Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    485
    Antall liker
    136
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Kim, kunne du ikke si litt mer om dine erfaringer med SL2 - kilde(r), forsterker(e), plassering(er), lyd? Det er vel bare du og balthar som har erfaring med de her til lands. Vil den for eksempel fungere i mindre rom, vil den fungere uten solid bakvegg, vil den fungere med cdx2/supernait? Er nysgjerrig på både generelle inntrykk og spesifikke erfaringer.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.334
    Antall liker
    3.876
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Petterone skrev:
    Eller vil jeg bare si att min sterio pusher i Drammen påstår att jeg vil få hakeslepp når jeg kommer innom for og høre på Nye Naim Ovator 400 :)men jeg sverger til mine Spendor så langt
    Virker som om den har kommet til Drammen allerede.
     

    jaerbo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2004
    Innlegg
    164
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    8
    Kan man "Biampe" 2 stykk NAP200 gjennom en DualTeddyCap/Hicap2? (tror DTC har samme mulighet som en Highcap2). NAC 202 som forforsterker.

    Takker for svar.

    Mvh JE
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Er det riktig da? Hicap har da tre signalutganger. Men jeg vet ikke om det er Naim-anbefalt å hekte på forsterkerne direkte, det er vel laget til slik med tanke på aktiv deling.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Kim skrev:
    Tusen takk til alle Naimister her på forumet for at dere ikke kjøpte mine SL-2 da dere hadde sjansen. Jeg har lekt videre med dem og de er fantastiske. Beste høyttaler jeg har hørt (ja, jeg har hørt Ovator S-600). De har noen egenskaper ingen andre har. De blir værende!

    En annen ting: Hva med en dugnad på bruktsalgsidene? Det er utrolig mange gamle annonser med utstyr som allerede er solgt. I tillegg er det mange doble. En liten ryddesjau er på sin plass mener jeg.


    jag kjøpte din sl2 ikke, fordi jeg ville at du nytte den videre ;)...ikke selger den !!!! den er helt fantastisk. så er vi 2 sl2 eier i norge :)

    het erlig var det mer den svarte versjon, som jeg ikke kunne har hjemme hos meg ( kunne virkelig ikke i motsetning hos deg ), sel vis jeg synes sl2 i svart er top.

    sl2 er virkelig det beste , hva jeg har eid so lenge. men elektroniken må du vel investere in. jeg driver min i aktiv oppset og det er, hva den liker tror jeg. ja, egendlig alle naim høyttaller.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Ketil B skrev:
    Kim, kunne du ikke si litt mer om dine erfaringer med SL2 - kilde(r), forsterker(e), plassering(er), lyd? Det er vel bare du og balthar som har erfaring med de her til lands. Vil den for eksempel fungere i mindre rom, vil den fungere uten solid bakvegg, vil den fungere med cdx2/supernait? Er nysgjerrig på både generelle inntrykk og spesifikke erfaringer.
    first af all sorry for english and spelling mistakes ;)


    i have had allae / sbl / ibl and now sl2 . every of those fine speakers brought me closer to heaven ;)... actually allae never didi it for me sorry. i don´t want to offend someone owning those , but they were simply not to my taste and didn´t function acoustically in my room. as i described sometimes here i have a problem with a standing wave ( frequency here ) allae was the strongest and boomiest of all speakers. i have a very solid wall and a wooden suspended but very solid floor. i use the naim chips under all speakers. i have experimented with sbl a lot. found all that different construction ( from marble to complicated self construction and mana sbl stands ) in the end the naim chip didi it best. all speakers are leveled 100% and their spikes are placed totally in the middle of the naim chips. that turned out to be essentially to get them fast . ok call me freak ;) but it works...

    i mentioned the allae already , so this is done. the dilemma with sbl and ibl. the ibl is so fast speaker and crispy clear. it maybe deserved an even better tweeter, but its lacking the volume. the sbl is slower, a bit woolier , but has the volume in contrast to ibl. sbl was a bit boomy in my place, what was fixed with ibl. the ibl is a really astonishing little wonder speaker. you need a small time to get used to it, but if you do you will not so easy let it go again. sbl is more forgiving to electronics, while ibl is demanding. best is active 500 set. you wont believe , what you hear ;) it s really pity naim doesn´t offer a speaker in the range anymore. the ovator series is very good, but totally different in presentation. the time of sbl, ibl and dbl seems to be gone for naim now. pity they gave up the close to the wall thoughts. it is a very important issue in my place. i don´t want my hifi set to rule the placement of my furniture all to much and found a very good compromise ( if compromise at all ).

    the decision for the sl2 : the lacking volume of the ibl ( well really just in classical and rock music. a cello should have a body ) . many described the tweeter of the sl2 as a relief but lacks of bass compared to other constructions, bit like ibl. i thought it might be a try worth, since i didn´t want a too dominant bass , because of my standing wave in the room. i called naim directly and spoke to some sl2 familiar guys. they also described the sbl as a bass stronger speaker. but the sl2 as much more refined speaker. an opportunity came up and i bought one in my favor cherry colour. well what can i say. the plan just worked out. the sl2 sings like nothing here before. what a speaker!!. even more detailed as ibl but with a vollume to dream of. listen to some cello or violin . to ian pace on drums ;D... just fantastic.it has an amazing stage , something not always typical for naim. in my room it is placed as close to the wall as the ibl. 6 cm. 180 appart. i have an long room and it is standing on the longer site. the listening section is approx. 4 x 5 meters.


    it is driven in an active mode . what surprised me a bit, that i didn´t need to change the snaxo settings until now. maybe i should experiment a bit. i just wanted it to settle in first. if you know, what kind of crazy speaker construction this is , you will understand and respect. just someone nuts like naim could build those ;)


    the sl2 is easy to drive. much easier then ibl, but it will shine more and more , the higher you climb the naim or phonosophie ladder. i believe it will also play well together with other amplification. so supernait will certainly play well together. my ibl played nice with the supernait and i expect the sbl or sl2 to be improved.

    since the sl2 moved in it is that kind of satisfactory smile on my face. you just throw what you wish on the turntable and voila ...great :)
     

    Vedlegg

    D

    Dilla

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Strålende omtale av Naim UnitiQute også i siste BBC Music Magazine. Nesten så man får lyst å scanne det inn her for de som (av ukjente grunner) ikke abonnerer på blekka, de er svært begeistret iallefall.
    Du må gjerne scanne inn omtalen VidarP og legge den ut her. UnitiQute er utvilsomt et spennende (nesten) alt-i-ett produkt. Vurdereres her i heimen som musikksenter i stua hvor radio er viktigste kilde. Kunne tenke meg denne kombinasjonen:
     

    Vedlegg

    D

    Dilla

    Gjest
    Kim skrev:
    Tusen takk til alle Naimister her på forumet for at dere ikke kjøpte mine SL-2 da dere hadde sjansen.
    Alle har vi våre lyse øyeblikk, godt du hadde ditt i tide ;)
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    savner virkelig søkefunksjonen på det nye naimforumet, det ser jo lekrere ut, men mye mere uoversiktlig det hele. æsj :(
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    het erlig var det mer den svarte versjon, som jeg ikke kunne har hjemme hos meg ( kunne virkelig ikke i motsetning hos deg ), sel vis jeg synes sl2 i svart er top.
    Da bør du absolutt prøve et Fraim i cherry. Jeg sliter med å forstå den labre interessen, men finishen er kanskje for den mer eldre garde som meg :)

    Minner om at Fraim med Naim er mye mer enn et møbel. Det er ærlig talt en oppgradering av de større. Jeg har 2 høyder og behøver kun ett.

    Er veldig fornøyd med Allae, men kan forstå din skepsis. Dersom man har et bassboost i rommet kan de være kilne (les boomy) og da er mye ødelagt.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.334
    Antall liker
    3.876
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Ser det nye forumet lekrere ut?

    Du er nok blitt ganske gåån av mørketiden der oppe, nilse. ;)

    Ingen søkefunksjon. Søkefunksjonen på det originale N-forum var en regelrett gullgruve!
    Jeg får ikke sitert og mange med meg.
    Dårlige kontrastfarger.
    Svart tekst på grå bakgrunn er ikke bra.
    Forumet bruker fryktelig mye plass, både til hvert enkelt innlegg og på høyre del av skjermen.
    Naim ville ha tilbakemeldinger. Det har de fått i bøtter og spann, men de gjør ingen ting med dem. Virker iallefall slik.
    Når brukere registrerte seg og antall innlegg er håpløst vanskelige å nå.
    Community points? Hva er visten?
    Jeg får rett og slett ikke lyst til å bruke tid på forumet slik det er nå.

    Jeg gir Naim en drøy måned på å fikse opp i tullet.



    Men hvorfor byttet de plattform? Det gamle forumet fungerte mer enn godt nok?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.334
    Antall liker
    3.876
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    NN skrev:
    Da bør du absolutt prøve et Fraim i cherry. Jeg sliter med å forstå den labre interessen, men finishen er kanskje for den mer eldre garde som meg :)

    Minner om at Fraim med Naim er mye mer enn et møbel. Det er ærlig talt en oppgradering av de større. Jeg har 2 høyder og behøver kun ett.

    MVH

    Her roter du vel, NN? Balthar snakket om SL2, ikke Fraim.

    Husk at det ikke er lov til å reklamere for egne produkter på forumet. ;) Kanskje prisen din er for høy?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Mulig jeg misforstår, men tolket Balthar dithen at han likte cherry. Derfor kommentaren som var ment som spøkefull og litt ? Ift at ingen kjøper Fraim til under halv pris. Er enig i at det fremdeles er mye penger for et rack.....og beklager snikreklamen :)

    Jeg forstod utmerket godt at han mente SL2, som forøvrig var meget spennende lesning.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.334
    Antall liker
    3.876
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Fraim er lekkert som bare det. Skulle gjerne hatt Fraim jeg, men per dags dato har jeg for mange bokser. Med kjøkken i kirsebær ville det sklidd rett inn.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Ti Kei skrev:
    Du må gjerne scanne inn omtalen VidarP og legge den ut her. UnitiQute er utvilsomt et spennende (nesten) alt-i-ett produkt. Vurdereres her i heimen som musikksenter i stua hvor radio er viktigste kilde. Kunne tenke meg denne kombinasjonen:



    Jeg er nære på å satse på denne boksen selv. Grubler bare litt enda. Blir i såfall med Mac og IPod touch. Ipad frister, men kanskje litt stor for fjernkontroll og vel dyr. Noen som vet hvor lenge batterier vil holde med Ipod Touch bare brukt som fjernkontroll?

    Men det jeg litt usikker på er om jeg vil savne lyden i anlegget mitt. Jeg regner jo ikke med at "rimelige" Qute er på høyde med Sugden. Og blir Focalene litt "overkill"? Ikke det at det egentlig er noe ulempe, men liker ikke å vite at komponentene blir godt utnyttet. Er inne på tanken å erstatte dem med gulvstående ala Kudos eller PSB. Er det gode match tror dere?
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    NN skrev:
    het erlig var det mer den svarte versjon, som jeg ikke kunne har hjemme hos meg ( kunne virkelig ikke i motsetning hos deg ), sel vis jeg synes sl2 i svart er top.
    Da bør du absolutt prøve et Fraim i cherry. Jeg sliter med å forstå den labre interessen, men finishen er kanskje for den mer eldre garde som meg :)

    Minner om at Fraim med Naim er mye mer enn et møbel. Det er ærlig talt en oppgradering av de større. Jeg har 2 høyder og behøver kun ett.

    Er veldig fornøyd med Allae, men kan forstå din skepsis. Dersom man har et bassboost i rommet kan de være kilne (les boomy) og da er mye ødelagt.

    jeg liker fraim i svart. høyttaler har mye mer vollum sammenlignet med fraim. mine gamle sbl var i svart. det fungerte greit, men jeg har lit andere møbler akurat nå, så det passer bedre med cherry sl2. jeg kan tenker meg fraim i cherry også, men da må det blir svart alu og ikke sølv.det kunne passer pent med dps , som er også i svart og cherry.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    "Jeg er nære på å satse på denne boksen selv. Grubler bare litt enda. Blir i såfall med Mac og IPod touch. Ipad frister, men kanskje litt stor for fjernkontroll og vel dyr. Noen som vet hvor lenge batterier vil holde med Ipod Touch bare brukt som fjernkontroll?"

    Bare et lite innspill ift bruk av iPad vs iPhone/Touch som fjernkontroll:

    Jeg har rippet hele samlingen min i FLAC og bruker en iPod Touch som fjernkontroll. Jeg kjøper fortsatt stort sett CDer som jeg ripper framfor å laste ned, da musikken som interesserer meg gjerne bare er å få i MP3-kvalitet. Tanken var at jeg kom til å "gjenoppdage" musikksamlingen min og høre mer på ting jeg har glemt eller ikke finner i hylla i farta - og det har funka som bare det.

    Men, det jeg savner er mer utfyllende metadata og bakgrunnsstoff, som man jo finner på mange CD-booklets. Jeg liker å nerde over ting som om hvorvidt det er Ed King eller Allen Collins spiller den eller den soloen og om de bruker Firebird eller Strat, eller mer elementære ting som låtskriver/produsent/studio, og her er skjermen til Touch for liten til å bruke nettet som ressurs. Jeg kommer til å kjøpe en iPad 2 til dette formålet når denne kommer, som med sin langt større skjerm vil være et godt hjelpemiddel til å grave fram mer info om plata eller låta man hører på der og da. Vil gjerne slippe å ha en stor laptop i fanget, og iPad støyer jo også mindre.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Her i lytterommet fungerer iPad som musikkbetjening mye bedre enn iPod Touch gjorde.
    iPad finner biblioteket umiddelbart i forhold og den endel større skjermen gjør betjeningen veldig behagelig.
    Verdt prisforskjellen synes jeg.

    For dem som spør om Supernait? Den er rangert langt opp på lista hos meg.
    Lett å bruke og fleksibel. Spiller musikk på en meget naturlig og overbevisende måte.
    Den innebygde dac`en er ikke i nærheten av Naims dedikerte Dac. Prisforskjellen er stor så man får prøve ut og vurdere sjøl om det er verdt utlegget.

    Når det gjelder å avklare hva som vil fungere best i ditt hjem, Supernait, pre/ power/ olive eller hva det måtte være.
    Beste svaret vil alltid være å prøve sjøl.
    For egen del har jeg kanskje tatt dette langt og har eid/ prøvd mye Naim. Jeg har ikke tapt så mye penger, men har lært endel om Naims produktportefølje...og hatt det gøy.

    Nå er det ikke særlig gøy å bytte, testlytte eller prøve lenger.
    Supernait gjør mer enn jobben akkurat nå og forhåpentligvis i fremtiden også for musikkavspilling, såvel som lyd fra TV/ film.

    Mvh
     

    Even S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.11.2010
    Innlegg
    143
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    3
    Noen som vet om Flatcap2 kan brukes på cd5 og nait5 samtidig?

    Even
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.862
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    4
    Even S skrev:
    Noen som vet om Flatcap2 kan brukes på cd5 og nait5 samtidig?

    Even
    Hei
    Når jeg tenker meg om brukte jeg jo FC2 til å powre både Nait 5 og Stageline så den kan nok brukes til begge ja.
    Men mener å ha lest at FC2X har to likeverdige uttak, mens FC2 har max kvalitet bare på det ene?
    Noen som husker detaljene?


    PS: Må huske å oppdatere signaturen din nå da ;)
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    FC2 har 22V og 24V power, mens X har 2 x 24V.
    FC2 (X) kan gi power til CD5 og Nait5 samtidig.


    Liotheles skrev:
    Even S skrev:
    Noen som vet om Flatcap2 kan brukes på cd5 og nait5 samtidig?

    Even
    Hei
    Når jeg tenker meg om brukte jeg jo FC2 til å powre både Nait 5 og Stageline så den kan nok brukes til begge ja.
    Men mener å ha lest at FC2X har to likeverdige uttak, mens FC2 har max kvalitet bare på det ene?
    Noen som husker detaljene?


    PS: Må huske å oppdatere signaturen din nå da ;)
     

    Even S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.11.2010
    Innlegg
    143
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    3
    Takker for svar gutta. Nait 5 spiller aldeles fortreffelig med Credo;-).

    Even
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.862
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    4
    Even S skrev:
    Takker for svar gutta. Nait 5 spiller aldeles fortreffelig med Credo;-).

    Even
    Tenkte meg det ;)
    Gratulerer med "all naim" oppsett, Even!
     

    harhau

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.07.2007
    Innlegg
    72
    Antall liker
    1
    Liotheles skrev:
    Men mener å ha lest at FC2X har to likeverdige uttak, mens FC2 har max kvalitet bare på det ene?
    Noen som husker detaljene?
    Det er riktig. På FC2 er det uttaket som er beregnet til preamp "best". Så de som bare trenger ett uttak bør velge dette.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    387
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Jeg har spilt noen mnd med Teddycap koblet til 202. Nå koblet jeg den ut igjen slik at 202 får strøm fra forsterkeren.

    Erfaringen er at Teddycap tilfører klarhet og stramhet i lydbildet, men jeg synes noe av dynamikken og slagkraften i bassen blir borte med Teddycap.

    Er det andre som har tilsvarende erfaring? Kan man rette på dette med bytte av strømkabel eller andre tips? (Jeg vil gjerne ha i pose og sekk).
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Betydlig løft over heile linja med Dual Teddycap + org. Napsc.
    Drøyeste forskjellen var Dual Teddycap på Nait5! Vokste til dobbel størrelse ;)
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    387
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ikke helt fornøyd med Teddycap. Skal prøve med skjermet nettkabel, og se om det gjør susen. Bruker skjermet nettkabel på forsterkeren, og det synes jeg har stor betydning.

    Hvis ikke det hjelper, så må hicap prøves.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Teddycap bruker jo en langt mindre ringkjernetrafo enn Naim, som på sin side setter inn større og større trafoer i forsyningene sine (f.eks. er 555PS mye kraftigere enn XPS). Teddy er kritisk til denne tilnærmingen og satser på påstått bedre regulering, mens Naim hevder kraftig strømforsyning er helt sentralt for den typen lyd de vil oppnå, jo mer jo bedre. Et annet eksempel er Naims Armageddon i sammenligning med Linns Lingo, der den første enkelt og greit er en stor ringkjernetrafo mens Linn kanskje leverer "renere" strøm vha. sitt sofistokerte switchmodeopplegg. Kanskje finner du noe av mangelen i Teddys slagkraft forklart i bildene under (hicap har vel litt større boks også):
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    To forskjellige produkter. Ikke rart dersom noen synes Naim HiCap er bedre. Skulle ikke forbause meg om noen synes Teddy er bedre også; men jeg må jo si at han synes å drive litt "dirty" markedsføring da; han lar kunden tro at det teknisk er ekvivalent med en HiCap bare mye billigere.

    BachMan; når det gjelder Lingo vs Geddon så er historien mye mer sammensatt! Mildest talt! Det er to vidt forskjellige måter å strømforsyne en elmotor på, det vet du jo; Lingo quartz-genererer jo DC fra AC mens Geddon omformer og regulerer på "vanlig" vis.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Javisst. Jeg tenkte på Stereophileanmeldelsen der Naim hevdet at kvartsgenererte strøm er litt pinglete, selv om Linn og Naim kvalitativt liger mer på samme hylle. Men kvarsgenert AC er vel samtidig en renere sinusbølge, som også har noe å si i en platespiller. Naim har eksperimentert med "moderne" strømforsyninger, men ennå ikke funnet noe tilfredsstillende, dvs. noe som gir resultater svarende til deres lydfilosofi. Jeg mener også å ha lest at alle trafoene Naim bruker har kommet fra en stabil hoffleverandør i en årrekke. Men en gang må de vel ta steget inn i moderniteten, det er ventet at EU før eller siden kommer til å forby ineffektive lineære strømforsyninger.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9


    Kva slags kontaktar er det som er på Phono-inngangen på Nac82?
    BNC?

    Korleis ser phono-korta til 82 ut?
     

    Torry

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.04.2009
    Innlegg
    128
    Antall liker
    17
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    3
    bruce2 skrev:
    Hei!
    Jeg har spilt noen mnd med Teddycap koblet til 202. Nå koblet jeg den ut igjen slik at 202 får strøm fra forsterkeren.

    Erfaringen er at Teddycap tilfører klarhet og stramhet i lydbildet, men jeg synes noe av dynamikken og slagkraften i bassen blir borte med Teddycap.

    Er det andre som har tilsvarende erfaring? Kan man rette på dette med bytte av strømkabel eller andre tips? (Jeg vil gjerne ha i pose og sekk).
    Jeg har brukt TeddyCapPlus i vel et år nå, dette ga et løft i stramhet hos meg også. For en måned siden fikk jeg TeddyDAC, da falt ting på plass hva angår slagkraft, det kjennes som om anlegget endelig ble komplett. Jeg har ikke prøvd 202 uten TeddyCapPlus siden jeg koblet den til, det kunne jo vært interessant å prøve... Jeg har strømkabler til oppunder tusenlappen for hver komponent untagen kilde, der er det ClasOhlson for øyeblikket.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn