Om du ikke har tenkt å fleske ut for mye kroner, kan jo Stageline strømfores også av enkleste strømforsyninga Naim lager, iSupply, også, men det er kanskje litt vel low-end?Stemmer nok at jeg ikke har noe anna å fore den ekstra utgangen på en Flatcap med. Blir nok dermed en Riaa av feil merke nå til å begynne med.
Tror jeg prøver meg på en Musical Fidelity V-LPS II, tenker det holder i massevis.
Flott å høre, Minutten. Syntes det virket litt merkelig
Tror at høyttalerne var litt av problemet (Spendor s8e). Spilte litt gamle jazzplater for ikke så lenge siden ble litt skuffet over at vinylen var såpass mye bedre en cdene. Jeg spiller normalt det de fleste her vil kalle (svært)lavt, men skrudde tilfeldig opp volumet mer en normalt på en plate og høyttalerne svarte med en mye åpner lyd. Dette resulterte merkelig nok også til at cdlyden nærmet seg vinylen. Har nettopp spilt gjennom en av Audio Waves vanvittig bra Blue Note cder og disse lyder nå bedre en rimelige re-utgitte BN lper hos meg,og er skremmende nære Music Matters avspilt på min Rega P9.
Jeg bruker Allae med Audiolab forsterker, låter fortreffelig det. Minutten, hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt meg tid med CDS3; jeg tror inntrykket av "lukket" vil endre seg med tiden; den er imo egentlig veldig åpen og innsiktsrik, bare ikke på en typisk "hifi" måte med fremskutte diskantdetaljer.
Du gjetta veldig riktig, det var jeg som trodde du hadde en Stageline på ca. "trykk på bestill"-nivå, og dermed så deg om etter strømforsyningsløsningFlaggerkatt, skjønte jeg deg rett i at det bare er iSupply du har til overs, ikke Stageline også?
Hvis så, har jeg ikke noen Stageline på hånda, og ikke sett noen på brukten på ei stund... Dermed tror jeg at jeg ender på MF, (i alle fall foreløpig) for abstinensen river.... vil teste i går helst
Jeg var jo i utgangspunktet ut etter høyttalere som skulle fungere på mindre bra innspillinger, men det er nok vel "snilt" her nå.
Tror at høyttalerne var litt av problemet (Spendor s8e). Spilte litt gamle jazzplater for ikke så lenge siden ble litt skuffet over at vinylen var såpass mye bedre en cdene. Jeg spiller normalt det de fleste her vil kalle (svært)lavt, men skrudde tilfeldig opp volumet mer en normalt på en plate og høyttalerne svarte med en mye åpner lyd. Dette resulterte merkelig nok også til at cdlyden nærmet seg vinylen. Har nettopp spilt gjennom en av Audio Waves vanvittig bra Blue Note cder og disse lyder nå bedre en rimelige re-utgitte BN lper hos meg,og er skremmende nære Music Matters avspilt på min Rega P9.
Jeg bruker Allae med Audiolab forsterker, låter fortreffelig det. Minutten, hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt meg tid med CDS3; jeg tror inntrykket av "lukket" vil endre seg med tiden; den er imo egentlig veldig åpen og innsiktsrik, bare ikke på en typisk "hifi" måte med fremskutte diskantdetaljer.
minutten,
den sl2 passer fantastisk til din set. du kommer ikke å tror, hva det klarer i aktivdrift med phonosophie.
Jeg var jo i utgangspunktet ut etter høyttalere som skulle fungere på mindre bra innspillinger, men det er nok vel "snilt" her nå.
minutten,
den sl2 passer fantastisk til din set. du kommer ikke å tror, hva det klarer i aktivdrift med phonosophie.
Hvis jeg hadde vært i dine sko ville jeg byttet ut Teddycapen med en orginal Hicap, evt kikket i O'store utland etter en brukt Supercap. De har fallt noe etter Dr oppgraderingen kom. Underlaget kan du tweake med hjemme først. Sett Nap250.2 på flliser og se om dette hjelper.
Både Tomtom og Cymbiosis er relativt store på brukt Naim.
Noen som kan si noe mer om disse? Må innrømme jeg kikker litt på alternative høyttalere og jeg låner en tittel fra Duke Ellington på hva jeg er er på jakt etter:It Don't Mean a Thing (If It Ain't Got That Swing), og det spiller litt for pyntelig her nå. Rommet er lite (6.1X2.7x2.4 og fylt med bøker og plater langs sideveggene og et skap på bakveggen) og jeg sitter max et par meter fra høyttalerne.
minutten,
Stemmer nok at jeg ikke har noe anna å fore den ekstra utgangen på en Flatcap med. Blir nok dermed en Riaa av feil merke nå til å begynne med.
Tror jeg prøver meg på en Musical Fidelity V-LPS II, tenker det holder i massevis.
Skulle likt å vite hva man sparer ved å kjøpe en brukt SC fra UK? Du får dem brukt fra Sverige til rundt 15K. Jeg selger ikke min til den prisen. Norske forhandlere er prisgitt et importørledd, Engelske ikke. Kan hende er det derfor de er med på å ødelegge for Norske Naim forhandlere?Både Tomtom og Cymbiosis er relativt store på brukt Naim.
Om du ikke har handlet ennå: det er en Linn Linto på torget nå til ok pris. Den er rasende god og holder evig.
Stemmer nok at jeg ikke har noe anna å fore den ekstra utgangen på en Flatcap med. Blir nok dermed en Riaa av feil merke nå til å begynne med.
Norge har vel pr dags dato ikke tatt inn innbytte i Naim når man vil oppgradere ergo så finnes det ikke et bruktmarked i Norge annet enn et meget smalt marked blandt private. Å kjøpe brukt i Sverige er da ikke annerledes enn å kjøpe brukt i Engand? Moms er moms uansett.
( Svar på Stovers innlegg på forrige side )
Hvis du synes at vi bør kjøpe nytt og brukt i Norge så bør norske Naim eiere slutte å annonsere på svenske bruktbørser også.Synd, men sikkert helt riktig GF, det er nok virkeligheten du beskriver. Liker bare ikke at den markedsføres på den måten Jeg kjøpte en Superline fra Cymbiosis for en tid tilbake og den kostet meg mer enn hva den ville ha gjort i Norge.
Det er jo noe som ikke stemmer her. Jeg sitter med en følelse av at noen går noen i næringen. Kan hende er prisene i Norge for høye? Kan hende følger ikke UK forhandlere rabattpolitikken som føres i Norge og som etter sigende er Naims egen.
Jeg anbefaler å kjøpe nytt eller brukt i Norge. Bruktkjøp i Norge genererer forhåpentligvis nykjøp i fra Norsk forhandler.
Norge har vel pr dags dato ikke tatt inn innbytte i Naim når man vil oppgradere ergo så finnes det ikke et bruktmarked i Norge annet enn et meget smalt marked blandt private. Å kjøpe brukt i Sverige er da ikke annerledes enn å kjøpe brukt i Engand? Moms er moms uansett.
Hva skal selger gjøre når utstyr har vært annonsert her på sentralen flere ganger og ingen er interessert ??Hvis du synes at vi bør kjøpe nytt og brukt i Norge så bør norske Naim eiere slutte å annonsere på svenske bruktbørser også.Synd, men sikkert helt riktig GF, det er nok virkeligheten du beskriver. Liker bare ikke at den markedsføres på den måten Jeg kjøpte en Superline fra Cymbiosis for en tid tilbake og den kostet meg mer enn hva den ville ha gjort i Norge.
Det er jo noe som ikke stemmer her. Jeg sitter med en følelse av at noen går noen i næringen. Kan hende er prisene i Norge for høye? Kan hende følger ikke UK forhandlere rabattpolitikken som føres i Norge og som etter sigende er Naims egen.
Jeg anbefaler å kjøpe nytt eller brukt i Norge. Bruktkjøp i Norge genererer forhåpentligvis nykjøp i fra Norsk forhandler.
J. Minutten, hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt meg tid med CDS3; jeg tror inntrykket av "lukket" vil endre seg med tiden; den er imo egentlig veldig åpen og innsiktsrik, bare ikke på en typisk "hifi" måte med fremskutte diskantdetaljer.
Jeg har hørt SL2 ved to anledninger. De har alt og er det beste jeg har hørt noensinne.
Det fine er at de spiller bra uten å ha topp elektronikk. Akkurat som Ibl blir de bedre og bedre etterhvert som elektronikken vokser. Låter helt vanvittig både på aktiv phonosophie og passiv naim. Har hørt de med begge.
Hadde jeg hatt anledning nå hadde jeg ikke tvilt ett sekund
edit: rommet ditt blir nok noe lite. De bør ha litt plass til sidevegg.
Hvis du googler litt på sl2 og Richard Dane, mener jeg å huske at han sier noe om hvor grensene går for de plasseringsmessig.
P...er, skulle spille en cd fra Cornelis Vreeswijk - Mäster Cees Memoarer men cds3 nekter å spille disse! Har hatt disse i mange år og aldri hatt noe problemer med andre spillere. Irriterende da dette er en fantastisk bra boks både på innhold og lydkvalitet, og er blitt spilt mye her.
Andre som har denne boksen og cds3?
Vis vedlegget 187233
Har du forsøkt å bytte til den splitter nye pucken som fulgte med?
P...er, skulle spille en cd fra Cornelis Vreeswijk - Mäster Cees Memoarer men cds3 nekter å spille disse! Har hatt disse i mange år og aldri hatt noe problemer med andre spillere. Irriterende da dette er en fantastisk bra boks både på innhold og lydkvalitet, og er blitt spilt mye her.
Andre som har denne boksen og cds3?
Vis vedlegget 187233