Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• O

om.s

Gjest
    Vidar P skrev:
    om.s skrev:
    Idag stod det NAC202/NAP200/CDX2 på programmet..
    Om.s; følg med; i Naim-verdenen så tenker du; kilde->forsterker->høyttaler. Den rette benevnelsen blir da; CDX2/202/200. Ikke 202/200/CDX2! Det kan virke som et lite poeng, men det er et stort et. Det har med tankemåte å gjøre.

Skal man først indoktrineres, så er velgjort bedre enn halvgjort :)

Ellers så er imo CDX2/202/200 et aldeles suverent sett elektronikk; og et som faktisk har et stort uforløst potensiale i XPS2 (til cdp) og Napsc/HiCap til 202! Psu'er forandrer ikke nevneverdig på tonalitet og klanglig presentasjon; men tildels mye på energi, rytmisk presentasjon og helhetlig engasjement. Unntaket kan være HiCap på 202, som i tillegg til de energiske/rytmiske aspekter også gir en mer helhetlig, organisk kvalitet ved tonaliteten på 202 ift f.eks 200-psu'en.

De klanglige kvaliteter virker å være de mest signifikante ved tilførsel av HC på trege, ikke-naimske høyttalere; på Naim-sympatiserende høyttalere (og med korrekt kilde oc) så vil de rytmiske og energiske aspektene være de mest påfallende.
    Imo :)

Mvh Vidar P
    Hehe ;D ;D ;D , takker for doktrinen Vidar!, det var vel mer tilfeldig fra min side at det ble skrevet slik, men du verden, logikken er klar når man får den forklart slik, takker...

Leste meg gjennom linken fra costello litt lengere opp i tråden, og det ser ut som mine WB Discovery´s er ett godt valg, spennende!

mvh

mvh

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    God aften kjære Naimister,det er rett moro å følge med dere på denne tråden :)ang.potensiale-målinger kom jeg til kort da jeg fant multimeteret med avbitt ledning;I*LL kill that cat..Men..man har jo fortsatt ører..Så Vidar P, en kjapp A-B test i kveld(i beste "sendetid"med TV-er og andre uhumskheter innkoplet)der cdp fikk strøm fra samme uttak som ampen..Umiddelbart ble lyden mer up-front,kanskje sammenhengen i musikken ble noe tydeligere på et vis..Men alt var også litt mer sammenklemt; noe av luftigheten i lydbildet ble borte..(dette er bare første inntrykk av noe som skal utprøves i større omfang, og med kun en skive i spilleren; nemlig Jack Johnson-On And On fra 2003).Siste spor på denne åpner med bølger/dønninger som slår innover stranden og man hører barn som koser seg og lyder fra lek og moro sammen med voksne før musikken starter..Med amp og cdp i samme strøm-uttak ble f.eks. bølgene reduseret til lyd som fra en elektronisk device,mens med hvert sitt strøm-uttak er de samme bølgene både større og mer naturlige, og selve stranden er større og man føler at man faktisk er til stede og bivåner det hele..(det er mer 3D over det hele). I løpet av helgen skal jeg strekke en ledning ut fra ene strømuttaket og montere en ekstra stikkontakt så det blir litt "avstand" mellom apparatene og prøve igjen..Enn så lenge får amp og cdp hvert sitt uttak..Så Vidar, dette er jo selvfølgelig veldig subjektivt,men jeg prøver jo å være litt objektiv i det subjektive, men som sagt skal det jobbes videre med dette :)Mvh Frank..

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    Hehe.. Ja Stover, du har helt sikkert et veldig godt poeng der..Men hva skal man tro på? Det man leser eller det man faktisk hører? Som nevnt før; jeg har ingen motforestillinger på hva du og Vidar kan om dette temaet..Sjøl er jeg en novise i forhold til Dere, og da Naim kom inn i livet mitt var det som å begynne helt på nytt..Alt man trodde man visste var jo ikke så selvfølgelig lenger..Og denne "fortettingen" av lydbildet med strøm fra samme uttak er opplevd tidligere fra den gamle 10A kursen og som ble mye bedre da en ekstra stikkontakt ble lagt til..Mvh Frank..

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    Vidar P skrev:
    Stover skrev:
    med hvert sitt strøm-uttak
    Ikke fortell dette til Naim ;) Garantien ryker.
    ... ikke til forsikringsselskapet den dagen det brenner heller; regress er et fy-ord :)

Mvh Vidar P
    Er dette virkelig så ille altså? Anlegget står der uten noen form for lyter, det har spilt på de nye kursene siden før påsken 2007 og virker jo så bra at man slett ikke kan forestille seg at det er direkte farlig for komponentene..Mvh Frank..

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke lov iht norsk lov. Og det diskvalifiserer for full forsikring ved brann. Og det bryter garantibestemmelsene for produktene. Og det er farlig. Og det vil kunne ødelegge apparatene om du får en potensialeforskjell.

Men ellers er det jo sikkert bra :)

Mvh Vidar P

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    FESty...skaff deg en slik:

Grahams Hydra fra Grahams Hi-Fi i London..spesial for Naim Only... ;)

mvh

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    Tar dette ad notam jeg dere..jeg er absolutt ikke typen til å leve farlig heller ,så.. ;D..På en annen side;før Chord Odyssey 2 kom inn i bildet før jul ifjor ble det prøvd flere måter å kable til ht, og da kunne det gå kortere el lengre tid mellom hver gang forsterkeren ga uttrykk for at noe ikke stemte i lydgjengivelsen.Kan til dels sammenlignes med en MC-pickup som får for mye forsterkning,det kom en slags stressfaktor inn.I min villfarelse ga jeg ht Odyssey 4 som låt veldig bra i 3mnd, men igjen var det ikke godt nok.Nå er det akkurat 3mnd siden Odyssey 2 kom,og for første gang siden anskaffelsen av Naim har anlegget den fine kombinasjonen av bløthet og hardhet.(..men ikke for bløtt..). Det blir stadig bedre og bedre..Så det er det jeg må forholde meg til,kjære Naimvenner..Always in progress ;)

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    Hei Costello,takk for tipset..har vært litt nysgjerrig på disse Grahams Hydra.Hvordan virker de inn?Mvh frank

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    C._Alshus skrev:
    Den fungerer slik at du får strøm til stereoen dei. ;)
    Pga at vi har flytende jord, og Hydra er brukt i land med fast jord, så er det ikke en selvfølge at den vil gjøre stort annet nei :)

Denne må man prøve hjemme med en viss edruelighet før evt kjøp vil jeg mene.

Mvh Vidar P

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    Hva er prisen hvis bestilt fra UK? For hvis ingen forhandlere i Norge betyr vel det at man må kjøpe for å prøve? Mvh Frank..

S

Stover

Gjest
    These mains distribution leads are specifically designed for Naim electronics to provide the 'star' earthing route that they are designed around. They make a stunning difference in sound quality 3-1 Hydra £80.00 4-1 Hydra £90.00 5-1 Hydra £100.00 6-1 Hydra £110.00 7-1 Hydra £120.00 8-1 Hydra £130.00 9-1 Hydra £140.00

Jeg vil si det er nyttig med Grahams og den gir mer enn bare strøm.
    Den gir en ryddig tilførsel iom at hvert komponent får samme fase til apparatene.
    Stjernejordingen gir et mer direkte jordpunkt IMO.

Samme fase til apparatene reduserer spenningsforskjell mellom fase og jord. Det igjen reduserer "brum".
    Tror jeg da ;)

Den anbefales kjøpt for eksakt det antall komponenter man trenger.
    Jeg skal selge min på sikt og lage en med bedre powerkabel enn den simple "naimvarianten".

Hydra koster ikke mer enn at man kan kjøpe, prøve og lagre-/selge-/kaste den.

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    Stover skrev:
    These mains distribution leads are specifically designed for Naim electronics to provide the 'star' earthing route that they are designed around. They make a stunning difference in sound quality 3-1 Hydra £80.00 4-1 Hydra £90.00 5-1 Hydra £100.00 6-1 Hydra £110.00 7-1 Hydra £120.00 8-1 Hydra £130.00 9-1 Hydra £140.00

Den gir en ryddig tilførsel iom at hvert komponent får samme fase til apparatene.

Samme fase til apparatene reduserer spenningsforskjell mellom fase og jord. Det igjen reduserer "brum".
    Tror jeg da ;)

Jeg skal selge min på sikt og lage en med bedre powerkabel enn den simple "naimvarianten".

Du får gi et vink når du er klar til å kvitte deg med den du har Stover..Mvh Frank..

S

Stover

Gjest
    FESty skrev:
    Stover skrev:

Tror jeg da ;)

Du får gi et vink når du er klar til å kvitte deg med den du har Stover..Mvh Frank..
    Det var kanskje dumt å nevne for det kan ta litt tid. Den forsyner 5 komponenter.

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    Stover skrev:
    FESty skrev:
    Stover skrev:

Tror jeg da ;)

Det var kanskje dumt å nevne for det kan ta litt tid. Den forsyner 5 komponenter.
    Javel, jeg trenger da strengt tatt kun 4 medregnet strømforsyning til mc-boksen.Platespilleren er ikke inne akkurat nå,men på sikt..Passer nok bedre inn hos C_Alshus :)Ang.strømuttak er jeg akkurat ferdig med ny stikkontakt på 3m inst.kabel fra den ene kursen, så nå får begge komponentene strøm fra samme kurs.Det blir en spennende kveld dette, for førsteinntrykket er bedre enn da begge fikk fra samme stikkontakt :)Og siden anlegget var frakoblet i over en time,vil det ta litt tid? før det er i rute igjen.. Mvh

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    Ja,mine Herrer Vidar P.,Stover,Costello og C_Alshus..Dere kan nå ta påskefri i full visshet om å ha vist enda en ignorant den rette veg til Naim-himmelen,og virkelig gitt meg en aha-opplevelse!!!Lydbildet først(veldig forenklet,men som det oppfattes som):FØR var det som det var delt i en fremre og en bakre lydrekke med et hulrom imellom i hele rommets bredde.Nå har den bakre rykket lenger frem,tettet hullet,smeltet sammen med fremre rekke og dannet en helhet i lydbildet.Sammenheng,utklinging,presisjon,timing,hurtighet,rytme og you naim it;alt er så mye bedre OG så riktig,så riktig. En lett alvorspreget lyd er nå erstattet med en litt gladere lyd ( el.er det bare meg som er gladere) ;D ;D ;D Så takk skal dere ha,som la for dagen slik bestyrtelse over hva jeg bedrev,og fikk meg til innse at dette var alvorlige greier. :eek: Så God Påske alle sammen! Mvh Frank..

O

om.s

Gjest
    FESty skrev:
    Ja,mine Herrer Vidar P.,Stover,Costello og C_Alshus..Dere kan nå ta påskefri i full visshet om å ha vist enda en ignorant den rette veg til Naim-himmelen,og virkelig gitt meg en aha-opplevelse!!!Lydbildet først(veldig forenklet,men som det oppfattes som):FØR var det som det var delt i en fremre og en bakre lydrekke med et hulrom imellom i hele rommets bredde.Nå har den bakre rykket lenger frem,tettet hullet,smeltet sammen med fremre rekke og dannet en helhet i lydbildet.Sammenheng,utklinging,presisjon,timing,hurtighet,rytme og you naim it;alt er så mye bedre OG så riktig,så riktig. En lett alvorspreget lyd er nå erstattet med en litt gladere lyd ( el.er det bare meg som er gladere) ;D ;D ;D Så takk skal dere ha,som la for dagen slik bestyrtelse over hva jeg bedrev,og fikk meg til innse at dette var alvorlige greier. :eek: Så God Påske alle sammen! Mvh Frank..

Hyggelige folk her inne, er litt nysgjerrig på hva du som nybakt Naimist (?) har av for utstyr, selv er jeg i utkanten og lukter på Naim som en forandring på mitt nåværende system..

mvh

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    om.s skrev:
    Hyggelige folk her inne, er litt nysgjerrig på hva du som nybakt Naimist (?) har av for utstyr, selv er jeg i utkanten og lukter på Naim som en forandring på mitt nåværende system..

mvh
    Hei om.s, anlegget mitt er Naim nac112x-nap150x-cd5i som går på medfølgende interconnects og strømkabler.Og de ER best til Naim;har prøvd endel andre som gjorde "store" ting med lyden,men det gikk ut over musikken.Med Naim må man bruke litt tid til å venne seg av med hifien på en måte ;)Men har du god råd så får du selvfølgelig bedre kabler. Chord Odyssey2-2x5 m til Emilie S-Centric stativhøyttalere fra Raidho-Danmark.Ikke så verst lyd, musikken er fenomenal.Med ny Chord Anthem 2 ic til sommeren, skal det ifølge mange på tråden her bli en ny åpenbaring. ;D Som fersking i Naim-faget har jeg likevel erfart at man i størst mulig grad bør følge Naims anbefalinger..Har en thorens 160 super m.formula 4 arm og ortofon mc20super og pro-ject mc-box som ikke er oppkoblet nå.. Mvh

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    FESty skrev:
    Hei om.s, anlegget mitt er Naim nac112x-nap150x-cd5i...
    Neineineiogatternei... CD5i/112x/150x! :)

Kilden angis først; deretter neste komponent nedstrøms, og dens eventuelle psu deretter, før man igjen beveger seg til neste komponent nedstrøms. Om du f.eks hadde en FlatCap2x til din 112x, så hadde det blitt CD5i/112x/FC2x/150x.

Ellers takkes for takkinger; og glad for at du er fornøyd. Anthem 2 er som du sier riktig god. En åpenbaring har den vært i system(er) her. Men som med alle kabler er dette systemavhengig, og jeg hadde neppe tatt mitt eller andres ord for at det vil være tingen for deg. Det må innrømmes at jeg aldri har prøvd den med CD5i som jeg kan huske.

EDIT; vil tilføye at du beskriver lyden på en forståelig og fin måte.

Mvh Vidar P

S

Stover

Gjest
    FESty skrev:
    Ja,mine Herrer Vidar P.,Stover,Costello og C_Alshus..Dere kan nå ta påskefri i full visshet om å ha vist enda en ignorant den rette veg til Naim-himmelen,og virkelig gitt meg en aha-opplevelse!!! Mvh Frank..
    Det var nå enda godt. Var litt bekymra for om det skulle bli påske på meg iår :D
    Hyggelig at det ble til det bedre, både lydmessig og teknisk Frank.

om.s: Det er vel gode muligheter for å høre naim der du bor. Hvor godt rigget er TL egentlig med naim? Har du orientert deg oppover så du kan sammenligne?

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    hehe, fint at du holder en stram linje Vidar P. Lover på æresord at dette aldri skal gjenta seg ;D Og fint at det reddet påsken for deg Stover. ;D Mvh Frank

O

om.s

Gjest
    Stover skrev:
    FESty skrev:
    Ja,mine Herrer Vidar P.,Stover,Costello og C_Alshus..Dere kan nå ta påskefri i full visshet om å ha vist enda en ignorant den rette veg til Naim-himmelen,og virkelig gitt meg en aha-opplevelse!!! Mvh Frank..
    om.s: Det er vel gode muligheter for å høre naim der du bor. Hvor godt rigget er TL egentlig med naim? Har du orientert deg oppover så du kan sammenligne?
    Joda her er det visse muligheter til å höre Naim, var en tur innom forhandler i ettermiddag og lyttet, igjen, og det er noe der som appelerer sterkt til meg, for å holde orden i rekkene så var det CDX/202/200 med Naim kabler, selv er jeg veldig sugen på ett hjemlån av CDX2/282/HI-CAP/250, dette skulle visst ikke väre store problemet å arrangere om man först var riktig interessert iflg forhandler, og det kan jeg vel egentlig si jeg er...

(Opplys meg her, er litt usikker på hva du mener med TL her? ;))

mvh

S

Stover

Gjest
    om.s skrev:
    Stover skrev:
    FESty skrev:
    Joda her er det visse muligheter til å höre Naim, var en tur innom forhandler i ettermiddag og lyttet, igjen, og det er noe der som appelerer sterkt til meg, for å holde orden i rekkene så var det CDX/202/200 med Naim kabler, selv er jeg veldig sugen på ett hjemlån av CDX2/282/HI-CAP/250, dette skulle visst ikke väre store problemet å arrangere om man först var riktig interessert iflg forhandler, og det kan jeg vel egentlig si jeg er...

mvh
    Om jeg husker riktig, bor du i Gøteborg?
    I så fall mener jeg Tonlaeget.

O

om.s

Gjest
    Stover skrev:
    om.s skrev:
    Stover skrev:
    FESty skrev:

mvh
    Om jeg husker riktig, bor du i Gøteborg?
    I så fall mener jeg Tonlaeget.
    Stemmer det bor i Göteborg, TL, da er jeg med, men jeg har besökt Ågrens HiFi for demo´s, og var så heldig å snakke med en selger som selv har Naim, så det var ett hjertelig og hyggelig möte :) ....

mvh

S

Stover

Gjest
    Har et nært forhold til GB. har venner der og det er en flott by.

Har aldri besøkt verken Ågrens eller TL, men det kommer nok.

Håper du finner løsningen, gjerne med naim for meg :)

Sjøl sikter jeg mot 252/SC og er mer usikker på kilden, men har lyst på CDS3 også.....og nap300.
    Som en sa, "det er bare penger".
    Etter at lp12 kom i hus har dette kildevalget blitt enda vanskeligere.

Skal prøve å bestemme mitt ambivalente hifivesen iløpet av påska.
    Når det har bestemt seg blir det et harmonisk musikkvesen.

O

om.s

Gjest
    Stover skrev:
    Har et nært forhold til GB. har venner der og det er en flott by.

Har aldri besøkt verken Ågrens eller TL, men det kommer nok.

Håper du finner løsningen, gjerne med naim for meg :)

Sjøl sikter jeg mot 252/SC og er mer usikker på kilden, men har lyst på CDS3 også.....og nap300.
    Som en sa, "det er bare penger".
    Etter at lp12 kom i hus har dette kildevalget blitt enda vanskeligere.

Skal prøve å bestemme mitt ambivalente hifivesen iløpet av påska.
    Når det har bestemt seg blir det et harmonisk musikkvesen.
    Jo Gbg er en hyggelig by, hyggelige mennesker og bra störrelse, skal flytte igjen nå her nede og har satt deler av Audionet utstyret til salgs först og fremst pga plassen, og får man solgt så skal man vel ikke se bort ifra at det kan bli Naim som kommer inn sikter meg da inn på CDX2/NAC 282-HiCap/NAP 250 på mine Wilson Benesch Discovery, etter hva man kan lese seg til så skal visst dette väre en god kombinasjon, men en hjemme test er obligatorisk.

Har iaf fått smaken på Naim etter demo av nevnte CDX2/NAC202/NAP200, nok til å vurdere salg av nevnte Audionet greier, så får man sse hva som skjer videre...

mvh

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.206
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Faans drit. Satset 180 pund på en SXPS på ebay nå, og den gikk for 185. Svarte h******.

Går livet videre?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    C._Alshus skrev:
    Faans drit. Satset 180 pund på en SXPS på ebay nå, og den gikk for 185. Svarte h******.

Går livet videre?

lol!
    hadde du bare vært 55 kr. rikere, alshus....

S

Stover

Gjest
    Velger å ta naims kildefilosofi så langt ut som jeg føler er rett ift min musikkinteresse, hvor mye lytte til musikk og hvor stor samlingen er og kommer til å bli.

CDS3-252-Supercap2 mm er satt i bestilling.

Har brukt altfor mye tid på oppgradering, nedgradering, sideveis osv. Denne tida går utover den jeg kunne lyttet til musikk eller kunne gjort andre verdifulle ting.
    Tenke, tenke, fundere, vurdere kjøpe, motta, lytte, lytte, sende tilbake eller pakke, pakke, sende osv. Sånt tar VELDIG mye DYREBAR tid.

Det igjen leder meg til vinyl. Hvor mye tid vil jeg bruke på dette noe tungvinte, men samtidig fantastisk musikalske mediet?

Nå er dette min humble mening, men for de som tror at å satse på naim, er slutten på oppgraderinger osv, må tro om igjen. Det finnes selvfølgelig unntak.
    Å finne "hifi roen" kommer i hovedsak innen ifra, i veldig liten grad fra selve anlegget.
    Man kan bestemme seg for at cdx2-202-200 er mer enn bra nok for å gi meg de musikalske opplevelser jeg ønsker meg. Psykologisk sett vil det være enklere å akseptere situasjonen dersom oppsettet bestod av CDS3-252/552 osv, i tillegg til at det også ved optimal oppstilling osv faktisk gjengir musikken mer naturlig....til en vesentlig høyere pris.

Vel. Da kan man jo høre musikk da, kjøpe musikk og bruke tiden på alt det andre spennende som livet har å by på.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Mye kloke ord Stover. Vi var inne på et parallellt tema i "Kvalitativ"-tråden, som dessverre ble klippet ihjel, dette med hva man bruker tiden sin på, og hvordan man prioriterer med hifi og endemålet musikk.

Man går sjelden sideveis og feil med å følge fastlagt kildefilosofi imo.
    Men jeg er ikke så sikker på at du vil synes vinyl er så tungvint på sikt. Tenk deg hjem hos meg; spilleren bare står der og spiller den. Ikke noe tungvint i det hele tatt. Det vil arte seg tungvint nå når du setter den opp kanskje, men det er fort gjort, og man bør ikke bli for nevrotisk med dette oppsettet av LP12 imo.

Etter at platespiller er installert, så er den store fordelen at man slipper å sitte og knotte på fjernkontrollen; vinyl innbyr til å høre hele platesider istedet for å scanne frem og tilbake; og den eneste tungvintheten med det er at man må opp og skifte plate(side) dobbelt så ofte som med cd. Imo.

Mvh Vidar P

S

Stover

Gjest
    Takk Alshus, men jeg må jo betale for det hele ;)
    En NAP 300 får ligge der noe lenger frem i tid.

Angående vinyl er jeg langt på vei enig.
    Har tenkt det samme sjøl, at jeg er i en lærefase, prøve og feile. Av samme grunn nøyer jeg meg med en Stageline K sålenge.
    Gengivelsen fra lp12 er jo helt super, selv med Stageline...synes nå jeg.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer, Stover. Håper du har igjen noen penger til påskeegg neste år også ;)

Du har naturligvis helt rett i at oppgradering ikke blir et fremmedord med naim heller. Men, man får jo målrettede og veldig ofte meningsfylte oppgraderinger da, ettersom man gjerne vet mer om hvor man skal og hvordan man skal komme dit.

Kjenner til stadighet på kroppen at det er en del "gullrekker" i naim jeg kunne tenkt meg å teste ut. Hvordan unngår jeg den store karusellen? Vel, en god del av disse komboene har jeg rett og slett ikke råd til, så da styrer det seg selv på mange måter. Har prioritert nyere enebolig og bil istedet for trang leilighet og kjempestort anlegg (sier ikke at det ikke går an å prioritere begge deler) :D Men, det som redder meg, tror jeg, er at jeg tvinger meg selv til å beholde det jeg har hver gang lysten blir sterk nok. På den måten roer det seg fort igjen, og jeg nyter det jeg har. Det er jo heller ikke så vanskelig i naim-verden, all den tid ting spiller så bra. I tillegg vet jeg sånn ca. nøyaktig hvor jeg skal med neste oppgradering, jeg bare roer det ned og gleder meg til jeg kommer dit.

Jeg tror allikevel det faktisk er et sjakktrekk det du nå gjør, å satse på den høyere ende istedet for å drøye det hele over tid. Det er noe så essensielt fint i det å konsentrere seg om andre ting enn anlegget.
    Håper ting faller på plass, at du finner roen med vinyl, Stover. Jeg også var litt frem og tilbake, mye fordi jeg ikke følte jeg hadde en platesamling som kunne forsvare å satse på mediet. Etter å ha handlet masse klassisk på vinyl, så har løsningen kommet av seg selv.

@Vidar: Takk for fantastiske innlegg i den klippede tråden "Kvantitativ vs. kvalitativ lytting". Veldig, veldig synd at så mye innsats og så mye matnyttige tanker skal bli latterliggjort på denne måten. Ingen tvil om at du traff spikeren på hodet der, hvis du ser på noen av reaksjonene. Det at man virkelig kan motta slik respons på noe som er så i kjernen av vår hobby, er intet annet enn trist.
    Tråden fremstår som et meget godt eksempel på hva slags krefter som rører seg her inne. Krefter som drar fokus vekk fra de gode musikkopplevelsene. Selv orket jeg ikke å engasjere meg i tråden, jeg så fort hva slags reakssjoner og svar man kunne forvente seg.

En fortsatt god påske ønskes alle sammen.

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    MaHa skrev:
    Gratulerer, Stover. Håper du har igjen noen penger til påskeegg neste år også ;)

Du har naturligvis helt rett i at oppgradering ikke blir et fremmedord med naim heller. Men, man får jo målrettede og veldig ofte meningsfylte oppgraderinger da, ettersom man gjerne vet mer om hvor man skal og hvordan man skal komme dit.

@Vidar: Takk for fantastiske innlegg i den klippede tråden "Kvantitativ vs. kvalitativ lytting". Veldig, veldig synd at så mye innsats og så mye matnyttige tanker skal bli latterliggjort på denne måten. Ingen tvil om at du traff spikeren på hodet der, hvis du ser på noen av reaksjonene. Det at man virkelig kan motta slik respons på noe som er så i kjernen av vår hobby, er intet annet enn trist.
    Tråden fremstår som et meget godt eksempel på hva slags krefter som rører seg her inne. Krefter som drar fokus vekk fra de gode musikkopplevelsene. Selv orket jeg ikke å engasjere meg i tråden, jeg så fort hva slags reakssjoner og svar man kunne forvente seg.

En fortsatt god påske ønskes alle sammen.
    Hei,har just lest siste 10 sider fra kval./kvan.-tråden,og må si meg veldig enig med MaHa og gjør hans ord til mine......Fortsatt God Påske alle sammen! Mvh F

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn