MaKi skrev:
Du får bare unnskylde hvis jeg nå får en masse salater og bar hengende rundt bena NN, men; blir du ikke lei av å bytte/utforske i lengden? Når du har et system du er fornøyd med, så skal du igjen løs på kilder og høyttalere? Igjen: bare stusser litt. På ingen måte ment å være frekt.
MaKi. Du følger ikke opp spørsmålet ditt? Jeg vil gjerne stille deg et spørsmål tilbake.
Hva var intensjonen med spørsmålet eller kommentaren i utgangspunktet? Var det til nytte på noen måte? Dersom det er temaet "hyppige skifter" du vil diskutere kunne du kanskje ta det opp i en generell setting? Jeg finner ikke annet motiv i ditt innlegg enn å fremme egen person eller egen tilnærming til hifi om du vil.
Jeg har opplevd deg som en hyggelig og redelig person på dette forumet og dette overrasker meg. Du fremstiller meg som en komplett idiot innen temaet hifi, noe som forsterkes av Bach Man`s oppfølging, der mitt svar til deg skyves frem som det urimelige i diskusjonen.
Dersom man møter en overvektig person forteller man vel ikke personen at han/ hun er feit? Dette vitner om (inklusive Bach Man) mangel på følelsesmessig innlevelse eller empati, rettferdiggjort gjennom rasjonell tankegang.
Heldigvis for meg er ikke noe av mitt selvbilde bygget på hifi eller dets like. Det er bygget på andre og viktige verdier. Jeg klarer meg fint
Jeg kjenner jeg blir matt av spørsmålet/ holdningen din og oppfølgingen fra Bach Man og vil forsvare meg, men kanskje mest av alt ta et oppgør med en ukultur som jeg synes noen i denne tråden representerer. Mangel på respekt for andre mennesker, deres behov, ønsker eller manglende kunnskap.
Enkelte her på forumet har en arrogant fremtoning der man kun svarer på spørsmål dersom spørsmålet er riktig stillet. Noen ganger svares det som et reint oppgulp der respekt, toleranse eller medmenneskelighet er parkert på sidelinjen.
Jeg får og har fått mange spørsmål fra personer via PM, der mitt inntrykk er at spørsmålene oppleves som for dumme" for Naimtråden.
Elementære og medmenneskelige holdninger er i stor grad mangelvare.
Ville jeg likt å få et sånt spørsmål eller blitt satt i en slik bås? eller
Det du vil at andre skal gjøre mot deg ....osv
Så til et annet fakta. Hyppige skifter kan forklares på mange vis. Ambivalent, urolig og hele tiden på søken ute å vite etter hva. Lav kunnskap der man hopper på den enes råd, deretter den andres råd.
Mange spør seg, hvordan låter det, hvordan fungerer det?
Jeg har vært eller er så priviligert at jeg har kunnet teste det ut, i eget rom. Jeg skal ikke påstå at alt jeg har eid eller testet har foregått i kontrollerte former, men en viss kunnskap har jeg dannet meg. Jeg har endt opp med at Naim på lavere reference nivå gir best VFM for meg. 202-200 er det optimale, men med min form for kilde ville SN fungere bedre. I tillegg kunne jeg da frigjøre penger. Vi snakker om 60K og det er litt penger det!
Mvh fornøyd og glad tross alt ;D
Steinar