Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Slippery slope ja. Det er vel nesten Naim sin forretningsmodell. Man kommer stadig tilbake for en ny dose. De smarteste tar konsekvensen av dette og kjøper 500-serie med en gang. :)

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    er enig med "griffenfeldt", jeg; mye bedre å bruke pengene på pre-amp enn effektrinn, 202/155 vil låte bedre enn 152/200 - garantert! naims preamper er kjempegode.
    mer usikker om cd5xs er god nok kilde (har ikke prøvd selv) til 202, men kanskje det blir velykket med dac+psu, men da blir det plutselig mange apparat.

typisk naim ;)

tror det er viktig og ha en (oppgraderings)plan litt fram i tiden når det gjelder naim imo.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    ND5XS med 'XPS-light' kan jo komme til å bli en god kilde.

Jeg tror jeg kunne levet lenge med Superuniti - har jo allerede en Hicap til RIAAen, men økonomien i det blir jo litt annerledes om man ikke har det.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Kunne virkelig tenkt meg en hicap2 til riiaen min jeg også. Er på høyttalerjakt for tiden fordi jeg er usikker på gevinsten v videre oppgraderinger. Tror kanskje ikke ela'ene er "up for the task"

Thomashell

Medlem
    Ble medlem
    06.10.2011
    Antall liker
    0
    Takk igjen for input...

Jeg ønsker egentlig et Naim oppsett fra strømkabel til høyttalerkabel. Canton ref. 9 står allerede her, det var jo med de som utgangspunkt at jeg falt fullstendig for Naim. Hadde aldri trodd at man kunne få en musikkopplevelse av den dimensjonen med et relativt fornuftig budsjett. Det tok ikke mange sekunder etter at Høyttalerene var koblet fra Parasound Halo + Gamut CD-1 MKII og til 152/155 + CD5 XS før "taktfoten" levde sitt eget liv.

Jeg har de siste par dagene sett bort fra SuperNait, da den bør fores med CDX2. (Eller tar jeg feil her?) Det tillater desverre ikke budsjettet mitt i nær nok fremtid ;(

Etter mange kromspring og forøk på kreative løsninger, ser jeg vel nå at det fornuftige er å holde meg til XS serien. Jeg var tross alt meget imponert over lyden XS fikk frem i ref. 9!

Tror nå at jeg går for NAIT XS II eller 155/152 + CD5 XS + Flatcap XS + Stageline + billig DAC og AirPort Express!
    Da havner oppsettet på 60k eller 66k inklusive ref. 9, og jeg håpet i utgangspunktet å holde meg under 60k!

Så skal jeg kjøpe musikk og edle dråper for kronene jeg "sparer" på å være litt fornuftig ;D

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    Thomashell skrev:
    Så skal jeg kjøpe musikk og edle dråper for kronene jeg "sparer" på å være litt fornuftig ;D

det høres veldig fornuftig ut :D :D

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Thomashell skrev:
    Tror nå at jeg går for NAIT XS II eller 155/152 + CD5 XS + Flatcap XS + Stageline + billig DAC og AirPort Express!
    Da havner oppsettet på 60k eller 66k inklusive ref. 9, og jeg håpet i utgangspunktet å holde meg under 60k!
    Må du ha cd spiller? En mulighet kan jo være å bytte ut CD5XS + "billiig DAC" med ND5XS + billig cdspiller (en brukt Naim f.eks.). ND5XS har jo innebygget DAC med tre innganger, nettverksspiller, internettradio og FM/DAB som ekstrautsyr.

Thomashell

Medlem
    Ble medlem
    06.10.2011
    Antall liker
    0
    Bach_Man skrev:
    Thomashell skrev:
    Må du ha cd spiller? En mulighet kan jo være å bytte ut CD5XS + "billiig DAC" med ND5XS + billig cdspiller (en brukt Naim f.eks.). ND5XS har jo innebygget DAC med tre innganger, nettverksspiller, internettradio og FM/DAB som ekstrautsyr.
    Jeg er nok fortsatt så gammeldags at jeg vil ha en CD spiller, og da ønsker jeg en som passer best mulig til resten av elektronikken. Det blir nok en V-DAC II + AirPort Express til totalt 3k nå, så får jeg se om det ikke blir en ND5 XS på nyåret om den blir fornuftig priset her til lands.

M

medlem215396

Gjest
    Nå skal ikke jeg påberope meg å ha tatt de smarteste valgene her, langt ifra :) men...

Naims sortiment er såpass stort og noe koster også endel så man må være temmelig sikker i sine valg. I tillegg er bruktmarkedet ikke villig til å betale særlig mer enn 50 % av nypris for tilnærmet nye produkter, mindre også faktisk.
    Anbefaler derfor at man tar seg god tid til å treffe de riktige valgene for seg selv.

Mvh S

Thomashell skrev:
    Bach_Man skrev:
    Thomashell skrev:
    Jeg er nok fortsatt så gammeldags at jeg vil ha en CD spiller, og da ønsker jeg en som passer best mulig til resten av elektronikken. Det blir nok en V-DAC II + AirPort Express til totalt 3k nå, så får jeg se om det ikke blir en ND5 XS på nyåret om den blir fornuftig priset her til lands.

ketilb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Antall liker
    138
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    @Thomashell,

Kjenner ikke dine grunner for å ville kjøpe nytt, men for omtrent 35k ville du kunne kjøpe 2-3 år gammel SuperNait+CDX2. Da kommer bare Stageline i tillegg.

En annen ting.. Du nevner stuen din er noe større enn demo-rommet hvor du hørte 152/155. Hvis du har mulighet for det, så bør du nesten høre settet hjemme før kjøp, så du er sikker på det fungerer hos deg også.

holligong

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.12.2002
    Antall liker
    1
    Hei alle naimvenner!

Prøvde igår å koble opp en stageline til min nait xs, bruker i-supply som strømforsyning og en 4-5 pins din til xsén.
    Lyden som kommer ut er helt uten topp og høres ut som den kommer ut av en lydpotte omtrent. Har jeg gjort noe feil her eller kan feilen ligge en annen plass?
    Har bare hatt utstyr med rca tilkoblet xsén til nå, og ikke opplevd noen problemer. Bruker 2m bronze pu og en pro-ject debut iii esprit som analogrigg.

Mvh Erling

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Står inngangene innstilt til rca istedet for din?

holligong

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.12.2002
    Antall liker
    1
    Nei bare glem det, fant nettopp ut at det er mc-utgaven av stageline "kremt". :-[

Hadde planer om en mc-pu uansett, så da får vi bare framskynde det litt. Får bruke cambridgen i mellomtiden da. :)

Mvh Erling

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Ville ha tatt denne problemstillingen til Naimtråden eller så. Tror ikke dette bare er snakk om forsterkerkraft. Vel, det er nå min velmente og ringe mening.

S
    Limte denne fra Kef tråden.
    Fyr løs Stover. Tips taes imot med takk :)

M

medlem215396

Gjest
    Nå ser jeg at du har løst problemet og da er det kanskje ikke mye å kommentere?
    Flotte høyttalere. Jeg var sjøl nære på å kjøpe 203/2 som var tilsalgs tidligere.

Av det jeg kunne lese om 203 så fordrer den det beste av elektronikk. Kan bare anta at det også gjelder for 201?
    Når man kjøper en slik høyttaler må man påregne å følge opp på kildesiden. Du er godt igang ser jeg. (SL)
    Kjenner dårlig til kildene dine, men en DAC til 5K og høyttalere til 50K? Vet ikke hva du forer DAC`en med, men hos meg er f. eks Mac og Hiface en bremsekloss oppstrøms.

I tillegg ville jeg nevne at kanskje ikke NAP200 nødvendigvis er riktige løsningen. Forsøk å få låne en 250.2. Litt pga krefter, men mest pga klangsignatur.
    Den vil igjen fordre en 282 eller bedre, men som nevnt, KEF har tatt litt styringen her.

Sist så skal det nevnes at KEF sikkert har enn annen måte å formidle musikken på så over tid vil kanskje det kjedelige endres til naturlig og nøytralt? Hvem vet.

Kan hende kan noen korrigere meg her om jeg er helt på viddene.

Kos deg!

Mvh S

Griffenfeldt skrev:
    Ville ha tatt denne problemstillingen til Naimtråden eller så. Tror ikke dette bare er snakk om forsterkerkraft. Vel, det er nå min velmente og ringe mening.

S
    Limte denne fra Kef tråden.
    Fyr løs Stover. Tips taes imot med takk :)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg er enig i mye av det du skriver her Stover. Rega dacen har nok blitt en bremsekloss hva hifi gjelder, men på elementer som virkelig betyr noe, er den god. Man får helt klart bedre kilder når det kommer til oppløsning i diskant, glatthet i mellomtonen og et ekstra grep om bassen. Men jeg føler selv at den gir et visst innsyn og åpenhet i musikken.

nap250.2 har jeg aldri hørt for å være helt ærlig. Jeg har lest på Naim forumet at den blir virkelig god når man kommer opp på Supercap-282 nivået. Foreløpig satser jeg på en brukt nap200. Disse vokser virkelig ikke på trær. Nå er det 4 gangen jeg etterlyser en på børsen. Jeg kjøper ikke nytt.

Disse kefene låter langt fra kjedelig. De har et relativt stramt fundament og god dose dynamikk. Nå som alt er vatret, målt,flyttet på og tilrettelagt må jeg bare være ærlig å si at de spiller som en kule.

Videre oppgradering for fremtiden ser slik ut:

Nap200
    hicap2 til Superline
    24v motor/psu til platespilleren
    bedre dac evt bedre usb/spdif converter
    mac?

Ikke i kronologisk rekkefølge selvsagt. Når man kjøper etter tilgjenglighetsprinsippet blir ting som de blir. Dvs hokkeysveis i perioder.

Ps Tilbudet står v lag om besøk neste gang du er i traktene.

mvh
    Thomas

Even S

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.11.2010
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med en meget flott høyttaler!

Even S

M

medlem215396

Gjest
    Dersom det spiller som en kule så er det vel ingen grunn til å gjøre noe som helst.
    Mine tanker gikk til kommentarene om at det låt grått og kjedelig eller hva det nå var :)
    Dersom så ikke stemmer etter å ha gjort justeringer så er vel alt vel.

Forslagene var hint om løsninger mht nevnte problemer. Forstår deg veldig godt mht tilgjengelighet og bruktkjøp og da skjer ikke ting alltid i "riktig" rekkefølge.

Kanskje en dag tar jeg et ekstra stopp i fødebyen. Har ikke vært der på lang tid.

S

Griffenfeldt skrev:
    Jeg er enig i mye av det du skriver her Stover. Rega dacen har nok blitt en bremsekloss hva hifi gjelder, men på elementer som virkelig betyr noe, er den god. Man får helt klart bedre kilder når det kommer til oppløsning i diskant, glatthet i mellomtonen og et ekstra grep om bassen. Men jeg føler selv at den gir et visst innsyn og åpenhet i musikken.

nap250.2 har jeg aldri hørt for å være helt ærlig. Jeg har lest på Naim forumet at den blir virkelig god når man kommer opp på Supercap-282 nivået. Foreløpig satser jeg på en brukt nap200. Disse vokser virkelig ikke på trær. Nå er det 4 gangen jeg etterlyser en på børsen. Jeg kjøper ikke nytt.

Disse kefene låter langt fra kjedelig. De har et relativt stramt fundament og god dose dynamikk. Nå som alt er vatret, målt,flyttet på og tilrettelagt må jeg bare være ærlig å si at de spiller som en kule.

Nap200
    hicap2 til Superline
    mac?

Ikke i kronologisk rekkefølge selvsagt. Når man kjøper etter tilgjenglighetsprinsippet blir ting som de blir. Dvs hokkeysveis i perioder.

mvh
    Thomas

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Griffenfeldt skrev:

Nap200
    hicap2 til Superline
    mac?

mvh
    Thomas
    Du kunne jo snakka med ErikB om den ny-overhalte 250'en som ligger på børsen.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Brasse: nap200 er nok veien å gå ettersigende. Føler det er noen grep å ta før jeg satser på 250 og oppover.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Sikkert ikke dumt Thomas, Nap 200 blir muligens litt sprekere selv om jeg ville lekt litt med to 180 i biamp jeg da....

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Du får ta deg en tur innom i morgen formiddag guru. Da får du høre litt og komme med forslag om veien videre.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Er det noen her inne som har god erfaring med å kjøpe s,h Naim fra utenlandske nettsider? Evt hvilke?

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    Griffenfeldt skrev:
    Er det noen her inne som har god erfaring med å kjøpe s,h Naim fra utenlandske nettsider? Evt hvilke?
    jeg har erfaring fra:
    www.uhes.co.uk/ex-dem-and-used.html er veldig hyggelige og hjelpsomme!

gratulerer med kef ref ! håper du får de til og spille bra med 202/200, selv om jeg personlig ville foretrekke neste trinn på naimstigen, men det kan du jo ta seinere.
    de trenger forsterkeri med litt saft og kraft imo. har hørt 205/2 med 282/250.2 og det var svært tilfredstillende. :D

:)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Hvis det er slik VidarP kommenterte i Kef tråden ang bi-amping av nap180, så er jeg litt fristet på å kjøpe en nap250 som jeg har funnet. Det er en olive nap250 som er bygget om på naim fabrikken til en 250,2 i 2004. Den går for 995£. Dette er fra en forhandler i UK.

Vil det bli helt helt feil i mitt system? Nap200 er vanskelig å få kjøpt brukt. Har funnet noen, men de ender opp på ca 15000 kr. Altfor mye for en brukt nap200.

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    Griffenfeldt skrev:
    Hvis det er slik VidarP kommenterte i Kef tråden ang bi-amping av nap180, så er jeg litt fristet på å kjøpe en nap250 som jeg har funnet. Det er en olive nap250 som er bygget om på naim fabrikken til en 250,2 i 2004. Den går for 995£. Dette er fra en forhandler i UK.

Vil det bli helt helt feil i mitt system? Nap200 er vanskelig å få kjøpt brukt. Har funnet noen, men de ender opp på ca 15000 kr. Altfor mye for en brukt nap200.
    naim anbefaler ikke bi amping.
    har aldri hørt nac202 parret med 250.2 og det er heller ingen god langvarig løsning, spør du meg. du trenger ikke supercap til nac282, og hicap følger med så vidt jeg husker.
    kjøper du den ombygde nap 250 må du også ta i betrakning at den snart må inn til service i uk.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    En 202 kan godt drive en 250, men krever en HiCap da. Har sågar hørt 202 drive 300 med godt nok resultat, selv om det ikke er optimalt. Men det er ikke noen 282 eller 252.

Må ikke glemme at 282/HiCap er en utslagsgivende del av det lydmessige resultatet med 282/250; imo er det vel så stor forbedring med 202->282 som 200->250. Effektforsterkeren er normalt ikke det viktigste for lydkvaliteten man oppnår med disse forsterkerne. Så man får tenke helhetlig mot et mål. Ellers også enig i at å kjøpe etter tilgjengelighet er en god innfallsvinkel, så sant det korresponderer med en generalplan.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Jeg synes personlig (ikke mer riktig enn noe annet, med andre ord) at 250.2 blir noe baktungt med en 202, litt feil vei å starte? Jeg ville heller kanskje sett på hvor mye du måtte i mellom med for en 282 og så vurdert en 250.2 ved neste korsvei. 180 er en god strømforsyning det inntil videre. Som andre har vært inne på: det koster mange penger med disse småstegene innenfor naim, særlig når man vet med seg selv at man skal oppover etterhvert uansett. En 282 er jo ett realt hopp.

Jeg kjenner ikke denne rega-dagen så godt, men har naimkilde vært ett alternativ? For å få naim-lyd hele veien og mer "renhet" i lydsignaturen, mener jeg.

Edit: der hadde noen svart meget fornuftig allerede, ser jeg. Nuvel, da var jeg kanskje ikke helt på jordet.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    VidarP: hicapen er på plass allerede.

Hvis bi-amping ikke er noe Naim anbefaler, er det da kun i forbindelse med bruk av Snaxo de benytter seg av det? De har jo laget hicapen med 2 ekstra signalutganger.

har sendt en pm til en som har annonsert et sett 202/200 her på sentralen om et evt kjøp av 200.

Ang valg av kilde, går jeg med et håp om EN vakker dag jeg skal kjøpe en naim kilde igjen. Akkurat nå er markedet litt for dynamisk for at jeg skal kunne ta et standpunkt til hva jeg ønsker.

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    282 er et skikkelig hopp, ja og jeg ville absolut foretrekke 282/200 framfor 202/250.2 !

men samtidig trenger griffenfeldts høgtalere en effektforsterker som blomstrer litt mer nedover i frekvensområdet enn det en nap200 gjør.

imo ;)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg er også av den oppfatningen at forforsterkeren utgjør den største oppgraderingen i et Naim system. Sammen med strømforsyningen selvsagt. Men mangler man den siste prikken over i'en av hva kraft angår, ser jeg ingen annen utvei en å skaffe mer krefter.

Jeg får se hva det blir til, men hvis det er smaksak og ikke direkte mismatch om man velger nap250 kontra nap200, er iallefall en nap250 med som en mulig vei å gå.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Det er ikke bare en smaksak. 250 kan oppleves som tyngre og mer "sakte" i enkelte systemer. Feks på MA Studio 20 se ble det feil, der fungerte det bedre med noe mer lettbent og kvikt som type 180/200. Og sikkert 300.

M

medlem215396

Gjest
    Mitt tidligere innspill var basert på at nye høyttalere tilsynelatende ikke fungerte optimalt.
    Nå forstår jeg det sånn at det hele fungerer mer harmonisk?

Da endrer ting seg og G må kanskje finne ut av hva han egentlig er ute etter?
    1.) Skal noen lyter løses, eller 2.) Er det kun en generell fremtidig oppgradering, basert på tilgjengelighet, og som nevnes, en del av en overordnet plan.

Om det er det siste som gjelder ville nå jeg ha valgt kilden først. Som G nevner er det mye usikkerhet rundt kilder for tiden (med unntak av at CD fremdeles er i live) og preamp er kanskje mer tryggt farvann.

282 er mange hakk "bedre" enn 202, men også dyrere. I rette oppsettet er 250.2 nydelig fruktig og oppleves vesentlig kraftigere enn 200. På den annen side, oppgradering av kilde/ preamp gir ofte sjokkerende resultater der man tror det er mer strøm som skal til.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Heisann..

Har fortsatt min Naim headline/teddy/cd5x kombo , og er fornøyd.

Jeg kunne tenke meg enda bedre hodetelefonlyd.( sennheizer hd650)

spm 1 er headline / 650 en knallmatch( låter ikke værst) eller finnes det bedre ?

spm 2: Om vi ikke tenker på pris , men kun ytelse , kan headline løftes til nye høyder med Hi-cap ?

prismessig er jo dette galskap , men jeg er ikke ute etter prisen , men ytelsen , og fleksibiliteten ved å kunne teste hi-cap både på cd og ev headline om det går.

Mvh Espen Saatvedt.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    MaKi skrev:
    Det er ikke bare en smaksak. 250 kan oppleves som tyngre og mer "sakte" i enkelte systemer. Feks på MA Studio 20 se ble det feil, der fungerte det bedre med noe mer lettbent og kvikt som type 180/200. Og sikkert 300.
    Nå har jeg lest litt om nap250, og mye av det som blir skrevet om den inkl ditt utsagn, minner meg om mya av det som blir sagt om en kl A forsterker. Vektig nedover, autoritær og utømmelig for krefter, men kan virke litt treg på ikke altfor dynamiske høyttalere.
    Det kan altså virke som en match for mine høyttalere utifra hvordan jeg tolker lydsignaturen.

M

medlem215396

Gjest
    NApsc til Hicap. Jeg ble ikke blåst overende av forskjellen, den er ikke så åpenbar etter min mening.
    Økt naturlighet og mer klangfarger. Grado RS-1. Kilden den gang var CDX2 og etterhvert CDS3.

Hører du mye via hodetelefon vil jeg si det er verdt forskjellen....til en brukt Hicap.

S

ssm skrev:
    Heisann..

spm 1 er headline / 650 en knallmatch( låter ikke værst) eller finnes det bedre ?

spm 2: Om vi ikke tenker på pris , men kun ytelse , kan headline løftes til nye høyder med Hi-cap ?

prismessig er jo dette galskap , men jeg er ikke ute etter prisen , men ytelsen , og fleksibiliteten ved å kunne teste hi-cap både på cd og ev headline om det går.

Mvh Espen Saatvedt.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Du kan meget godt ha rett i det. Den er utrolig fruktig og saftig i lyden med plenty av vekt. Mitt poeng var bare at den på ett eller annet sted skiller mellom den typisk lettbente og spretne 200-lyden og beveger seg mer over i ett "tyngre" preg. Da må det som du sier, være i ett system som trenger denne fylden og tyngden nedover. Nevnte MA-høyttalere er utrolig transparente og kilne på nettopp dette, og trivdes bedre med litt "lettere" og kjappere saker.

Griffenfeldt skrev:
    MaKi skrev:
    Nå har jeg lest litt om nap250, og mye av det som blir skrevet om den inkl ditt utsagn, minner meg om mya av det som blir sagt om en kl A forsterker. Vektig nedover, autoritær og utømmelig for krefter, men kan virke litt treg på ikke altfor dynamiske høyttalere.
    Det kan altså virke som en match for mine høyttalere utifra hvordan jeg tolker lydsignaturen.

ketilb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Antall liker
    138
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    ssm skrev:
    Heisann..

Mvh Espen Saatvedt.
    Synes ikke hicap gjør stor forskjell i forhold til teddycap, når disse tilkobles headline. Tilkoblet cd-spiller eller pre-amp er forskjellen større, mest dog i lydsignatur. Denne forskjell har vært diskutert tidligere i tråden. Både hicap og teddycap er bedre en napsc/flatcap, og min erfaring med headline/hicap/RS-1 likner på Stovers.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn