Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torry

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.04.2009
    Innlegg
    128
    Antall liker
    17
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    3
    Har en NaC 202 som er 10 år. Den bør vel recapes. Må den virkelig sendes til England og ligge der på lager i 9 uker før man kan få det gjort? Noen som vet om alternativer? Kan man kjøpe org. Deler og Gjøre det i Norge?
    Class A - Hifi servicing er godkjent av Naim. Brukte dem for en stund siden på recapping av en forforsterker og det tok litt over 2 uker før jeg hadde den tilbake.
    Jeg brukte dem selv i fjor, med god erfaring. Ved retur ble det ikke spesifisert at dette var en reparasjon og ikke salg, så jeg ble i utgangspunktet pålagt mva for verdi av en hicap og ikke kun utgifter for reparasjon og frakt. Det tok vel omtrent samme tid som nevnt ovenfor.

    De kan vel ikke gjøre DR-oppgraderinger?
     

    larsipan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.08.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    23
    Torget vurderinger
    1
    De må se å få priset den. Burde ha vært nok tid siden lanseringen.
    Fikk min i dag. Kjøpte på apple store, 9290kr inkl frakt! Bestilte søndag og fikk den i dag!
    Den var mindre enn jeg så for meg, men ser utrolig lekker ut! Tung og solid. Den runde touch-kontrollen på enheten er et kunstverk å se og ta på.
    Lett å få på nett var den og. Satt jbl l16 authentic på hytta, denne blir i stua en god stund fremover! Det lille jeg hørte av lyden virket bra. Går nok ikke så dypt, men med godt fundament, også på lav lyd. Vært moro å sett målinger på frekvensrespons på denne saken.
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Sist redigert:

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Ja, Mu So kommer litt på siden av vanlig Naim. Den er jo også det eneste Naimproduktet som er produsert i Kina, og det eneste med Airplay. Tror det ble for dyrt med Airplaylisens på de andre streamerne. Til den prisen er det jo ikke usannsynlig at det blir kjøpt inn en som tv-anlegg.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mu So er fin den, og kjekt med Airplay. Bare synd at de ikke spanderer Airplay i de tyngre apparatene våre.

    Men: nå kan vi snart kjøre Spotify direkte, og jeg har ikke fått med meg før idag at det har kommet en ny kontroll-app. Den heter bare Naim og erstatter nStream.
    Endelig en som funker for Android også. Påstår de...
    https://www.naimaudio.com/news/19937/introducing-new-naim-app-apple-ios-and-android-devices
    Er det bare jeg som har sovet i timen?
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Håper noen kan hjelpe meg følgende. Bruker Spotify aktivt. Jeg har til nå brukt jackpluggene fra iPhone/Ipad inn i rcapluggene på forsterker. Om jeg hadde kjøpt meg en Naim Supernait med innebygd DAC, kunne jeg da koblet iphonen til DACen i Supernaiten med en ledning? I såfall hvilken ledning? Om ikke dette går, hva må jeg evt gjøre for å koble iphonen/Ipaden til Dacen for å kunne streame og kose meg med musikken fra spotify?
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.929
    Antall liker
    2.026
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Du kan kjøpe en dock som tapper lyden fra din iDevice digitalt, for så å kople dock optisk eller coaxialt (avhengig av dock) til Supernait. Men du bør kanskje tenke på om kanskje en Naim fra Uniti-serien er bedre for deg, da disse nå som nevnt i annen tråd og over nå kommer med Spotify Connect. Da bruker du bare din iDevice som fjernkontroll. Noen eldre Uniti modeller kan også oppgraderes sier Naim. Imidlertid kan du gjøre som meg m.fl.her inne;kjøpe en Apple express eller Apple TV og bruke AirPlay (trådløs streaming) fra din iDevice. Billig, enkelt, og meget bra lyd. Ellers så finnes det mange bokser med Spotify Connect, som du kan kople til "hva som helst".
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    386
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Har fått tilbakemelding fra Darran. Han tar ikke imot jobb fra Norge fordi det blir for mye papir arbeid. Da må jeg vel sende til Naim og vente 2 mnd på at de skal få tid... Jeg synes dette burde vært organisert litt annerledes hvis det er slik at alle apparater skal på service etter 10 år. Men det sier vel litt om st naim er et smalt merke for spesielt interesserte.

