Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    MaHa skrev:
    @Vidar: Takk for fantastiske innlegg i den klippede tråden "Kvantitativ vs. kvalitativ lytting". Veldig, veldig synd at så mye innsats og så mye matnyttige tanker skal bli latterliggjort på denne måten. Ingen tvil om at du traff spikeren på hodet der, hvis du ser på noen av reaksjonene. Det at man virkelig kan motta slik respons på noe som er så i kjernen av vår hobby, er intet annet enn trist.
    Tråden fremstår som et meget godt eksempel på hva slags krefter som rører seg her inne. Krefter som drar fokus vekk fra de gode musikkopplevelsene. Selv orket jeg ikke å engasjere meg i tråden, jeg så fort hva slags reakssjoner og svar man kunne forvente seg.
    Maha; takk for vennlige ord; er temmelig fornøyd med innleggene selv, og synes i egne øyne at de peker på viktige poenger for en audiofil musikkelsker; jeg er så glad for å se at mange forsto viktigheten i en slik debatt, og PM-boksen min ble fylt opp på kort tid med tilsvarende reaksjoner. Heldigvis. Får meg til å ha tro på at gode krefter fins på HFS; de ramler bare ikke alltid så høyt som de tommeste tønnene.

Jeg synes også at utfallet var virkelig trist, og ikke mindre enn skremmende faktisk. At den skulle bli stoppet er helt uforståelig for meg; den var jo nesten ikke uvennlig engang, med hederlige unntak av de som prøvde å personkarakterisere meg, og de som prøvde å ugyldiggjøre bl.a RoDa's poengterte argumenter med usaklige innspill da. Men de fikk passet sitt påskrevet.
    I min mening var oppfordring til, og avslutning av tråden tomsinn. Hvorfor i alle dager stoppe en tråd om bevisstgjøring av lyttevaner på et så skjørt grunnlag at etpar som tydeligvis ikke hadde interesse av å lese ba om å få den stoppet? Det er meningsløst imo.

Jeg hadde overhodet ikke tenkt å gi meg i tråden. Jeg hadde poeng på poeng klappet og klare, og drev å forberedte flere interessante innfallsvinkler til dette med å lytte og hvordan vår atferd overfor hifi som et medium på veien til musikkmålet arter seg. Jeg så på det hele som et slag om hva slags krefter og tanker som skal få lov å dominere her; og jeg er overhodet ikke forberedt på å gi en alen til gevinst for de (få og tydelige i tråden) som søker å latterliggjøre og protestere på det faktum at mange ønsker å diskutere lyttevaner, prioriteringer etc i sin hobby. Da vinner idiotien, tomheten og tankeløsheten over de interessante og reflekterte tankeretningene imo.

Det var direkte skremmende å se at såpass basale tanker for en audiofil musikkelsker virkelig ikke lot seg forstå av en såpass høylydt protesterende gruppe her på HFS. Ikke rart om man virkelig mister munn og mæle.

Jeg så at du hadde noen virkelig poengterte innlegg du også, MaHa! Jeg la videre merke til at blant de drøssevis med PM'er og innleggene fra folk som forsto poengene, så var naimister og potensielle-naimister (så som f.eks om.s og RoDa) i klart flertall. Det leder meg til å tro at det er mye sunt som kommer ut av denne retningen hifi, ikke minst i bevisstgjøring overfor ens egne lytte-/ musikkvaner.

Vel, dette er noen få av mine egne meninger og tanker; som jeg forsåvidt ikke la mye skjul på i kval/kvan-tråden heller; skal ikke la det influere tråden her.

Takk til Festy for støtte også; om du ser de poengene som ble skissert så er du imo på en virkelig sunn og god kurs i hifi-hobbyen!

Fikk nyss beskjed om at min SuperLine og ekstra tunge Aro motvekt (til bruk med de tunge DV XV-1S og Ortofon Windfeld) er forventet i april, sammen med den nye prislista. Så da er det bare å lene seg tilbake og vente da :)

Mvh Vidar P

S

Stover

Gjest
    Jeg må innrømme at jeg ikke fester mye oppmerksomhet til andre tråder enn naim, lp12 og noen musikktråder.
    Årsaken er av type karakter som MaHa, Vidar nevner.

Å skulle tro eller forvente, uansett hvor gode eller legitime argumenter man måtte ha, at alle kan følge er for meg "mission impossible". Det er utrolig mange ulike motiver for å delta i debatt på HFS.

Hvorfor ikke heller flytte kunnskapen fullt og helt til denne tråden, som en slags stilletiende protest, samtidig som de mottagelige kan koble sunne prinsipper mot nettopp, naim.

Vel, vel.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Kloke ord Stover. Det er bare det at man tror at folk flest her på hfs kanskje har et ønske om å reflektere innimellom. Men som du sier... mission impossible kanskje. Trist er det i så fall.

Luft, 3D og perspektiv... hmmmm. Tenkte på det idag da jeg lå en stille stund i badekaret og hørte på Franck's symfoni i D-moll på full guff fra hifien i stua. De som har vært hjemme hos meg, vet at badekaret er i et annet rom enn hifien; og sånn sett var det ikke en cm3 av luft, ikke engang en tendens av plassering, og ikke en anelse av perspektiv. Det er trist å tenke på at dette ikke kan kvalifisere til en god opplevelse av musikk. Så feil kan jeg tydeligvis ta.

Mvh Vidar P

U

utgatt60135

Gjest
    Jeg skjønner ærlig talt ikke hva som skjer her. Det er neppe noen som ikke mener musikk i badekaret kan kvalifisere til en god opplevelse av musikk. I allefall ikke jeg!

Ingen som mente det var noe galt å reflektere over lyttevaner heller, tvert imot. De aller meste som var skrevet fra deg Vidar var veldig bra.

Men ærlig talt folkens; hvis jeg hadde indirekte ment at dere ikke har fullt glede over musikken men hører på Hifi parametre så har dere ikke reagert? Jeg tror dere hadde protestert også! Dere har feiltolket masse tror jeg. Dere legger til masse jeg selv ikke kan huske å ha lest. Er det noen som har skrevet at man ikke kan ha full glede av musikk uten holografi?

Hvorfor ikke heller flytte kunnskapen fullt og helt til denne tråden, som en slags stilletiende protest, samtidig som de mottagelige kan koble sunne prinsipper mot nettopp, naim.
    Kan ikke gjøre annet enn å riste på hodet over slik arroganse...

Vel, jeg blir oppgitt av å lese hva dere skriver her :-[ .

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Stover skrev:
    Jeg må innrømme at jeg ikke fester mye oppmerksomhet til andre tråder enn naim, lp12 og noen musikktråder.
    Samme utviklingen ser jeg her i det Vidar P'ske hjem, Stover; det blir liksom så vanskelig dersom man skal møte krangel etc i ett og alt i en så i utgangspunktet vennlig og hyggelig hobby; men merker meg at Hagto mfl i en egen tråd tar opp nettopp dette temaet. Til min store glede.

Har en liten kommentar til Naim NAP300 som ble nevnt av deg; den har i det siste drevet KEF Reference 205/2 hos meg; et eller annet sier meg at KEF'ene er Naim-vennlige; de er så raske, klare og poengterte; usedvanlig kildetro; og NAP300 driver de med en sånn bravur at det er virkelig bergtakende; jeg sitter bare ennå og ikke har helt bestemt meg for om musikken blir bedre ift mine ellers så musikalske Spendor'er. Det er noe med at man trenger litt tid for å finne ut det kanskje. Eller kanskje jeg bare er treg med sånt.

Flere som bruker KEF Reference med Naim her?

Mvh Vidar P

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    God morgon Vidar P. I det drøye året jeg har fulgt Naim-tråden, har det ALLTID vært svært gledelig og ikke minst lærerikt, å lese dine innlegg.Uten forkleinelse over andre debattanters innlegg;du er et oppkomme av viten og erfaring som ikke er alle til del!!! Dessuten skriver du godt; gode formuleringer som gjør det aktuelle tema lett forståelig. Og jeg synes du forsvarer deg godt når "motgangen" er som verst. SÅ Vidar P; dine synspunkter og meninger trenger vi her på tråden.Nemlig.. ;)Mvh F....

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    FESty skrev:
    God morgon Vidar P. I det drøye året jeg har fulgt Naim-tråden, har det ALLTID vært svært gledelig og ikke minst lærerikt, å lese dine innlegg.Uten forkleinelse over andre debattanters innlegg;du er et oppkomme av viten og erfaring som ikke er alle til del!!! Dessuten skriver du godt; gode formuleringer som gjør det aktuelle tema lett forståelig. Og jeg synes du forsvarer deg godt når "motgangen" er som verst. SÅ Vidar P; dine synspunkter og meninger trenger vi her på tråden.Nemlig.. ;)Mvh F....
    Selvsagt ikke bare Naimtråden; på HFS generellt ;D Mvh F....

O

om.s

Gjest
    FESty skrev:
    Kan bare stemme i dette til 100%, stå på og ri an´av ;) :)....

mvh

S

Stover

Gjest
    Lyngen skrev:
    Jeg skjønner ærlig talt ikke hva som skjer her. Det er neppe noen som ikke mener musikk i badekaret kan kvalifisere til en god opplevelse av musikk. I allefall ikke jeg!

Ingen som mente det var noe galt å reflektere over lyttevaner heller, tvert imot. De aller meste som var skrevet fra deg Vidar var veldig bra.

Men ærlig talt folkens; hvis jeg hadde indirekte ment at dere ikke har fullt glede over musikken men hører på Hifi parametre så har dere ikke reagert? Jeg tror dere hadde protestert også! Dere har feiltolket masse tror jeg. Dere legger til masse jeg selv ikke kan huske å ha lest. Er det noen som har skrevet at man ikke kan ha full glede av musikk uten holografi?

Kan ikke gjøre annet enn å riste på hodet over slik arroganse...

Vel, jeg blir oppgitt av å lese hva dere skriver her :-[ .
    Vel. Der leste jeg de 9 første sidene i den berømte tråden.
    Jeg vet fra før hva Vidar P står for mht musikk, lyd mm så jeg skal avstå fra å kommentere annet enn:

1. Etter å ha lest side 2 forstod jeg at den tråden ville bære galt hen.
    2. Jeg fant ingen interesse i å lese resten.
    3. Min kommentar som du sakser her Lyngen, er på generellt grunnlag. Jeg kommenterte ikke tråden, ei heller I tråden.
    Mao, din kommentar gjenspeiler trådens innhold og som Parelius så fint skriver. "Folk leser kun det de allerede selv har tenkt"....eller noe sånt.

Se naimtråden. Folk oppfører seg.
    Se Linn lp12 tråden. Folk oppfører seg.
    Se alle musikktrådene. Folk oppfører seg.

Konklusjon: Folk som benytter naim og Linn elektronikk, samt lytter til musikk, er vettuge og balanserte folk ;D

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Festy, om.s, Stover et al; takker for vennlige ord. En sannhet kan jo ikke gjentas for ofte (hehe), men allikevel; skal vi kanskje bevise oss rett i at vi oppfører oss godt her, og ikke dra den lengre ut i denne tråden?

Det er et godt poeng som blir pekt på dette med naimisme. Med fare for å terge på seg non-believers, så tror jeg ydmykt at denne Naim-tankegangen, som antakelig er langt mer omfattende, utviklet og avansert enn hva første øyekast skulle tilsi, er en svært sunn og god innfallsvinkel til highend audio. Det er noe med at Naim fokuserer på en oppgradering eller forbedring som verdifull kun når den har en musikalsk verdi, dvs at den gir lytteren en bedre musikkopplevelse, ikke ellers. Det vil si at Naim avfeier endel "tweaks" og "oppgraderinger" som ikke-musikalsk-verdifulle, selv om de ikke er døvere enn at de hører at det låter annerledes enn uten tweaken.

La meg ta et eksempel; de har så langt ikke tatt imot ideen om alskens nettkablers fortreffelighet med åpne armer, selv om de kanskje er blant de hifiprodusentene som faktisk har hørt mest på slike kabler på sine apparater. De har til nå sagt at de skal mer enn gjerne anbefale en nettkabel som gjør at deres hifi låter bedre, men de har bare ikke funnet noen ennå. Det har visst forandret seg i det siste, de driver jo å lanserer PowerLine. Så de er samtidig i stand til å utvise sunn skepsis med et åpent sinn. PowerLine kommer til å koste £395, og jeg tror jammen at jeg skal prøve en jeg. Det er sjelden at Naim har lansert et produkt som ikke har hatt noe for seg. Jeg jeg kan egentlig aldri huske noe slikt.

Hvem har bestilt?

Mvh Vidar P

S

Stover

Gjest
    men allikevel; skal vi kanskje bevise oss rett i at vi oppfører oss godt her, og ikke dra den lengre ut i denne tråden?
    Med all respekt. Du så det store gliset, Lyngen? ;)

U

utgatt60135

Gjest
    Stover skrev:
    men allikevel; skal vi kanskje bevise oss rett i at vi oppfører oss godt her, og ikke dra den lengre ut i denne tråden?
    Med all respekt. Du så det store gliset, Lyngen? ;)
    Jeg kommer aldri til å kritisere Guden dere tilber ;).

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    Lyngen skrev:
    Hei Lyngen;etter anlegget ditt å dømme ser det for meg ut som at vi har samme Gud..Bare litt annen trosretning? :D Mvh F....

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    Dere får ha meg unnskylt den elendige layouten; ::)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    FESty skrev:
    Layout er vår minste bekymring på HFS om dagen, Festy.

Jeg synes layout'en var fin jeg forresten :)

Mvh Vidar P

iSaint

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    Belgia
    Denne tråden trenger noen bilder nå ;)

Jeg venter med å legge ut bilder i Mitt anlegg-tråden til jeg er ferdig med oppussingen av stuen - fyller derfor på litt her i Naim-tråden inntil videre. Benken er midlertidig, men den får gjøre jobben en stund til.

Stover, den kilden du har liggende på børsen har jeg usannsynlig lyst på, bare så synd det ennå er et par-tre mnd til feriepengene dukker opp :'(

Kilden; MacBook og Benchmark DAC1:

Forsterkeriet; NAC202, NAP200, HICAP2 og NAPSC:

Hele greiene:

Mvh
    Arne Kr

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    Vidar P skrev:
    FESty skrev:
    Layout er vår minste bekymring på HFS om dagen, Festy.

Jeg synes layout'en var fin jeg forresten :)

Mvh Vidar P
    Hehe, takk for de oppmuntrende ord Vidar P. ;) Mvh F....

O

om.s

Gjest
    iSaint skrev:
    Denne tråden trenger noen bilder nå ;)

Jeg venter med å legge ut bilder i Mitt anlegg-tråden til jeg er ferdig med oppussingen av stuen - fyller derfor på litt her i Naim-tråden inntil videre. Benken er midlertidig, men den får gjøre jobben en stund til.

Stover, den kilden du har liggende på børsen har jeg usannsynlig lyst på, bare så synd det ennå er et par-tre mnd til feriepengene dukker opp :'(

Forsterkeriet; NAC202, NAP200, HICAP2 og NAPSC:

Mvh
    Arne Kr
    Som Naim "hang around" var det som du sier på tide med noen bilder ;) ;D, har selv lyttet noen ganger til den samme komboen som du har der og fant den meget smakfull.
    Lekkert!!

mvh

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Førstkommende fredag kommer det en del "ikke-naimere" på treff til meg i lydlauget vårt "Øresus". Blir spennende å høre hva de synes. Dette er folk med mildt sagt oppegående anlegg, men de er vel litt mer over i rør-leiren enn meg. De sitter på masse krem fra AN, AR, Merlin, Revel, osv osv.
    De er musikkelskere av rang, så det kan jo være de liker det de får høre.

Uansett er det meget hyggelig på slike kvelder. Borte er all skittkasting, usaklige angrep og non-topic viss-vass som man kan oppleve en del av her inne. Istedet er det en særdeles hyggelig tone, respekt for den andres valg og smak, og en fokus på hobby og hyggelig prat, slik det skal være.

Å danne et lite lydlaug anbefales sterkt for de av dere som vurderer noe slikt.

O

om.s

Gjest
    MaHa skrev:
    Uansett er det meget hyggelig på slike kvelder. Borte er all skittkasting, usaklige angrep og non-topic viss-vass som man kan oppleve en del av her inne. Istedet er det en særdeles hyggelig tone, respekt for den andres valg og smak, og en fokus på hobby og hyggelig prat, slik det skal være.

Å danne et lite lydlaug anbefales sterkt for de av dere som vurderer noe slikt.
    Enig, så enig!

Denne kvelden var en slags oppvåkner for meg http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=5108 og var den direkte årsaken til min "bort tweakings" tråd her inne.
    Omgås man likesinnede og ikke bare sitter og snør inne på egen fortreffelighet HiFi veien, så er det duket for mange hyggelige, og lærerike stunder, ikke minst aktualiserer det temaet som har engasjert her inne den siste tiden om ens lytte(u)vaner :) ....

mvh

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Stover skrev:
    Konklusjon: Folk som benytter naim og Linn elektronikk, samt lytter til musikk, er vettuge og balanserte folk ;D
    like barn leker best.
    eller "sucking each others dick", om du vil.
    bare se på oss i oslo rør og hornlaug. ;D
    og alle de andre lydlaugene. ikke mye bråk der. til tider ganske så konformt og kjedelig.

S

Stover

Gjest
    Vidar P skrev:
    Stover skrev:
    Har en liten kommentar til Naim NAP300 som ble nevnt av deg; den har i det siste drevet KEF Reference 205/2 hos meg; et eller annet sier meg at KEF'ene er Naim-vennlige; de er så raske, klare og poengterte; usedvanlig kildetro; og NAP300 driver de med en sånn bravur at det er virkelig bergtakende; jeg sitter bare ennå og ikke har helt bestemt meg for om musikken blir bedre ift mine ellers så musikalske Spendor'er. Det er noe med at man trenger litt tid for å finne ut det kanskje. Eller kanskje jeg bare er treg med sånt.

Flere som bruker KEF Reference med Naim her?

Mvh Vidar P
    Det blir veldig spennende å følge utviklingen her. Mon tro om KEF vinner på enkeltparametre, mens Spendor vinner frem på sin "usynlighet"?

Førstkommende fredag kommer det en del "ikke-naimere" på treff til meg
    Blir spennende å høre :)

Stover, den kilden du har liggende på børsen har jeg usannsynlig lyst på, bare så synd det ennå er et par-tre mnd til feriepengene dukker opp
    Det brenner ikke -/ hjemme hos meg såvidt jeg vet, eller haster på noen måte :)
    Om jeg skal reklamere på noen måte;
    man skjønner virkelig hva som bor i 202-200 eller tilsvarende når CDX2 spennes foran.

Veldig fin benk.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.206
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Spiller rolig vokalbasert jazz, og foten går.

Blir ikke bedre enn det.

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Jeg har tenkt litt på muligheten av å gå over til rør i det siste. Har hørt et par anlegg med rørforsterker, og dette låter utrolig flott. Samtidig bør man vel ikke forlate Naim uten å ha hørt kombinasjonen 202,200,cdx2? så vidt jeg vet finnes det ingen muligheter for demo av denne spilleren i Oslo. Synd du bor så langt unna, Stover. Hadde vært spennende å høre denne kombinasjonen.

O

om.s

Gjest
    bruce skrev:
    Jeg har tenkt litt på muligheten av å gå over til rør i det siste. Har hørt et par anlegg med rørforsterker, og dette låter utrolig flott. Samtidig bør man vel ikke forlate Naim uten å ha hørt kombinasjonen 202,200,cdx2? så vidt jeg vet finnes det ingen muligheter for demo av denne spilleren i Oslo. Synd du bor så langt unna, Stover. Hadde vært spennende å høre denne kombinasjonen.
    En nydelig kombinasjon som virkelig gjorde inntrykk, det er langt mellom slike opplevelser, unn deg selv å høre den før du forlater, som du Naim skuta :)

mvh

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Du verden. Det var da et flott tilbud. Bor du også i Oslo? Vi kunne jo tatt en musikkveld hjemme hos meg og testet spillerne mot hverandre.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.206
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jar.

Jeg har fri fram til tirsdag, så om du kan en av disse dagene, eller i kveld, kan du ringe meg på :

41435195.

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    joaquin skrev:
    naimister bør kjenne sin besøkelsestid:

http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,15375.msg17205/topicseen.html#new

en kompis av meg i london har et par sånne på en supernait.
    låter grisefett.
    lenge siden jeg har hørt en nyprodusert høyttaler som er så skreddesydd for naim.
    her prater vi prat!
    Hei.

Kudos (og Neat) er jo temmelig hotte høyttalere der borte i UK for tida.. ;)

Mitt tredje par (!) Momentum 4i begynner vel å bli innspilte...å ja..her er det absolutt snakk om Prat og imponerende engasjement og innlevelse! Vanskelig å komme seg bort fra anlegget. Må bare høre litt mer.. ;D

CDX2/XPS2/282/250.2 er en tøff kombo!!

Stover går spennende tider i møte :D, og Bruce truer med å forlate oss... :-\.
    Rør har jeg endel erfaring med, men det jeg har hørt (i den forholdsvis rimeligere ende) har ikke forført meg på samme måte som Naim..imho. Men stol på dine egne ører, Bruce. Lytt til Alshus' sin CDS2 (kanskje du får et annet syn på saken).

(Vel, jeg må tilstå at AR Ref serie er noe av det beste jeg har hørt, men det er ikke helt billig!) :D

Neste upgrade? Nei, si det...555PS eller SC ? Men det haster ikke..

mvh

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    I denne tråden er det SÅ mye Naim-kompetanse at jeg blir nesten stum av beundring. Har jo mitt gamle lille system som fungerer kjempefint men det har blitt stående igjen hos x'n og det får være greit. Har bare en tanke om litt heftigere Naim som kunne erstatte det jeg spiller på i dag, altså amp'er og cdspiller/dac. (liste under)

Dersom jeg ønsker å legge si 70-100k i et bra Naim forsterkersett og cdspiller/combo som kan drive mine Dynaudio Contour S5,4, hvor ville dere havnet sånn ca.? Kjøper allerhelst brukt

Har et lytterom på underkant av 20kvm i dag, godt dempet, spiller mye jazz, soul, noe house, stort sett groovy ting, men også sarte ting som krever ro. Sjeldent det blir spilt veldig høyt. Mine røramper er på 80w kl.A og har sjelden pusteproblemer.

Litt spec på S5,4:

Sensitivity (2.83 V/1 m) 89 dB
    IEC Long Term Power Handling 350 W
    Impedance (nominal) 4 Ohm
    Weight 46,2 kg
    Dimensions (W x H x L in mm, incl. plinth) 214 x 1460 x 390

Takker for tips, om det er noe som har noe konkret i markedet kan det jo sendes en PM.......

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ville først ha prøvd CDX2/282/HC/250.2 på Dynaudio'ene jeg, hifiguru.

Mvh Vidar P

S

Stover

Gjest
    Nå selger jeg naim for tiden og er kanskje inhabil, men allikevel....

Sørg for at kilden er i balanse med resten.
    Satser du på produkter fra Reference serien, er min anbefaling at kilden bør være fra samme serie.

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    C._Alshus skrev:
    Jar.

Jeg har fri fram til tirsdag, så om du kan en av disse dagene, eller i kveld, kan du ringe meg på :

41435195.
    Dette er jeg veldig interessert i å prøve ut. Jeg tror jeg må komme tilbake til deg ang kveld. Det skjer litt mye på kveldstid for tiden. Dessuten er lydkvelder best når man er alene hjemme ;)

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Costello: Jeg er fortsatt Naim-troende. Det er ikke sikkert jeg forlater menigheten. La oss heller si at jeg har blitt nyskjerrig på andre religioner ;)

Det blir vel kanskje til at jeg låner en rørforsterker hjem, for å sammenligne.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Stover skrev:
    Nå selger jeg naim for tiden og er kanskje inhabil, men allikevel....

Sørg for at kilden er i balanse med resten.
    Satser du på produkter fra Reference serien, er min anbefaling at kilden bør være fra samme serie.
    Ut fra Naim's nettside fikk jeg litt problem med å se hva som var Reference-serie, er det "de til venstre" ?

edit: regner med det er 500 serien som regnes som ref. ?

edit2: Mener å ha sett en ny prisliste på Naim her i tråden, noen som kan linke til den på nytt?

S

Stover

Gjest
    Jeg snakker da om 202-200 og oppover.
    500 er 555, 552 osv.
    Som entry level har du nait, cd5x, cd5i.
    Se og følg "Suggested systems" så skjønner du

Alle er bra på sin måte. Poenget er balanse, med hovedvekt på kilden.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Reference-serien har 87mm kabinett-høyde, mot 70mm høyde på 5-serien. Øvrig lett synlig forskjell er at Reference har børstet alu frontplate, mens 5-serien er "ruglete" eloksert eller hva den er.

500-serien har i tillegg børstet alu kabinett (topp, sider).

Mvh Vidar P

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn