Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    miaN skrev:
    Unitiserve er kanskje det mest aktuelle for min del, der den som jeg forstår erstatter PC funksjonen for rip.
    Jeg var på nære nippet til å forhåndsbestille en Unitiserve for noen uker siden, men tok ikke sjansen siden så mye var ukjent på det tidspunktet. Men rapportene fra de som nå har mottatt den tilsier at det er et meget bra produkt. Unitiserve sammen med NDac skal overgå HDX med god margin (til informasjon for uinvidde så inneholder Unitiserve det samme som data/digitaldelen av HDX, med samme GUI for betjening). Men jeg har jo også hørt at alle forbedringene som er lansert i Unitiserve snart skal inn i HDX.

Qute på sin side virker rett og slett som et fantastisk produkt til en veldig god pris. Jeg digger Hicap-boksen.

M

miaN

Gjest
    Ja, det er noe som sier meg at en bør holde an litt til, det er liksom noe som fremdeles lurer bak hjørnet. På den annen side, Unitiserve ivaretar PC også så langt jeg forstår og det vil ikke en fremtidig DS variant gjøre? Ihvertfall gjør ikke Linn sine det.

Ingen som vil ha en CD5XS som knapt er brukt? ;) jo, jo, jeg vet dere vil ha den gratis, men det går nok ikke.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Unitiserve/NaimDac er jo en svært fleksibel løsning. Serve kan føre musikk rett inn i DACen via coaksial kabel, samtidig som den fungerer som UPnP musikkserver til f.eks. en Qute i et annet rom. DACen tilbyr i tillegg flere andre digitalinnganger, Linn DS har null, så jeg ville uansett trengt en DAC i tilllegg for ting som Spotify eller internettradio over Airport express. Heller ikke HDX har digitale innganger, så Serve/NaimDAC har både best lyd og best funksjonalitet vs. HDX.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    854
    Torget vurderinger
    4
    @MiaN:
    Hvordan låter din CD5XS sammenlignet med din Mac/M2Tech løsning?

M

miaN

Gjest
    Liotheles skrev:
    @MiaN:
    Hvordan låter din CD5XS sammenlignet med din Mac/M2Tech løsning?
    Det vet jeg sannelig ikke, men begge låter mer enn fortreffelig.
    Før jeg koblet Mac med DC-1 og Hiface vant CDP ganske klart.
    Det er praktiske årsaker som gjør at cdp er lite i bruk, ikke for at det låter dårlig for å si det mildt. Skal melde tilbake om jeg skulle få sjekket.

Er kommet dithen at om musikken griper meg eller engasjerer så låter det bra, begge kildene klarer det....alle 3 for ordens skyld.

Bach_Man: Må inrømme at jeg ikke har giddet sjekke, men kan Unitiserve virkelig spille av cd direkte, noe alà HDX?

God kveld.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    miaN skrev:
    Bach_Man: Må inrømme at jeg ikke har giddet sjekke, men kan Unitiserve virkelig spille av cd direkte, noe alà HDX?

God kveld.
    Det kan den. Såvidt jeg vet kan den alt som HDX kan, bortsett fra å levere analogt utgangssignal. Lyden blir buffret, så man får ikke den kvikke responsen til en vanlig cdspiller.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Sikringen ser fin ut. Ingen svar å få på Naim-forumet (http://forums.naimaudio.com/eve/forums/a/tpc/f/48019385/m/5372950437)

Fuck it.

:mad:

Brasse skrev:
    Haakon_Rognlien skrev:
    Brasse skrev:
    Jovisst, men var berre på lån. Så får vi sjå om det blir vanlig Teddy eller dual. Den gjorde virkelig susen - ein solid oppgradering!
    Har lest meg gjennom Naim-forumet og prøvd Pinkfish, men fant ingen svar. De resetmulighetene eg fant var med pre-delen aktiv.
    Får bygge opp litt mot og prøve meir seinare.
    Det er noe i retning av å slå av med brytern bak på apparatet, trykke inn mute, slå på med mute inntrykt, vente til et eller annet blinker etc... Har god erfaring med å ringe Naim Helpdesk, du får som oftest raske svar der.

Enig med deg i potensialet med ekstra strømforsyning, nesten litt magisk!

Mvh
    Håkon Rognlien
    Skreiv foruminnlegg på moderforumet ang. problemet mitt. Men innlegget inneholdt ei eller anna formulering (Teddy Pardo), så innlegget måtte godkjennes av moderator. No go yet. Snikete!

Jimmy Jazz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2009
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bergen
    Hei

Har litt problemer med NaimUnitien min. Høres ut som om cd`en begynner å hoppe, evt. hakke,
    når jeg drar til på volumet. Virker som en alle tiders mandags-spiller...

Mvh Jazz

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Nei slik skal det jo ikke være. Er skuffen i normal stilling? Har hørt at den kan sige litt ut av stilling, og om den tar borti metallet i dørkarmen er det nok ikke bra, men justering er en enkel sak for kyndig personell. Ellers er jo pucken ofte synderen, men det skal jo ikke normalt være et problem med en såpass ny spiller.

Jimmy Jazz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2009
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bergen
    Har sjekket både pucken og skuffen og alt virker greit. Tar meg en tur til forhandler i morgen da det
    er noen andre småfeil som har dukket opp i tillegg.
    Ingen problemer med din Bach?

Mvh Jazz

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Nei ikke nevneverdig, men jeg har fremdeles firmware versjon 1. Og jeg drar jo aldri volumet høyere så høyt at cdene begynner å hakke, det er jo normalt VELDIG høyt. ;) Uansett riktig å la forhandler ordne opp, får håpe du slipper å måtte sende den til hovedkvarteret.

Jimmy Jazz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2009
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bergen
    Spiller svært sjelden høyt, men ville bare teste litt. Da volumet bikket 70 begynte det, og det var
    ubehagelig høyt. Kjøpte den på Musikkmagazinet så jeg regner med de sender den videre, dessverre.
    Hvilket firmware det står i vet jeg ikke.

Mvh Jazz

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Mulig importøren har et verksted som kan gjøre enkle reparasjoner. Hvis du må skifte drivverk eller noe slikt blir det nok en tur til Salisbury, og det kan ta lang tid, men så blir jo behandlingen også førsteklasses.

M

miaN

Gjest
    Importøren sender normalt til Gøteborg. De igjen gjør mindre reparasjoner og sender videre til Salisbury ved behov. Trist når feil oppstår.

Med tanke på alle de Naim produktene jeg har hatt innom siden seint 2004 så har feilene vært svært begrenset.

Kim

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    17
    miaN, hvordan - om du har testet - vil du si forskjellen er med og uten HiCap er på NAC202/NAP200? Jeg "mangler" vist den :)

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Onde tunger på pinkfish-forumet skal ha det til at kvaliteten på Naim har dalt de siste årene. Vet ikke om det er hold i det, men fabrikken har jo hatt det svært travelt med alle produktlanseringene de siste årene, og saker som DVD5, N-VI og første versjon av HDX har jo vist tegn til å være uferdig. Supernait hadde problemer i starten og selv CD555 har vært rammet kan det se ut som.

Men i motsetning til mange andre produsenter kan man jo være sikker på at Naim ordner opp, og alle nåværende produkter kan sendes tilbake til fabrikken og opgraderes til siste spec om så skal være.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Skal ikke svare for miaN her, men det står en del gode beskrivelser i tråden her om hva som skjer med bedre strøm på forforsterkere. Søk litt på det, Kim. Men, kort sagt: forforsterkeren din blir mye, mye bedre. Det er det beste man kan gjøre for anlegget sitt uten å bytte ut noe, forutsatt at kilden er "sorted". Anbefales uten noen forbehold fra min side. Det blir rett og slett mye mer musikk, og den blir mer troverdig samtidig.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    HC og Napsc på NAC202 er vel en av de største oppgraderingene man kan gjøre i et slikt system. Og en av de virkelige sprangene for en betalbar penge i et ellers velbalansert Naim-system. Ting skifter formelig (og selvsagt for beskrivelsens del) fra å være en skildring av pappfigurer til å bli virkelige musikere av kjøtt og blod. Imo.

M

miaN

Gjest
    MaHa skrev:
    Det blir rett og slett mye mer musikk, og den blir mer troverdig samtidig.

Vidar P skrev:
    ......en av de virkelige sprangene for en betalbar penge i et ellers velbalansert Naim-system.
    Enig. :)

Min cdp forsvant ut av døren idag. Å benytte en super og 20K cdp som drivverk ble litt i overkant.
    Ønsker å benytte de pengene annensteds i kjeden.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Og ennå finnes det de som kjøper en CDX2 for å bruke som drivverk i den tro at det er bedre. Enkelte har for mye penger.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bach_Man skrev:
    Og ennå finnes det de som kjøper en CDX2 for å bruke som drivverk i den tro at det er bedre. Enkelte har for mye penger.
    Er den ikke det da? Bedre enn f.eks en XS altså, hvis det er den du refererer til. Jeg aner ikke noe om det selv, men regner jo med at de som kjøper en slik som drivverk vet hva de gjør, og hører det de hører? Naim selv la jo f.eks mye vekt på hvordan det voldsomt forseggjorte drivverket i CDS3 gav bedre resultater enn mindre spillere og at dette er mye av forklaringen på hvorfor den låter slik den gjør.

Som sagt så aner jeg ikke hvordan CDX2-2 er som drivverk, en opplysningsgrad jeg tipper jeg deler med deg også?

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Såvidt jeg vet er drivverket akkurat det samme som CD5XS. Forskjellene ligger vel i all den andre elektronikken, som bypasses når man tar signalet ut over SP/DIF. Mulig det er en ørliten forskjell som kan tilskrives forskjeller i kabinettet. CDS3 er vel noe helt annet og langt mer forseggjort.

M

miaN

Gjest
    Bach_Man skrev:
    Enkelte har for mye penger.
    Sant nok.
    CD5XS er for dem som skal spille via analog utgangen og det skal den nye eieren.
    Han får en sjelden god cdp.
    ..................Tankene går tilbake til Cd5-Nait-Spendor

Nolfi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    miaN skrev:
    Bach_Man skrev:
    Enkelte har for mye penger.
    Sant nok.
    CD5XS er for dem som skal spille via analog utgangen og det skal den nye eieren.
    Han får en sjelden god cdp.
    ..................Tankene går tilbake til Cd5-Nait-Spendor
    Det ble meg :)
    Gleder meg!
    Noen som vet hva forskjellen er på Nait 5i og 5i?
    Fikk vite at det kun er kosmetisk forskjell på de to modellene.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Nei det er lydmessig forskjell, 5i inneholder endel forbedringer. Men begge er gode forsterkere altså.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Vidar P skrev:
    Som sagt så aner jeg ikke hvordan CDX2-2 er som drivverk, en opplysningsgrad jeg tipper jeg deler med deg også?
    Jeg måtte grave litt i denne saken. Naim opplyser selv om CD5XS at "The drawer and transport suspension is borrowed from the CDX2; a low inertia, resonance-controlling device that ensures rigid coupling and mild damping without adding to the task of the drive servo mechanism by increasing rotational inertia."

Men det er likevel forskjell på CDX2-2 og CD5XS brukt som transport. Denne forskjellen ligger ikke selve drivverket, men i at CDX2 har en annen kontrollsoftware. De første eksemplarene av CDX2 hadde samme drivverk som CDS3, men da tilgangen på dette ble begrenset ville Naim spare disse ekstra gode drivverkene til den mer eksklusive spilleren. Nå har man vel også skiftet til en annen type drivverk i CDS3 også. Enkeltmedlemmer på Naim-forumet rapporterer om forbedret lyd med CDX2 vs. CD5XS når disse brukes som transport for Naim DAC, men disse folkene hører jo vanligvis forskjell på ALT, så jeg har ingen illusjoner om sannhetsgehalten i disse påstandene og heller ingen intensjoner om å gjøre nærmere undersøkelser. I alle fall mener jeg fremdeles at det er hverken fornuftig eller elegant å bruke en så flott cdspiller som transport.

oddemann

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    137
    Torget vurderinger
    7
    Hei og Hå!

Per dags dato ingen Naim produkter, men nettopp kjøpt Neat Mommentum 4i, desse ryktes å vere knallmatch med Naim(?)
    Noen mer erfaringer?

Hva er eventuelt OK bruktpris for Naim Supernait? (Er vell mest aktuell med tanke på nypris). Og hvilken Cd spiller anbefales?

Har Arcam elektronikk per idag, fungerer egentlig "greitt", men mulig det er enda mer å hente med Naim(?)

Takker for eventuelle svar,
    Mvh Oddemann

Carter

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Bach_Man skrev:
    Vidar P skrev:
    Jeg måtte grave litt i denne saken. Naim opplyser selv om CD5XS at "The drawer and transport suspension is borrowed from the CDX2; a low inertia, resonance-controlling device that ensures rigid coupling and mild damping without adding to the task of the drive servo mechanism by increasing rotational inertia."

Men det er likevel forskjell på CDX2-2 og CD5XS brukt som transport. Denne forskjellen ligger ikke selve drivverket, men i at CDX2 har en annen kontrollsoftware. De første eksemplarene av CDX2 hadde samme drivverk som CDS3, men da tilgangen på dette ble begrenset ville Naim spare disse ekstra gode drivverkene til den mer eksklusive spilleren. Nå har man vel også skiftet til en annen type drivverk i CDS3 også. Enkeltmedlemmer på Naim-forumet rapporterer om forbedret lyd med CDX2 vs. CD5XS når disse brukes som transport for Naim DAC, men disse folkene hører jo vanligvis forskjell på ALT, så jeg har ingen illusjoner om sannhetsgehalten i disse påstandene og heller ingen intensjoner om å gjøre nærmere undersøkelser. I alle fall mener jeg fremdeles at det er hverken fornuftig eller elegant å bruke en så flott cdspiller som transport.
    En anerkjent britisk Naim/Linn-forhandler mente noe om forskjellene brukt med DAC på Naim-forumet, for den som måtte være interessert:

http://forums.naimaudio.com/eve/for...48019385&a=tpc&m=6792994727&s=67019385&cdra=Y

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    oddemann skrev:
    Hva er eventuelt OK bruktpris for Naim Supernait?
    Med Naim-produkter fra black-generasjonen kan man oftest ta utgangspunkt i omlag ± 60% av veil nypris som et typisk nivå. Men synes du ikke det er tidlig å hive seg rundt med tanke på å bytte elektronikk når du fikk høyttalerne senest igår, og ennå ikke er sikker på om du vil beholde de?

oddemann

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    137
    Torget vurderinger
    7
    Vidar P skrev:
    oddemann skrev:
    Med Naim-produkter fra black-generasjonen kan man oftest ta utgangspunkt i omlag ± 60% av veil nypris som et typisk nivå.
    Takker, men sjelden/aldri sett Supernait på brukten her på sentralen.
    Ebay UK har noen, men mister vell endel rettigheter med tanke på garanti, så.....

Et spm til, er Naim dønn nøytral? Uten noen form for farging av lyd?
    Sikkert et dumt spm, men særdeles lite kunnskap til Naim.

Mvh
    Oddemann

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Beste sted for brukt Naim bortsett fra dette forumet er kanskje forhandlere i UK, da har man en viss grad av trygghet som ikke allti finnes på ebay.

http://tomtomaudio.co.uk/ har en lang liste med brukt utstyr.

M

miaN

Gjest
    oddemann skrev:
    Vidar P skrev:
    oddemann skrev:
    Med Naim-produkter fra black-generasjonen kan man oftest ta utgangspunkt i omlag ± 60% av veil nypris som et typisk nivå.
    Takker, men sjelden/aldri sett Supernait på brukten her på sentralen.
    Ebay UK har noen, men mister vell endel rettigheter med tanke på garanti, så.....

Et spm til, er Naim dønn nøytral? Uten noen form for farging av lyd?
    Sikkert et dumt spm, men særdeles lite kunnskap til Naim.

Mvh
    Oddemann
    Oddemann

Beste måten å finne ut av dette på er å lese deg gjennom denne tråden eller sette deg inn i Naim via Naim-forum.
    På moderforumet kan du søke deg frem, f. eks på Neat.

http://forums.naimaudio.com/eve

Når det gjelder kjøp av Supernait så prøv en annonse på bruktbørsen. Det hender det streifer noen innom.

M

miaN

Gjest
    Bach_Man skrev:
    Vidar P skrev:
    CD5XS når disse brukes som transport for Naim DAC, men disse folkene hører jo vanligvis forskjell på ALT, så jeg har ingen illusjoner om sannhetsgehalten i disse påstandene og heller ingen intensjoner om å gjøre nærmere undersøkelser. I alle fall mener jeg fremdeles at det er hverken fornuftig eller elegant å bruke en så flott cdspiller som transport.
    Dersom man lærer Naim-forumet og personlighetene å kjenne så synes jeg det/ de har mye nyttig å fare med.
    I overkant mer nyansert og tolerante enn i denne tråden etter min mening.

Når det gjelder drivverk til NDac så kan vi vel enes om "dumheten" ved å benytte CD5XS eller CDX2-2 for den saks skyld.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    miaN skrev:
    Bach_Man skrev:
    Vidar P skrev:
    CD5XS når disse brukes som transport for Naim DAC, men disse folkene hører jo vanligvis forskjell på ALT, så jeg har ingen illusjoner om sannhetsgehalten i disse påstandene og heller ingen intensjoner om å gjøre nærmere undersøkelser. I alle fall mener jeg fremdeles at det er hverken fornuftig eller elegant å bruke en så flott cdspiller som transport.
    Dersom man lærer Naim-forumet og personlighetene å kjenne så synes jeg det/ de har mye nyttig å fare med.

Sleivspark mot deltakerne i denne tråden er vel ikke akkurat det som skal til for en god stemning i tråden, og en hyggelig dialog omkring Naim. Men jeg skjønner hvor du vil, og vil bare poengtere at mitt linkede bidrag var et spørsmål om de relative ytelsene til drivverkene, ikke en oppfordring til personkarakteristikk.

M

miaN

Gjest
    Vidar P skrev:
    miaN skrev:
    [
    Sleivspark mot deltakerne i denne tråden er vel ikke akkurat det som skal til for en god stemning i tråden. Men jeg skjønner hvor du vil, og vil bare poengtere at mitt linkede bidrag var et spørsmål om de relative ytelsene til drivverkene, ikke en oppfordring til personkarakteristikk.
    Kall det hva du vil. Gi plass til andre tilnærminger til hobbyen spør du meg......eller lytt til denne :D

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    miaN skrev:
    Kall det hva du vil. Gi plass til andre tilnærminger til hobbyen spør du meg......eller lytt til denne  :D
    ...
    Det å dele sin mening og sine spørsmål og det å forsøke å delta i diskusjoner omkring Naim i en Naim-tråd er å være intolerant og ikke gi andre noen plass? Jeg misunner deg ikke det bildet. Man kan spørre seg om hvor intoleransen ligger.

Jeg vil foreslå at du som alle andre i denne tråden forsøker å holde deg til Naim-diskusjoner og holder deg unna å personkarakterisere mangfoldet av deltakere. Jeg tror det blir en bedre og hyggeligere tråd slik.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    En Disney-klassiker til glede for nye lesere. Denne vidunderlige tonearma har evnen til å bergta og fortrylle dag ut og dag inn, år etter år. Har eid en slik i 15 år og det ligger an til minst 15 nye.

Her på bildet på en Phonosophie P3, men den passer også supert på bl.a Linn LP12, Avid og flere.

http://www.stereophile.com/tonearms/388/

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nolfi skrev:
    Hei Naim-venner!
    Lurer litt på Naim nå! Har lest masse bra om produktene, men har desverre ingen praktisk erfaring selv.
    Ønsker å prøve en CD5i og Nait XS kombo, men oppdager plutselig Naim Uniti. Forsterkeren som Uniti bygger på, er Nait 5i, som ikke er så kraftig som Nait XS. Hva trekker den egentlig? Har tenkt på høyttalere fra Tannoy, Zu, Sonus Faber osv. Ønsker egentlig å komme litt bort fra hifi og mere inn i musikalitet, hvis man kan si det sådan 8)

Mvh. Nolfi
    Du kjøpte en CD5XS og en Nait 5i eller? Hvordan gikk det der Nolfi?

Nolfi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Nolfi skrev:
    Hei Naim-venner!
    Lurer litt på Naim nå! Har lest masse bra om produktene, men har desverre ingen praktisk erfaring selv.
    Ønsker å prøve en CD5i og Nait XS kombo, men oppdager plutselig Naim Uniti. Forsterkeren som Uniti bygger på, er Nait 5i, som ikke er så kraftig som Nait XS. Hva trekker den egentlig? Har tenkt på høyttalere fra Tannoy, Zu, Sonus Faber osv. Ønsker egentlig å komme litt bort fra hifi og mere inn i musikalitet, hvis man kan si det sådan 8)

Mvh. Nolfi
    Du kjøpte en CD5XS og en Nait 5i eller? Hvordan gikk det der Nolfi?
    CD5XS ligger på det lokale postkontoret og venter på jeg får fri ;D
    Kjøpte en Nait 5i (ikke italic) som jeg ville returnere, da jeg fant ut at det er forskjeller på de 2 modellene. Dette gikk ikke, så nå forsøker jeg å selge den på brukten. Har en 5i som venter på meg. Jeg gleder meg til begge bokser er i hus! Og så var det jo dette med høyttalerne..

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Så stor forskjell er det da ikke på 5i og 5i, så håper ikke du tapte mye penger på transaksjonen. Forskjellene er vel litt bedre kjøleribber (den blir ikke varm uansett), litt ommøblering på kablingen og påstått bedre isolasjon mot elektromagnetisk støy. Lydmessige forskjeller er subtile. Og så har Nait 5i en minijack for ipod i fronten. Med Naim dreier forbedringer seg alltid om evolusjon, aldri revolusjon.

Den anbefalte matchen til CD5XS er uansett Nait XS eller NAC152XS pre pluss NAP155XS effektforsterker som befinner seg en klasse opp fra 5i.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn