jaha?Vidar P skrev:Den samme får du kjøpt på "alle" sjapper i Norge, og har fått det i årtier. Jeg kjøpte vel min for minst 20 år siden. Har brukt den mye for å finne ledninger i vegger. Ser kliss lik ut, og kostet vel en hundrelapp eller to. Den sjekker ikke polaritet, men EM. Og det er det. Og så kan du bruke den til å finne ut noe om EM da hvis du vil, når du snur støpselet.
..og dette hører man forsjell på ?Vidar P skrev:EM=elektromagnetisme http://no.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetisme
I denne sammenhengen måler ditt apparat elektriske felter, det er det.
Stemmer. Det opprinnelig et apparat ment å finne ledninger i vegg. Det piper/knitrer og gir lys i dioder. Jeg kjøpte mitt på Clas Ohlson for sikkert tyve år siden.Stover skrev:Dette apparatet er sikkert som Vidar nevner ment til å finne kabler i vegg osv?
Ikke vet jeg.
Så langt jeg kan lese og forstå vil da den skjulte ledningen i veggen sammen med måleapparatet skape et elektrisk magnetfelt som induserer en spenning som gir seg utslag i et lys eller pipetone...eller en målt verdi (Volt)
Lurer fælt på hvilken verdi den har i hifisammenheng? Vet dere?
det hadde vært flott om du kunne lagt ut noen bilder i tråden din Stover.Stover skrev:Det kan også tilføyes at Ovator vokser seg stor og imponerer med en naturlig og tett innpå opplevelse.
Det skal sies at opplevelsen kan være påvirket av inntaket av snart 2 stk Munkholm
Ja, den munkholmen går rett i fletta på en...Stover skrev:Det kan også tilføyes at Ovator vokser seg stor og imponerer med en naturlig og tett innpå opplevelse.
Det skal sies at opplevelsen kan være påvirket av inntaket av snart 2 stk Munkholm
Du har nok ikke et godt nok anlegg.. De som har de virkelige gode anleggene lar ingen vite hva de har. Du har oppgitt alt i signaturen din.nilsen64 skrev:jeg har et godt anleggFZ skrev:Jo da, man hører forskjell på et godt anlegg......nilsen64 skrev:Lydnisse skrev:Nei, man hører ikke forskjell.nilsen64 skrev:er det ikke bedre og gå for fraim lite?
hører man forsjell ved og snu støpsle(ne) i kontakten i veggen?
og takk for det
(en ting mindre og bekymre seg for) ;D
russandrews har en slik polaritetstester, noen som har prøvd den ?
Griffenfeldt skrev:Flott, og takk skal du ha.
Jeg håper på en pris på ca 1000 kr pr hylle. Dvs 8000 kr komplett. Da prater vi selvsagt ikke om mdf/spon/furu. Da vil jeg ha Ask eller eik.
Jeg prøvet å få noen til å bygge et tilsvarende rack i tilsvarende matrialer fordi de prisene som blir presentert i UK er ågerpriser. Om dere ikke ville kjøpt et brukt tilsvarende rack forteller meg egentlig lite.Stover skrev:Jeg kunne finne på å kjøpe et brukt Isoblue, vakker er den.
Ville aldri ha kjøpt en brukt kopi
Griffenfeldt skrev:Flott, og takk skal du ha.
Jeg håper på en pris på ca 1000 kr pr hylle. Dvs 8000 kr komplett. Da prater vi selvsagt ikke om mdf/spon/furu. Da vil jeg ha Ask eller eik.
Griffenfeldt skrev:Jeg bruker ord som tilsvarende, du bruker ord som kopi. Kopi er negativt ladet og du omtaler det som noe mindreverdig. Du er opptatt av verdifall og jeg er opptatt av møbelkunst, kvalitet og eierglede.
Jada, Supra hadde denne på Gøteborgmessa i 2010 og reklamerte godt for den samt at de hadde den på tilbud for 100 svk...........og de solgte mange.Vidar P skrev:Stemmer. Det opprinnelig et apparat ment å finne ledninger i vegg. Det piper/knitrer og gir lys i dioder. Jeg kjøpte mitt på Clas Ohlson for sikkert tyve år siden.Stover skrev:Dette apparatet er sikkert som Vidar nevner ment til å finne kabler i vegg osv?
Ikke vet jeg.
Så langt jeg kan lese og forstå vil da den skjulte ledningen i veggen sammen med måleapparatet skape et elektrisk magnetfelt som induserer en spenning som gir seg utslag i et lys eller pipetone...eller en målt verdi (Volt)
Lurer fælt på hvilken verdi den har i hifisammenheng? Vet dere?
Flere hifiprodusenter, herunder Supra og Russ Andrews har adaptert samme apparat (ser kliss likt ut også, så sikkert samme produsent), angivelig for å måle hvilken nettpolaritet som gir minst elektrisk magnetfelt.
Supra hadde (har?) et kliss likt et i sitt sortiment, og de hevder at det kan brukes ganske enkelt for å bestemme hvilken vei du skal sette kontakten; man retter da målingen mot nettkabelen; den polaritet som piper minst gir minst EM, og vil følgelig låte best. Sier de.
EDIT; merkelig nok fnner jeg det ikke igjen på nett, men det må da visserlig være flere enn meg som husker dette apparatet? Det var jo nokså profilert i forbindelse med polaritets-måling.
Det sier jo litt om de som utførte testen ;DSvein skrev:De endte opp med å sammenligne SP8 mot preampdelen av en NAD 3020, hvor SP8 selvsagt tapte