    Har en NaC 202 som er 10 år. Den bør vel recapes. Må den virkelig sendes til England og ligge der på lager i 9 uker før man kan få det gjort? Noen som vet om alternativer? Kan man kjøpe org. Deler og Gjøre det i Norge?
    Class A - Hifi servicing er godkjent av Naim. Brukte dem for en stund siden på recapping av en forforsterker og det tok litt over 2 uker før jeg hadde den tilbake.
    Jeg brukte dem selv i fjor, med god erfaring. Ved retur ble det ikke spesifisert at dette var en reparasjon og ikke salg, så jeg ble i utgangspunktet pålagt mva for verdi av en hicap og ikke kun utgifter for reparasjon og frakt. Det tok vel omtrent samme tid som nevnt ovenfor.

    De kan vel ikke gjøre DR-oppgraderinger?
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Takk for svært nyttig info, BritFi:) Om jeg kobler til en Apple TV bruker jeg da DACen i Supernaiten eller en evt Dac i Apple TV? Kan jeg bruke Apple tv til å se på TV2 sumo på tv gjennom Ipaden?
    Det finnes altså ikke en enkel kabel som kan kobles fra en Ipad/iPhone direkte til DACen?


    Du kan kjøpe en dock som tapper lyden fra din iDevice digitalt, for så å kople dock optisk eller coaxialt (avhengig av dock) til Supernait. Men du bør kanskje tenke på om kanskje en Naim fra Uniti-serien er bedre for deg, da disse nå som nevnt i annen tråd og over nå kommer med Spotify Connect. Da bruker du bare din iDevice som fjernkontroll. Noen eldre Uniti modeller kan også oppgraderes sier Naim. Imidlertid kan du gjøre som meg m.fl.her inne;kjøpe en Apple express eller Apple TV og bruke AirPlay (trådløs streaming) fra din iDevice. Billig, enkelt, og meget bra lyd. Ellers så finnes det mange bokser med Spotify Connect, som du kan kople til "hva som helst".
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    386
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet noe om dette service verkstedet?
    Disclaimer:*Please note that we are NOT a Naim authorised service centre. Work is carried out to factory specifications by an ex-Naim engineer. Please contact us if you need further details. Email us at*info@witchhataudio.co.uk
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    484
    Antall liker
    136
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Det digitale signal fra iDevice er kodet , så mottaker må ha en Apple Authentification chip for å dekode signalet, det har ikke dac'en i den gamle SuperNait. Derfor kan du ikke koble de to sammen direkte med kabel.

    Apple Express og Apple TV har optisk utgang, så du bruker dac'en i SuperNait. Apple TV upsampler automatisk til 48 kHz, hvorvidt det påvirker lyden negativt (når det et snakk om Spotify), vet jeg ikke.

    For dac'en i SuperNait er coax å foretrekke, fremfor optisk. Det henger sammen med, at Naim på den tiden prioriterede førstnevnte under utviklingen av dac-delen. Det har jeg i hvert fall lest meg til, og det stemmer dessuten også med mine egne erfaringer. Hvorvidt det gjør en forskjel med Spotify, vet jeg ikke.

    Hvis du allerede har SuperNait, ville jeg ha valgt AirPort Ekspress. Den Pro-Ject iDevice dock jeg hadde, imponerte ikke, selv om den var tilkoblet min SuperNait via coax.

    Jeg kjenner ikke de boksene med Spotify Connect, som BritFi nevner. Det er mulig, at en av de vil passe bedre til ditt behov.
    Takk for svært nyttig info, BritFi:) Om jeg kobler til en Apple TV bruker jeg da DACen i Supernaiten eller en evt Dac i Apple TV? Kan jeg bruke Apple tv til å se på TV2 sumo på tv gjennom Ipaden?
    Det finnes altså ikke en enkel kabel som kan kobles fra en Ipad/iPhone direkte til DACen?


    Du kan kjøpe en dock som tapper lyden fra din iDevice digitalt, for så å kople dock optisk eller coaxialt (avhengig av dock) til Supernait. Men du bør kanskje tenke på om kanskje en Naim fra Uniti-serien er bedre for deg, da disse nå som nevnt i annen tråd og over nå kommer med Spotify Connect. Da bruker du bare din iDevice som fjernkontroll. Noen eldre Uniti modeller kan også oppgraderes sier Naim. Imidlertid kan du gjøre som meg m.fl.her inne;kjøpe en Apple express eller Apple TV og bruke AirPlay (trådløs streaming) fra din iDevice. Billig, enkelt, og meget bra lyd. Ellers så finnes det mange bokser med Spotify Connect, som du kan kople til "hva som helst".
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Har du kontaktet Ljudtema da, som jeg foreslo? Kan hende sørger Sverige for recappingen, uten at det tar vinter og vår.
    Man kan be om pristilbud uten å forplikte seg og samtidig etterspørre varighet.


    Har fått tilbakemelding fra Darran. Han tar ikke imot jobb fra Norge fordi det blir for mye papir arbeid. Da må jeg vel sende til Naim og vente 2 mnd på at de skal få tid... Jeg synes dette burde vært organisert litt annerledes hvis det er slik at alle apparater skal på service etter 10 år. Men det sier vel litt om st naim er et smalt merke for spesielt interesserte.

    Har en NaC 202 som er 10 år. Den bør vel recapes. Må den virkelig sendes til England og ligge der på lager i 9 uker før man kan få det gjort? Noen som vet om alternativer? Kan man kjøpe org. Deler og Gjøre det i Norge?
    Class A - Hifi servicing er godkjent av Naim. Brukte dem for en stund siden på recapping av en forforsterker og det tok litt over 2 uker før jeg hadde den tilbake.
    Jeg brukte dem selv i fjor, med god erfaring. Ved retur ble det ikke spesifisert at dette var en reparasjon og ikke salg, så jeg ble i utgangspunktet pålagt mva for verdi av en hicap og ikke kun utgifter for reparasjon og frakt. Det tok vel omtrent samme tid som nevnt ovenfor.

    De kan vel ikke gjøre DR-oppgraderinger?
     

    Bob_Marleys

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Innlegg
    217
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10
    Var innom en av Naim forhandlerne her om dagen og fikk beskjed om å vente noen uker med service (oppgradering).
    Han snakket noe om endringer med Naim i Norge uten at han gikk dypere i detaljer.
     
    Sist redigert:

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.929
    Antall liker
    2.026
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Takk for svært nyttig info, BritFi:) Om jeg kobler til en Apple TV bruker jeg da DACen i Supernaiten eller en evt Dac i Apple TV? Kan jeg bruke Apple tv til å se på TV2 sumo på tv gjennom Ipaden?
    /QUOTE]

    Hei, bare hyggelig:)
    Ser du har fått svar på det meste du lurte på. Jeg tror det finnes apps for å speile innhold på iPad til formål du nevner, men har ikke erfaring selv. Apple TV står på rommet til junior, så jeg selv streamer mest lyd til anlegget i stua hvor jeg bruker en AirPort Express.
    Om du bruker bare Spotify og ikke spiller av egne, lagrede musikkfiler fra din iPad, så kan du bruke f.eks en slik;
    https://www.hifiklubben.no/streaming/flere-produkter-med-streaming/argon-stream-2-musikkstreamer/
    Da bruker du bare din iDevice som fjernkontroll. Det er denne funksjonen som nå også kommer til Naim streamere i Uniti serien
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    386
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Interessant.hvilken forhandler? Sverige Gjør ikke service har jeg fått opplyst.
    Var innom en av Naim forhandlerne her om dagen og fikk beskjed om å vente noen uker med service (oppgradering).
    Han snakket noe om endringer med Naim i Norge uten at han gikk dypere i detaljer.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Har hørt att det skjer en endring rundt 1/12 uten å gå dypere i detaljer.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Kjenner til flere (mer enn 1) som har levert inn produkter for recap/ DR oppgradering. Under ventetiden har de fått låne/ deponere/ osv, annet fra Naim. Opprettholder musikkavspilling samtidig som man får se/ høre annet fra Naim. Dette kan jeg selvfølgelig ikke garantere, men er jo ofte en service man kan forvente fra forhandler/ importør.

    Ljudtema på Bryn har hatt demo. rom en god stund nå. Jeg vet ikke hvor mange som kjenner til akkurat det. Rommet har huset alle produkter, fra Unitiqute og opp til 252/300, inklusive alle streamerne. De kan sikkert også bekrefte om Gøteborg foretar recap, med mindre det er der du har opplysningene fra.
    Ikke nok med det, de kan sikkert fortelle deg om du bør vente også, ift ryktene det refereres til her.
    Uansett hva de måtte inneholde, Naim består, også i Norge ������
     
    Sist redigert av en moderator:

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Stort takk til ketilb og BritFi:) Nå begynner jeg å forstå. Jeg har ikke kjøpt en Supernait enda. Vurderer nå å heller gå for en Naim nait XS2 + Arcam irDAC. Regner med at irDac kan streame fra spotify. Den streameren fra HIFIklubben virket også interessant, men det finnes vell ikke coax utgang på denne? Da blir jo evt DACen i Supernaiten litt overflødig. Det skal ikke være lett.
     

    thor_egil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2005
    Innlegg
    211
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Hei ELEL.

    Det er nok sant som Lgrons58 skriver at Irdac ikke kan streame, men Arcam AirDac kan! En bekjent har denne og streamer wimp hifi til denne til airplay, og deretter til sin Burmester integrerte. Det går som fot i hose, men forutsetter selvsagt at du har et oppegående trådløst (eller kablet) nettverk hjemme - og det har du vel. Dersom du vil holde deg litt mer in-house hos Naim, kan jo Naim DAC-V1 og NAP 100 + en appleTV/Airport express også løse brasenne dersom du ikke har for mange analoge lydkilder.

    Siden du har nevnt SuperNait og er i det prisleiet er det umulig å ikke nevne Uniti2 - Den kan alt! Nå kommer den jo også med Spotify connect! Selv har jeg Uniti 1 og synes det er konge.

    Link til Soundgarden: Arcam airDac Trådløs D/A Konverter - Sort
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Klippet fra whathifi, se spesielt de to siste linjene. Ikke rart at jeg blir forvirret.
    The irDAC offers a full suite of connections. Twin optical and twin coaxial digital inputs will take the feed from streamers, CD players, TVs, games consoles and so on. There’s also a Type-B USB input.


    This is of the asynchronous variety, which means it controls the data flow and not the computer – theoretically resulting in better sound. A switch on the back changes the USB connection between Class I and Class II status (Class II is for feeding the Arcam a 24-bit/192kHz high-resolution stream).


    There’s also a Type-A connection. This lets you hard-wire an Apple device and let the Arcam convert the digital signal to analogue. It also charges your portable.

    Iggy Azalea’s My World has a couple of complex elements and the track can sound lost and confused with inferior kit. But the Arcam has no trouble with a 256kbps stream from Spotify through its USB connection
     
    X

    X186841

    Gjest
    Beste lyden fra Spotify jeg har hørt nest etter Fidelify fra pc, er iPad Air koblet med ladekablen inn i den apple kompatible USB A porten bak på irDac.
     

    thor_egil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2005
    Innlegg
    211
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Klippet fra whathifi, se spesielt de to siste linjene. Ikke rart at jeg blir forvirret.
    The irDAC offers a full suite of connections. Twin optical and twin coaxial digital inputs will take the feed from streamers, CD players, TVs, games consoles and so on. There’s also a Type-B USB input.


    This is of the asynchronous variety, which means it controls the data flow and not the computer – theoretically resulting in better sound. A switch on the back changes the USB connection between Class I and Class II status (Class II is for feeding the Arcam a 24-bit/192kHz high-resolution stream).


    There’s also a Type-A connection. This lets you hard-wire an Apple device and let the Arcam convert the digital signal to analogue. It also charges your portable.

    Iggy Azalea’s My World has a couple of complex elements and the track can sound lost and confused with inferior kit. But the Arcam has no trouble with a 256kbps stream from Spotify through its USB connection
    Forståelig - Jeg oppfatter de første linjene i sitatet som at IrDac kan ta imot digitale signaler fra en streamer (og andre kilder). De to siste avsnittene oppfatter jeg som en forklaring på den koblingen som Lograns58 beskriver, at en Ipad kan kobles direkte til irDACen som en dac via USB-kabel. Dersom du titter på Irdac og Airdac sine baksider på soundgarden, ser du jo foreksjellene i innganger, og da ser du at Airdacen har nettverksmuligheter som Irdacen slett ikke har.
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Beste lyden fra Spotify jeg har hørt nest etter Fidelify fra pc, er iPad Air koblet med ladekablen inn i den apple kompatible USB A porten bak på irDac.
    Beklager maset mitt. Forstår jeg deg rett at jeg kan bruke ipad/iPhone ladekabel direkte fra ipad/iPhone til irDacen og kan da høre musikken musikkstreamen fra spotify?
    Har IrDacen denne Apple chipen som supernait mangler?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Hvorfor ikke kontakte importøren som anbefalt. Der sitter det kompetanse om både Naim og Arcam, og jeg snakker om detaljkunnskap :) Ikke er det kjøpeplikt heller.

    Når jeg nevner Ljudtema i flere sammenhenger så er det et velment råd, ikke noe annet.

    Beste lyden fra Spotify jeg har hørt nest etter Fidelify fra pc, er iPad Air koblet med ladekablen inn i den apple kompatible USB A porten bak på irDac.
    Beklager maset mitt. Forstår jeg deg rett at jeg kan bruke ipad/iPhone ladekabel direkte fra ipad/iPhone til irDacen og kan da høre musikken musikkstreamen fra spotify?
    Har IrDacen denne Apple chipen som supernait mangler?
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Det skulle jeg gjerne gjort, men hjertet stritter imot. Når planen er å kjøpe brukt, sliter jeg med samvittigheten om jeg skulle bruke importør eller forhandlere sin tid. Derfor utnytter jeg heller dere på HFS;)
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Jeg har uansett bestemt meg for å kjøpe irDACen, så jeg får nok bare teste selv. Kjøp av Supernait har jeg også slått til på:)
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Vurderer å kjøpe meg Naca 5 høyttalerkabler. Jeg har noen tilsvarende som vistnok skal være godkjent av naimkjennere. Problemet med disse er at de er lange og svært umedgjørlige.
    Disse er brukt sammen med Nait 1 og 3, måtte derfor være lange. Gjelder dette for Supernaiten også? Finnes det noen plugger som passer perfekt i Supernaitenens høyttalerutgang?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Det stemmer , den avlange USB kontakten (A-Type) på baksiden tar ladeledningen til iPad,n og henter ut signalet digitalt med suveren lyd. Spotify blir så bra det kan bli.Supernait/Uniti 2 osv. kan bare spille lokalt lagret Apple musikk fra i dingser.

    Beste lyden fra Spotify jeg har hørt nest etter Fidelify fra pc, er iPad Air koblet med ladekablen inn i den apple kompatible USB A porten bak på irDac.
    Beklager maset mitt. Forstår jeg deg rett at jeg kan bruke ipad/iPhone ladekabel direkte fra ipad/iPhone til irDacen og kan da høre musikken musikkstreamen fra spotify?
    Har IrDacen denne Apple chipen som supernait mangler?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Brukte 2x 2.5 meter AudioQuest kabler på min SuperNait og det gikk helt flott. Det var faktisk etter å ha spurt importør. Bare ikke sleng på noe Nordost, da ble min betydelig varmere med dårligere lyd, så det er nok ikke lurt.

    Vurderer å kjøpe meg Naca 5 høyttalerkabler. Jeg har noen tilsvarende som vistnok skal være godkjent av naimkjennere. Problemet med disse er at de er lange og svært umedgjørlige.
    Disse er brukt sammen med Nait 1 og 3, måtte derfor være lange. Gjelder dette for Supernaiten også? Finnes det noen plugger som passer perfekt i Supernaitenens høyttalerutgang?
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Lydkarakter er ikke det viktigste, men elektriske egenskaper som passer inn, da naims forsterkere ser høyttalere og ledninger som en del av den elektriske kretsen. Dette har Vidar P skrevet mye berikende om som du finner ved å søke i tråden. Søk feks på kapasistans. Derfor har de tradisjonelt anbefalt over tre meters lengder og like lengder. Naims egen ledning med f-plug funker supert, alternativt Chord cable, feks Odyssey. En rikere ledning som tilbyr flere farger og som er langt lettere å plassere og skjule.
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Takk for info, Lgrons58:) Gleder meg til å få IrDACen i hus.
    Det stemmer , den avlange USB kontakten (A-Type) på baksiden tar ladeledningen til iPad,n og henter ut signalet digitalt med suveren lyd. Spotify blir så bra det kan bli.Supernait/Uniti 2 osv. kan bare spille lokalt lagret Apple musikk fra i dingser.

    Beste lyden fra Spotify jeg har hørt nest etter Fidelify fra pc, er iPad Air koblet med ladekablen inn i den apple kompatible USB A porten bak på irDac.
    Beklager maset mitt. Forstår jeg deg rett at jeg kan bruke ipad/iPhone ladekabel direkte fra ipad/iPhone til irDacen og kan da høre musikken musikkstreamen fra spotify?
    Har IrDacen denne Apple chipen som supernait mangler?
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Mr VidarP er savnet. Det var nettopp hans ord jeg husker. Om jeg ikke tar feil mente han dette gjalt de eldre seriene og at de nyere seriene (etter olive) var mye mindre utsatt for disse kabel egenskapen.
    Takk for gode tips:)
    Lydkarakter er ikke det viktigste, men elektriske egenskaper som passer inn, da naims forsterkere ser høyttalere og ledninger som en del av den elektriske kretsen. Dette har Vidar P skrevet mye berikende om som du finner ved å søke i tråden. Søk feks på kapasistans. Derfor har de tradisjonelt anbefalt over tre meters lengder og like lengder. Naims egen ledning med f-plug funker supert, alternativt Chord cable, feks Odyssey. En rikere ledning som tilbyr flere farger og som er langt lettere å plassere og skjule.
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Har du fremdeles Supernaiten? Jeg håper jeg kan komme tilbake til deg når min er på plass og ønske om gode råd trengs.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Bare hyggelig. Lik lengde er fortsatt viktig på black, men at det må være over tre skal jeg ikke være for sikker på. Et brev til naim løser nok saken





    Mr VidarP er savnet. Det var nettopp hans ord jeg husker. Om jeg ikke tar feil mente han dette gjalt de eldre seriene og at de nyere seriene (etter olive) var mye mindre utsatt for disse kabel egenskapen.
    Takk for gode tips:)
    Lydkarakter er ikke det viktigste, men elektriske egenskaper som passer inn, da naims forsterkere ser høyttalere og ledninger som en del av den elektriske kretsen. Dette har Vidar P skrevet mye berikende om som du finner ved å søke i tråden. Søk feks på kapasistans. Derfor har de tradisjonelt anbefalt over tre meters lengder og like lengder. Naims egen ledning med f-plug funker supert, alternativt Chord cable, feks Odyssey. En rikere ledning som tilbyr flere farger og som er langt lettere å plassere og skjule.
     

    thor_egil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2005
    Innlegg
    211
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Vurderer å kjøpe meg Naca 5 høyttalerkabler. Jeg har noen tilsvarende som vistnok skal være godkjent av naimkjennere. Problemet med disse er at de er lange og svært umedgjørlige.
    Disse er brukt sammen med Nait 1 og 3, måtte derfor være lange. Gjelder dette for Supernaiten også? Finnes det noen plugger som passer perfekt i Supernaitenens høyttalerutgang?
    Hei Elel6200.

    Jeg kjøpte min NacA5 her på sentralen. De var ferdig terminert 2 x 6,5 meter og nye - og ble solgt til rundt 1/3 av nypris - så det var etter alle solemerker et godt kjøp. De erstattet et sett med AudioQuest Crystal på 2 x 3 meter. Det er mulig at de trenger innspiling, men foreløpig spiller de knapt over knehøyde på AudioQuestene - dessverre. Jeg har postet litt rundt denne problematikke på Naims eget forum - der kabeldebatten selvsagt også raser til tider. Noen sier at NacA5 må spilles inn i bortimot 320 timer. Andre sier at dette er sludder.

    Jeg har kveilet mine AudioQuest Crystal pent opp og lagt dem til sides, og har bestemt meg for å bruke NacA5 til utpå nyåret. Da vil jeg sette tilbake AudioQuestene og avgjøre hvilket sett jeg beholder. Foreløpig, etter en og en halv måned er det ingen tydelig endring eller forbedring av NacA5. Jeg er spent på om den i det hele tatt vil komme.

    Hvordan lyder dette dårligere på det nåværende tidspunkt: Pistrete diskant, lite dynamisk mellomtone, slankere mellombass, litt stakkatospillstil - dette sammenlignet med AudioQuest.

    Så - ikke kast bort de gamle høyttalerkablene med engang! :) Evt. kan du få kjøpe mine NacA5 for det samme som jeg gav for dem - en vakker dag i februar.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Fra forsiden: Multirom er ny distributør for Naim i Norge.

    De setter tonen med å sette opp prisene.
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Fra forsiden: Multirom er ny distributør for Naim i Norge.

    De setter tonen med å sette opp prisene.

    De setter tonen med å sette opp prisene.[/QUOTE]

    Med den utviklingen kronen har hatt det siste året mot GBP er jeg ikke overrasket at det peker oppover med prisene. Tipper flere distributører følger etter på nyåret :(
    Ser den nye importøren har de nye Uniti B modellene i sortimentet alt. Nice :)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Det har jo allerede vært en prisjustering i år under det forrige regimet. Enkelte modeller begynner etterhvert å bli dårlig VFM synes jeg.
     

    Bob_Marleys

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Innlegg
    217
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10
    Det har jo allerede vært en prisjustering i år under det forrige regimet. Enkelte modeller begynner etterhvert å bli dårlig VFM synes jeg.
    Greit nok, men ser at de nye Uniti B modellene er £200-400 mere en de forrige i UK. Men for alldel er jo bare å importere selv om det er for gærli ;)

    The pricing of the entire range has been changed to reflect this upgrade, and they are as follows: SuperUniti, £3675; NaimUniti 2, £3050; UnitiLite, £1995; UnitiQute 2 (pictured), £1295.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn