Tidenes største Norske rockebandC. Alshus skrev:Vinyl er tingen. Nå snurrer Timothy's Monster side 4.
|
Tidenes største Norske rockebandC. Alshus skrev:Vinyl er tingen. Nå snurrer Timothy's Monster side 4.
5i er vel bra til prisen, men jeg ville kanskje tro at anlegget ditt kanskje fortjener enda litt mer?nacka skrev:Hei Jega, resten av systemet består av Bryston for og slutt-trinn (BP-26 og 4 SST), samt Sonus Faber Cremona Auditor M. Har en Linn Akurate samt en LP12 som jeg kjører som kilde. Wireworld gold hele veien har også gitt anlegget et løft.
Nacka
Evt. de Linn 109 som ligger på brukten nåNolfi skrev:Ser det ligger ute et sett Tannoy DC6T Signature på brukten til 4500. Noen som har erfaring med disse på Nait 5i?
Har p.t. et eldre sett QLN M20 som bare venter å bli hentet av kjøper, så jeg kan lisså godt starte å forberede hva de skal erstattes med nå.
HeiHCS skrev:Kan noen av dere naim'ister si meg hva forskjellen imellom en Naim CD5x som er 2 år gammel kontra en CD5i ? Hvilke forskjeller lydmessig er det på disse to ? Og hva får en mer mindre av den ene kontra den andre?
Takk![]()
Takk for et informativt innlegg. Det som er intr. å høre mer om er om disse to spillerne spillere spiller ulikt i ett oppsett med kun Naim cd spiller..Hvis de er like er det så why pay the difference ? Med en psu oppgradering kan kanskje gjøre mye ?NN skrev:HeiHCS skrev:Kan noen av dere naim'ister si meg hva forskjellen imellom en Naim CD5x som er 2 år gammel kontra en CD5i ? Hvilke forskjeller lydmessig er det på disse to ? Og hva får en mer mindre av den ene kontra den andre?
Takk![]()
Jeg har hatt begge i hus, førstnevnte på lån. De ble aldri satt opp mot hverandre.
Jeg kjenner ikke til verken lydmessige eller tekniske forskjeller, men de er begge gode spillere i hver sitt prissegment.
Mitt råd blir derfor:
Hvor mye du spiller cd og prisforskjellen på de 2 ville for meg vært avgjørende for valget.
Har du noen cd plater og tenker å spille mye cd i fremtiden, ville jeg valgt 5X.
Den kan i tillegg oppgraderes med ekstern PSU, det kan ikke 5i.
Med tanke på source first passer 5i best med 5i, 5X følger litt høyere opp i Naim hierarkiet dersom du tenker mer Naim.
Lykke til
Det mener jeg ikke så mye om Bach_man. Det er for mange nye variabler her nå. Forsterker, Dac, færre PSU`er. I tillegg bryr jeg meg ikke særlig. Jeg tenker, dette er hva som passer meg, less is more, og da er forskjeller og nyanser av mindre betydning.Bach_Man skrev:Hva synes du om lyden i Supernaits DAC i forhold til Naim cdspiller?
NN skrev:Her har Supernait kommet i hus og spilt et par døgn.
Den spiller med Mac Mini, M2Tech Hiface og Naim DC1 BNC til RCA som kilde, tilkoblet SN Dac`ens digitalinngang.
Supernait minner meg klangmessig om 282-250.2 der klangrikdom er det jeg husker som mest iørefallende. 202-200 som er et fantastisk forsterkersett har en noe slankere og mer distinkt spillestil. Mer presis om du vil, uten at SN er upresis.
SN har en mellomtone som apellerer så til de grader til følelsene og en topp som virker mer harmonisk på gamle menn som meg. Musikken flyter herlig ut fra Allae som synes å trives bedre med SN enn 202/200.
De er forskjellige helt enkelt der 202-200 kanskje er nærmere "idealet".
Jeg solgte alt (5 bokser) og fikk tilbake 1. Beholdt kun Superline og Hicap. SN og HC er nå forsynt av hver sin Powerline (som gjør underverker etter min oppfatning).
Denne "enkle" løsningen fasinerer meg og passer min bruk av hifi/ musikk pr. idag. SN`s integrerte Dac gir den fleksibiliteten jeg trenger uten å måtte ha en ekstra boks. (les 2 pga XPS som man kanskje må ha igjen om en stund).
Med tid og stund vil Mac antakelig bli erstattet av en Naim streamer. Cd spiller er jeg definitivt ferdig med.
Naim spiller musikk helt enkelt. Jeg verken kjøper eller leser hifiblader lengre. Orker ikke teste ut ting i særlig grad og sist men ikke minst, jeg bruker lite tid på hifisentralen.
Jeg anbefaler alle å prøve ut Naim. Bruk denne tråden til å oppdage merket og ikke tenk at dine spørsmål er dumme. Jeg innser at Naims verden er noe utilgjengelig, tung og komplisert med mange "sannheter" og da kan snarveien til løsningen finnes i denne tråden.
Mvh Steinar
Kansje det eneste minuset med naim,alle disse boksene ;DJeg solgte alt (5 bokser) og fikk tilbake 1. Beholdt kun Superline og Hicap. SN og HC er nå forsynt av hver sin Powerline (som gjør underverker etter min oppfatning).
Takk. Jeg satser på at det blir lenge til neste bytte!MaKi skrev:Gratulerer Kim. Sl2 kan jo meget mulig bli din siste høyttaler. Håper det blir bra.
Brukt (siden den er utgått) og jeg betalte riktig pris ift markedet i dag.Fadamacka skrev:Gratulerer med nye høyttalere, Kim!
Kjøpte du brukt? Og tør jeg spørre om hvor mye du måtte gi?
Meget generøst tilbud. Takk så mye. Se ikke bort fra at du hører fra meg når SL2 er i hus.C. Alshus skrev:Det har alltid og blir fortsatt pratet om av man bør makse ut elektronikken før man går aktivt. 2x200 holder vel i første omgang om du går aktivt.
Kildene dine er jo mer enn gode nok, så du har vel ikke såå langt igjen.
Om du ønsker, har jeg en 52 (Pot8) du kan byttelåne for å prøve.
Importinnstillingene viser ikke FLAC. Er AAC det samme?Bach_Man skrev:*Konverter til flac.
Importinnstillingene i hva? Bruker du Max 0.9.1? Den ripper og konverterer det meste. Jeg har jo gitt velmente råd om ripping tidligere. Om disse fravikes kan jeg ikke gå god for resultatene.NN skrev:Importinnstillingene viser ikke FLAC. Er AAC det samme?Bach_Man skrev:*Konverter til flac.