Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cyber

    Gjest
    lovemusikk skrev:
    C. Alshus skrev:
    Hvis du har volumknotten på 12 og det ikke er HØYT, er noe galt.

    Alle de Naim-forsterkerne jeg har har/har hatt er meget følsomme. Spiller sjelden over klokka 9. Diskonivå klokka 11.
    Fikk det til, er ok nå. Rimelig høyt nå på kl 11

    :)

    Så da blir det lytting på Hegel's cd spiller. Min bluray pioneer xl52 låt ikke bra. ;D Så måtte pakke oppigjen Hegel. (lagt den ut for salg) ;D
    Hegel-kilde er nok drømmekombo på i det oppsettet ;)

    Naim har vel en "source-first" filosofi på det hele...?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    cybervision_ skrev:
    lovemusikk skrev:
    C. Alshus skrev:
    Hvis du har volumknotten på 12 og det ikke er HØYT, er noe galt.

    Alle de Naim-forsterkerne jeg har har/har hatt er meget følsomme. Spiller sjelden over klokka 9. Diskonivå klokka 11.
    Fikk det til, er ok nå. Rimelig høyt nå på kl 11

    :)

    Så da blir det lytting på Hegel's cd spiller. Min bluray pioneer xl52 låt ikke bra. ;D Så måtte pakke oppigjen Hegel. (lagt den ut for salg) ;D
    Hegel-kilde er nok drømmekombo på i det oppsettet ;)

    Naim har vel en "source-first" filosofi på det hele...?
    Låt litt bedre, kan du sei ;D
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ikke fornøyd..var litt mørkt tildekket på en måte.. Og bassen var grøtete..eller mer rund og lite dynamisk.
    Hmmm... tenke tenke..prøvde litt...tenke...

    Skiftet til mine egne Chord Odyssey 2 høyttalerkabler...

    Og du og du.. jeg og broderen fikk en ny forsterker her.

    Renere,åpnere og luftigere lyd.
    Dette vart noe helt annet.

    Så nå blir det lytting. ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    driv å rydder i heimen og fant den døde naimen.
    om du vil ha den så ta den. det er ein 2002 Nait5.

    død effekt-del? forforsterker funker, trur eg.
    kyndig man kan sikkert fikse, eg er ikkje kyndig og kaster den i morgen om ingen vil ha den.
    fjernkontroll følger med ;D
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    C. Alshus skrev:
    Hvis du har volumknotten på 12 og det ikke er HØYT, er noe galt.

    Alle de Naim-forsterkerne jeg har har/har hatt er meget følsomme. Spiller sjelden over klokka 9. Diskonivå klokka 11.
    100% støttende. Klokken 11 er HØYT!
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Brasse skrev:
    driv å rydder i heimen og fant den døde naimen.
    om du vil ha den så ta den. det er ein 2002 Nait5.

    død effekt-del? forforsterker funker, trur eg.
    kyndig man kan sikkert fikse, eg er ikkje kyndig og kaster den i morgen om ingen vil ha den.
    fjernkontroll følger med ;D
    Eg vil kanskje ha ;D
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Har nok en gang vært så heldig å få låne en UnitiServe 1TB.

    Det blir nok den samme kjedelige tilbakemeldingen denne gangen også?
    Unntaket er at nå koblet jeg kun til power, BNC ut og Ethernet kabel.
    Ingen behov for ekstern skjerm, tastatur eller mus foreløpig.

    Lastet ned Nserve app. til iPad og vips så er det hele igang.
    Spiller musikk og ripper. Interessant.

    Ha en fortsatt fin kveld.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Som noen kanskje har fått med seg var Roksan forsterker nett innom meg knapt to ukers tid, mer 1 !/2 uke tenker jeg..
    Dette naim settet spiller bedre i mine ører. Mye bedre. :)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Om muligheten er der bør du absolutt prøve ein Naim kilde (DAC eller CD-spiller).
    DET er kjekt det.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    cybervision_ skrev:
    lovemusikk skrev:
    C. Alshus skrev:
    Hvis du har volumknotten på 12 og det ikke er HØYT, er noe galt.

    Alle de Naim-forsterkerne jeg har har/har hatt er meget følsomme. Spiller sjelden over klokka 9. Diskonivå klokka 11.
    Fikk det til, er ok nå. Rimelig høyt nå på kl 11

    :)

    Så da blir det lytting på Hegel's cd spiller. Min bluray pioneer xl52 låt ikke bra. ;D Så måtte pakke oppigjen Hegel. (lagt den ut for salg) ;D
    Hegel-kilde er nok drømmekombo på i det oppsettet ;)

    Naim har vel en "source-first" filosofi på det hele...?
    Ja virker som en god kombi.
    Ellers virker og fjernkontrollene om hverandre.. artig. Kan bruke hegel på naim og omvendt. ;D
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Brasse skrev:
    Om muligheten er der bør du absolutt prøve ein Naim kilde (DAC eller CD-spiller).
    DET er kjekt det.
    Kanskje jeg skulle trekt cd spiller annonsen og gjort den om til bytte mot naim?
    Prøver :)
    ===========
    fikset ;)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Rega DAC låter ihvertfall meget godt på XS her... Ligger på brukten om jeg ikke så feil.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    cybervision_ skrev:
    Rega DAC låter ihvertfall meget godt på XS her... Ligger på brukten om jeg ikke så feil.
    Takk..
    Skrev en pm, men min cd spiller er jo ikke digital inn..
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    lovemusikk skrev:
    Fikk det til, er ok nå. Rimelig høyt nå på kl 11
    rimelig høyt? hos meg er kl 11 allt for høyt! og slik har det vært med alle mine naim forsterkere (har hatt 150 selv). dagens komprimerte utgivelser låter høyt alerede ved klokka 8 ellers er kl.9 vanlig hos meg. hører nå på the bells rachmaninov/decca, og skrur jeg opp over kl.9 blir det slitsomt høyt (og jeg kan få naboen på nakken ;).

    har nok en del å si hvilken følsomhet høgtalerne har, men rimelig høyt kl.11 høres fremdeles litt rart ut.

     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    nilsen64 skrev:
    lovemusikk skrev:
    Fikk det til, er ok nå. Rimelig høyt nå på kl 11
    rimelig høyt? hos meg er kl 11 allt for høyt! og slik har det vært med alle mine naim forsterkere (har hatt 150 selv). dagens komprimerte utgivelser låter høyt alerede ved klokka 8 ellers er kl.9 vanlig hos meg. hører nå på the bells rachmaninov/decca, og skrur jeg opp over kl.9 blir det slitsomt høyt (og jeg kan få naboen på nakken ;).

    har nok en del å si hvilken følsomhet høgtalerne har, men rimelig høyt kl.11 høres fremdeles litt rart ut.

    Høyttalerne mine tror jeg er ganske tungdrevet.
    Koblet nå til noen Pioneer Prologue 8 som jeg kjøpte i dag, dei spiller mye høyere og står knapt på, nå som minsten ser Elias, og det er nok høyt nok tipper jeg når volumet står på 10.
    Men ikke fått testet på disse enda. Får vente til minsten har lagt seg.

    Se bilder: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,54983.60.html
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    "there is no cure for the naim disease" sa uhes til meg en gang når det gjalt oppgradering, som jo er et kjent fenomen blant naim eiere, men sannelig har jeg havnet så langt at jeg ikke lenger føler noe som helst trang til oppgradering; lyden sitter som et skudd uansett hvilken plate jeg setter på; alt jeg trenger er der ;) så nå er det bare og finne roen og sette på enda en cd ! cds3/xps2 er en makalaus kilde og 252/300 er en fantastisk kombinasjon, powerlines/hiline setter prikken over i'en ;) så det eneste jeg muligens savner er en forbedret utgave av naca 5....... :) kef? åja de er abslutt på lag med naim. :D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Redaktøren av den lokale avisa på Nordmøre www.tk.no den eminente Tore Dyrnes, en venn av meg og innehaver av audiofili-sykdommen selv, har skremt ut en av sine journalister hit. Skal komme i morgen og se på Naim-anlegget for å skrive en reportasje, som hun kalte det. Godt man er forsikret.

    Samme redaktør har forresten en Dual 701 som han tilbydde meg gratis overtakelse av nylig. Jeg betakket meg, underwhelmed som jeg er av de, men det var da veldig vennlig da. Så den får gjøre tjeneste på Hr Redacteurens hifi også i fortsettelsen, med ymse forsterkere og bl.a HF275 høyttalere.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Skjønner deg godt jeg. Du har noe av det beste som finnes av musikkformidlingsutstyr.
    Kos deg :)

    nilsen64 skrev:
    "there is no cure for the naim disease" sa uhes til meg en gang når det gjalt oppgradering, som jo er et kjent fenomen blant naim eiere, men sannelig har jeg havnet så langt at jeg ikke lenger føler noe som helst trang til oppgradering; lyden sitter som et skudd uansett hvilken plate jeg setter på; alt jeg trenger er der ;) så nå er det bare og finne roen og sette på enda en cd ! cds3/xps2 er en makalaus kilde og 252/300 er en fantastisk kombinasjon, powerlines/hiline setter prikken over i'en ;) så det eneste jeg muligens savner er en forbedret utgave av naca 5....... :) kef? åja de er abslutt på lag med naim. :D
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    lovemusikk skrev:
    cybervision_ skrev:
    Rega DAC låter ihvertfall meget godt på XS her... Ligger på brukten om jeg ikke så feil.
    Takk..
    Skrev en pm, men min cd spiller er jo ikke digital inn..
    Digital inn? Skal du bruke en Rega DAC med din CD-spiller bør vel denne først og fremst ha digital UT?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Anfield skrev:
    lovemusikk skrev:
    cybervision_ skrev:
    Rega DAC låter ihvertfall meget godt på XS her... Ligger på brukten om jeg ikke så feil.
    Takk..
    Skrev en pm, men min cd spiller er jo ikke digital inn..
    Digital inn? Skal du bruke en Rega DAC med din CD-spiller bør vel denne først og fremst ha digital UT?
    Nei, var han andre som skulle ha det. ;)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Altså, selgeren av Rega DAC kunne bytte mot CDP med digital inn. :D (For å oppklare)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Ahh, da stiller saken seg litt annerledes. Kom vel ikke akkurat helt frem av innlegget den informasjonen.... ;)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Da har jeg fått litt tid med Naim.

    Lest naim ikke fokuserte på detaljer og slikt men musikken og drivet i musikken.
    Vel og bra det, men var redd for at det ble for lite hi-end..

    Igen grunn til. Detaljer har dei til tusen. Tegner opp eit bredt og stort lydbilde med knall bra lyd.

    Kjempefornøyd :)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.335
    Antall liker
    3.878
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Er det ikke trivelig å gjøre en vellykket investering, lovemusikk. :)
     

    marius78

    Medlem
    Ble medlem
    19.10.2009
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    Vidar P skrev:
    Redaktøren av den lokale avisa på Nordmøre www.tk.no den eminente Tore Dyrnes, en venn av meg og innehaver av audiofili-sykdommen selv, har skremt ut en av sine journalister hit. Skal komme i morgen og se på Naim-anlegget for å skrive en reportasje, som hun kalte det. Godt man er forsikret.

    Samme redaktør har forresten en Dual 701 som han tilbydde meg gratis overtakelse av nylig. Jeg betakket meg, underwhelmed som jeg er av de, men det var da veldig vennlig da. Så den får gjøre tjeneste på Hr Redacteurens hifi også i fortsettelsen, med ymse forsterkere og bl.a HF275 høyttalere.
    Så morro, du får legge ut artikkelen her når den kommer ut :)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9


    Naim i eiga stove, omrokkert.
    Napsc langt unna, Rega i skapet og teddycap står på trynet med koblinger opp bak anlegget.
    Diamanter ala 65fingers under Naim og Rega. Rega-chips under Ela.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    marius78 skrev:
    Vidar P skrev:
    Redaktøren av den lokale avisa på Nordmøre www.tk.no den eminente Tore Dyrnes, en venn av meg og innehaver av audiofili-sykdommen selv, har skremt ut en av sine journalister hit. Skal komme i morgen og se på Naim-anlegget for å skrive en reportasje, som hun kalte det. Godt man er forsikret.

    Samme redaktør har forresten en Dual 701 som han tilbydde meg gratis overtakelse av nylig. Jeg betakket meg, underwhelmed som jeg er av de, men det var da veldig vennlig da. Så den får gjøre tjeneste på Hr Redacteurens hifi også i fortsettelsen, med ymse forsterkere og bl.a HF275 høyttalere.
    Så morro, du får legge ut artikkelen her når den kommer ut :)
    Lørdag fk. Tvilsomt om det kommer i nettavisen dog, muligens bare i papirutgaven. Har lest artikkelen, det er ikke mye nevnelse av Naim der… dessverre bare nevnt en gang eller to. Noen bilder blir det muligens dog.
    Håper det ikke blir i en føljetong, slik som "neste uke besøker vi Ronny i Indre Enfold som samler på hjulkapsler…"
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    C. Alshus skrev:
    Ble det bedre med diamantene?

    Fint bilde.
    endra plassering og, så det vanskelig å sei.
    lar de stå litt i lufta, så skal eg ta de vekk. men det ser jo bra ut når de svever inni skapet sitt, og det er det viktigaste ;)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Vidar P skrev:
    Lørdag fk. Tvilsomt om det kommer i nettavisen dog, muligens bare i papirutgaven. Har lest artikkelen, det er ikke mye nevnelse av Naim der… dessverre bare nevnt en gang eller to. Noen bilder blir det muligens dog.
    Håper det ikke blir i en føljetong, slik som "neste uke besøker vi Ronny i Indre Enfold som samler på hjulkapsler…"
    Norge Rundt neste?
     

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    Brasse skrev:


    Naim i eiga stove, omrokkert.
    Napsc langt unna, Rega i skapet og teddycap står på trynet med koblinger opp bak anlegget.
    Diamanter ala 65fingers under Naim og Rega. Rega-chips under Ela.
    Ser bra ut dette, Brasse! Ikveld skal jeg få testet ut noen Kudos C2 i egen stue....
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bach_Man skrev:
    Vidar P skrev:
    Lørdag fk. Tvilsomt om det kommer i nettavisen dog, muligens bare i papirutgaven. Har lest artikkelen, det er ikke mye nevnelse av Naim der… dessverre bare nevnt en gang eller to. Noen bilder blir det muligens dog.
    Håper det ikke blir i en føljetong, slik som "neste uke besøker vi Ronny i Indre Enfold som samler på hjulkapsler…"
    Norge Rundt neste?
    Ja fytterakkern, sammen med Erna Verna som samler på tomme ølbokser...
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Etter å ha vært bortreist i 3 dager tok det meg ca 3 sekunder å slå på iPad`en og ca nye 5-6 sekunder å få kontakt med UnitiServe.
    Brukervennligheten er upåklagelig må jeg si.

    Denne ruller avsted.

     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    marius78 skrev:
    Vidar P skrev:
    Redaktøren av den lokale avisa på Nordmøre www.tk.no den eminente Tore Dyrnes, en venn av meg og innehaver av audiofili-sykdommen selv, har skremt ut en av sine journalister hit. Skal komme i morgen og se på Naim-anlegget for å skrive en reportasje, som hun kalte det. Godt man er forsikret.

    Samme redaktør har forresten en Dual 701 som han tilbydde meg gratis overtakelse av nylig. Jeg betakket meg, underwhelmed som jeg er av de, men det var da veldig vennlig da. Så den får gjøre tjeneste på Hr Redacteurens hifi også i fortsettelsen, med ymse forsterkere og bl.a HF275 høyttalere.
    Så morro, du får legge ut artikkelen her når den kommer ut :)
    Liten skjermdump fra e-avisa;
     

    Vedlegg

    M

    medlem215396

    Gjest
    Man må sikkert abbonnere på papir eller E- utgaven for å lese dette antar jeg.
    Finner ikke artikkelen på nett.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ja det er nok i lørdagsbilaget som følger med papiravisen, og ikke er på den vanlige nettavisen. De tok noen Naim-bilder også, men de ble ikke med… men så lenge Aro-arma er med så er vel Naim representert.
     
    L

    lasse5214

    Gjest
    Fikk Naim Nait xs, Flatcap 2 og cd i5 i går.

    Dette er nok noe av det beste jeg har hatt uansett pris.

    Sliter med å få gjort noe annet en å høre musikk.

    Har Klipsch KG 3.2 og det svinger noe så satans.

    Lasse :)
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.599
    Antall liker
    180
    Sted
    Trondheim
    Vidar P; Skal si det var mange flotte plater på bilde, også spilleren
    selvfølgelig :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn