Etter å ha smug lest litt i denne tråden en tid fant jeg idag at tiden var inne til å höre litt på sakene selv, trodde dette skulle bli ett relativt kort besök hos den lokale Naim handleren så jeg tok ikke med meg egne skiver engang, men...
Innenfor dörene stod ett Fraim rack med en stabel elektronikk jeg i förste hånd ikke hadde kjenskap til mer enn logoen på :-\, etter en meget hyggelig samtale med selgeren så fikk man forklart de forskjellige modellene og betegnelsene (ikke lett dette for en uinnvidd
).
Cd er vel kilden jeg först og fremst tror og mener min egen rigg lider litt under, så det var der vi begynte, han hadde CD5i og CDX2 koblet opp til en Supernait med Naims egne kabler (både std og noen xtra fine).
Fant heldigvis noen godt kjente skiver og benket meg ned for Audiovektor Sign 3 höyttalerene, först ut var CD5i, det er relativt sjelden jeg blir fanget de förste sekundene på demonstrasjoner, men, herre!! for en deilig mellomtone ;D, noe så deilig forförende er det lenge siden en har opplevd, på lyd siden, lyttet så igjennom noen valgte spor og inntrykket var det samme igjennom, nå var det ikke allverdens i toppen og bunn slik jeg er vant med, men absolutt förförende og musikalsk levelig, nydelig!
Så byttet han cd spiller til CDX2, og da, falt mye av det andre på plass, samme nyyyydelige mellomtone, like forförisk, toppen og bunn mer på plass, her smakte det fugl
;D ;D... spillte de samme skivene og sporene og fikk dermed en nesten direkte sammenligning, og skjönner nå noe mer av denne entusiasmen dere Naimister legger for dagen, nydelig!
Ikke nok med dette, men da han koblet en HiCap på Supernaitén, falt vel egentlig det meste på plass, så mye på plass at dette er super interessant å forfölge videre. Neste steg nå er en demo med CDX2 og NAC202/HiCap/NAP 200 en gang til uka.
Men det eneste jeg har en liten usikkerhet på, er om disse 70 Naim wattene er tilstrekkelig for å blåse liv i mine Wilson Benesch Discovery´s (88Db/6-4ohm)?, vil det isf väre store fordeler med å heller gå for (om det skulle bli så) NAC282/NAP250?
Takker for innspill og skal innrömme at jeg litt barnslig forventningsfull til denne demoen
...
mvh