Stover skrev:
Takk til dere som svarte på mine spørsmål. De er både bekreftende og oppklarende.
En periode var jeg nesten overbevist om at US var tingen, i påvent av en NDS eller så, men nå er jeg nesten sikker på det motsatte. Uansett vil en NAS løse lagringsjobben, også med tanke på backup for resten av husets brukere. Ønsker ikke å stupe inn i feilvalg lenger. Står enda sterkere på at NAS og Sonos er en god mellomløsning og har fått demonstrert brukergrensesnittet hos nabo/kamerat.
Er veldig enig i at CD har sin gullalder. Jeg bestilte inn en bunke med CD`er med SRV og Talk Talk forrige dagen fra Amazon og prisen er latterlig lav.
NAS er en god løsning uansett. Masse plass til musikkfiler, til backup, lokal redundans med RAID og gjerne også satt opp med automatisk backup til ekstern lokasjon.
Å sitte litt på gjerdet mtp. større investeringer innenfor (Naim) streaming kan være lurt. Jeg er spent på neste oppgradering av nstream og NDX firmware og hvor bra dette blir. Når det er sagt er det for det første folk der ute som synes NDX og nstream funker bra, det er jo tross alt som en cd-spiller, man velger et album og spiller det ferdig, punktum. Streaming er for meg et mye videre og fleksibelt konsept med spillelister, søkefunksjoner, kombinere med musikk fra Spotify og Wimp, alt levert fra et brukervennlig grensesnitt.
For det andre finnes det folk på moderforumet som mener NDX/nDAC/555PS er på nivå med CD555 og jeg ser ingen grunn til at streaming ikke kan låte like bra som en cd-spiller. Naim sliter litt med at dette er et nytt område hvor de internt ikke har hatt nødvendig kompetanse og/eller ressurser kombinert med litt uklar strategi rundt teknologi og løsninger. Her er jeg sikker på at vi vil se endringer, f.eks. slå sammen nstream/nserve til samme app og også begrense antallet ulike streamingløsninger til færre bokser som støtter flere teknologier...