Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Er egentlig ingen hodetelefonmann, bortsett fra litt iPhonelyd på toget osv. Koblet mine rimelige Grado'er til Supernaitens hodetelefonutgang nettopp, og jøje meg for en forskjell fra telefonen! Dette kan jeg jo faktisk hygge meg med :) Morsom ekstrafunksjon på forsterkeren, den gir virkelig mye for pengene med DAC og alt mulig.

M

medlem215396

Gjest
    Jøje meg, ikke rør noenting...jeg sa ikke rør noenting akkurat nå.
    :eek:

Kan ikke sette riktige ord på det enda, men dette er det råeste innen musikkgjengivelse jeg noengang har fått til i dette huset, for tidlig, altfor tidlig

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Stover skrev:

Kan ikke sette riktige ord på det enda, men dette er det råeste innen musikkgjengivelse jeg noengang har fått til i dette huset, for tidlig, altfor tidlig
    Best å gjere krav på støvsugingspliktene!

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.997
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Stover skrev:

Jepp, ikke rør!
    La det stå slik til jeg får kommet meg på besøk igjen. Spennende.

M

medlem215396

Gjest
    Det er farlig med sånne tidlige og impulsive gledesutbrudd. Det skaper forventninger, store forventninger ;)
    På den annen side, det er bare et musikkanlegg.

emotikon skrev:
    Stover skrev:

Jepp, ikke rør!
    La det stå slik til jeg får kommet meg på besøk igjen. Spennende.

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    stover, bare for ordens skyld, bruker du naims egen høgtalerkable (naca5)?

like fornøgd i dag? :eek:

M

medlem215396

Gjest
    Bruker Naca5 foreløpig.
    Det blir ikke seriøst av meg å dømme en høyttaler etter få dagers lytting, men jeg må inrømme jeg allerede er positivt overraska. Håpet er at de integrerer med rommet sånn at ikke det forhindrer meg i å oppleve Ovator og så langt er jeg optimist. De er kun flyttet ytterligere 3cm fra bakvegg, til 33cm så de fungerer fremdeles bra mot bakvegg.

Foreløpig har de et vanvittig detaljeringsnivå i hele frekvensregisteret og fart og timing som gjør at Ani Difranco snubler i egen stemme. Det mest påfallende kan jeg ikke beskrive helt enda, men kombinasjonen av å være åpne og naturlige på en ny måte. :p Jeg har allerede flere ganger hengt fast i musikken der foten går og nakkehåra har reist seg, det virker lovende.

Dersom man har rommet til det og elektronikken, så skjønner jeg ikke hvorfor det skal ligge nye Ovator til salgs for 1/2 pris!
    På den annen side, smaken er som baken.....

nilsen64 skrev:
    stover, bare for ordens skyld, bruker du naims egen høgtalerkable (naca5)?

like fornøgd i dag? :eek:

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Er det en oppgradering/arvtager på gang til Supernait? Anyone?

Mvh Tom

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Undertegnede var på besøk hos Balthar igår sammen med Alshus. Som alltid meget trivelig med disse gutta, de serverer ett oppkomme av kunnskap rundt naim, phonosophie og god stereo. Vi fikk anledning til en liten lytt på sl2. Sammen med dps, phonosophie og tidenes cupcakes, ble det en usedvanlig trivelig affære. SL2 har alt det man liker med Ibl, men har i tillegg en naturlig fylde og raushet de minste mangler. Den flotte, åpne mellomtonen var også av en annen liga.

Takk for nok ett trivelig besøk. Oppskrift på cupcakes og chai-te mottas med stor takk.
    PS! Jeg fikk klar bestilling fra fruen, Balthar. Neste gang må hun involveres i dette bakverket ;)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    MaKi skrev:
    Undertegnede var på besøk hos Balthar igår sammen med Alshus. Som alltid meget trivelig med disse gutta, de serverer ett oppkomme av kunnskap rundt naim, phonosophie og god stereo...
    Det kan du få meg til å tro! Noen ganger synes man det er synd man bor såpass langt vekk fra dere!

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Kan ikke si annet enn takk i like måte!

