Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.363
    Torget vurderinger
    4
    toriamos skrev:
    Minutten skrev:
    leon skrev:
    Minutten skrev:
    Superline er et luxus/impuls kjøp som jeg egentlig ikke trenger, men nå får jeg testet hvor mye riia har å si for lyden. Da jeg fant ut at psuen til preampen støttet denne og de lå en på bruktbørsen så klarte jeg ikke motstå fristelsen. Skulle det bare være marginale forbedringer på intern/Audiolab riia så burde det la seg gjøre å selge den uten for stort økonomisk tap. Jeg betalte jo bare "småpenger" i forhold til hva jeg leser andre betaler for riia, men dyr nok for meg.
    Du kommer til å beholde den. :)
    Liker det jeg har hørt til nå. (Men man ønsker jo alltid at nye produkter man har kjøpt skal verdt utlegget.) Mer oppløst en den interne riia og mer fylde en Audiolab er førsteinntrykket.
    Hvilken Audiolab har du?
    8000PPA (RIIA)

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Minutten skrev:
    toriamos skrev:
    Minutten skrev:
    leon skrev:
    Minutten skrev:
    Superline er et luxus/impuls kjøp som jeg egentlig ikke trenger, men nå får jeg testet hvor mye riia har å si for lyden. Da jeg fant ut at psuen til preampen støttet denne og de lå en på bruktbørsen så klarte jeg ikke motstå fristelsen. Skulle det bare være marginale forbedringer på intern/Audiolab riia så burde det la seg gjøre å selge den uten for stort økonomisk tap. Jeg betalte jo bare "småpenger" i forhold til hva jeg leser andre betaler for riia, men dyr nok for meg.
    Liker det jeg har hørt til nå. (Men man ønsker jo alltid at nye produkter man har kjøpt skal verdt utlegget.) Mer oppløst en den interne riia og mer fylde en Audiolab er førsteinntrykket.
    Hvilken Audiolab har du?
    8000PPA (RIIA)
    Den nyeste varianten med lufteperforeringer på toppen?

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.363
    Torget vurderinger
    4
    toriamos skrev:
    Minutten skrev:
    toriamos skrev:
    Minutten skrev:
    leon skrev:
    Minutten skrev:
    Hvilken Audiolab har du?
    8000PPA (RIIA)
    Nei, men jeg tror det er en Asia modell. Er det flere varianter av dem? (Kjøpte den ny for under 2 år siden)

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Minutten skrev:
    toriamos skrev:
    Minutten skrev:
    toriamos skrev:
    Minutten skrev:
    leon skrev:
    Minutten skrev:
    Hvilken Audiolab har du?
    8000PPA (RIIA)
    Nei, men jeg tror det er en Asia modell. Er det flere varianter av dem? (Kjøpte den ny for under 2 år siden)
    Det er flere varianter ja, uten at jeg har oversikt. Har den gamle engelske selv.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.363
    Torget vurderinger
    4
    Trodde det bare var 2 utgaver. nen opprinnlige (UK) og samme type "made in Asia". Min har ikke "luftehull" og den blir relativ varm om den ikke får stå fritt.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.363
    Torget vurderinger
    4
    Min var lik den du linket til. Trodde jeg hadde lest de var like, men ser din slik ut? (Ble mye OT nå)

Vedlegg

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Minutten skrev:
    Min var lik den du linket til. Trodde jeg hadde lest de var like, men ser din slik ut? (Ble mye OT nå)
    Min ser slik ut, ja.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.363
    Torget vurderinger
    4
    Fant dette:
    "Refined over two decades, the new 8000PPA is derived from the Tag Mclaren PA20R, which was in turn, derived from the original 8000PPA"

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Minutten skrev:
    Fant dette:
    "Refined over two decades, the new 8000PPA is derived from the Tag Mclaren PA20R, which was in turn, derived from the original 8000PPA"
    Der har vi det. Vet ikke hvordan din er, men min er knakende.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.363
    Torget vurderinger
    4
    toriamos skrev:
    Minutten skrev:
    Fant dette:
    Der har vi det. Vet ikke hvordan din er, men min er knakende.
    Tror nok jeg beholder Superline for å si det slik, vi liker jo alltid de siste man har kjøpt :) Har ikke så mye erfaring med riaa men den virker å være bra, samt den er jo veldig fleksibel. Den kommer til å bli brukt sammen med Cyrus DacXP+/x-mono når/om jeg skal ha platespiller i stua.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.363
    Torget vurderinger
    4
    C. Alshus skrev:
    Oi, ramla utpå igjen.
    Ser i signaturen din at du har nesten lik min effektforsterker. Du bruker NAC52 som pre og regner med du er fornøyd med denne, men har du sammenlignet 52 og Phonosophie pre med din effektforsterker? (Eller 252?) Mistenker at forforsterkeren er det svakeste leddet hos meg nå og er litt nysgjerrig på Naim pre/ Phonosophie effekt kombinasjonen.

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    Griffenfeldt skrev:
    Ramlet litt i dag jeg også.
    Var og hentet meg en nac282 tidligere idag.
    ikke bare du!
    jeg venter 552 en av dagene, vet d er galskap, men slik ble det bare :D
    får smugle den inn en dag kona er på jobb og lirke den inn der 252 står idag, ser jo ikke forsjell ;)

og veldi spent på om den lever opp til forventningnene!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    nilsen64 skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Ramlet litt i dag jeg også.
    Var og hentet meg en nac282 tidligere idag.
    ikke bare du!
    jeg venter 552 en av dagene, vet d er galskap, men slik ble det bare :D
    får smugle den inn en dag kona er på jobb og lirke den inn der 252 står idag, ser jo ikke forsjell ;)

og veldi spent på om den lever opp til forventningnene!
    oioi. Grattis.

Er det den de kaller "the wobbly preamp"

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    takk for det.

ja den er like fjærende som min cds3 ;)

falt forøvrig for denne rangeringen fra moderforumet:

282 - sounds like HiFi (good HiFi mind)

252 - sounds like music (lovely music)

552 - IS music (nothing more to say really)

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    Griffenfeldt skrev:
    Kjøper du den her på berget eller må du utenlands?
    kjøpt brukt i naims hjemland fra en forhandler jeg har handlet med tildigere, uten at navn skal henges ut her..
    tror ikke det er mange 552 her hjemme, neppe fler enn det man telle på en hånd. ;)

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.363
    Torget vurderinger
    4
    @eiere av Superline.
    Det kommer av og til små "knepp" som minner om lyden av dårlig vinyl. Det var ikke noe plate på spilleren men forsterkeren stod med Superline inngangen aktiv. Var bare et "knepp" så helt rolig og så et til ca.15 min senere. Dette har hendt flere ganger, er det normalt? (ikke hatt de "problemet" tidligere)

Jeg opplevde og noe jeg ikke har opplevd med noen av mine andre riia. Dylans Bootleg 1-3 er utgitt på veldig tynn vinyl og innercoverne er av type glatt papir med bildetrykk. Disse har ligget nesten 20 år i boksen og var litt vanskelige å få ut av coverne, og det ble nok generert mye statiske elektrisitet når jeg tok de ut.
    La en plate på spilleren og løftet pu som vanlig, og det kom et "brak" i høyttalere og jeg ble nesten usikker på om jeg hadde mistet puen ned på platen. (noe jeg ikke gjorde, det var en elektrisk utlading fra plate til pu) Andre som har opplevd dette? (kjørte de andre platene gjennom vaskeren som fjerner den statiske elektrisiteten) Har hatt en MC pu i ett par år og aldri opplevd dette, samt brukt platespiller med MM pu siden jeg gikk på barneskolen.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    Trondheim
    Minutten skrev:
    @eiere av Superline.
    Det kommer av og til små "knepp" som minner om lyden av dårlig vinyl. Det var ikke noe plate på spilleren men forsterkeren stod med Superline inngangen aktiv. Var bare et "knepp" så helt rolig og så et til ca.15 min senere. Dette har hendt flere ganger, er det normalt? (ikke hatt de "problemet" tidligere)
    Det kommer knepp her også, ikke så ofte som hvert 15min,men de kommer.
    Jeg har ikke brydd meg, litt plagsomt om jeg har spilt høyt, det eneste grepet jeg
    har gjort er å skru ned volumet etter bruk.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.363
    Torget vurderinger
    4
    leon skrev:
    Minutten skrev:
    @eiere av Superline.
    Det kommer knepp her også, ikke så ofte som hvert 15min,men de kommer.
    Jeg har ikke brydd meg, litt plagsomt om jeg har spilt høyt, det eneste grepet jeg
    har gjort er å skru ned volumet etter bruk.
    Det var litt betryggende. Var litt usikker siden den har hatt en litt tøff tur.
    Takk for svar.

M

medlem215396

Gjest
    Benytter dere jordledning mellom pre. og SuperLine?
    Mener å huske at jeg fikk bukt med det da?
    Kan det være statisk opplading og at intervallene varierer fra husstand til husstand?

Mvh

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.363
    Torget vurderinger
    4
    Jeg bruker bare en 4 til 5 Naim kabel. (har ikke denne jord?)

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    Trondheim
    Stover skrev:
    Kan det være statisk opplading og at intervallene varierer fra husstand til husstand?

Mvh
    Niks, det skal jeg prøve en dag.
    Takker for tips Stover.

M

medlem215396

Gjest
    leon skrev:
    Stover skrev:

Mvh
    Niks, det skal jeg prøve en dag.
    Takker for tips Stover.
    Ikke ta dette for god fisk Leon, men mener å erindre noe sånt.
    Mener man også kan skille mellom elektrisk jord og chassiss utjevning, men som sagt ikke sikker.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Minutten skrev:
    Jeg bruker bare en 4 til 5 Naim kabel. (har ikke denne jord?)
    Den har vel ikke gjennomgående jord, da ville det vært en 5 til 5.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    440
    Torget vurderinger
    4
    Har stått litt om støy på Superline på Linn forum. Der sto det bl.a. at den plukket opp støy fra enkelte radiostasjoner og også kneppene som det snakkes om over. Sto dessverre ikke noe fiks på dette.

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=15642

Se post 7 i linken.

Står også noe om Airplug som burde være av interesse for SL brukere.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Det går jo an å prøve med en kapasitiv plugg som Peter Swain sier, Burde ikke påvirke lyden nevneverdig, så det skader ikke å prøve.

S

Stereo_Mono

Gjest
    FZ skrev:
    Har stått litt om støy på Superline på Linn forum. Der sto det bl.a. at den plukket opp støy fra enkelte radiostasjoner og også kneppene som det snakkes om over. Sto dessverre ikke noe fiks på dette.

Se post 7 i linken.

Hadde samme problem med min ARR Mini Basis v08. Lite som hjalp dessverre. Slipper den inn radiostøy, så er det ikke mye å få gjort imo.
    Jeg mener å tror at det hjalp litt med bedre skjermet kabler (Supra f.eks) fra platespiller til RIAA og evt prøve alternative plassering.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.363
    Torget vurderinger
    4
    Det er jo en stund siden Naim kom med sin dac nå. Var jo endel som var litt skuffet da den kom bla. fordi den skiller mer på kilde en det som var reklamert. På Naimforum der det jo som vanlig hummer og kanari , noen mener den ikke er noe særlig andre mener den er på nivå med CD555 med samme psu. Hva er erfaringene her? Noen har vel solgt cdspilleren og andre har både kjøpt og solgt dacen. Naims cdspillere er vel kjent for å bli endel(mye) bedre med ekstra psu, er det erfaringen med dacen og? Selv om det har gått mye i vinyl i det siste så har jeg jo noen tusen cder + en server med musikk som jeg tross alt fortsatt vil spille. Problemet er at RME dacen som er satt inn nå er litt "grå" i lyden, og vinylen er såpass mye bedre at det er litt nedtur å spille cder. Vurderer derfor om en brukt ndac kan være første steget mot bedre digitallyd, med mulighet for å oppgradere med ekstra psu etterhvert.

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    digiman skrev:
    FZ skrev:

Se post 7 i linken.

Hadde samme problem med min ARR Mini Basis v08. Lite som hjalp dessverre. Slipper den inn radiostøy, så er det ikke mye å få gjort imo.
    Jeg mener å tror at det hjalp litt med bedre skjermet kabler (Supra f.eks) fra platespiller til RIAA og evt prøve alternative plassering.
    På min ASR mini basis hørtes ingen radiostøy.

S

Stereo_Mono

Gjest
    toriamos skrev:
    digiman skrev:
    FZ skrev:

Se post 7 i linken.

På min ASR mini basis hørtes ingen radiostøy.
    Det gjorde det heller ikke på min ikke v08 ASR Mini Basis, men den nyere plukket opp FM radioen og lagde en svak kneppe lyd hvert 10-15 sek. Kan jo være at noe var i veien med den, men har den ikke lenger.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn