Det flyter på ingen måte i hverandre. Det er besnærende å høre og det var en ny opplevelse for meg. Der hvor en normalt skrur noen hakk ned når det skjer for mye eller blir komplekst, blir en bare så overrasket over hvor "tydelig" alt er.

Om cdx2 passer til den ene musikktypen kontra den andre? En cdx2 med 202-200, vil kanskje passe bedre til fart enn 282-250.2. som jeg vil si er en bedre allrounderkombo.
    282 litt mykere/raffinert, åpnere og luftigere samt bedre og dypere bass. Ga kjærkomment mer PRaT til cds3. :D

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Nå har min nye CD5x med flatcap spilt seg godt inn. Må rapportere at jeg er veldig fornøyd med den! Krell kav-400 er en god match. Jeg har begynt å la naim-utstyret stå på 24t i døgnet, etter å ha lest at det anbefales. Psykologiens effekt er stor, men jeg synes at lyden har blitt enda bedre, etter at jeg begynte med det...

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Nå har min nye CD5x med flatcap spilt seg godt inn. Må rapportere at jeg er veldig fornøyd med den! Krell kav-400 er en god match. Jeg har begynt å la naim-utstyret stå på 24t i døgnet, etter å ha lest at det anbefales. Psykologiens effekt er stor, men jeg synes at lyden har blitt enda bedre, etter at jeg begynte med det...
    Flott at du er fornøyd med CD spilleren, Bruce!

Bare vent til du får høre den med en Hicap! ;D

Å ja, Naim skal stå på hele tiden (hvordan det er med Krell vet jeg ikke). Slo av hele anlegget for noen dager siden for å drive litt "cable dressing" og bytte om på PSU'ene. Og jeg vil påstå at det tar et par dager før go'lyden kommer tilbake.

mvh

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Jeg tror det er lurt å vente leeenge med å høre den med hi-cap. Ellers blir jeg angrepet av oppgraderings-syndromet. Jeg har lovet samboeren at det ikke blir flere investeringer på 10 år. Da bør jeg vel ihvertfall vente et par år... Bytting av Proac 1.5 fra 1999 kommer også først.

K

Kaarelars

Gjest
    Kan du utdype hvilke forskjeller det er mellom dette settet og ditt forrige?
    quote]

Kan si litt mer om dette nå og Olive-settet fortsetter å imponere.  Har lest at olive Naim låter både pågående og skarpt, men skjønner ikke dette.  Forsterkersettet jeg har nå låter nesten "rør" og lager musikk av alt.  Dynamikk,  punch og swing er meget bra og timingen er det som tidligere nevnt ingenting å utsette på.  Olive virker også mer temporiktig, dvs hurtig blir mer hurtig og sakte mer sakte.  Så langt foretrekker jeg olive-settet med god margin fremfor 202/HI/napsc/150x.  Det er mulig CDX'n er årsaken og at det ikke er smart å blande Olive og mer moderne Naim?  Flere her som har sammenlignet Olive og nyere Naim?

Mvh
    Svein

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
     Det er mulig CDX'n er årsaken

...."source first".... :D

Jeg begynner virkelig å tro på dette etter å ha plassert Hicap'n på CD-spilleren. Alt ble større og mere analogt. Som en god MC pick-up i diskanten!

CDX2 må ihverfall prøvelyttes FØR kjøp...

mvh

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Bytting av Proac 1.5 fra 1999 kommer også først.
    Hva slags høyttalere har du i kikkerten, bruce?

(Men med din forsterker står du vel friere ved valg av høyttaler).

Synes D15 henger bra med, jeg!

mvh

K

Kaarelars

Gjest
    ...."source first".... :D

Jeg begynner virkelig å tro på dette etter å ha plassert Hicap'n på CD-spilleren. Alt ble større og mere analogt. Som en god MC pick-up i diskanten!
    Begynner virkelig å tro på matching selv om tuneren min nå også låter virkelig bra. Det er problemer innad i Naim ;D CDX og CDX2 er nære slektninger og meget gode spillere. Balansen er forskjellig og beat'n og drivet i CDX1 passer bedre til den mer fyldige og rørlydaktige olive. Det er helt opplagt et skift i Naimlyden etter oliveserien ble avsluttet,. 72/Hi-180 er en meget kapabel kombinasjon som bør høres!

Mvh

S

so

Gjest
    Begynner virkelig å tro på matching selv om tuneren min nå også låter virkelig bra.  

72/Hi-180 er en meget kapabel kombinasjon som bør høres!

Mvh
    Det er tydelig du er fornøyd og det er hyggelig å lese synes jeg....høy pris er ingen forutsetning for god lydopplevelse.
    Også enig i at matching innad med naim er vel så viktig som med andre produkter.

Steinar

K

Kaarelars

Gjest
    Det er tydelig du er fornøyd og det er hyggelig å lese synes jeg....høy pris er ingen forutsetning for god lydopplevelse.
    Også enig i at matching innad med naim er vel så viktig som med andre produkter.

Steinar
    Er fornøyd ja, noe jeg også var med det forrige settet som bl.a hadde mye bedre oppløsning.  Synes fortsatt at 202 er en fantastisk preamp.   Det er fullt mulig å skaffe seg et Naim forsterkersett i oliveserien til en rimelig pris hvis man importerer sjøl da det omtrent ikke er solgt Naim til Norge før Lyric ble importør/distributør.
    Tror hifilandskapet hadde sett litt annerledes ut om Naim hadde hatt en god distributør her fra begynnelsen av 90-tallet og utover.  Kanskje tunge effekttrinn fra USA og Norge og vektleggingen av høyttalere i et anlegg hadde hatt litt dårligere status?

Mvh

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Hva slags høyttalere har du i kikkerten, bruce?

(Men med din forsterker står du vel friere ved valg av høyttaler).

Synes D15 henger bra med, jeg!

mvh

Jeg har den eldre typen. Så vidt jeg har hørt er D15 litt mer dynamisk og engasjerende. Men jeg er fortsatt veldig fornøyd med mine gamle travere.

Det er mye spennende der ute, men AP Virgo eller SA Explorer kunne vært artig. AP Virgo har jeg hørt sammen med min forsterker. Det var veldig dynamisk og bra. SA fikk en god test i lyd og bilde. Dessuten sies det at de er plasseringsvennlige. Det kommer godt med i en leilighet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn