S
smog
Gjest
Nå Bruce, blir det NAIM for Krell?
Smog
Smog
Nå Bruce, blir det NAIM for Krell?
Smog
oops....glemte det helt Bruce Skal prøve å få talt opp når jeg kommer hjem. Mener jeg har en snaic for mye, men er usikker da stagelinen min ikke er koblet opp for tiden.Hei!
Ja, det ble vist det... Fikk et tilbud fra lyric, som jeg ikke kunne si nei til.
Nå bruker jeg 200/202/napsc med de hvite skolissene som høyttalerkabler. Jeg har alltid erfart at kabler har stor betydning, og at jo dyrere jo bedre lyd. Det må jeg tydeligvis revurdere når det gjelder naim. Det er fint å ha kommet i mål med et anlegg som jeg vet matcher godt.
Nå mangler jeg bare en Snaic5 for å koble opp flatcap2x. Den nye forhandleren har utrolig nok ikke dette på lager. Hvis noen har en ekstra, så ta kontakt!
Hei Bruce, du kan få kjøpe min hvis du vil.Nå mangler jeg bare en Snaic5 for å koble opp flatcap2x. Den nye forhandleren har utrolig nok ikke dette på lager. Hvis noen har en ekstra, så ta kontakt!
Nå mangler jeg bare en Snaic5 for å koble opp flatcap2x. Den nye forhandleren har utrolig nok ikke dette på lager. Hvis noen har en ekstra, så ta kontakt!
Merket en forbedring etter å ha flyttet racket fra mellom høyttalerne og langt vekk. Flott at Naim produserer Naca5, rimelig og gjør akkurat det den skal i opptil 20 meters lengder. Bedre fokus, mer luftig og mindre forstyrrelser. Synes personlig også det er greit å slippe å se på stereo'n mens jeg lytter.Har ikke forsøkt å flytte racket ut av center enda, men har prøvd å senke høyden på racket, dele det i 2 og sette dem ved siden av hverandre.
Forskjellen er mer enn merkbar, åpnere og luftigere.
Noen erfaringer?
JA, nettopp!når det gjelder remastrede utgaver, så har jeg hørt flere remastringer som låter temmelig sterilt og mislykket, også spilt gjennom rørutstyr.
her har jeg bare en forklaring: lydfolk med nedsatt hørsel.
he-he..dette har du rett i, Joaquin!hehe, gamle dager, ja.
da drev vi med vinyl og høyttalere med store pappmembraner. pumpende bass, dansefot.
det var før vi satte oss i sweetspot og lyttet kritisk. dessuten var vi yngre og ikke så mett av musikk og trett av dage.
men du, jeg vil jo si at de flotteste rørtingene ikke ligger under naim i hierarkiet....
nice! det viktigste er at man er fornøyd selv, costello.OG jeg vet at det er andre go'biter der ute, men holder meg foreløpig til Naim. Det er noe med synergi og samspill jeg ikke har funnet andre steder... ;D
mvh
Gir en liten åpning for noe annet ..................................................."Nei, gi meg en Naim CD5"...som spiller musikken..... ....man glemmer teknikken.... ;Dmen holder meg foreløpig til Naim.
MEN...hva skjer, so?Nei, gi meg en Naim CD5
Linn K20 er visstnok identisk med Naim's forrige kabel Naca4(Naim betraktet LK20 som en ren kopi av Naca4). Har aldri hørt LK20/Naca4, men Naca5 ble meget positivt mottatt og klart foretrukket fremfor 4 da den ble lansert rundt 89. Nait5i er kontruert slik at den kan brukes med omtrent hva som helst av kabler så det er ikke sikkert det betyr så mye.Har nå et sett nait 5i og cd 5i som nå begynner å spille meget bra . Spurte tidligere om høyttalerkabel og fikk til svar at jeg burde gå for Nac a5.
Den hadde de ikke på Kontrapunkt, så jeg kjøpte med et sett Linn K20 på 3,5m. Det jeg lurte på er om det er mere å hente på å kjøpe Naim sin egen kabel eller er disse kablene så like at jeg kan slå meg til ro med Linn sin kabel. Ble fortalt at disse kablene var nesten identiske. Naim er gøy for det spiller musikk
Smog
Imponerende Svein. Du er som en Naim database.Linn K20 er visstnok identisk med Naim's forrige kabel Naca4(Naim betraktet LK20 som en ren kopi av Naca4). Har aldri hørt LK20/Naca4, men Naca5 ble meget positivt mottatt og klart foretrukket fremfor 4 da den ble lansert rundt 89. Nait5i er kontruert slik at den kan brukes med omtrent hva som helst av kabler så det er ikke sikkert det betyr så mye.
Mvh
Spennede, er det CDX2-282/Napsc-200 som prøves?
Flott forside på neste nummer av "fidelity"!
Helt sikkert at det er en cdx2 ihvertfall, det har ryktene sagt over en tid nå.Spennede, er det CDX2-282/Napsc-200 som prøves?
Denne gangen kjøper jeg Fidelity, kjøpte forresten det forrige også, og det før der igjen...
Mvh
Kunne ikke sagt det bedre selv......Kanskje jeg ikke er så god på dette med HiFi- matching, men jeg har brukt over femten år på å finne musikkenMen det rene Naim oppsettet har gitt en helt ny lytte-glede for meg. Jeg er utrolig imponert. Det kan godt hende jeg kunne oppnådd det samme målet med andre midler, men jeg aner ikke hvordan jeg skulle fått det til.