Resurrection skrev:
Vidar P skrev:
Ulempene er at man forsøker å korrigere en feil uten å egentlig adressere feilen. Det er aldri noen god ide.
Gjør som du tenker, prøv forskjellige høyttalere. Jeg kan iallefall love deg at det ikke er CD5i/Nait5i sin feil dersom det låter for mye mellomtone og for lite bass, så det er bare om å gjøre å finne høyttalere som passer rommet og deg.
Min søken vil da fortsette
Takk for svar
Siden jeg har noenlunde vært ned samme løype som deg tidligere Resurrection er jeg fristet til å anbefale deg PSBene jeg har slått meg til ro med. I hvertfall prøv å få til en hjemme lån av de. Så fremt de er innen rekkevidde da
Tidligere høyttalere hos meg låt nemlig blodfattig med for lite bass for min smak også på god Naim elektronikk. PSBene har en spesiell konstruksjon, som bidrar til å redusere første refleksjon i gulvet. Dette fenomenet bidrar ofte til en type suckout effekt i bassen. Samtidig har de eksemplarisk sprednings karakterstikk og er blant de beste Stereophile har målt i sine laboratorietest.
http://www.stereophile.com/content/psb-synchrony-one-loudspeaker-measurements
Det har noe for seg at Mr Paul (Sue) Barton har tilgang til en av de beste akustikk laboratorier i verden. The National Research Council of Canada. Dette vises i produktene de har i salg i dag
Samt at han er en fremragende ingeniør, som virkelig kan sakene sine.
Faktisk måler PSBene hele 6db høyere i dippen hos meg en tidligere høyttalere i problemområdet i mitt rom, så noe har det for seg.
Nå vet jeg jo ikke budsjettet deres, men det finnes også mindre modeller i serien og et maken sett til mine er på bruktbørsen nå. 5 Serie elektronikk er nok ikke helt det som skal til for dra det fulle potensiell ut av de, men det hadde ikke overasket meg om det svingte bra sammen. Garantert en høyttaler som vil vokse med elektronikken.
Sett bort ifra noe ekle impedans kurver er de ikke spesielle tungdrevne.
Bare et tips fra en som kjenner seg litt igjen i situasjonen. Men alle rom er så forskjellige, så hjemme lån er uansett eneste gode løsning på å finne det rette