Det er 5-pin 180° ja, som skal brukes mot inngang 4,5 eller 6 (som er monitorinngang/-utganger på 552). Se bilde;Griffenfeldt skrev:Er det 5 pin 180 grader til 3.5 mm du skal bestille så har jeg en slik som du kunne lånt for å se om det fungerer. Min er terminert med neutrik Din plugg.
Godt Nytt år ønskes til alle herfra også!balthar skrev:min ibl står nå på soveromet og er ikke tilkoblet. på min ibl var i allefal alt strøken med terminale. jeg har en mk2 model fra siste årgang.
akurat spiller sl 2 seg varmt her. de er så oberbevisende, at jeg bestemte meg til å kjøpte sl2 nå. en helt fantastisk høyttaler.
ibl blir likevel i huset. som av en små juwel bør man ikke kaster på børsen
godt nytt år til alle her
Ja, da er kun de tre pinnene til Ch1, Ch2 og -ve (jord) tilkoblet minijacken, mens Ch1 (Out) og Ch2 (Out) står utilkoblet, og kabelen vil kun virke fra minijack til DIN, og ikke andre veien.Griffenfeldt skrev:Jeg brukte den fra minidisc til pre. Feil veg med andre ord.
Se der ja, her har vi nok snakket forbi hverandre, beklager det.FZ skrev:Vi snakker forbi hverandre. Det er ikke det at loddet ligger nedpå i hvileposisjon som er problemet, det er at "trådlederen" ligger nedpå armbrettet......leon skrev:På bilde hvor arm står i hvile posisjon rett frem var loddet nedpå armbrett.FZ skrev:Det du fortalte i ditt første innlegg var at problemet var at snøret flyttet på seg. Et av mine forslag var å gjøre det du nå har gjort; å justere trådlederen. Fint.leon skrev:Dette var kun et problem når jeg IKKE spilte plater,arm i hvile posisjon.FZ skrev:Jeg skal ikke påberope meg å være noen ekspert på Aro, men for meg synes det som om "snorlederen" hans er i kontakt med armbrettet og det kan i tilfelle umulig være ønskelig. Punktet mellom arm og spiller skal kun være i "pivot'et" og bare der. Eller lyver bildene og det er klaring mellom "snorleder" og armbrett?Vidar P skrev:Det har du nok rett i. Men da tror jeg du enten bruker den innerste rilla på bias-pinnen, evt har en feilstilt snorleder, eller en uoriginal snor. Skal man ikke bruke midtsporet med Troika? 1.75g eller noe slik? Eller er det Arkiv det.toriamos skrev:Ikke helt enig der. Hos meg svever loddet en halv centimeter over armbordet i når arma ligger på resten. Loddet følger fint med helt til slutten av plata, alltid.
Problem er løst! Justerte trådlederen og problem var borte!
Takker for alle svar.
Det som også er et poeng her, som jeg forklarer over, er at hvis trådlederen toucher armbrettet, slik det ser ut til at den gjør på bildene dine, vil armen ha to fysiske koblinger mot platespilleren istedet for ett og det vil sannsynligvis resultere i dårligere lyd. Mao. var det sannsynligvis ikke bare et problem når du IKKE spilte plater, men også et problem når du spilte plater. Såfremt du er enig i at dårligere lyd pga. feil montering er et problem
Men med en gang arm flyttes inn mot start av plate blir loddet samtidig løftet opp
fra armbrettet. Vist du ser på bilde lagt ut tidligere, så er det logisk at når
arm blir flyttet inn på tallerken blir pin hvor tråd henger med en løkke rundt dratt
bakover og lodd er over armboard. ET fysisk kobling punkt.
Fikk mine ferdig terminert ved kjøp,det ble brukt sølv banan,helt toppSiden jeg har brukt en krone og to på mitt nye oppsett, hadde det ikke vært bedre med Naim sine egne plugger, ferdig terminert
We always recommend 3.5 to 5 meters for best amplifier load and best sound, our older amplifiers were very fussy about this but the NAP200 is not quite so fussy, the silver plugs should be OK but check regularly that they are not tarnishing and causing a not so good connection
Tror det er lurt ja, iallefall er det et poeng å ha loddede plugger tror jeg, og med minst mulig unødvendig gods i kanskje.Vegard0 skrev:Var ikke Monster-plugger mot forsterker, men mot høytalerne, samt en kan vel ikke akkurat kall det terminering heller siden det var skruplugger som til og med jeg klarer å sette på.Vidar P skrev:Det var merkelig av en Naim-forhandler å anbefale å terminere NAC A5 med Monster-plugger mot forsterkersiden iallefall. Men det spiller vel liten rolle så lenge det er bananer av god kvalitet.
http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=1272
Som sagt skal jeg ringe forhandler i morgen og be om naim-plugger, ikke fordi at jeg tror det er så mye bedre, men fordi jeg vet at jeg kommer til å irritere meg over å ha Monster-pluggene
Man kan vel som regel ikke bruke Naimplugger mot annet enn Naimhøyttalere og andre som tilfeldigvis har riktig avstand mellom terminalene, ettersom det er en to-i-en plugg.Vegard0 skrev:Var ikke Monster-plugger mot forsterker, men mot høytalerne, samt en kan vel ikke akkurat kall det terminering heller siden det var skruplugger som til og med jeg klarer å sette på.Vidar P skrev:Det var merkelig av en Naim-forhandler å anbefale å terminere NAC A5 med Monster-plugger mot forsterkersiden iallefall. Men det spiller vel liten rolle så lenge det er bananer av god kvalitet.
Er langt fra noen ekspert på faget, men er svært interessert i temaet. Er i sammen situasjon selv Minutten. Muligheten til vegghylle er vanskelig slik anlegget står plassert nå. Samt at jeg skal flytte senere i år, så det er lite hensikt med permanente løsninger nå.Minutten skrev:Anbefales det å sette platespiller på toppen av Fraim? Har lest litt på Naimforumet men blir ikke så mye klokere da noen mener det er veldig bra mens andre mener det er ubrukelig. Planen var å skaffe en Rega vegghylle, men jeg har litt utfordringer med plass og plassering, så en Fraim er under vurdering. Noen innspill? ( Er snakk om en Rega P9)
-Minutten
Vidar, jeg er usikker på hvilke kabler du refererer til, er det Naims vanlige kabler (snaic/interconnect) som har skjerming, eller er det andre kabler du tenker på her?Vidar P skrev:Petterone; skille DC fra AC. Da er det meste gjort. Evt kan man bruke effektivt skjermede DC-kabler, som jeg gjør forresten.
Neidda neidda; det er jeg som krøller; jeg tenker på skjermede AC-kabler (f.eks Supra LoRad e.l.).Ketil B skrev:Vidar, jeg er usikker på hvilke kabler du refererer til, er det Naims vanlige kabler (snaic/interconnect) som har skjerming, eller er det andre kabler du tenker på her?Vidar P skrev:Petterone; skille DC fra AC. Da er det meste gjort. Evt kan man bruke effektivt skjermede DC-kabler, som jeg gjør forresten.
LP12 fungerer utmerket på Fraim hos meg. Om det ville vært enda bedre med vegghylle vet jeg ikke. Det blir vel det i 90% av tilfellene har jeg inntrykk av. Som alltid må det prøves i eget oppsett og rom for å være sikker.Minutten skrev:Anbefales det å sette platespiller på toppen av Fraim? Har lest litt på Naimforumet men blir ikke så mye klokere da noen mener det er veldig bra mens andre mener det er ubrukelig. Planen var å skaffe en Rega vegghylle, men jeg har litt utfordringer med plass og plassering, så en Fraim er under vurdering. Noen innspill? ( Er snakk om en Rega P9)
-Minutten
Tjo, man får vel først fuldt utbytte av kabel-dressingen hvis den nytes sammen med en god porsjon kabel-salat :SPetterone skrev:NB! bilde er ikke av min kabelsalat,men føler jeg er på vei dit
Brasse skrev:« og siden de er ivrige forkjempere for less is more»
Less is more, but more is morerer.
;D