M
medlem215396
Gjest
Kun linkplugs, ingen kabelVidar P skrev:Nå vet ikke jeg hva som følger med 202
http://forums.naimaudio.com/eve/forums/a/tpc/f/3452929996/m/5922985327
Kun linkplugs, ingen kabelVidar P skrev:Nå vet ikke jeg hva som følger med 202
Litt irriterende, men jeg regner med at det kommer til neste uke. Jeg er ute og reiser de neste dagene, så jeg hadde ikke fått brukt den likevel...digiman skrev:Om det ikke er sykdom, reise e.lign er ikke det holdbart i det hele tatt. Bare å sette ned foten der.Kalle Klovn skrev:Nå har det gått mer enn to uker siden importøren fikk min UnitiServe inn til Oslo. Fremdeles har han ikke klart å sende den til Stavanger. Jeg mangler ord...![]()
Eller så kan en av oss, som bor i Oslo stikke bort til de og se hva i allverden de driver medEr det ikke Ljudtema i Norge da? Vet alt for godt selv hvor frustrerende det er å vente på godsakene.
Allae står rett fremover, ingen toe in. Har forsøkt, men liker ikke at det lukker seg litt.Griffenfeldt skrev:Steinar: De som har skrivd litt om Ovator S-400 sier de står veldig godt plasser 15-20 cm fra bakvegg. Jeg planlegger en tur innover til Oslo/Drammen når de kommer til Norge. Hvis en av forhandlerene er villige til å la meg deponere, blir de også med meg hjem.
På hvilken måte står høyttalerene dine vinklet? Minst mulig?
Det er akkurat det; i et fullt Naim-system så er det meningen at psu'en i preampen skal fungere som senteret i stjernejorden.Bach_Man skrev:Det er jo litt kontraintuitivt at signalet skal sendes gjennom psuen, men årsaken er at hele forsterkerkjeden skal ha felles jord.
The nait 5 is extremely flexable. The power amp section and the pre-amp section are wholly distinct - Naim even went so far as to run seperate power and ground lines through the "link cable" connecting the power-in socket to the pre-out socket.
Hence, when the link cable is removed (those two little shorting plugs on the back with the little bit of ribbon cable connecting them), the power amplifier is available for use with a more competant pre-amp. As I said before, it even provides a power rail and a ground reference.
Jeg har nylig kjøpt en Uniti til min espressobar, sammen med n-sat og NacA5. Det låter utrolig bra. GUI synes jeg også er veldig bra, men det kommer an på hvordan du har katalogisert musikken din og hvilken uPNP server-software du velger (jeg tester for tiden ut TVMOBiLi). Jeg er til nå 100% fornøyd. Angående DAC og iPhone app har jeg ikke fått tid til uttesting. Når jeg får mer tid skal jeg få ordnet det slik at jeg streamer Spotify.Nolfi skrev:Hvor god er Naim Uniti egentlig? Den bygger på CD5i og Nait 5i, men den er jo pakket med utrolig mye og prisen er ikke spesielt høy.
Hvor god er den DAC som sitter deri?
Og hvordan er GUI'en til håndtering av streamet musikk? Har hørt det er en iPhone app et sted, som sikkert også fungerer på iPad?
Det er disse nummerne jeg har problemer med å se et system i. Noen ganger er det høyere nummeret bedre, andre ganger (oftest) er det lavere nummeret bedre. Eks 92 og 62.. etter logikken fra 82 og 52 så blir det omvendt.Brasse skrev:Early preamps in order of performance:
12
22
42
32
32-5
Olive preamps in order of performance:
62
92 - this was the new slimline range
112 - new slim triptych case
112x
122x
72
102
82
52
chord signature: trenger man 3,5m av denne også, slik som nac a5?
og bør jeg bytte ut hi-line med tilsv. chordkabel for og få synergi?
begynner virkelig å tro at nac a5 er en bremsekloss på dette naim nivået,
annet svar jeg fikk vedrørende nap 200Hi
Chord is safe but stay at 3meters and this is the same for a NAP250
Regards
Steven Hopkins
We always recommend 3.5 to 5 meters for best amplifier load and best sound, our older amplifiers were very fussy about this but the NAP200 is not quite so fussy about this but 1.5 meters is quite short, the silver plugs should be OK but check regularly that they are not tarnishing and causing a not so good connection
Regards
Steven Hopkins
Customer Relations Manager
Brasse skrev:Det er hugset!
Ser også at 82 / 180 er ein stuerein kombo, men at 250 eller to stk 135 sjølvsagt er å foretrekke.
Bedre er jo bedre.