|
Thomashell skrev:Så skal jeg kjøpe musikk og edle dråper for kronene jeg "sparer" på å være litt fornuftig ;D
Må du ha cd spiller? En mulighet kan jo være å bytte ut CD5XS + "billiig DAC" med ND5XS + billig cdspiller (en brukt Naim f.eks.). ND5XS har jo innebygget DAC med tre innganger, nettverksspiller, internettradio og FM/DAB som ekstrautsyr.Thomashell skrev:Tror nå at jeg går for NAIT XS II eller 155/152 + CD5 XS + Flatcap XS + Stageline + billig DAC og AirPort Express!
Da havner oppsettet på 60k eller 66k inklusive ref. 9, og jeg håpet i utgangspunktet å holde meg under 60k!
Jeg er nok fortsatt så gammeldags at jeg vil ha en CD spiller, og da ønsker jeg en som passer best mulig til resten av elektronikken. Det blir nok en V-DAC II + AirPort Express til totalt 3k nå, så får jeg se om det ikke blir en ND5 XS på nyåret om den blir fornuftig priset her til lands.Bach_Man skrev:Må du ha cd spiller? En mulighet kan jo være å bytte ut CD5XS + "billiig DAC" med ND5XS + billig cdspiller (en brukt Naim f.eks.). ND5XS har jo innebygget DAC med tre innganger, nettverksspiller, internettradio og FM/DAB som ekstrautsyr.Thomashell skrev:Tror nå at jeg går for NAIT XS II eller 155/152 + CD5 XS + Flatcap XS + Stageline + billig DAC og AirPort Express!
Da havner oppsettet på 60k eller 66k inklusive ref. 9, og jeg håpet i utgangspunktet å holde meg under 60k!
Thomashell skrev:Jeg er nok fortsatt så gammeldags at jeg vil ha en CD spiller, og da ønsker jeg en som passer best mulig til resten av elektronikken. Det blir nok en V-DAC II + AirPort Express til totalt 3k nå, så får jeg se om det ikke blir en ND5 XS på nyåret om den blir fornuftig priset her til lands.Bach_Man skrev:Må du ha cd spiller? En mulighet kan jo være å bytte ut CD5XS + "billiig DAC" med ND5XS + billig cdspiller (en brukt Naim f.eks.). ND5XS har jo innebygget DAC med tre innganger, nettverksspiller, internettradio og FM/DAB som ekstrautsyr.Thomashell skrev:Tror nå at jeg går for NAIT XS II eller 155/152 + CD5 XS + Flatcap XS + Stageline + billig DAC og AirPort Express!
Limte denne fra Kef tråden.Ville ha tatt denne problemstillingen til Naimtråden eller så. Tror ikke dette bare er snakk om forsterkerkraft. Vel, det er nå min velmente og ringe mening.
S
Griffenfeldt skrev:Limte denne fra Kef tråden.Ville ha tatt denne problemstillingen til Naimtråden eller så. Tror ikke dette bare er snakk om forsterkerkraft. Vel, det er nå min velmente og ringe mening.
S
Fyr løs Stover. Tips taes imot med takk![]()
Griffenfeldt skrev:Jeg er enig i mye av det du skriver her Stover. Rega dacen har nok blitt en bremsekloss hva hifi gjelder, men på elementer som virkelig betyr noe, er den god. Man får helt klart bedre kilder når det kommer til oppløsning i diskant, glatthet i mellomtonen og et ekstra grep om bassen. Men jeg føler selv at den gir et visst innsyn og åpenhet i musikken.
nap250.2 har jeg aldri hørt for å være helt ærlig. Jeg har lest på Naim forumet at den blir virkelig god når man kommer opp på Supercap-282 nivået. Foreløpig satser jeg på en brukt nap200. Disse vokser virkelig ikke på trær. Nå er det 4 gangen jeg etterlyser en på børsen. Jeg kjøper ikke nytt.
Disse kefene låter langt fra kjedelig. De har et relativt stramt fundament og god dose dynamikk. Nå som alt er vatret, målt,flyttet på og tilrettelagt må jeg bare være ærlig å si at de spiller som en kule.
Videre oppgradering for fremtiden ser slik ut:
Nap200
hicap2 til Superline
24v motor/psu til platespilleren
bedre dac evt bedre usb/spdif converter
mac?
Ikke i kronologisk rekkefølge selvsagt. Når man kjøper etter tilgjenglighetsprinsippet blir ting som de blir. Dvs hokkeysveis i perioder.
Ps Tilbudet står v lag om besøk neste gang du er i traktene.
mvh
Thomas
Du kunne jo snakka med ErikB om den ny-overhalte 250'en som ligger på børsen.Griffenfeldt skrev:Jeg er enig i mye av det du skriver her Stover. Rega dacen har nok blitt en bremsekloss hva hifi gjelder, men på elementer som virkelig betyr noe, er den god. Man får helt klart bedre kilder når det kommer til oppløsning i diskant, glatthet i mellomtonen og et ekstra grep om bassen. Men jeg føler selv at den gir et visst innsyn og åpenhet i musikken.
nap250.2 har jeg aldri hørt for å være helt ærlig. Jeg har lest på Naim forumet at den blir virkelig god når man kommer opp på Supercap-282 nivået. Foreløpig satser jeg på en brukt nap200. Disse vokser virkelig ikke på trær. Nå er det 4 gangen jeg etterlyser en på børsen. Jeg kjøper ikke nytt.
Disse kefene låter langt fra kjedelig. De har et relativt stramt fundament og god dose dynamikk. Nå som alt er vatret, målt,flyttet på og tilrettelagt må jeg bare være ærlig å si at de spiller som en kule.
Videre oppgradering for fremtiden ser slik ut:
Nap200
hicap2 til Superline
24v motor/psu til platespilleren
bedre dac evt bedre usb/spdif converter
mac?
Ikke i kronologisk rekkefølge selvsagt. Når man kjøper etter tilgjenglighetsprinsippet blir ting som de blir. Dvs hokkeysveis i perioder.
Ps Tilbudet står v lag om besøk neste gang du er i traktene.
mvh
Thomas
Takk Even.Even S skrev:Gratulerer med en meget flott høyttaler!
Even S
jeg har erfaring fra:Griffenfeldt skrev:Er det noen her inne som har god erfaring med å kjøpe s,h Naim fra utenlandske nettsider? Evt hvilke?
naim anbefaler ikke bi amping.Griffenfeldt skrev:Hvis det er slik VidarP kommenterte i Kef tråden ang bi-amping av nap180, så er jeg litt fristet på å kjøpe en nap250 som jeg har funnet. Det er en olive nap250 som er bygget om på naim fabrikken til en 250,2 i 2004. Den går for 995£. Dette er fra en forhandler i UK.
Vil det bli helt helt feil i mitt system? Nap200 er vanskelig å få kjøpt brukt. Har funnet noen, men de ender opp på ca 15000 kr. Altfor mye for en brukt nap200.
Nå har jeg lest litt om nap250, og mye av det som blir skrevet om den inkl ditt utsagn, minner meg om mya av det som blir sagt om en kl A forsterker. Vektig nedover, autoritær og utømmelig for krefter, men kan virke litt treg på ikke altfor dynamiske høyttalere.MaKi skrev:Det er ikke bare en smaksak. 250 kan oppleves som tyngre og mer "sakte" i enkelte systemer. Feks på MA Studio 20 se ble det feil, der fungerte det bedre med noe mer lettbent og kvikt som type 180/200. Og sikkert 300.
ssm skrev:Heisann..
Har fortsatt min Naim headline/teddy/cd5x kombo , og er fornøyd.
Jeg kunne tenke meg enda bedre hodetelefonlyd.( sennheizer hd650)
spm 1 er headline / 650 en knallmatch( låter ikke værst) eller finnes det bedre ?
spm 2: Om vi ikke tenker på pris , men kun ytelse , kan headline løftes til nye høyder med Hi-cap ?
prismessig er jo dette galskap , men jeg er ikke ute etter prisen , men ytelsen , og fleksibiliteten ved å kunne teste hi-cap både på cd og ev headline om det går.
Mvh Espen Saatvedt.
Griffenfeldt skrev:Nå har jeg lest litt om nap250, og mye av det som blir skrevet om den inkl ditt utsagn, minner meg om mya av det som blir sagt om en kl A forsterker. Vektig nedover, autoritær og utømmelig for krefter, men kan virke litt treg på ikke altfor dynamiske høyttalere.MaKi skrev:Det er ikke bare en smaksak. 250 kan oppleves som tyngre og mer "sakte" i enkelte systemer. Feks på MA Studio 20 se ble det feil, der fungerte det bedre med noe mer lettbent og kvikt som type 180/200. Og sikkert 300.
Det kan altså virke som en match for mine høyttalere utifra hvordan jeg tolker lydsignaturen.
Synes ikke hicap gjør stor forskjell i forhold til teddycap, når disse tilkobles headline. Tilkoblet cd-spiller eller pre-amp er forskjellen større, mest dog i lydsignatur. Denne forskjell har vært diskutert tidligere i tråden. Både hicap og teddycap er bedre en napsc/flatcap, og min erfaring med headline/hicap/RS-1 likner på Stovers.ssm skrev:Heisann..
Har fortsatt min Naim headline/teddy/cd5x kombo , og er fornøyd.
Jeg kunne tenke meg enda bedre hodetelefonlyd.( sennheizer hd650)
spm 1 er headline / 650 en knallmatch( låter ikke værst) eller finnes det bedre ?
spm 2: Om vi ikke tenker på pris , men kun ytelse , kan headline løftes til nye høyder med Hi-cap ?
prismessig er jo dette galskap , men jeg er ikke ute etter prisen , men ytelsen , og fleksibiliteten ved å kunne teste hi-cap både på cd og ev headline om det går.
Mvh Espen Saatvedt.