Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

so

Gjest
    Ikke det at det bryr meg... :D men hva ble konklusjonen av testen, So?
    Omtalen av selve oppsettet oppfatter jeg som bare positivt. Tror Rognlien likte det han hørte?

Han setter muligens mer tvil til alt rundt Naim  :D

For all del. Bra at Naim testes. Ros til Fidelity.

Naim er allikevel IMO så sært og spesiellt (som han selv skriver), at det må gjennomføres med andakt.

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Hadde man valgt cdx2-202-200 ville dette prismessig vært mer VFM(value for money). Man kunne i tillegg eksperimentert med en xps til cdx2 og en Hicap til 202. (source first).

"Record"knappene ville vært borte og en ville hatt en preamp. som var nærmest optimalt utnyttet.

Når 282 er forsynt fra 200, som i testen, er dens potensiale knapt påbegynt.
    Flott med positiv omtale, håper de la merke til ting i lydbildet som gjør at Naim skiller seg ut fra vanlige mainstream produsenter.

Er ellers enig i at oppsettet egentlig burde vært som So skisserer ovenfor.

mvh

K

Kaarelars

Gjest
    so,
    Nat 03 fungerer fint, har ikke hatt den så lenge men den låter bra, god bass og Naimrytmen er på plass. Har for tiden tre fm-tunere så du har rett mht. samling;)

jfinneru,
    Hvem er det fra Naim som intervjues i hjemmekino?

mvh

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    jfinneru,
    Hvem er det fra Naim som intervjues i hjemmekino?

Mannen bak Naim, skriver han.

Kanskje Hjemmekino har noen besynderlige evner...?

(Eller det er et temmelig gammelt intervju!)

mvh

jfinneru

Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.02.2004
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    1
    Husket litt "feil". Det er et intervju med Alan Ainslie og omhandler Naims fremtid, spesifikt Naims nye multiromsløsninger og musikkservere etc.

S

so

Gjest
    so,
    Nat 03 fungerer fint, har ikke hatt den så lenge men den låter bra, god bass og Naimrytmen er på plass.  Har for tiden tre fm-tunere så du har rett mht. samling;)
    Har bare to ;) Samling var vel mer med tanke på at vi....samler.

Tydelig at denne engasjerende gjengivelsen går igjen i Naim tunere.

jfinneru. Takk for tipset. Naimnet er spennende.

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Husket litt "feil". Det er et intervju med Alan Ainslie og omhandler Naims fremtid, spesifikt Naims nye multiromsløsninger og musikkservere etc.
    Dette er jo definitivt spennende. En liten tur til "the dark side" kan da umulig skade?

jfinneru

Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.02.2004
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    1
    Ja intervjuet er spennende lesning. Det er vår mann i England, tidligere sjefsredaktør i Hi-Fi News, Steve Harris som har intervjuet han.

K

Kaarelars

Gjest
    Har lest gjennom Naimtesten, slett ikke værst. Ros til Fidelity og Rognlien selv om importøren sannsynligvis ikke hadde satt sammen noen ideell kombinasjon. Er også nysgjerrig på hvilke høyttalere og ht-kabler som ble benyttet.
    Ellers er jeg like glad, -7.6 grader utenfor og Pretty Thing's "Parachute" rulller av gårde på steroe'n i bakgrunnen.

so,
    er nedskaleringen utført?

Mvh Svein

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Ellers er jeg like glad, -7.6 grader utenfor og Pretty Thing's "Parachute" rulller av gårde på steroe'n i bakgrunnen.
    Flott valg av musikk, Svein!

Du har vel S.F.Sorrow, også?

mvh

S

so

Gjest
    so,
    er nedskaleringen utført?

Mvh Svein
    ;) Godt observert. Ja.

Nå skal jeg bare litt opp igjen, en cdp og etpar trekasser.
    Valg av h.t er absolutt verst. Tror enkleste vei vil være Ariva. Hva synes du ;D

123

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Antall liker
    0
    noen som slo til på lyric sitt systemtilbud?
    angrer nesten litt på at jeg ikke gjorde det selv...
    hvordan er driveffekten i nait 5i? duger til de fleste gulvstående?
    husker en test i fidelity hvor håkon rognlien mente de oppgitte 30wattene fra naim var de veikeste han hadde hørt... noen meninger? :)

S

smog

Gjest
    KORT: Slo til på cd5i og nait5i og må si jeg er fornøyd ;D.
    Det måtte ha noen dager/uker før det løsnet. Gikk tilbake til Monitor Audio Gold Reference 20 ( fra ProAc r1,5) og lyden ble større og mere oppløst på lavt volum.
    Naim er gøy.

Smog

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Enig, Smog.

Jeg har lest testen i Fidelity nå. Jeg må si at dette er ikke en av de grundigste testene jeg har lest akkurat. hva slags høyttalere ble brukt? hva var inntrykkene med ulik type musikk?

Det er jo ikke så lett å beskrive en lydopplevelse, men jeg tror jeg er uenig med Rognlien om at Naim har en silkemyk og snill karakter. Da jeg byttet fra Krell, spurte jeg min ganske uintreserte samboer om hva hun syntes. Hun sa: "Det høres råere ut." da jeg ba henne om å utdype, sa hun at hun hørte flere instrumenter.

Jeg er enig med henne. Ellers synes jeg at dynamikken er annerledes, men ikke mindre. Krell spiller akustisk gitar på en måte hvor du er redd for at diskantelementet skal hoppe ut av kassa (positivt ment), mens Naim spiller blåse-instrumenter med voldsom kraft og "plutselighet". Naim er bedre på å formidle forskjellen mellom hardt og forsiktig anslag på piano fo eksempel. Musikken får mer kropp i mellomtonen.

Det er mine meninger, med min begrensede kunnskap.

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Enig, Smog.

Jeg har lest testen i Fidelity nå. Jeg må si at dette er ikke en av de grundigste testene jeg har lest akkurat. hva slags høyttalere ble brukt? hva var inntrykkene med ulik type musikk?

Det er jo ikke så lett å beskrive en lydopplevelse, men jeg tror jeg er uenig med Rognlien om at Naim har en silkemyk og snill karakter. Da jeg byttet fra Krell, spurte jeg min ganske uintreserte samboer om hva hun syntes. Hun sa: "Det høres råere ut." da jeg ba henne om å utdype, sa hun at hun hørte flere instrumenter.

Jeg er enig med henne. Ellers synes jeg at dynamikken er annerledes, men ikke mindre. Krell spiller akustisk gitar på en måte hvor du er redd for at diskantelementet skal hoppe ut av kassa (positivt ment), mens Naim spiller blåse-instrumenter med voldsom kraft og "plutselighet". Naim er bedre på å formidle forskjellen mellom hardt og forsiktig anslag på piano fo eksempel. Musikken får mer kropp i mellomtonen.

Har ikke fått lest testen i Fidelity enda, men finner det litt merkelig at Naim anlegget har blitt presentert som silkemykt. Ellers så er jeg kanskje usikker på hve herr Rognlien legger i dette.

Ellers vil jeg si meg helt enig i din oppfattelse av Naim. "Plutselighet" engasjerende og tilstedeværelse er gode ord for å beskrive hva et godt Naim oppsett gjør. Jeg blir i alle fall mye mer engasjert i musikken med Naim enn med noe annet anlegg jeg har hørt. Og det er jo det det handler om, for meg i alle fall :)

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Er det noen av dere som kjøpte Herbie's vibrasjonsdempere etter omtalen på n-forum? Vet at Svein gjorde det i alle fall.

Denne altså:

Har hatt disse på enden av DIN kontaktene på signalkabel til nå, og synes vel det har ført til en noe mykere lyd med litt reduksjon i diskant området. Ingen revolusjonerende greier men....

I går eksperimenterte jeg litt med plassering av disse, og prøvde blant annet å plassere dem på kontaktene på CDX og 202 fremfor på selve kabelkontaktene. Dette gav klart hørbare forbedringer mhp dynamikk, fokus, bass og i diskantområdet (mindre sss). Dette burde til og med kunne brukes sammen med Hi-line for de av dere som har fått denne i hus :D

Morsomt hvis noen av dere har mulighet til å teste dette også. Kostet rundt 200 kroner inkludert frakt så vidt jeg husker. Hadde dem hjemme under en uke etter at de var bestilt. Anbefales!

http://herbiesaudiolab.home.att.net/

K

Kaarelars

Gjest
    Costello,
    Har ikke S.F.Sorrow, bør vel bestille om den er like god som Parachute.

so,
    er innhabil mht. Ariva, men de har spilt bra med alt av Naimforsterkere jeg har hatt innom, kanskje med unntak av Nait3R som ble litt for pågående og rå i mitt system. Testing hjemme er selvsagt det beste. Fikk en måneds testing med full returrett av Tor/Lyric etter litt diskusjon, men aner ikke om dette er mulig nå.

Mvh

123

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Antall liker
    0
    hvorfor legger aldri naim fansen ut bilder :D

S

so

Gjest
    so,
    er innhabil mht. Ariva, men de har spilt bra med alt av Naimforsterkere jeg har hatt  innom, kanskje med unntak av Nait3R som ble litt for pågående og rå i mitt system.  Testing hjemme er selvsagt det beste.  Fikk en måneds testing med full returrett av Tor/Lyric etter litt diskusjon, men aner ikke om dette er mulig nå.

Mvh
    Var litt spøkefullt ment det der Svein.

Føler vel at jeg satser på brukte Allae ( i rett finish), før jeg går for Ariva, men vet ikke helt.

Poenget er nå å finne et oppsett som er noenlunde balansert og i mitt leie, sett ift den tiden og det rommet jeg har til rådighet akkurat nå.

Den nye eieren av reference, er en verdig eier, mer enn jeg var.

Dette evige problemet med at en må ut i verden for å høre høyttalere.
    Spendor og Neat er nærliggende akkurat nå. Spendor er jo relativt lett tilgjengelig. Neat betyr Stockholms tur på familien :D

Noen god erfaring med å kjøpe f.eks cdp fra England? Virker på meg som om det er lite (ingenting) å spare, men mer utstyr tilgjengelig? F.eks cd5 eller 5x.

Mvh

S

smog

Gjest
    Ingen flere som har prøvd Naim og Monitor Audio Gold serien? Selv synes jeg det er en kjempematch.
    Hadde vært morsomt å hørt ditt oppsett Bruce med mine høyttalere. Må bare avtale en kveld og flytte høyttalerne 200m ;).

Smog

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.042
    Torget vurderinger
    2
    Enig, Smog.

Jeg har lest testen i Fidelity nå. Jeg må si at dette er ikke en av de grundigste testene jeg har lest akkurat. hva slags høyttalere ble brukt? hva var inntrykkene  med ulik type musikk?

Hei alle Naim-fans!
    Hyggelig at dere holder "menighetens" fane høyt hevet! Ovenstående quote er litt tilfeldig valgt; skal forsøke å gi dere i menigheten litt ekstra input og besvare noen av punktene som er kommet fram her.

La meg ta det omtalte punktet "silkeglatt" først. Det er ikke bare en grov overforenkling å hevde at det var min beskrivelse av lyden; det refererte er altså ikke en gang en hel setning i det avsnittet som omhandler klang og lyd fra CD-pre-power fra Naim. Ergo er dette direkte feil, ettersom jeg så tydelig forklarer nettopp det fenomenet at det aldri blir hardt eller rufsete, men at det uansett swinger hele tiden. Ordet silkeglatt tatt ut av sammenhengen blir akkurat her meningsløst. Skulle du ta ut en setning måte det heller være den at "det swinger uansett".

Utstyr: Jeg har stort sett benyttet relativt lettstyrte høyttalere; Klipsch RF5 og RF83 (som dog viser seg å være temmelig strømsugen, faktisk), Carlsson OA50.3 og B&W 805s (den sistnevnte i mangel av Monitor Audio :) )
    Kabler mellom elektronikken var standard Naim, høyttalerkablene var så så si hele tiden DBL, disse er sølv/kobber kabler med meget stort tverrsnitt og få kordeler, disse har forskjellig innbyrdes tykkelse, nøytral og åpen klang, erfaringsmessig skaper denne kabeltypen veldig få problemer for forsterkere av alle typer.
    Har også kjørt Naim CD-spilleren inn i Krell KAV 400xi, samt kjørt Electrocompaniet CD spiller, Audio Note DAC og McIntosh CD-spiller inn i Naim pre. Lytterommet er L-fasong på totalt ca 40 kvadrat (selve lyttedelen litt under 30 kvadrat) litt over middels livlig klang i lytterommet.

Jo, selvsagt likte jeg resultatene jeg fikk, Naim har stor kunnskap om det å få musikken til å leve. Det som overrasket meg litt på den negative siden var at CD-spilleren i ren fasong (uten ekstra strømforsyning) ikke var så spretten og leken jeg hadde forestilt meg. Dere kommer naturlig nok med ønsket om mer strømforsyninger og andre kombinasjoner for å rette opp dette; ja visst, og det hadde kostet dertil høyere summer også. Med tilsvarende sterkere konkurranse.

Jeg har som nenvt i artikkelen stor sans for Naim av mange årsaker, de er på mange måter unike i sitt felt.

Håkon

S

so

Gjest
    Dere kommer naturlig nok med ønsket om mer strømforsyninger og andre kombinasjoner for å rette opp dette; ja visst, og det hadde kostet dertil høyere summer også. Med tilsvarende sterkere konkurranse.

Jeg har som nenvt i artikkelen stor sans for Naim av mange årsaker, de er på mange måter unike i sitt felt.

Håkon
    Angående kombinasjoner og strømforsyninger. Her tar du muligens feil. Dette kunne blitt billigere. 202+ Hicap, og evnt. eksperimentert med en XPS. (litt dyrere)

Ingen stor sak Rognlien. Du/ dere har satt Naim litt tydeligere på kartet og ære være dere for det.

Takk. Mvh Steinar

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Takk for utdypende kommentarer. Hadde vært spennende å høre hva du synes om Naim/krell kombinasjonen da du prøvde den, Håkon.

Når det gjelder pris: Ja, det er dyrt. Fordelen er at du slipper å investere i kabler. For mange er dette en ganske stor del av investeringen.

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Prisene hos Kontrapunkt har steget ytterligere ser jeg.

Sikkert pga den gode testen i Fidelity ;)
    Min 202/200 kombo har steget 4400,- siden jeg kjøpte hos Lyric for 10 mnd'er siden. For å være helt ærlig, synes jeg det er drøyt :p

S

so

Gjest
    Dere kommer naturlig nok med ønsket om mer strømforsyninger og andre kombinasjoner for å rette opp dette; ja visst, og det hadde kostet dertil høyere summer også. Med tilsvarende sterkere konkurranse.
    Bare for å understreke min protest på dette.

Først.
    NA psc er ikke preampens strømforsyning alene. Den forsyner kun digitalkretsene. Preampen må i tillegg for synes f.eks slik du gjorde, fra NAP 200.

Deretter, å kombinere Naim slik at hver enkelt komponent yter sitt beste, samtidig med at det er en viss synergi og vekt på kilden.

Mitt forslag ville være cd5x m/ Hicap-Nac 202 m/ NA psc og Hicap, samt NAP200.
    Total pris pr. idag kr 96 000,-

Testet oppsett. cdx2-282/NA psc-200.
    Totalpris pr. idag kr 108 000,-

Dette er et flott oppsett, men både cdx2 og 282 er ikke i nærheten av å yte hva de kan med respektive strømforsyninger.
    1. Ubenyttet potensiale gir dårlig VFM.
    2. Om benyttet potensiale, blir det for dyrt.

Forskjellen på f.eks Flatcap til 8300 kontra Hicap 14600 er IMO gedigen.

Noen mener også at en cd5x m/ Hicap spiller mer musikk enn bare cdx2, nettopp pga det en ekstern strømforsyning tilfører klangen.

Noe å tenke over. Spennende, men dyrt ;)

Mvh

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Flott når man skal selge! ;D

So: Har du virkelig kvittet deg med Ref. serien? :eek:

S

so

Gjest
    Min 202/200 kombo har steget 4400,- siden jeg kjøpte hos Lyric for 10 mnd'er siden. For å være helt ærlig, synes jeg det er drøyt :p
    Enig. Det er drøyt.

Undersøker via en kamerat i Korea, om Naim kan skaffes og til hvilken pris.
    Norge er nok allikevel relativt rimelig på elektronikk.

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96

Først.
    NA psc er ikke preampens strømforsyning alene. Den forsyner kun digitalkretsene. Preampen må i tillegg for synes f.eks slik du gjorde, fra NAP 200.

Deretter, å kombinere Naim slik at hver enkelt komponent yter sitt beste, samtidig med at det er en viss synergi og vekt på kilden.

Dette er et flott oppsett, men både cdx2 og 282 er ikke i nærheten av å yte hva de kan med respektive strømforsyninger.
    2. Om benyttet potensiale, blir det for dyrt.

Noen mener også at en cd5x m/ Hicap spiller mer musikk enn bare cdx2, nettopp pga det en ekstern strømforsyning tilfører klangen.

Noe å tenke over. Spennende, men dyrt ;)

Mvh
    Henger meg på dette so. Vil også nevne at et av Naim's kjepphester er å benytte NACA5 høyttalerkabel. Å ignorere dette gjør at troverdigheten i testresultatet blir dårligere. IMHO ;)

123

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Antall liker
    0
    Prisene hos Kontrapunkt har steget ytterligere ser jeg.

Sikkert pga den gode testen i Fidelity ;)
    latterlig. først kom en prislite hvor nait5i kostet 9990, etter et par uker kostet den 10400, og nå 10900. når i h skal de bestemme seg?
    og for det andre er IKKE desse importør, virker som de liker å fremstå slik. ljudtema er importør.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.042
    Torget vurderinger
    2

Først.
    Jeg mener jeg fikk fram det poenget i teksten...(?)

Kombinasjonen var levert slik fra importør, jeg fant ikk eat ejg ville overprøve dem. At "menigheten" sitter inne med større erfaring er forsåvidt naturlig, gitt tiden denne importøren har forhandlet dette merket.

Vi er nok enige i at CD5x/Hicap er en heftiger combo enn en ren CDX2 på sitt vis, spesielt på dette PRAT-fenomenet. På den annen side opplevde jeg CDX 2 mer elegant enn den andre comboen, og oppgraderingsmulighetene er betydelig større med dette utgangspunktet. Hvorvidt den minste REF. pre-ampen ville kunne matche 282 er vel noe omdiskutert...?

2. Om  benyttet potensiale, blir det for dyrt.

Her må jeg bare stole på folk med mer erfaring enn meg selv på temaet. :) Vi må bare slå oss til ro med at dette var anlegget vi fikk, og at mulighetene herfra er nær enorme.

[/quote]

Noe å tenke over. Spennende, men dyrt  ;)

Mvh[/quote]
    8)

Mer musikk vet jeg ikke om jeg er 100% enig i som nevnt, men mer futt og fart blir det nok, ja.. en klar konkurrent til f.eks. EC som jeg nenvte i min test på CD5 for en tid tilbake... :)

Håkon

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Greit svar, Haakon.

Det var jo dette jeg tenkte...det var disse apparatene importøren hadde til rådighet på det daværende tidspunkt...

Men hvorfor ble ikke NA CA5 benyttet? Som Svein tidligere har påpekt er denne kabelen en del av kretsløpet til NAP200.

Nei, Naim's verden er ikke så lett å sette seg inn i, men følger man Naim's Suggested Systems trår man ikke så mye feil.

Men, som nevnt tidligere; Fidelity skal ha ros for å ha satt Naim på kartet.

Benytter for tiden CD5X/Hicap2, og etter å fulgt med på N-forumet er jeg ikke SÅ sikker på at CDX2 vil fungere bedre i mitt rom. Liker fyldigheten som Hicap'en tilfører CD5X... :D

S

so

Gjest
    Først.
    Ja, jeg har kvittet meg med alt, til og med Allae ble levert bussgods i Jærpen idag. Sitter igjen med Nait, Nat og Hicap. For de som lurer ble tapet minimalt. :D

Som sagt i "nytt på nytt" etter siste stortingsvalg og Soria Moria forhandlingene.
    "Smilet til Kristin Halvorsen forsvant (meg), men dukket heldigvis opp igjen seinere på kvelden, i ansiktet til Jens Stoltenberg" (ny eier) ;)

Skjønner at det ikke er så lett å være skribent. At en noen ganger må ta det som presenteres. At en ikke alltid kan sette av nok tid til alt. Sånn er livet. Men du skjønner sikkert Rognlien, vi må hakke litt vet du ;)

Jeg har eiet cds3-xps-cdx2-202-282-2 x Hicap-200-250.2 SAMTIDIG. Ikke over så veldig lang tid, men føler jeg har fått prøvet mye Naimkombinasjoner.

282 med 2 Hicaps slik jeg benyttet er en klasse over 202 med 1 Hicap. Ingen tvil. Luft, flyt, bass, Pace (grunnrytme).
    Jeg har også opplevd hva Hicap og xps gjør dermed er jeg lunken til at en så flott preamp. som 282 skal mates kun fra Nap 200.

Har full forståelse for at den nye importøren ikke kjenner Naim så godt. En kan jo spørre seg om de i det hele tatt har tatt en tlf. til Salisbury....jeg tviler.

NAca5. helt enig. jeg er selv glad i enkle kabel løsninger slik Rognlien skisserer, men naca er noe for seg sjøl. Putt inn en annen kabel og glød og nerve forsvinner.

Sett pulsar points, BDR Cones e.l under elektronikken. Joda, det strammes opp både her og der, men gløden og musikken forsvinner.

Fjern cds3/xps-282/caps-250.2 og sett inn en Nait5i med en HK dvd spiller. Å hjelpe meg....men det skal funke det også.

Mvh

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.042
    Torget vurderinger
    2
    So, til info, Niam har kontroll på ALLE ledd i kjeden; ikke bare lyd og teknisk kvalitet, men også de enkelte lands importører, samt at de har systemer for å ha en viss styring også på detaljistleddet. Det hører med en relativt strikt pakke for det å bli leverandør av Naim, så langt jeg har forstått det.
    De har også et uttrykt ønske om å ha en viss kontroll på testere og selve testen, det var på det tidspunktet undertegnedet satte foten ned. Det ble ingen smøretur på undertegnede, nei. Men det er helt greit at menigheten hakker litt i etterkant, jeg har blitt hardhudet etter en del år i denne rollen....! :)

Håkon

S

so

Gjest
    So, til info, Niam har kontroll på ALLE ledd i kjeden; ikke bare lyd og teknisk kvalitet, men også de enkelte lands importører, samt at de har systemer for å ha en viss styring også på detaljistleddet. Det hører med en relativt strikt pakke for det å bli leverandør av Naim, så langt jeg har forstått det.
    De har også et uttrykt ønske om å ha en viss kontroll på testere og selve testen, det var på det tidspunktet undertegnedet satte foten ned. Det ble ingen smøretur på undertegnede, nei. Men det er helt greit at menigheten hakker litt i etterkant, jeg har blitt hardhudet etter en del år i denne rollen....! :)

Håkon
    Veldig fint med de tilbakemeldingene du har gitt.

Veldig ofte er det sånn at vi menigmenn baserer inntrykk på det vi leser og det vi vet ifra før....selvfølgelig.

Som regel ligger det forhold bak som ville nyansert inntrykkene våre.

Vennlig hilsen ;)
    Steinar Øverdal

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    ;D

Selger vil ikke selge allikevel. Føler han taper for mye.
    Skjønner det. Det er absolutt en god pris han har avertert godsakene for :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn