Nå ble det mye rart. Sammenligningen gjort med Lavry var under forutsetning av at den ble brukt med en Mac, med riktig type kabel og noen andre forutsetninger jeg ikke husker. Da spilte de iflg. samme kar på omtrent samme nivå, men ble samtidig omtrent like dyre. Jeg kan ikke erindre at han har sagt noe om at Lavry var bedre enn Cds2, men det kan han kanskje oppklare. Jeg ville fortsatt tro de spilte helt forskjellig fra hverandre.
Min var ombygd fra Cds til Cds2 i 2002, og var da helt ny. Xps'en var fra 2003, så dette var ikke gamle sakene.
Phonosophies egne spillere er også skikkelige saker, men kostbare. Cds2 kan man til stadighet gjøre ett varp på.
Man snakker om en del egenskaper hos enkelte Naimbokser og høyttalere som man ikke kan sette fingeren på. F.eks mener mange at Ibl har en magi som man ikke helt kan definerer. Jeg mener Cds2 har det også, for den låter simpelthen så naturlig, analogt og ekte. Ingen cd-spiller har på samme måte fått meg til å glemme lydegenskapene på samme måte, og la musikk være musikk. Jeg har ikke hørt de omtalte Dac'er. Har med en viss porsjon vill tipping ikke troen på at de gir samme musikkglede, dessverre. Men, jeg har intet seriøst grunnlag å basere den uttalelsen på.