Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    FZ skrev:
    Vidar:

Ser ingen RIAA i signaturfeltet. Hva bruker du mens du venter på Supern?

FZ
    Hei; jeg har den samme riaa som jeg har hatt i 12-13 år jeg... en Audiolab 8000PPA. Den avløste en Linn Linto og en Electrocompaniet ECP1 i sin tid. Jeg fikk ikke noen bedre LP12-lyd med Prefix (som prøvd på en kompis sin LP12 med samme specs). Ellers har jeg flere riaa'er; men det er Audiolab'en som er den hvasseste :)

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    460
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Hei; jeg har den samme riaa som jeg har hatt i 12-13 år jeg... en Audiolab 8000PPA. Den avløste en Linn Linto og en Electrocompaniet ECP1 i sin tid. Jeg fikk ikke noen bedre LP12-lyd med Prefix (som prøvd på en kompis sin LP12 med samme specs). Ellers har jeg flere riaa'er; men det er Audiolab'en som er den hvasseste :)

Mvh Vidar P
    Når SuperLine er på plass er vel PU'en det svakeste ledd, eller.....? Har du noen planer der?

FZ

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    FZ skrev:
    Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
    Når SuperLine er på plass er vel PU'en det svakeste ledd, eller.....? Har du noen planer der?

FZ
    Hei; jeg har bl.a en Rohmann og en Linn Arkiv. De er ikke særlig svake ledd noen av de, føler jeg. Men jeg har faktisk konkrete planer ja; siden du spør; jeg skal kjøpe en Dynavector XV-1S og/eller en Ortofon Winfeld hadde jeg tenkt.

Jeg sliter mye pu'er pga høyt antall spilletimer, så jeg legger ikke "sjela" i det. Jeg kan egentlig klare meg fint med min AT OC9ML også jeg. Men jeg har alltid likt de litt forseggjorte Ortofonene; de har en friskhet, monitoraktig direktehet og krisp oppløsning som alltid har tiltalt meg; derfor gleder jeg meg til Windfeld, som skal være den beste Ortofon noen gang, sier mange. Jeg er avhengig av det ekstra tunge Aro-loddet med både DV'en og Ortofonen, og det er bestilt, men det er litt leveringstid.

XV-1S kjøper jeg mest fordi den skal være suverent utnyttet i Aro, og den skal angivelig passe SuperLine suverent.

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    460
    Torget vurderinger
    4
    Vidar:
    Har hatt OC9, og selv om den er ett kupp til prisen vil jeg vel mene at den ikke yter godt nok til å holde følge med resten av anlegget ditt.
    Håper du kommer med rapport ang. DV'en og Ortofonen på vinylforum. Aro'en har vel 3 hull som passer til Akiva. Er vel sannsynligvis ett par hakk vassere enn Arkiv....
    Har alle disse PU'ene en geometri som gir riktig overheng, eller er du ikke så nøye på det?

mvh
    FZ

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    FZ skrev:
    Vidar:
    Har hatt OC9, og selv om den er ett kupp til prisen vil jeg vel mene at den ikke yter godt nok til å holde følge med resten av anlegget ditt.
    Ikke uten videre enig. At OC9 ML/II er god nok til å låte svært bra her. Selvsagt kan man finne en bedre pu, men du ville ha blitt overrasket over hvor godt en LP12/Aro/Lingo kan låte med en slik pu i dette systemet som har veldig sympatiserende egenskaper med LP12, og som er en svært synergisk match. Om ikke den "henger med" så henger iallefall ikke cd-spilleren min med; for LP12 låter bedre enn den på mange måter.

Overheng er iflg Naim ikke så viktig som mange vil ha det til; de hevder at strukturell integritet i headshell er mye viktigere for lydresultatet enn en mm eller to overheng. Uansett; Rohmann, Arkiv, AT OC9, Akiva, DV og Winfeld passer bra ift overheng de. Avstand fra diamanten til skruehull er omtrent lik. Det er såpass stort utvalg av pu'er med en passende slik avstand, at noen overhengjustering er helt unødvendig for meg.

Mvh Vidar P

J

Jurassic

Gjest
    Jeg som er en NON-convert tillater meg å skyte inn at han andre Vidar sin vinylsnurr er den mest vellydende jeg hittil har hørt.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    460
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Ikke uten videre enig. At OC9 ML/II er god nok til å låte svært bra her. Selvsagt kan man finne en bedre pu, men du ville ha blitt overrasket over hvor godt en LP12/Aro/Lingo kan låte med en slik pu i dette systemet som har veldig sympatiserende egenskaper med LP12, og som er en svært synergisk match. Om ikke den "henger med" så henger iallefall ikke cd-spilleren min med; for LP12 låter bedre enn den på mange måter.
    Har ikke hørt OC9 ML/II, den jeg hadde het bare OC9 og det var i forrige århundre. Har sikkert blitt bedre.
    Ellers er det artig å høre hva du sier om LP12 vs. CD-spilleren. Går en tråd på Naim-forum som du sikkert har sett hvor fler med 555 sier at deres LP12 spiller bedre.

FZ

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    FZ skrev:
    Vidar P skrev:
    Har ikke hørt OC9 ML/II, den jeg hadde het bare OC9 og det var i forrige århundre. Har sikkert blitt bedre.
    Ellers er det artig å høre hva du sier om LP12 vs. CD-spilleren. Går en tråd på Naim-forum som du sikkert har sett hvor fler med 555 sier at deres LP12 spiller bedre.

FZ
    Jeg har sett det. Mange meninger. Jeg har sågar hørt at CDX2/555 låter bedre enn CDS3/XPS2. Det får meg til å forstå at hva folk mener med "bedre" kan være så mangt.

Ikke for det; her låter LP12 ganske bra; jeg har hatt LP12 så lenge, og i all beskjedenhet så synes jeg at jeg har nokså fin kontroll på å sette den opp, matche den og få den til; samt at Aro selvsagt er verdens beste pickup-arm; osv osv; så for tiden låter den bedre enn CDS3/555 på områder som er viktige for meg; selv om jeg må innrømme å aldri ha lagt øre til en bedre cd-spiller enn CDS3/555. Imo.

Jurassic; det var vennlig av deg å si. Takk for fine ord. Du kunne jo ha kommet over og hørt LP12 på KEF Reference 205/2 om du ville; jeg har virkelig fått de til nå synes jeg. Men de står her ikke mye lengre.

Mvh Vidar P

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jurassic skrev:
    Jeg som er en NON-convert tillater meg å skyte inn at han andre Vidar sin vinylsnurr er den mest vellydende jeg hittil har hørt.

Kan virke som en heftig opplevelse Jurrasic, men har du anledning til å bli med på GLL-samling på tirsdag får du høre den heftigste vinylriggen jeg noensinne har hørt.......

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ved "en feil" fått litt HDX ombord... yeah right. Godt at det er 1/4 idag da, så man slipper å tro på alt :)

Mvh Vidar P

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Jeg kan rapportere at jeg fortsatt er med i Naim-menigheten. Jeg hadde en rørforsterker på hjemlån i helgen. Jeg ble forført av detaljene og varmen i mellomtonen.

I går kveld koblet jeg tilbake 202/200. Da fikk jeg en ny a-ha opplevelse. Nå gjenopplevde jeg hva PRAT dreier seg om.

Det gjelder å ikke sitte ytterst på stolen og lytte etter detaljer, men å la seg forføre av musikken. 202/200 er en utrolig god forsterker. Etter å ha prøvd et alternativ, så mener jeg også at den forsvarer den høye prisen.

Jeg kommer nok til å følge den smale sti en stund til.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer, hifiguru! Blir moro å høre hvordan den comboen er.

hifiguru skrev:
    Da blir det mer naim på gurugutten snart, Litt gammelt men sikkert trivelig. cdx/nac112x/nap150 er straks åp vei til gutterommet. Forventer ikke at 150 klarer drive mine Contour S5,4 helt ut men dette ble et kompromiss da jeg må kjøpe meg et fremkomstmiddel snart også......

iSaint

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    Belgia
    bruce skrev:
    Jeg kan rapportere at jeg fortsatt er med i Naim-menigheten. Jeg hadde en rørforsterker på hjemlån i helgen. Jeg ble forført av detaljene og varmen i mellomtonen.

I går kveld koblet jeg tilbake 202/200. Da fikk jeg en ny a-ha opplevelse. Nå gjenopplevde jeg hva PRAT dreier seg om.

Det gjelder å ikke sitte ytterst på stolen og lytte etter detaljer, men å la seg forføre av musikken. 202/200 er en utrolig god forsterker. Etter å ha prøvd et alternativ, så mener jeg også at den forsvarer den høye prisen.

Jeg kan anbefale en HC2-opgradering, bruce. Jeg tillater meg å sitere noe av det Vidar P skrev etter å ha hørt oppsettet mitt med og uten HC2 koblet til.

Mvh Arne Kr

Vidar P skrev:
    Av naimistisk interesse hørte vi 202/Napsc med to psu-alternativer; først fra basisforsyningen i NAP200, deretter fra HiCap2.
    Skeptisisme til utbyttet av en mer regulert og støysvak psu rådet i forkant i den nonkonvertive del av forsamlingen; 24V må da vel være 24V.. men når HiCap2 ble koblet inn var det som en åpenbaring av lys, innsikt, energi, rytmer og klangrikdom. iSaint sa det meget treffende; alle instrumentene ble mer instrumenter!

For meg hadde det ikke vært noen vei tilbake; med min måte å høre på musikk på, og de kvaliteter jeg verdsetter, så synes jeg en slik kvalitativ oppgradering på innsikt, engasjement, tonalitet, detaljer og i det hele tatt musikkgjengivelse er på billigsalg med HC2. Det er ikke at den blåser deg bakover med enkelt-egenskaper som plutselig blir sinnsykt mye bedre, det er heller ikke det at det blir veldig mye mere av noe, eller at bassen blir så mye dypere, soundstage så mye større eller slike ting som strengt tatt er langt på siden av hva musikerne holder på med; det er mer det at for musikkelskeren så er den bedre på absolutt alle parametre; den slår deg bakover med titusener av småpuffer istedet for ett massivt smell på en enkeltegenskap; musikerne åpenbarer seg med noen ekstra nivåer av alt.

Dette er en oppgradering i ordets rette forstand; man får ikke mer eller mindre av noen frekvensområder eller slikt tøv (det kan en equalizer fikse for interesserte i denslags), man får et lydbilde som er rikere på klangen fra de enkelte artister, og som gjør at de enkelte artister virker mer levende, mer engasjerte, mer lekende, mer spillende, mer energiske, mer interessante i det hele tatt. HC2 er en superb oppgradering på 202 for musikkelskeren; akkurat slik den er det på de andre Naim-produkter jeg har hørt den på. Ikke rart HiCap har vært med oss siden de fleste av oss gikk på barneskolen. Et suverent godt produkt!

Mvh Vidar P

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    iSaint skrev:
    bruce skrev:

Jeg kan anbefale en HC2-opgradering, bruce. Jeg tillater meg å sitere noe av det Vidar P skrev etter å ha hørt oppsettet mitt med og uten HC2 koblet til.

Mvh Arne Kr

Vidar P skrev:
    Av naimistisk interesse hørte vi 202/Napsc med to psu-alternativer; først fra basisforsyningen i NAP200, deretter fra HiCap2.
    Skeptisisme til utbyttet av en mer regulert og støysvak psu rådet i forkant i den nonkonvertive del av forsamlingen; 24V må da vel være 24V.. men når HiCap2 ble koblet inn var det som en åpenbaring av lys, innsikt, energi, rytmer og klangrikdom. iSaint sa det meget treffende; alle instrumentene ble mer instrumenter!

For meg hadde det ikke vært noen vei tilbake; med min måte å høre på musikk på, og de kvaliteter jeg verdsetter, så synes jeg en slik kvalitativ oppgradering på innsikt, engasjement, tonalitet, detaljer og i det hele tatt musikkgjengivelse er på billigsalg med HC2. Det er ikke at den blåser deg bakover med enkelt-egenskaper som plutselig blir sinnsykt mye bedre, det er heller ikke det at det blir veldig mye mere av noe, eller at bassen blir så mye dypere, soundstage så mye større eller slike ting som strengt tatt er langt på siden av hva musikerne holder på med; det er mer det at for musikkelskeren så er den bedre på absolutt alle parametre; den slår deg bakover med titusener av småpuffer istedet for ett massivt smell på en enkeltegenskap; musikerne åpenbarer seg med noen ekstra nivåer av alt.

Dette er en oppgradering i ordets rette forstand; man får ikke mer eller mindre av noen frekvensområder eller slikt tøv (det kan en equalizer fikse for interesserte i denslags), man får et lydbilde som er rikere på klangen fra de enkelte artister, og som gjør at de enkelte artister virker mer levende, mer engasjerte, mer lekende, mer spillende, mer energiske, mer interessante i det hele tatt. HC2 er en superb oppgradering på 202 for musikkelskeren; akkurat slik den er det på de andre Naim-produkter jeg har hørt den på. Ikke rart HiCap har vært med oss siden de fleste av oss gikk på barneskolen. Et suverent godt produkt!

Mvh Vidar P
    Takk. Velskrevet som alltid fra Vidar P. Godt at jeg fortsatt har noe å glede meg til i Naim-verden. Hicap kan man jo også få relativt rimelig dersom man kjøper brukt i Olive-serien.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    MaHa skrev:
    Gratulerer, hifiguru! Blir moro å høre hvordan den comboen er.

hifiguru skrev:
    Da blir det mer naim på gurugutten snart, Litt gammelt men sikkert trivelig. cdx/nac112x/nap150 er straks åp vei til gutterommet. Forventer ikke at 150 klarer drive mine Contour S5,4 helt ut men dette ble et kompromiss da jeg må kjøpe meg et fremkomstmiddel snart også......

Gikk ikke helt som forventet dette, CDX'n ble ikke no av, jakten går videre.......

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    C._Alshus skrev:
    Hvorfor ikke?

Den er MYE bedre enn en CD3.
    Vet det, men selger ombestemte seg. Jeg skal ikke erstatte den combon jeg har, den har x'n beholdt, dette er til mitt nye liv..... ;)

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    bruce skrev:
    Godt at jeg fortsatt har noe å glede meg til i Naim-verden. Hicap kan man jo også få relativt rimelig dersom man kjøper brukt i Olive-serien.
    Bruce: Dersom du er villig til å blande Olive og Black vil jeg gi deg rådet å selge 5X og FC. For de pengene får du langt på vei råd til både CDX og Olive HiCap... ;)

mvh

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    C._Alshus skrev:
    Hvorfor ikke?

Den er MYE bedre enn en CD3.
    Vet det, men selger ombestemte seg. Jeg skal ikke erstatte den combon jeg har, den har x'n beholdt, dette er til mitt nye liv..... ;)

Jippi!! CDX kommer allikevel,
    samme med nac112x/nap150 samt Russ Andrews powerpack 3. Glemt å spørre selger, er det ekvivalent med hi-cap?

Livet er herlig dere...... ;D

bruce

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Antall liker
    0
    Jeg aner ikke noe om denne strømforsyningen, men har registrert at det finnes mange billige alternativer til Naim sine egne. Spent på å høre dine tilbakemeldinger om både cdx og strømforsyning.

Costello: Interiørarkitekten ville nok ikke bli så glad for å blande olive og nytt hjemme hos meg. men en hi-cap fra olive-serien kan man jo gjemme unna litt...

Naim fikk en "ny vår" hjemme hos meg etter at jeg koblet bort rørforsterkeren. Da ble jeg minnet om Naim sine kvaliteter på nytt. Eksprimenterte litt med /uten vibrapods under cd-spiller igjen i går. Det er slående hvor mye demping av cd-spiller har å si for innsikten i musikken. Når det gjelder vibrapods under forsterker, har jeg faktisk blitt litt delt etter hvert. Det gir økt detaljnivå og ro i lydbildet, men det kan virke som noe av timingen og naim-magien blir borte. Det er gøy å teste litt frem og tilbake her. For de som har råd til Fraim, er dette helt sikkert det beste alternativet.

K

Kaarelars

Gjest
    hifiguru skrev:
    samme med nac112x/nap150 samt Russ Andrews powerpack 3. Glemt å spørre selger, er det ekvivalent med hi-cap?
    Russ Andrews powerpack 3 er nok nærmere flatcap i ytelse. Det er ingen 4-pin utgang på den, skal du bruke den på 112x må du få tak i en Snaic4 uten aktiv "+/ve"(strømforsyningsledningen i Snaic4 fra 150x). Bruker du vanlig Snaic4 og Powerpak får preampen strøm fra både 150x(glimrenede effektforsterker forresten!) og Powerpak, dette kan medføre at spenningsregulatorer ryker i 150x, powerpack eller begge.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    OK, godt å høre nap150 er bra, veldig spent her nå. Kan jo hende forrige eier har utstyrt settet med nødvendige kabler, får ringe han om det blir no styr.

CDX er i hus, ser veldig grei ut, kan denne benyttes til powerpack e.l. også? Kan jo knabbe hi-cap'en til x'n, tror ikke hun skjønner hva det er. Hvordan ville dere koblet opp dette systemet optimalt?

Altså:
    cdx/nac112x/nap150
    hi-cap olive
    russ andrews powerpack 3

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Har ingen anelse om PowerPack; men HC gjør seg vanligvis veldig bra på Naims preamper da... jeg har et inntrykk av at de kanskje bidrar vel så mye der; på cdp'er pleier de å gi mer energi men liten forandring i klang kanskje; på preamper bidrar de gjerne også med mer klangfarger.

Men det er jo bare å prøve og se. Det som låter best er vel best.

Mvh Vidar P

S

Stover

Gjest
    hifiguru skrev:
    OK, godt å høre nap150 er bra, veldig spent her nå. Kan jo hende forrige eier har utstyrt settet med nødvendige kabler, får ringe han om det blir no styr.

CDX er i hus, ser veldig grei ut, kan denne benyttes til powerpack e.l. også? Kan jo knabbe hi-cap'en til x'n, tror ikke hun skjønner hva det er. Hvordan ville dere koblet opp dette systemet optimalt?

Altså:
    cdx/nac112x/nap150
    hi-cap olive
    russ andrews powerpack 3
    På meg virker det som om du har en psu til overs. Kun 112x som kan benytte disse, ikke CDX.

Gratulerer forøvrig

Bruker du vanlig Snaic4 og Powerpak får preampen strøm fra både 150x(glimrenede effektforsterker forresten!) og Powerpak, dette kan medføre at spenningsregulatorer ryker i 150x, powerpack eller begge.
    Helt sikker? I min tidlige tid med Naim og ved overgang uten-/ med hicap koblet jeg strøm fra begge. ifølge Naims tekniske panel i Salisbury var dette et lydkvalitetsproblem, men selvfølgelig ikke gunstig. Videre sa de at 202-200 hadde innebygget begrensere som tok seg av problemet.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Stover skrev:
    På meg virker det som om du har en psu til overs. Kun 112x som kan benytte disse, ikke CDX.

Gratulerer forøvrig
    Ja CDX kan vel kun ha en XPS om den skal ha ekst psu? Kan den bruke 555PS også kanskje? Vel, det er vel kun et akademisk spørsmål; det ville kanskje vært galskap.

Iallefall guru; la deg ikke henlede til å tro at en psu på en Naim cdp kan erstatte en hopp opp til neste nivå cdp for musikkelskeren. For det kan det ikke. Selv om man alltids finner noen (alltids en eller annen) på et eller annet forum som synes [lavere-grad cdp m/høyklasse psu] er bedre enn [høyere-grad cdp m/lavere klasse psu]. Imo.

Mvh Vidar P

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Stover skrev:
    hifiguru skrev:

Altså:
    cdx/nac112x/nap150
    hi-cap olive
    russ andrews powerpack 3

Gratulerer forøvrig
    CDX har en svær plugg bakpå hvor det står "optional cd power supply" og det ligger en stor blindplugg ved som skal i om ikke denne porten benyttes........

K

Kaarelars

Gjest
    Stover skrev:
    Bruker du vanlig Snaic4 og Powerpak får preampen strøm fra både 150x(glimrenede effektforsterker forresten!) og Powerpak, dette kan medføre at spenningsregulatorer ryker i 150x, powerpack eller begge.
    Helt sikker? I min tidlige tid med Naim og ved overgang uten-/ med hicap koblet jeg strøm fra begge. ifølge Naims tekniske panel i Salisbury var dette et lydkvalitetsproblem, men selvfølgelig ikke gunstig. Videre sa de at 202-200 hadde innebygget begrensere som tok seg av problemet.
    Nei, ikke helt sikker. Derfor brukte jeg ordet kan ;)
    Har hatt PowerPaklll sjøl og brukte den kun på cd3.5. Han jeg kjøpte enheten av frarådet å bruke den på preamper uten denne spesialsnaic4 som kan skaffes fra Flashback. Med denne kabelen får preampen strøm fra Powerpak og signalet går rett fra preamp til effekt uten at det trenger å gå gjennom psu.

S

Stover

Gjest
    Du har selvfølgelig helt rett i at preamp. skal strømforsynes fra kun ett power. Poenget var at om skaden skulle oppstå, er det ikke nødvendigvis krise.....med 202-200 ihvertfall.

Så langt jeg vet er det kun xps med burndy kabel som passer inn i CDX hullet.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.318
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    CDX kan kun bruke CD-spiller PSUene, altså XPS, XPS2 eller 555PS. Ikke HiCap eller Supercap.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    OK, takk for fin info!

Da blir det å lytte seg frem til om en Russ Andrew power låter bedre eller ikke enn en Olive Hicap ;D

....ikke den værste jobben tipper jeg, opps, melding fra posten, Squezebox Duet ankommet, vel det får bli headsettlytting i helgen......

S

Stover

Gjest
    Salg til Sverige:

For min del er forsendelse enkelt siden veien til grensa, bussgods og posten er kort. Erfaringene med betaling har vært personlig overlevering og at vedkommende kjente noen i Tr. heim osv.

Hvilke erfaringer har dere med betaling til Sverige ved salg, dersom jeg sender varen?

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.318
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Skriver du verdien på pakka, må mottakeren betale svensk moms på beløpet. Sender du den fra Sverige, slipper mottaker dette.

Penger først, så sender man. Som alltid.

S

Stover

Gjest
    Skriver du verdien på pakka, må mottakeren betale svensk moms på beløpet. Sender du den fra Sverige, slipper mottaker dette.

Fullt ut inneforstått med denne.

Penger først, så sender man. Som alltid.

Denne også, men søker alternativ dersom kjøper i Sverige ikke vil forhåndsbetale.
    Personlig leveringsavtale. da jeg kjøpte n-sub, betalte jeg når selger sendte sendingsnummer pr. mail.

Takk for respons Alshus.

costello

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    TomTom har både Supercap2 og 555PS på "bruktbørsen".

Hmmm..må gå i tenkeboksen.. ;)

Før eller senere blir det vel begge to. Begge gir stort utbytte med en gang, samtidig som de åpner for CDS3/252 .. ;)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.318
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Stover.

Kanskje du kan legge ut varen på finn.no. Svensken kjøper varen og bruker Finns betalingsgaranti:

"
    Unngå å bli svindlet - bruk FINN Betalingsgaranti

En enkel og sikker løsning for både kjøper og selger

1. Kjøper og selger blir enige om å benytte FINN betalingsgaranti
    2. Kjøper setter inn penger på en sperret konto (FINN-PAYEX konto)
    3. Selgeren sender varen
    4. Kjøperen får varen
    5. Selger får utbetalt penger fra den sperrede kontoen
    6. Handelen er avsluttet

Dersom det oppstår en konflikt mellom kjøper og selger, står pengene på den sperrede kontoen til en løsning foreligger.
    Dette er kjøpers og selgers ansvar.

Overføringer under 200 kr er gratis, men for større overføringer vil det komme et gebyr, les her. "

S

Stover

Gjest
    Takk for informasjonen Alshus. Dette var faktisk en god løsning.
    Skal sjekke om det finnes ulemper mht utenlandsbetaling.

Svensken er imidlertid ute.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Stover skrev:
    Takk for informasjonen Alshus. Dette var faktisk en god løsning.
    Skal sjekke om det finnes ulemper mht utenlandsbetaling.

Svensken er imidlertid ute.
    Noen som kan på en enkel måte forklare hovedforskjellene mellom CDX og CDX2 bortsett fra utseende? Ble CDX oppgradert underveis i prod.perioden?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn