Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Du er vel klar over at du må kjøpe strømforsyning i tillegg... Den kan fort bli dyrere enn stageline selv.
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Har skjønt at den må ha ekstern PSU ja. Må dette være Flatcap/Hicap eller kan det være en Napsc?
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Tror ikke du kan bruke NAPSC, så Flatcap blir minimum, og egentlig den mest naturlige matchen. Stageline er kjekk og prisgunstig når den brukes sammen med en forsterker som har strømuttak, men når man må ha en Flatcap i tillegg er det lurt å vurdere en RIAA av annet fabrikat. Særlig siden du sikkert ikke har utstyr som kan bruke den andre strømutgangen på Flatcapen.
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Stemmer nok at jeg ikke har noe anna å fore den ekstra utgangen på en Flatcap med. Blir nok dermed en Riaa av feil merke nå til å begynne med.
    Tror jeg prøver meg på en Musical Fidelity V-LPS II, tenker det holder i massevis.
     

    Flaggerkatt

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2005
    Innlegg
    68
    Antall liker
    6
    Stemmer nok at jeg ikke har noe anna å fore den ekstra utgangen på en Flatcap med. Blir nok dermed en Riaa av feil merke nå til å begynne med.
    Tror jeg prøver meg på en Musical Fidelity V-LPS II, tenker det holder i massevis.
    Om du ikke har tenkt å fleske ut for mye kroner, kan jo Stageline strømfores også av enkleste strømforsyninga Naim lager, iSupply, også, men det er kanskje litt vel low-end? :)
    (har en liggende som kan selges for en hyggelig penge, om det trengs)
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Flaggerkatt, skjønte jeg deg rett i at det bare er iSupply du har til overs, ikke Stageline også?
    Hvis så, har jeg ikke noen Stageline på hånda, og ikke sett noen på brukten på ei stund... Dermed tror jeg at jeg ender på MF, (i alle fall foreløpig) for abstinensen river.... vil teste i går helst :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    Jeg var jo i utgangspunktet ut etter høyttalere som skulle fungere på mindre bra innspillinger, men det er nok vel "snilt" her nå.

    Flott å høre, Minutten. Syntes det virket litt merkelig :)

    Tror at høyttalerne var litt av problemet (Spendor s8e). Spilte litt gamle jazzplater for ikke så lenge siden ble litt skuffet over at vinylen var såpass mye bedre en cdene. Jeg spiller normalt det de fleste her vil kalle (svært)lavt, men skrudde tilfeldig opp volumet mer en normalt på en plate og høyttalerne svarte med en mye åpner lyd. Dette resulterte merkelig nok også til at cdlyden nærmet seg vinylen. Har nettopp spilt gjennom en av Audio Waves vanvittig bra Blue Note cder og disse lyder nå bedre en rimelige re-utgitte BN lper hos meg,og er skremmende nære Music Matters avspilt på min Rega P9.


    Jeg bruker Allae med Audiolab forsterker, låter fortreffelig det. Minutten, hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt meg tid med CDS3; jeg tror inntrykket av "lukket" vil endre seg med tiden; den er imo egentlig veldig åpen og innsiktsrik, bare ikke på en typisk "hifi" måte med fremskutte diskantdetaljer.
     

    Flaggerkatt

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2005
    Innlegg
    68
    Antall liker
    6
    Flaggerkatt, skjønte jeg deg rett i at det bare er iSupply du har til overs, ikke Stageline også?
    Hvis så, har jeg ikke noen Stageline på hånda, og ikke sett noen på brukten på ei stund... Dermed tror jeg at jeg ender på MF, (i alle fall foreløpig) for abstinensen river.... vil teste i går helst :)
    Du gjetta veldig riktig, det var jeg som trodde du hadde en Stageline på ca. "trykk på bestill"-nivå, og dermed så deg om etter strømforsyningsløsning :)
    Som du ser i signaturen min er min Stageline fora med en Flatcap, og dermed har jeg en iSupply liggende som jeg ikke bruker.
    Var den jeg kjøpte sammen med Stagelinen i første omgang, og så begynte oppgraderinger som er så lett med Naim :D
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    He he Har hatt mange besøk av oppgraderingsspøkelset jeg og, og derfor jeg har gått for Superuniti, i håp om å slippe ham ei stund :)
    Er veldig godt fornøyd foreløpig. Blir nok bytte av høyttalere før bytte av elektronikk.... håper jeg... Men man vet aldri... Og det er jo litt av sjarmen med denne hobbyen. Skal ha iSupplyen din i bakhodet om det dukker opp en stageline. Får forhåpentlig MF i hus i dag, og håper og tror jeg kan være fornøyd med den(ei stund i alle fall)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    minutten,

    den sl2 passer fantastisk til din set. du kommer ikke å tror, hva det klarer i aktivdrift med phonosophie.

    Jeg var jo i utgangspunktet ut etter høyttalere som skulle fungere på mindre bra innspillinger, men det er nok vel "snilt" her nå.

    Flott å høre, Minutten. Syntes det virket litt merkelig :)

    Tror at høyttalerne var litt av problemet (Spendor s8e). Spilte litt gamle jazzplater for ikke så lenge siden ble litt skuffet over at vinylen var såpass mye bedre en cdene. Jeg spiller normalt det de fleste her vil kalle (svært)lavt, men skrudde tilfeldig opp volumet mer en normalt på en plate og høyttalerne svarte med en mye åpner lyd. Dette resulterte merkelig nok også til at cdlyden nærmet seg vinylen. Har nettopp spilt gjennom en av Audio Waves vanvittig bra Blue Note cder og disse lyder nå bedre en rimelige re-utgitte BN lper hos meg,og er skremmende nære Music Matters avspilt på min Rega P9.


    Jeg bruker Allae med Audiolab forsterker, låter fortreffelig det. Minutten, hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt meg tid med CDS3; jeg tror inntrykket av "lukket" vil endre seg med tiden; den er imo egentlig veldig åpen og innsiktsrik, bare ikke på en typisk "hifi" måte med fremskutte diskantdetaljer.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    Jeg så litt på de :). Men jeg har ikke hørte dem og så må de å så fall plasseres bak anlegget som står litt ut fra veggen.

    minutten,

    den sl2 passer fantastisk til din set. du kommer ikke å tror, hva det klarer i aktivdrift med phonosophie.

    Jeg var jo i utgangspunktet ut etter høyttalere som skulle fungere på mindre bra innspillinger, men det er nok vel "snilt" her nå.

    Flott å høre, Minutten. Syntes det virket litt merkelig :)

    Tror at høyttalerne var litt av problemet (Spendor s8e). Spilte litt gamle jazzplater for ikke så lenge siden ble litt skuffet over at vinylen var såpass mye bedre en cdene. Jeg spiller normalt det de fleste her vil kalle (svært)lavt, men skrudde tilfeldig opp volumet mer en normalt på en plate og høyttalerne svarte med en mye åpner lyd. Dette resulterte merkelig nok også til at cdlyden nærmet seg vinylen. Har nettopp spilt gjennom en av Audio Waves vanvittig bra Blue Note cder og disse lyder nå bedre en rimelige re-utgitte BN lper hos meg,og er skremmende nære Music Matters avspilt på min Rega P9.


    Jeg bruker Allae med Audiolab forsterker, låter fortreffelig det. Minutten, hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt meg tid med CDS3; jeg tror inntrykket av "lukket" vil endre seg med tiden; den er imo egentlig veldig åpen og innsiktsrik, bare ikke på en typisk "hifi" måte med fremskutte diskantdetaljer.
     

    Torry

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.04.2009
    Innlegg
    128
    Antall liker
    17
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    3
    Hvilke alternativer til Fraim og Fraim Lite anbefales? Jeg kunne tenke meg i prisklassen ca 10 000. Det finnes jo isoblue, med syv hyller blir £1225, pluss medregnet frakt blir dette ikke for langt unna.

    Skulle bruk av Fraim gi like stor value for money som ved oppgradering av elektronikk, er det jo lettere å sikte høyere :cool: Jeg har aldri fått demonstrert effekt av rack, så da er man kanskje naturlig skeptisk til å betale for mye her.

    Legger ved et bilde av nåværende midlertidige oppsett for å vise tingenes tilstand. Alt rot er lagt til med photoshop i etterkant
    Photo 02.03.13 14 25 36.jpg
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Hvis jeg hadde vært i dine sko ville jeg byttet ut Teddycapen med en orginal Hicap, evt kikket i O'store utland etter en brukt Supercap. De har fallt noe etter Dr oppgraderingen kom. Underlaget kan du tweake med hjemme først. Sett Nap250.2 på flliser og se om dette hjelper.

    Både Tomtom og Cymbiosis er relativt store på brukt Naim.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    Noen som kan si noe mer om disse? Må innrømme jeg kikker litt på alternative høyttalere og jeg låner en tittel fra Duke Ellington på hva jeg er er på jakt etter:It Don't Mean a Thing (If It Ain't Got That Swing), og det spiller litt for pyntelig her nå. Rommet er lite (6.1X2.7x2.4 og fylt med bøker og plater langs sideveggene og et skap på bakveggen) og jeg sitter max et par meter fra høyttalerne.

    minutten,

    den sl2 passer fantastisk til din set. du kommer ikke å tror, hva det klarer i aktivdrift med phonosophie.

    Jeg var jo i utgangspunktet ut etter høyttalere som skulle fungere på mindre bra innspillinger, men det er nok vel "snilt" her nå.

    Flott å høre, Minutten. Syntes det virket litt merkelig :)

    Tror at høyttalerne var litt av problemet (Spendor s8e). Spilte litt gamle jazzplater for ikke så lenge siden ble litt skuffet over at vinylen var såpass mye bedre en cdene. Jeg spiller normalt det de fleste her vil kalle (svært)lavt, men skrudde tilfeldig opp volumet mer en normalt på en plate og høyttalerne svarte med en mye åpner lyd. Dette resulterte merkelig nok også til at cdlyden nærmet seg vinylen. Har nettopp spilt gjennom en av Audio Waves vanvittig bra Blue Note cder og disse lyder nå bedre en rimelige re-utgitte BN lper hos meg,og er skremmende nære Music Matters avspilt på min Rega P9.


    Jeg bruker Allae med Audiolab forsterker, låter fortreffelig det. Minutten, hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt meg tid med CDS3; jeg tror inntrykket av "lukket" vil endre seg med tiden; den er imo egentlig veldig åpen og innsiktsrik, bare ikke på en typisk "hifi" måte med fremskutte diskantdetaljer.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har hørt SL2 ved to anledninger. De har alt og er det beste jeg har hørt noensinne.
    Det fine er at de spiller bra uten å ha topp elektronikk. Akkurat som Ibl blir de bedre og bedre etterhvert som elektronikken vokser. Låter helt vanvittig både på aktiv phonosophie og passiv naim. Har hørt de med begge.

    Hadde jeg hatt anledning nå hadde jeg ikke tvilt ett sekund

    edit: rommet ditt blir nok noe lite. De bør ha litt plass til sidevegg.
    Hvis du googler litt på sl2 og Richard Dane, mener jeg å huske at han sier noe om hvor grensene går for de plasseringsmessig.
     

    Torry

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.04.2009
    Innlegg
    128
    Antall liker
    17
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    3
    Takk for tips, billigere å prøve med et par fliser enn nytt rack. Jeg skal uansett ha et nytt rack, da jeg har lyst til å stable boksene i høyden enn horisontalt. Kom gjerne med tips.

    Hicap'en er sendt til reparasjon i UK, den har vært i tollen der siden 21. februar i følge posten.no, jeg begynner å lure på om den har ramlet bak en hylle eller noe der borte.

    Hvis jeg hadde vært i dine sko ville jeg byttet ut Teddycapen med en orginal Hicap, evt kikket i O'store utland etter en brukt Supercap. De har fallt noe etter Dr oppgraderingen kom. Underlaget kan du tweake med hjemme først. Sett Nap250.2 på flliser og se om dette hjelper.

    Både Tomtom og Cymbiosis er relativt store på brukt Naim.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Glemte jo kanskje å svare på akkurat det du spurte om: Ja, de swinger som pokker.



    Noen som kan si noe mer om disse? Må innrømme jeg kikker litt på alternative høyttalere og jeg låner en tittel fra Duke Ellington på hva jeg er er på jakt etter:It Don't Mean a Thing (If It Ain't Got That Swing), og det spiller litt for pyntelig her nå. Rommet er lite (6.1X2.7x2.4 og fylt med bøker og plater langs sideveggene og et skap på bakveggen) og jeg sitter max et par meter fra høyttalerne.

    minutten,

    den sl2 passer fantastisk til din set. du kommer ikke å tror, hva det klarer i aktivdrift med phonosophie.

    Jeg var jo i utgangspunktet ut etter høyttalere som skulle fungere på mindre bra innspillinger, men det er nok vel "snilt" her nå.

    Flott å høre, Minutten. Syntes det virket litt merkelig :)

    Tror at høyttalerne var litt av problemet (Spendor s8e). Spilte litt gamle jazzplater for ikke så lenge siden ble litt skuffet over at vinylen var såpass mye bedre en cdene. Jeg spiller normalt det de fleste her vil kalle (svært)lavt, men skrudde tilfeldig opp volumet mer en normalt på en plate og høyttalerne svarte med en mye åpner lyd. Dette resulterte merkelig nok også til at cdlyden nærmet seg vinylen. Har nettopp spilt gjennom en av Audio Waves vanvittig bra Blue Note cder og disse lyder nå bedre en rimelige re-utgitte BN lper hos meg,og er skremmende nære Music Matters avspilt på min Rega P9.


    Jeg bruker Allae med Audiolab forsterker, låter fortreffelig det. Minutten, hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt meg tid med CDS3; jeg tror inntrykket av "lukket" vil endre seg med tiden; den er imo egentlig veldig åpen og innsiktsrik, bare ikke på en typisk "hifi" måte med fremskutte diskantdetaljer.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Om du ikke har handlet ennå: det er en Linn Linto på torget nå til ok pris. Den er rasende god og holder evig.


    Stemmer nok at jeg ikke har noe anna å fore den ekstra utgangen på en Flatcap med. Blir nok dermed en Riaa av feil merke nå til å begynne med.
    Tror jeg prøver meg på en Musical Fidelity V-LPS II, tenker det holder i massevis.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Både Tomtom og Cymbiosis er relativt store på brukt Naim.
    Skulle likt å vite hva man sparer ved å kjøpe en brukt SC fra UK? Du får dem brukt fra Sverige til rundt 15K. Jeg selger ikke min til den prisen. Norske forhandlere er prisgitt et importørledd, Engelske ikke. Kan hende er det derfor de er med på å ødelegge for Norske Naim forhandlere?
    Jeg har sjøl erfaring med UK kjøp, ganske mye også. Når det kommer til service rundt kjøp/ salg og hjelp via mail er de helt suverene, men utover det stopper det. Kjøpt er kjøpt. De er selgere de også. Jeg kjøper ikke fra UK igjen.

    Når det er sagt, skal man konkurrere i dagens kyniske marked må man tilby noe tilsvarende konkurrentene. Skulle gjerne vært..jeg mener hatt en forhandler som selger Naim og som også har en innbyttepolicy.
    Naim har knekket Apple koden og har nå en produktserie som trigger den "urolige" kjøper.

    Gi meg en CDS3.....................
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Takker for tips MaKi, men V-LPS er kjøpt, men enda ikke rukket å teste noe særlig. Skal smøre opp og gi spilleren litt tiltrengt TLC i dag forhåpentligvis...

    Tidsklemma er en fin ting :p

    Håper jeg kan være fornøyd med dette ei stund, sånn at jeg kan konsentrere meg mer om å få litt mer sort gull i hus

    Om du ikke har handlet ennå: det er en Linn Linto på torget nå til ok pris. Den er rasende god og holder evig.


    Stemmer nok at jeg ikke har noe anna å fore den ekstra utgangen på en Flatcap med. Blir nok dermed en Riaa av feil merke nå til å begynne med.
    Tror jeg prøver meg på en Musical Fidelity V-LPS II, tenker det holder i massevis.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Norge har vel pr dags dato ikke tatt inn innbytte i Naim når man vil oppgradere ergo så finnes det ikke et bruktmarked i Norge annet enn et meget smalt marked blandt private. Å kjøpe brukt i Sverige er da ikke annerledes enn å kjøpe brukt i Engand? Moms er moms uansett.

    ( Svar på Stovers innlegg på forrige side )
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Synd, men sikkert helt riktig GF, det er nok virkeligheten du beskriver. Liker bare ikke at den markedsføres på den måten :) Jeg kjøpte en Superline fra Cymbiosis for en tid tilbake og den kostet meg mer enn hva den ville ha gjort i Norge.

    Det er jo noe som ikke stemmer her. Jeg sitter med en følelse av at noen går noen i næringen. Kan hende er prisene i Norge for høye? Kan hende følger ikke UK forhandlere rabattpolitikken som føres i Norge og som etter sigende er Naims egen.
    Jeg anbefaler å kjøpe nytt eller brukt i Norge. Bruktkjøp i Norge genererer forhåpentligvis nykjøp i fra Norsk forhandler.

    Norge har vel pr dags dato ikke tatt inn innbytte i Naim når man vil oppgradere ergo så finnes det ikke et bruktmarked i Norge annet enn et meget smalt marked blandt private. Å kjøpe brukt i Sverige er da ikke annerledes enn å kjøpe brukt i Engand? Moms er moms uansett.

    ( Svar på Stovers innlegg på forrige side )
     
    Sist redigert av en moderator:

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg synes det er kanonkjipt at det ikke finnes en innbytteordning på Naim i Norge. Tenk deg alle mulighetene de har i England hvor man på forhånd ofte blir informert om innbytteordninger hvor de får igjen pengene hvis de oppgraderer ila ett år eller at de får med en Powerline på kjøpet. Innbytte er ikke noe problem og servicen er topp og frakt er inkludert.
    Jeg har kjøpt mye nytt og brukt Naim i Norge. ex nap112x/150 2xHicap2 Nac202/180 Dac/Xp5xs Flatcapxs nac282
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kjøpte brukt psu fra uk p.g.a at det ikke var noen tilgjengelig i Norge når jeg trengte den, det ble ikke noe rimeligere. Men må også være enig i at forhandlere fra uk er mye flinkere å svare på mail en de fleste norske.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Synd, men sikkert helt riktig GF, det er nok virkeligheten du beskriver. Liker bare ikke at den markedsføres på den måten :) Jeg kjøpte en Superline fra Cymbiosis for en tid tilbake og den kostet meg mer enn hva den ville ha gjort i Norge.

    Det er jo noe som ikke stemmer her. Jeg sitter med en følelse av at noen går noen i næringen. Kan hende er prisene i Norge for høye? Kan hende følger ikke UK forhandlere rabattpolitikken som føres i Norge og som etter sigende er Naims egen.
    Jeg anbefaler å kjøpe nytt eller brukt i Norge. Bruktkjøp i Norge genererer forhåpentligvis nykjøp i fra Norsk forhandler.

    Norge har vel pr dags dato ikke tatt inn innbytte i Naim når man vil oppgradere ergo så finnes det ikke et bruktmarked i Norge annet enn et meget smalt marked blandt private. Å kjøpe brukt i Sverige er da ikke annerledes enn å kjøpe brukt i Engand? Moms er moms uansett.

    ( Svar på Stovers innlegg på forrige side )
    Hvis du synes at vi bør kjøpe nytt og brukt i Norge så bør norske Naim eiere slutte å annonsere på svenske bruktbørser også.
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.597
    Antall liker
    179
    Sted
    Trondheim
    Synd, men sikkert helt riktig GF, det er nok virkeligheten du beskriver. Liker bare ikke at den markedsføres på den måten :) Jeg kjøpte en Superline fra Cymbiosis for en tid tilbake og den kostet meg mer enn hva den ville ha gjort i Norge.

    Det er jo noe som ikke stemmer her. Jeg sitter med en følelse av at noen går noen i næringen. Kan hende er prisene i Norge for høye? Kan hende følger ikke UK forhandlere rabattpolitikken som føres i Norge og som etter sigende er Naims egen.
    Jeg anbefaler å kjøpe nytt eller brukt i Norge. Bruktkjøp i Norge genererer forhåpentligvis nykjøp i fra Norsk forhandler.

    Norge har vel pr dags dato ikke tatt inn innbytte i Naim når man vil oppgradere ergo så finnes det ikke et bruktmarked i Norge annet enn et meget smalt marked blandt private. Å kjøpe brukt i Sverige er da ikke annerledes enn å kjøpe brukt i Engand? Moms er moms uansett.

    ( Svar på Stovers innlegg på forrige side )
    Hvis du synes at vi bør kjøpe nytt og brukt i Norge så bør norske Naim eiere slutte å annonsere på svenske bruktbørser også.
    Hva skal selger gjøre når utstyr har vært annonsert her på sentralen flere ganger og ingen er interessert ??
    Jeg opplever det i hvert fall slik, utstyr blir først annonsert her gjentatte ganger, ingen respons, Sverige.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har ikke vært fornøyd med lyden i mine Beyerdynamic T1 hodetelefoner og hentet frem min gamle Musical Fidelity X-can V2, selv om dette ikke er high end fungerte det bedre en løsningen jeg hadde. Har spilt litt cder og det spilte svært så bra med kun litt vel mye topp/diskant men ellers meg bra. Kom så på jeg hadde byttet originalkabelen og byttet tilbake, da forsvant antydingene til slitsom topp, problemet var at litt av "magien" også forsvant. Stemmer mistet litt av gløden og piano miste endel av klangen bla. Har en Flashback din til rca mellom forforsterker og headamp men er usikker på hva den bidrar med her. Siden cds3 har rca utganger fant jeg frem et sett Kimber Hero (og Silver) kabler og koblet disse direkte mellom cdspiller og amp. Med Hero fikk jeg tilbake "magien" og uten den slitsomme toppen.

    Hos meg virker det som om standard kabelen til Naim ikke er bra nok til å få frem kvalitetene til cds3. (Det kan jo teoretisk også være Flashback
    som er synderen) Problemet nå er at jeg ikke kan bruke T1 på vinyl når cds3 er koblet direkte, må jeg krype til korset å kjøpe en Hi-Line?


    J. Minutten, hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt meg tid med CDS3; jeg tror inntrykket av "lukket" vil endre seg med tiden; den er imo egentlig veldig åpen og innsiktsrik, bare ikke på en typisk "hifi" måte med fremskutte diskantdetaljer.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Cds3 bør vel ha en HiLine eller feks Chord Anthem, ja
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    Det er Premium jeg har så jeg heller mer til at det er Snaic som er problemet, men jeg har jo ikke testet så helt sikker kan jeg ikke være.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    Kanskje IBL kunne være noe å prøve, og de koster jo mye mindre brukt. Stor forskjell på MK1 og MK2?

    Jeg har hørt SL2 ved to anledninger. De har alt og er det beste jeg har hørt noensinne.
    Det fine er at de spiller bra uten å ha topp elektronikk. Akkurat som Ibl blir de bedre og bedre etterhvert som elektronikken vokser. Låter helt vanvittig både på aktiv phonosophie og passiv naim. Har hørt de med begge.

    Hadde jeg hatt anledning nå hadde jeg ikke tvilt ett sekund

    edit: rommet ditt blir nok noe lite. De bør ha litt plass til sidevegg.
    Hvis du googler litt på sl2 og Richard Dane, mener jeg å huske at han sier noe om hvor grensene går for de plasseringsmessig.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Er det noen her inne som har hoppet fra Xps2 til 555 som kunne skrivd en linje eller 2 om hva man kan forvente og er det verdt pengene ( høyst subjektivt selvsagt ) og er det noe man bør ha Supercap/252 for å fullt utbytte av?
    Det jeg i grove trekk lurer på er om man kan forvente noe ala fra Hicap og opp til Supercap nivå?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    P...er, skulle spille en cd fra Cornelis Vreeswijk - Mäster Cees Memoarer men cds3 nekter å spille disse! Har hatt disse i mange år og aldri hatt noe problemer med andre spillere. Irriterende da dette er en fantastisk bra boks både på innhold og lydkvalitet, og er blitt spilt mye her.
    Andre som har denne boksen og cds3?

    mester cees.jpg
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Har du forsøkt å bytte til den splitter nye pucken som fulgte med?

    P...er, skulle spille en cd fra Cornelis Vreeswijk - Mäster Cees Memoarer men cds3 nekter å spille disse! Har hatt disse i mange år og aldri hatt noe problemer med andre spillere. Irriterende da dette er en fantastisk bra boks både på innhold og lydkvalitet, og er blitt spilt mye her.
    Andre som har denne boksen og cds3?

    Vis vedlegget 187233
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    Nei, men skal gjøre det asap.

    Har du forsøkt å bytte til den splitter nye pucken som fulgte med?

    P...er, skulle spille en cd fra Cornelis Vreeswijk - Mäster Cees Memoarer men cds3 nekter å spille disse! Har hatt disse i mange år og aldri hatt noe problemer med andre spillere. Irriterende da dette er en fantastisk bra boks både på innhold og lydkvalitet, og er blitt spilt mye her.
    Andre som har denne boksen og cds3?

    Vis vedlegget 187233
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.332
    Antall liker
    3.126
    Torget vurderinger
    4
    Det kom noen småstygge lyder men den spiller nå! Kan en magnetisk puck bli slitt?? (tydeligvis)
    Takk for tips.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn