2002 modell.
Vedlegg
-
17.2 KB Visninger: 638
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...bA%2FE4%3D&viewitem=&sspagename=STRK:MEWAX:ITbalthar skrev:det var ja uvanelig lavt for en 552...
var det på engelsk ebay ?
Hørtes ikke bra ut, du skal ha takk for at du deler det her med oss.balthar skrev:oh leon...now i get the point.
i tried to buy this item 1/2 a year ago. it is a scam item, which was reported several times. i tried to buy it on german ebay. the same images.it was offered for 7000 euro then. unusually low.
don´t buy the item !!!
my money was thankfully returned cause to attention from my banks side.
this also explanes the low price tag right now.
the item always appears in a short period before bidding just to make it more appetite. the seller knows that people wants it badly...
what a shame...
leon skrev:Hørtes ikke bra ut, du skal ha takk for at du deler det her med oss.balthar skrev:oh leon...now i get the point.
i tried to buy this item 1/2 a year ago. it is a scam item, which was reported several times. i tried to buy it on german ebay. the same images.it was offered for 7000 euro then. unusually low.
don´t buy the item !!!
my money was thankfully returned cause to attention from my banks side.
this also explanes the low price tag right now.
the item always appears in a short period before bidding just to make it more appetite. the seller knows that people wants it badly...
what a shame...
552 er nok uaktuelt for meg, er fornøyd med min 282![]()
Beklager Digiman, jeg tok deg med uten noen god grunn. Jeg for min del vet at det finnes mange sannheter og vil ikke påstå at mine valg er bedre enn andres og derved fremheve Focal osv som det rette valg. Men folk er forskjellige.digiman skrev:Ramlet litt av her jeg nå Lyngen?Lyngen skrev:Du glemte Digiman. Jeg skrev endel.Bach_Man skrev:Dette er vel ikke felles holdninger, det er uttalelser fra Vidar P. Det er flere her som ikke har fullt anlegg fra Naim.
Hva skal du egentlig frem til? Håper og tror ikke jeg har vist noe arroganse i forhold til noe eller noen her på HFS.
Bach_Man skrev:Noen som kan si hvordan Naim DAC plasserer seg i lydsignatur? Ligner den mest på CDX2 eller CDS3.
Har gått nesten samme stien,men jeg valgte 2 stk "Harddisk 1TB Story Station External USB 2.0" som jeg lastet hele samlingen ned på, i itunes lossless,innstalerte så logitech sin programvare og kjører via en transporter kobblet opp mot 200/202.Er veldig fornøydFor de som måtte ha interesse.
Den interne hard disken i Mac Mini gikk full og rippingen stoppet opp. Gikk til innkjøp av en Lacie Quadra 2T Firewire 800 basert eksterndisk og benytter den nå som hoveddisk for musikk og bilder. Tenker å bestille en tilsvarende disk som skal benyttes til jevnlig backup vha TimeMachine.
Du sender til Ljudtema og Willy Tangen i Oslo, som så vanligvis sender videre til Sverige. Sett av noen måneder...Brasse skrev:Naim sørvis
Sender eg til kontrapunkt eller direkte til importør? Eller andre plasser?
Hva skal sørves?Brasse skrev:Naim sørvis
Sender eg til kontrapunkt eller direkte til importør? Eller andre plasser?
tar det to månederPaulsen skrev:Tok et par måneder
Det er jo litt delte meninger her; har vel tidligere nevnt i denne tråden at jeg faktisk foretrekker 250 fremfor 300, gitt at begge drives med samme pre (nå ble jeg brått usikker på om det var 282 eller 252 vi benyttet), men for meg var den noe mer slurvete og feitere klangen fra 250'n hakket morsommere enn den mer presise og beherskede 300'n. Teknisk er det dog liten tvil om at 300 er best på alle punkter.Vidar P skrev:Stemmer bra med egne opplevelser også dette at 250.2 oppleves litt tung i noen systemer. Det er kjempebra i noen systemer, men en ulempe i andre så effekten av det er systemavhengig. Den er jo plassert mellom 200 og 300 som begge er slankere og åpnere egentlig.
Noen sier at 500 likner på 250.2 i klang, jeg skjønner hva de mener siden den har mer kraft i bassen enn 200 og 300, men det er allikevel en ugyldig overforenkling i mitt syn. Med 500 så er den ekstra "tyngden" utelukkende en opplevelse av kontrollert positiv og bouncy lettbent energi, mens med 250.2 kan det oppleves litt "slepende" tungt i forhold.
Kanskje ikke så rart når du ikke har rotet det til for deg selv slik Brasse har gjort, har relativt nytt utstyr og har hatt Naim et drøyt år...nilsen64 skrev:heldigvis har jeg aldri hatt behov for sørvis på naim.
cybervision_ skrev:Huff, jeg sitter her med en Nait 5i på vei, men har kommet på XS-tanker. Er XS Naiten klart bedre enn 5i?
Noen som har erfaringer med begge?
cybervision_ skrev:Jeg har en rDac fra Arcam, koster ikke så mye men spilte svært mye bedre her enn f.eks. Stello DA100 Signature. XS blir litt "now or never". Jeg er klar over at den er bedre, men er det små forskjeller, eller en virkelig kraftig oppgradering, koster jo nesten det dobbelte...
cybervision_ skrev:På sikt vil det selvsagt være aktuelt, det er litt babysteps over det hele nå... Men erfaringer settes pris på og er kildeoppgradering er nok naturlig etterhvert.
Gjorde det samme med CD5X. Det tok fire måneder og jeg er ikke helt sikker på hvor greit jeg synes det er.Paulsen skrev:Jeg leverte min Nait5 til Willy Tangen som sendte den til Gøteborg hvor de fikset den.
Tok et par måneder men det var greit syntes jeg.
cybervision_ skrev:Jeg har fått litt input om at jeg må lengre opp på Naim skalaen for å få noe effekt av det hele - at 5i er for liten. UnitiQute er da på magre 30 watt, vil ikke det effektmessig være en nedgradering?
XS er vel i grunnen det dyreste av forsterker jeg kan forsvare å ha i stua økonomisk så som sagt det blir litt nå eller aldri på forsterkersiden. 5i er jo ellers på høyde med Uniti så XS er vel eneste forsterkerOPPgradering under SN?
EDIT: Snakket med importør og jeg går for en XS, får håpe den er verd de surt opptjente.![]()