gratulere!Minutten skrev:Regner med jeg henter Fraim racket i dag. Er det noe spesielt å ta hensyn til når dette settes sammen?
Fant jo ut det . Vet ikke helt hvorfor jeg trodde det var plass til 2. (Men tror jeg ble litt" lurt" av prisen)Vidar P skrev:En base har en glasshylle med plass for et komponent.
Jo jeg har det nå men ser på alternativer for å spare plass, med stativer ute på gulvet så sparer man jo ikke noe særlig plass i forhold til gulv stående. Hadde jeg vist hvordan jeg hadde endt opp nå, så hadde jeg nok gått for et par brukte B&O Beolab3 koblet direkte til DACXP+ i vår, men men.Kalle Klovn skrev:Lukter ikke dette litt stativhøyttaler pluss sub?
Om KEF liker seg inntil veggen så er jo det et alternativ, har hatt KEF før og likte de bra. Jeg oppga jo ikke budsjett med tror nok 203/2 litt vel dyrt.Vidar P skrev:Linn høyttalere har vel alltids pleid å gi finfin "pungbass" først ved bakveggplassering. De har alltid laget gode høyttalere imo.
KEF da? Ref 203/2 eller slikt? Ikke-sweetspot lytting og vanskelige forhold synes å være blant deres største styrker. Tåler fint å stå kliss inntil bakvegg (dersom det ikke er i en rom-nodulus da selvsagt, men det gjelder jo alle høyttalere).
Kunne kanskje vært noe, men de må hentes og det er ikke aktuelt. Men det kunne vært interessant å hørt et par.Griffenfeldt skrev:Hva med Larsen høyttalerene på børsen?
Jeg tenkte mest på å bruke noen hoved ht som er slanke i bassen (ref de nevnte Piegaene) og dermed kan stå tett på veggen mhp bass. De fleste mister imidlertid ofte også litt "frihet" oppover i frekvensgang hvis de blir stående for tett på veggene.Minutten skrev:Jo jeg har det nå men ser på alternativer for å spare plass, med stativer ute på gulvet så sparer man jo ikke noe særlig plass i forhold til gulv stående. Hadde jeg vist hvordan jeg hadde endt opp nå, så hadde jeg nok gått for et par brukte B&O Beolab3 koblet direkte til DACXP+ i vår, men men.Kalle Klovn skrev:Lukter ikke dette litt stativhøyttaler pluss sub?
Det har du nok rett i. Flyttet s8e inn på det eget og mye mer dempet rom og all "buldrebass"forsvant. Ovator virker som en interessant høyttalerkonstruksjon men da som en mulig oppgradering på "musikkrommet". En aktiv løsning kanskje? Er jo til og med forhandler i nærheten, men ser er det er litt elsk/hat på naimforum om disse.Stover skrev:Dette med høyttalere i et rom er så til de grader uforutsigbart, særlig dersom man ikke kjenner de akustiske forholdene så godt. Dersom Spendor S3e må stå langt ut på gulvet bør du kanskje vurdere akustiske tiltak? Ikke vet jeg.
Samtige Bilder jeg finner av RS5/7 fra hjemmemiljøer er nær bakvegg.Minutten skrev:Den eneste jeg kommer på av Rega er den lille ELA som vel kan stå inntil veggen? Linn/PCM/Neat trodde jeg ikke var designet for plassering nær bakvegg? Har Spendor s3e m/REL StormV nå, disse står så og si parallelt med ytterkanten av trappen ca. 80 cm fra bakveggen. Da jeg hadde s8e i stua måtte de anda lenger ut for å unngå "buldrebass".
Ikke nå lenger, de står hjemme hos meg. Dine gamle tror jeg.Stover skrev:Så til saken. Det lå et par Naim n- Sats på børsen her.
Bach_Man skrev:Ikke nå lenger, de står hjemme hos meg. Dine gamle tror jeg.Stover skrev:Så til saken. Det lå et par Naim n- Sats på børsen her.
Vel... Er litt sær sånn. Kun Naim som kommer borte i dingsene mine. Kan ikke ha Teddycap heller. Blir feil. Selger vel heller HiCapen, og kjøper en HiCap2, eller beholder Olivenen - den fungerer godt høres det ut som.Brasse skrev:Det fins og andre som gjer det, Avondale f.eks, kostar kring ein tusenlapp mindre (1600,-).
Ellers er det vel mulig å bestille recap-kit og få Dalen Electroservice til å gjere det.
Om du mener Teddycap så har jeg prøvd den.Brasse skrev:Ja, verdt å prøve cap mot cap imo.
Jess. Det blir spennende.Brasse skrev:Ucappa olive mot ny.
De er jo montert i henhold til manualen, men vet ikke om du tenker på noen spesielle triks? Jeg liker stativløsningen og plassering nær bakveggen. Til prisen kan man ikke klage på disse.Stover skrev:Se der ja. Kjøpt nye og likte dem godt.
Du har sikkert lest alt om montering allerede?
Gratulerer
Bach_Man skrev:De er jo montert i henhold til manualen, men vet ikke om du tenker på noen spesielle triks? Jeg liker stativløsningen og plassering nær bakveggen. Til prisen kan man ikke klage på disse.Stover skrev:Se der ja. Kjøpt nye og likte dem godt.
Du har sikkert lest alt om montering allerede?
Gratulerer
Ingen av mine Naim-høyttalere (Ariva og Allae) har trivdes inntil bakvegg. Begge likte seg 30cm ut i rommet, og langt ut fra hjørner. Lurer på om når Naim snakker om bakvegg så mener de bakvegg av mur, ikke tre eller gips som vi gjerne har i Norge.Bach_Man skrev:Takk, jeg skal eksperimentere litt med posisjonen.
trur ikke jeg våger noen andre enn naim spesalister til slik jobb.Brasse skrev:Det fins og andre som gjer det, Avondale f.eks, kostar kring ein tusenlapp mindre (1600,-).
Ellers er det vel mulig å bestille recap-kit og få Dalen Electroservice til å gjere det.
Ljudtema var klare på at recapping blir gjort i England. Naim ville at jeg skulle sende HiCapen gjennom Ljudtema. Noe i overkant slitsomt. Og tidkrevende, siden ljudtema kommer til å sitte på HiCapen til de har flere ting å sende avgårde. Noe som erfaringsmessig gjerne medfører måneder med venting.nilsen64 skrev:trur ikke jeg våger noen andre enn naim spesalister til slik jobb.Brasse skrev:Det fins og andre som gjer det, Avondale f.eks, kostar kring ein tusenlapp mindre (1600,-).
har en xps2 som har ni år på baken og sånn sett er moden for recap (men hvordan hører man det på lyden?).
mener og ha hørt at de har et verksted ifb med importør som gjør jobben for skandinavia, men ikke sikker.
Witchhat ja, det er jo de jeg også linket til. Billig - og bra, får vi anta. Tenker de får jobben med å recappe/service HiCappen.PerFlemming skrev:Recap/service - As to my knowledge there are two alternatives vs Naim factory
One a prevoius Naim employee (Mark).
Both are told to use original parts and pricing is affordable compared to Naim:
http://www.witchhataudio.co.uk/
http://www.hifi-repairs.com/
toriamos skrev:Witchhat ja, det er jo de jeg også linket til. Billig - og bra, får vi anta. Tenker de får jobben med å recappe/service HiCappen.PerFlemming skrev:Recap/service - As to my knowledge there are two alternatives vs Naim factory
One a prevoius Naim employee (Mark).
Both are told to use original parts and pricing is affordable compared to Naim:
http://www.witchhataudio.co.uk/
http://www.hifi-repairs.com/