Vidar P skrev:
    Det kan du få meg til å tro! Noen ganger synes man det er synd man bor såpass langt vekk fra dere!

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    takk for hyggelig besøk :), even if it was a bit short this time. well my students get quite lot of attention right now.

i also told the guys about the visit to your place in kristiansund, vidar. very nice time. your set really left an big impression on me. i started saving already, but we will see how far i come ;)...

well my beloved ibl left the house now. but i am sure the new owner will treat them well..

here we are again. the days are getting shorter and we all ending up in front of the speakers...of course if time allows ;)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    MaKi skrev:
    Undertegnede var på besøk hos Balthar igår sammen med Alshus. Som alltid meget trivelig med disse gutta, de serverer ett oppkomme av kunnskap rundt naim, phonosophie og god stereo. Vi fikk anledning til en liten lytt på sl2. Sammen med dps, phonosophie og tidenes cupcakes, ble det en usedvanlig trivelig affære. SL2 har alt det man liker med Ibl, men har i tillegg en naturlig fylde og raushet de minste mangler. Den flotte, åpne mellomtonen var også av en annen liga.

Riktig hyggelig, herrer.
    Maki oppsummerer det godt. Oppsettet til balthar er svært homogent og musikken flyter. Muffinsene (jeg er litt konservativ) var meget gode. Oppskrift bør nesten nå offentligheten og legges ut her. ;)

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    De skal få det like bra i fosterhjem som hos sin opprinnelige familie.
    Mine er også overlatt ny forelder, regner med han tar godt vare på de ;)

Ibl mk2 spiller utrolig fint. Litt bedre på alt, litt mer fulltone enn før.

balthar skrev:
    well my beloved ibl left the house now. but i am sure the new owner will treat them well..
    here we are again. the days are getting shorter and we all ending up in front of the speakers...of course if time allows ;)

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    MaKi skrev:
    De skal få det like bra i fosterhjem som hos sin opprinnelige familie.
    Mine er også overlatt ny forelder, regner med han tar godt vare på de ;)

Ibl mk2 spiller utrolig fint. Litt bedre på alt, litt mer fulltone enn før.

balthar skrev:
    det er ganske nøyartig det, hva jeg hørte mens jeg ikk fra ibl mk1 til mk2. ikke verdensforsjel , men også noe man kommer til å elsker med tiden :)

Jonnyen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Antall liker
    7
    Hei igjen*

Jeg har akkurat kobla opp en Naim CD5XS som jeg henta i går, men jeg får ikke opp CD skuffa? Er der noe triks her? Trodde det bare var å dra den rett ut jeg, men den rikker seg ikke?

Nolfi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Jonnyen skrev:
    Hei igjen*

Jeg har akkurat kobla opp en Naim CD5XS som jeg henta i går, men jeg får ikke opp CD skuffa? Er der noe triks her? Trodde det bare var å dra den rett ut jeg, men den rikker seg ikke?
    Prøv transportskruen i bunn ;)

Jonnyen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Antall liker
    7
    Hehe, OK såpass ja. Tusen takk skal Du ha :)

Gikk bra nå, der redda Du dagen min :)

Jonnyen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Antall liker
    7
    En fantastisk lyd, men mangler kabel så jeg får koblet CD spilleren til Flatcapen, men får kanskje prøve en ønsket kjøpt annonse på Bruktbørsen :)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Svært god kvalitet på kablene fra Flashback synes jeg. Og svært god pris. Klarer man å holde seg under 200,- nkr så slipper man mva og gebyr også.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har bestilt alle mine kabler fra Flashback. Kun positivt å si om mine kjøp. Ca 7-8 dagers leveringstid.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Vet ikke om det er tilfelle her, men jeg synes generelt det er en uting når bruktselgere ikke legger ved de kablene som følger med fra produsenten. Naim har jo ordnet det slik at det er få kabler man behøver å kjøpe separat, men de medfølgende kablene blir jo gjerne underslått av selger når apparatet selges videre. Originale Naimkabler har jo gjerne en nypris på en tusenlapp for stykket eller mer her i landet, så det kan være verdt å huske på når man byr på et produkt. Naim har laget en oversikt over hvilke kabler som følger med hvilke produkter:

http://forums.naimaudio.com/displayForumTopic/content/1566878604301792

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    den flatcappen jeg eide kom bare med èn snaic, tror jeg. så hvis eieren skal bruke den både på naiten og cdspiller må han nok skaffe en for egen regning. vet ikke hvorfor de gjør det slik. men en snaic5 burde da være lagervare hos kontrapunkt el importør.
    prøvde å skaffe et par ekstra sikringer i norge, men måtte gi opp og enden på visa ble at uhes sendte et par til meg. kostnadsfritt faktisk ;)

Jonnyen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Antall liker
    7
    Jeg hadde tenkt å bruke Flatcapen både til CD spilleren og forsterkeren ja, og har den kun tilkoblet forsterkeren med 2 kabler nå.

Men for å få koblet Flatcapen til CD spilleren må jeg visst ha en annen kabel enn de 2 som jeg har til overs...

Ser i manualen for CD spilleren at jeg da må ha en 240 grader 5 to 5 pin DIN.

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Vidar P skrev:
    Jonnyen skrev:
    En fantastisk lyd, men mangler kabel så jeg får koblet CD spilleren til Flatcapen, men får kanskje prøve en ønsket kjøpt annonse på Bruktbørsen :)
    Eller www.flashbacksales.co.uk
    Hmmm hmm smatt smatt - trenger en rca-din fra radio til NAC202. Ser ut som alle disse kablene er "attenuated" og en kan velge 15 eller 10 dB. Her detter altså jeg av - med et plask.

arnejustad

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2008
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    1
    Noen her som har recappet olive utsyr?
    Jeg besitter i dag nac82/hc/250 fra midten av 90 tallet og disse er angivelig aldri vert på service. Er det slik at man hører når det er på tide, eller skal man uansett gjøre det når det begynner å bli såppas gammelt?

Jonnyen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Antall liker
    7
    Var billig i hvert fall, men kun ett eksemplar av hver da.

Jeg er forøvrig ikke særlig imponert over hele kontrapunkt, sendte de en mail for over 3 uker siden og har enda ikke fått svar.

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    Jonnyen skrev:
    Jeg er forøvrig ikke særlig imponert over hele kontrapunkt, sendte de en mail for over 3 uker siden og har enda ikke fått svar.
    heller ikke videre begeistra for kontrapunkt, men er redd for at det ikke hjelper mye om andre tar over heller.
    kundeservicen i norske hi-fi sjapper er ikke mye og skryte av akurat,
    de har veldig mye og lære av sine kolleger i england!

Sorzy

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Antall liker
    855
    Sted
    Akershus
    Jeg må si meg ganske fornøyd med Kontrapunkt, de svarer kjapt på mail og har alltid tid til å slå av en prat når jeg dropper innom. Å måtte vente 4 uker på en Naim-boks er imidlertid altfor lenge, men her må Ljudtema ta all skyld.

Når det gjelder forhandlerapparatet til Naim blir jeg ikke overrasket om det skjer endringer etter fusjonen med Focal. Dog har jeg ingen informasjon vedr. Kontapunkt og Naim og håper dette ikke er tilfelle.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Kontrapunkt er ein fin gjeng det! Litt for gira på Linn, berre. Linn + Naim = ikkje sant.

Guybrush

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2010
    Antall liker
    41
    Torget vurderinger
    6
    Hei Naim venner!

Har lyst til å prøve Naim på mine Dynaudio Focus 140 (86dB, 4 ohm) er det noen forslag til hva jeg bør vurdere? Kom gjerne med forslag til både integrert og pre/power :)

Mvh
    Guybrush

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Nå ligger det en Supernait med hicap på børsen. Sjelden sjanse hvis du ønsker å kjøpe brukt. 202/200 er også et godt/bedre alternativ litt avhengig av ønske eller behov. Supernaiten har innebygget dac.

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Personlig hadde jeg valgt Supernait hver gang pga headroom og dac. Men: lydsignatur er veldig lik så med lettdrevne høyttalere kan XS gjøre jobben og du sparer endel penger.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn