Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Carter skrev:
    Kremt, jeg venter fortsatt - en måned etter... Men Guru-sjef Erik Ring og partner skal etter planen komme hjem til meg og sette opp til uka (de skal visst på en demo-runde hos noen Oslo-forhandlere). Får stativer og dempematriale som plaster på såret :). Spent nå.

    spennende...blir demorunden for forhandler hos deg ?....hoper de inrømter deg en bedre pris for det .:)
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    balthar skrev:
    Carter skrev:
    Kremt, jeg venter fortsatt - en måned etter... Men Guru-sjef Erik Ring og partner skal etter planen komme hjem til meg og sette opp til uka (de skal visst på en demo-runde hos noen Oslo-forhandlere). Får stativer og dempematriale som plaster på såret :). Spent nå.

    spannende...blir demorunden for forhandler hos deg ?....hoper de inrømter deg en bedre pris for det .:)
    Nei, er du gal. Sånt gidder jeg ikke... De leverer og setter opp hos meg når de først er i Oslo, og siden mine høyttalere av en eller annen grunn ble sendt i retur av svensk tollvesen.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    250 har jaggu fylde og vekt i bunnen. Har høyttalerne nå 1,5 lenger fra bakvegg enn vanlig, fortsatt kan jeg muligens dra de lenger ut. Slet litt med manglende fart og driv, bassen ødela både for tempo, sammenheng og tydelighet, omtrent som et tungt rack med stein el. Nå er det bare moro, men i kveld forsvinner den ut, så da er den moroa over for en liten stund :(
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    har noen av dere en fraim racklayer formye ?...ønsket i helt sort :)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Carter skrev:
    balthar skrev:
    Carter skrev:
    Kremt, jeg venter fortsatt - en måned etter... Men Guru-sjef Erik Ring og partner skal etter planen komme hjem til meg og sette opp til uka (de skal visst på en demo-runde hos noen Oslo-forhandlere). Får stativer og dempematriale som plaster på såret :). Spent nå.

    spannende...blir demorunden for forhandler hos deg ?....hoper de inrømter deg en bedre pris for det .:)
    Nei, er du gal. Sånt gidder jeg ikke... De leverer og setter opp hos meg når de først er i Oslo, og siden mine høyttalere av en eller annen grunn ble sendt i retur av svensk tollvesen.

    :)...jeg er spent hva du forteller om guru...
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    MaHa skrev:
    250 har jaggu fylde og vekt i bunnen. Har høyttalerne nå 1,5 lenger fra bakvegg enn vanlig, fortsatt kan jeg muligens dra de lenger ut. Slet litt med manglende fart og driv, bassen ødela både for tempo, sammenheng og tydelighet, omtrent som et tungt rack med stein el. Nå er det bare moro, men i kveld forsvinner den ut, så da er den moroa over for en liten stund :(
    does it, mean : you liked the 250 or did it make some base problems in your set ?
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    C. Alshus skrev:
    Snaic 5 på engelske ebay til 65 (65 pund med Buy It Now).

    26 pund for en meter på flashbacksales. (Ikke original Naim-kabel)
    Jeg har veldig god erfaring med Flashbacksales. Kablene er rimelige og virker veldig "solide" og Naimish.
    De leverer også til de fleste formål.
    Kjøpte f. eks 2 x 8m lengder til AV og TV, RCA til DIN, for under tusenlappen.

    :)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    balthar skrev:
    MaHa skrev:
    250 har jaggu fylde og vekt i bunnen. Har høyttalerne nå 1,5 lenger fra bakvegg enn vanlig, fortsatt kan jeg muligens dra de lenger ut. Slet litt med manglende fart og driv, bassen ødela både for tempo, sammenheng og tydelighet, omtrent som et tungt rack med stein el. Nå er det bare moro, men i kveld forsvinner den ut, så da er den moroa over for en liten stund :(
    does it, mean : you liked the 250 or did it make some base problems in your set ?
    les teksten, kan se ut som 250 kunne være vanedannende, btw, det heter bass, ikke base... ;)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    En helt nydelig kveld med rødvin og masse musikk, cdx/nap102/hc/nap90/proac studio3 i vente på teddycap/napsc og teddyxps er unnagjort, cohen på norsk låter fortreffelig, det samme gjør delfonics og flere gamle soulsvisker, kan det bli no særlig triveligere? (joda, skulle hatt noen fler watt i baklomma, men det blir pels på knaggen i kveld også.. ;D )
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    hifiguru skrev:
    balthar skrev:
    MaHa skrev:
    250 har jaggu fylde og vekt i bunnen. Har høyttalerne nå 1,5 lenger fra bakvegg enn vanlig, fortsatt kan jeg muligens dra de lenger ut. Slet litt med manglende fart og driv, bassen ødela både for tempo, sammenheng og tydelighet, omtrent som et tungt rack med stein el. Nå er det bare moro, men i kveld forsvinner den ut, så da er den moroa over for en liten stund :(
    does it, mean : you liked the 250 or did it make some base problems in your set ?
    les teksten, kan se ut som 250 kunne være vanedannende, btw, det heter bass, ikke base... ;)
    Base benyttes ofte i Engelsk uttale, der vi benytter bass om jeg har forstått rett.

    Om det å måtte flytte ht såpass lang ut for å oppheve base ;) som ødelegger for åpenhet og fart er en god sak kan vel diskuteres.
    Mine MA må plasseres med omhu for å unngå nettopp det og det finnes knapt noe verre enn for mye bass/ stående bølger, som ødelegger for lytteopplevelsen. Romavhengig definitivt.

    Toriamos påpekte min ht plassering ved siste besøk, før nære lytteposisjon, men langt ut fra bakvegg. Det siste var for å unngå nettopp denne bassopplevelsen som jeg er sterkt allergisk mot.

    Nå er oppsett snudd 180 grader i rommet og ny forskning må gjennomføres. Kanskje MaHA`s rom har samme tendenser, produserer stående bølger eller for mye bass?

    :)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Steinar O skrev:
    hifiguru skrev:
    balthar skrev:
    MaHa skrev:
    250 har jaggu fylde og vekt i bunnen. Har høyttalerne nå 1,5 lenger fra bakvegg enn vanlig, fortsatt kan jeg muligens dra de lenger ut. Slet litt med manglende fart og driv, bassen ødela både for tempo, sammenheng og tydelighet, omtrent som et tungt rack med stein el. Nå er det bare moro, men i kveld forsvinner den ut, så da er den moroa over for en liten stund :(
    does it, mean : you liked the 250 or did it make some base problems in your set ?
    les teksten, kan se ut som 250 kunne være vanedannende, btw, det heter bass, ikke base... ;)
    Base benyttes ofte i Engelsk uttale, der vi benytter bass om jeg har forstått rett.

    Om det å måtte flytte ht såpass lang ut for å oppheve base ;) som ødelegger for åpenhet og fart er en god sak kan vel diskuteres.
    Mine MA må plasseres med omhu for å unngå nettopp det og det finnes knapt noe verre enn for mye bass/ stående bølger, som ødelegger for lytteopplevelsen. Romavhengig definitivt.

    Toriamos påpekte min ht plassering ved siste besøk, før nære lytteposisjon, men langt ut fra bakvegg. Det siste var for å unngå nettopp denne bassopplevelsen som jeg er sterkt allergisk mot.

    Nå er oppsett snudd 180 grader i rommet og ny forskning må gjennomføres. Kanskje MaHA`s rom har samme tendenser, produserer stående bølger eller for mye bass?

    :)
    sorry that i didn´t make myself clear enough. i ment a combination between bass and base...;)..when i swapped between the olive and the new 250 my floor was vibrating and i needed to move the speakers away from the wall. in this case it was my sbl...that´s why i asked...

    i wasn´t sure if i understood it in norwegian good enough, since moha wrote about some problems the 250 created, but in the end it was hard to let it go...so i wandered , if he liked it in the end or not.

    by the way.. with which power supply are you using your 47 dac ?..gemini, progression or shigaraki ?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Vel, denne er litt spesiell, det er en DIY-utgave med innebygget power. En jeg kjenner i USA har bygd den i eget kabinett, hvor han fikk delene fra har jeg aldri tørt å spørre om..... 8)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    hifiguru skrev:
    Vel, denne er litt spesiell, det er en DIY-utgave med innebygget power. En jeg kjenner i USA har bygd den i eget kabinett, hvor han fikk delene fra har jeg aldri tørt å spørre om..... 8)
    ah..bare spør ;)


    flatfish og geminidac med powerdumpty er helt fantastisk, snst jeg ...det er den eneste cd combo såm jeg vurderte ved siden av naim...

    jeg hørte 47 labs combo sammen med cd555
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Ser nå jeg har uttrykt meg uklart. Vi snakker altså om 1,5-2 CM lenger fra bakvegg enn vanlig. Utover det er 250 all good, og den spiller finfint med 82.
    Nå er det Nait 2 cb som spiller igjen. Den gjør virkelig jobben den og.

    Alshus var her på besøk fredag, som alltid hyggelig. Han hadde med seg en bunke med god vinyl, og vi storkoste oss sammen med et par kompiser til. Alshus har et ujålete forhold til alt dette, og har spilt på samme integrerte i lang tid til tross for at han har 52 og 250 som forsterker. Det sier sitt.

    Vi var vel overrasket alle sammen over hvor lite vi savnet da 82/Napsc/Hi/250 ble koblet ned, og Nait 2 inn. Det spilte minst like mye musikk, men manglet noe på skala og omfang.
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    toriamos tester Hi line og Hi cap....
    .. Det var i alle fall tanken, men jeg er ingen tester har jeg funnet ut. Synes jevnt over at forskjellen er små, vanskelig å sette ord på og lite signifikante - i det inntrykket gjerne forandret seg noe fra innspilling til innspilling.
    Men NOE sitter en igjen med:




    Først ut er Hi cap som ble koblet til ganske så kjapt etter å ha kommet i hus. Siden jeg ikke aner om denne PSUen trenger mye oppvarming før den når steady state, tok jeg i alle fall høyde for muligheten.





    Med Hi cap svulmet lydbildet opp og ble fyldigere. Nesten litt loddent. Samtidig ble framførelsen tregere, som om utøverne mistet noe av motivasjonen. Hvert enkelt instrument ble litt dårligere definert i lydbildet, "omrisset" av instrumentet ble dårligere tegnet.
    Jeg mistenker høyttalerene for å være, i alle fall, medskyldige. Dynaudio Focus 140 blir muligens litt for varme og runde, og kan ta noe av spretten ut av Naim - MED Hi cap.
    Per i dag fungerer ikke Hi cap i mitt anlegg - rett og slett. Det blir litt som å bytt bil fra Fiat Panda til Merceds. Mercedes er muligens bedre, en helt annen klasse - men er noe sedat, tyngere på styringen og passer best til gamle gubber. Mer moro med en Panda...

    Det som likevel ble kroken på døra var at med Hi cap så opplevde jeg musikken mindre engasjerende - jeg fikk rett og slett mindre lyst til å høre på musikk.

    Hi line:
    Temmelig påkostet signalkabel fra Naim.. Eller "påkostet"? Aner ikke hva produksjonskostnadene ligger på, men det er vel ingenting ved de fysiske atributtene som indikerer en prislapp på 5 800.-? Andre får arrestere meg her.



    Forøvrig bør ikke utseende spille noen rolle om lyden forbedres tilsvarende prislappen - noe som er en subjektiv vurdering og derfor varierer fra person til person, og lommebok til lommebok.
    Hjemme hos meg synes jeg IKKE Hi line er verdt pengene. I dag.



    Naim har forlatt låseringene og en plugger pluggene rett inn - enkelt og liketil.
    Lyden? Tja, nei -si det... Her kommer nok kildevariabelen inn og forstyrrer inntrykket kanskje. Jeg har valgt (enn så lenge) å bruke CD5X istedet for CDX2 som er Naims anbefaling til 202/200. Anlegget er således ikke helt i balanse, jamfør Naims anbefalinger.
    Hos meg blir inntrykket at Hi line renser opp i lydbildet. Det kommer mer luft til. En får mer utstrakthet i toppen. Om jeg hører flere detaljer er jeg usikker på, det er i alle fall ikke hovedinntrykket. På den negative siden føler jeg at Hi line tilfører lyden litt "hardhet." Noen i rommet mente lyden ble mer "blikkboks", men det er ikke mine ord.



    Hos meg spiller det mer musikk med en trist og grå gammel-Snaic. Vil likevel være interessert i å forsøke Hi line om det kommer en CDX2 i hus.

    Hi cap i dag er heller ikke noe jeg vil prioritere. Ved bytte av høyttalere til, for eksempel Monitor Audio, vil nok saken stille seg annerledes.

    Dette var mine inntrykk - takk til Stover for velvillig utlåning av boks og snøre. Hadde håpet på et annet resultat, og er egentlig skuffet over at Hi cap og Hi line ikke gjorde mer for meg. På den positive siden slipper eg nå å bruke penger på noe som ikke gir meg en bedre opplevelse av musikken.
    Har inntrykk av at "alle" mener at Hi cap er et must. Mulig - men lytt FØR du kjøper.
     

    inc

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.06.2006
    Innlegg
    110
    Antall liker
    11
    Hei alle naimister og andre .

    I et oppsett bestående av naim cd5i og nait5i (italic) hvilke høytalere mener dere er en god match ?
    Anlegget står i en vanlig stue på 27 kvm . Spiller mest musikk ala blues , pop ,jazz o.l .
    Pristaket er vel på rundt 12 tusen kr max .
    Gjerne et forslag på stativhøytalere og på gulvstående høytalere .
     

    Clintern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    Hei inc

    Det er et sett naim n-sats til salgs på børsen, i ditt tilfelle har du da naims anbefalte system 1. Om det er tilstrekkelig til dine 27 kvadrat er en annen sak, men kanskje verdt å prøve...

    mvh
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Flott oppsett du har der ToriAmos.

    Jeg kan forstå noe av det du beskriver, særlig med tanke på at du antakeligvis setter strenge krav til at hver oppgradering skal ha god VFM. jeg kjenner ikke høyttalerne dine og kan dermed ikke si noe om de kan være årsaken til dine "mot strømmen" opplevelser.

    Jeg husker fra en seanse hjemme hos meg, hvor vi gradvis koblet opp fra CDX2-202-200-Spendor, la til NApsc og deretter HC2. Du likte HC godt, men da hadde du vel ikke i tankene å bruke penger på en.

    Jeg kan også understøtte at 202-200 aleine spiller som bare det og virkelig har den følelsen du beskriver av fart, kommunikasjon og musikalitet. Om man så legger til MaHa`s uttalelse tidligere idag ang. Alshus`s tilnærming, ja da kan du bare la det stå som det gjør og kose deg med musikk.
    Jeg for min del tar de 2 misfosterne gladelig tilbake :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har sammenliknet de hjemme på CDS3, men ikke begge på CDX2. Hva lurer du på? Noe jeg kan bidra med?

    Mvh Vidar P
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    jeg har sammenliknet xps med xps2 med 555ps på min første cds2..men bare hos forhandlerenmin ikke hjemme...

    skulle ikke byte fra xps til xps2 på cds2...med 555ps ser det lit aneledes ut...jeg tror, at en cd 555 er besert nesten 70 % på 555ps..kanskje det er også sånt med 552 og 552ps mot supercapen...


    takk for raporten toriamos...og fine bilder...jeg eide en hiline på min olive reference og beholde den til cds2 ikk til moha....jeg synst hiline var ikke den mest viktig oppgradering ( for meg ) og skal også ikke kjøpper en for min superline/hicap...

    helt aneledes med hicap...jeg har aldri hørt en oppset , såm blir ikke forbedred med hicapen. men en bare 202 / 200 har sin eget synergi...vis du liker den bedre utten hicapen, så blir glad, at du kan seter penger i musikken isteden...
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Hva slags digitalkilde skal du ha nå Balthar, etter at du solgte Lavry?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.311
    Antall liker
    3.792
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Takker for trivelig fredagskveld, Maha. God middag/drikke. Trivelig vertskap/selskap. Kaffen var herlig. Tømta greit kanna.

    Naim/MA spiller med en åpenhet og detaljering i toppen jeg gjerne skulle hatt. Men i middelklassen, der jeg befinner meg, kan man ikke få alt man ønsker heller.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Flott anlegg, toriamos. Slenger meg på Steinar O sine kommentarer her. Føler du ikke utslag nok på vfm-meteret, så er jo det egentlig bare helt greit, da bruker du pengene andre steder.
    Allikevel må det ligge noe i det du sier. Hvis man har en høyttaler som ikke er helt Naim-vennlig (for det er vel ikke Dynaudio 100%?), så blir kanskje det enda tydeligere når man får mer Naim-lyd?

    Kanskje balanse er stedet å gå til først i form av Cdx2?


    @C.Alshus: Middelklasse, my a.... ;)
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Fin test og bilder, Toriamos. Det er jo et tankekors at verdien av oppgraderinger blir mindre, jo mer det koster. Du har et kjempefint anlegg, uten hi-line og Hi-cap. Jeg levde lykkelig i flere år med cd5x sammen med 200/202. Dette er en utmerket kombinasjon.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    C. Alshus skrev:
    Takker for trivelig fredagskveld, Maha. God middag/drikke. Trivelig vertskap/selskap. Kaffen var herlig. Tømta greit kanna.

    Naim/MA spiller med en åpenhet og detaljering i toppen jeg gjerne skulle hatt. Men i middelklassen, der jeg befinner meg, kan man ikke få alt man ønsker heller.
    ja det er bra med god kafe ..og sån hyggelig hifi og musikk seccions...!!

    er ref olive på igjen christian ?


    moha..brukker du en nait 2 som endforstyrker nå ? jeg er lit fristed å lone deg min phonosopie endforstyrker , så kan du beskriver forsjel lit ;) jeg har fortsat ingen behov for den. men skal ikke selger ;)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    bruce skrev:
    Fin test og bilder, Toriamos. Det er jo et tankekors at verdien av oppgraderinger blir mindre, jo mer det koster. Du har et kjempefint anlegg, uten hi-line og Hi-cap. Jeg levde lykkelig i flere år med cd5x sammen med 200/202. Dette er en utmerket kombinasjon.

    å blir helt erlig, skulle jeg går for en fraim isteden kabler eller hicap...koster lit mer, men jeg tror det er neste skrit i din anleg toriamos...
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Steinar O skrev:
    Hva slags digitalkilde skal du ha nå Balthar, etter at du solgte Lavry?

    på bristol om en ukke skal naim viser noe nytt...vis det ikke blir en naim dac, så blir det en lavry til ;)..kanskje da 11 isteden...men da 10 er knallbra..skremende bra...
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Bruker Nait2 som integrert. Det er det enkleste og det er det den er lagd til.
    Generøst tilbud, tusen hjertelig takk. Kanskje jeg takker ja til det. Skal heller ikke kjøpe ;)

    balthar skrev:
    moha..brukker du en nai2 såm endforstyrker nå ? jeg er lit fristed å lone deg min phonosopie endforstyrker , så kan du beskriver forsjel lit ;) jeg har fortsat ingen behov for den. men skal ikke selger ;)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    MaHa skrev:
    Bruker Nait2 som integrert. Det er det enkleste og det er det den er lagd til.
    Generøst tilbud, tusen hjertelig takk. Kanskje jeg takker ja til det. Skal heller ikke kjøpe ;)

    balthar skrev:
    moha..brukker du en nai2 såm endforstyrker nå ? jeg er lit fristed å lone deg min phonosopie endforstyrker , så kan du beskriver forsjel lit ;) jeg har fortsat ingen behov for den. men skal ikke selger ;)

    ja stemmer...min nait 2 har hat en utgang for en endforstyrker...hva skjer med 82 og hicapen akurat ?
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    De står der og venter på en effektforsterker :)

    Blir nok en 250 etterhvert, selv om jeg gjerne skulle ha hørt 180 og.

    balthar skrev:
    ja stemmer...min nait 2 har hat en utgang for en endforstyrker...hva skjer med 82 og hicapen akurat ?
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    balthar skrev:
    Steinar O skrev:
    Hva slags digitalkilde skal du ha nå Balthar, etter at du solgte Lavry?

    på bristol om en ukke skal naim viser noe nytt...vis det ikke blir en naim dac, så blir det en lavry til ;)..kanskje da 11 isteden...men da 10 er knallbra..skremende bra...
    Spennende.

    Avventer selv kjøp inntil det avklares om naim leverer DAC. Hadde vært spennende med en NaimDAC som kunne powres av XPS2 :) siden det ikke er respons på salg.
    Inntil da benyttes SB3 for digital avspilling.

    Siden det heller ikke finnes kjøpere til 252-300 så er CD5x utelukket også, den er veldig god, men det blir ubalanse med pre.power i høyere prisklasse.

    Om det ikke dukker opp en Naim DAC og særlig om XPS2 ikke blir solgt, kan det være fristende å gå 1 steg tilbake, til CDX2. Med min beskjedne, men voksende cd samling (snaue 1000), passer det bedre. Tidligere CDS3 har nok vesentlig flere cd plater å spille på hos nye eier? :)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    balthar skrev:
    Steinar O skrev:
    Hva slags digitalkilde skal du ha nå Balthar, etter at du solgte Lavry?

    på bristol om en ukke skal naim viser noe nytt...vis det ikke blir en naim dac, så blir det en lavry til ;)..kanskje da 11 isteden...men da 10 er knallbra..skremende bra...

    men best singer ella over min dps ;)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    hvor lenger holder deres dyre dynavector pick uper ?..1, 2 eller 3 år ?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.311
    Antall liker
    3.792
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    balthar skrev:
    hvor lenger holder deres dyre dynavector pick uper ?..1, 2 eller 3 år ?
    Hvor lang er en fisk? ;)

    Det kommer vel an på hvor mye man spiller.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    C. Alshus skrev:
    balthar skrev:
    hvor lenger holder deres dyre dynavector pick uper ?..1, 2 eller 3 år ?
    Hvor lang er en fisk? ;)

    Det kommer vel an på hvor mye man spiller.

    ;)...jeg spiller for mye...spørsmålet var mer individuel...

    det er vanelig 7 - 10 platter hver dagen...

    hvordan lyder din p3 med ref olive nå ?
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    til de som prøver ref.serie Naim vil jeg bare si at det tar lenger enn bare en kveld før lyden "setter seg". selv om apparatene er innspilt tar det noen dager før det løsenr.

    hos meg gjalt det spesielt Hicap og XPS2.

    første par dagene låter det litt sånn derre fyldig og tregt, senere ordener det seg.

    vet ikke hvorfor det er slik jeg!

    Når man beveger seg oppover i ref.serien er det vel og merke seg at det ikke er nok å bare sette apparatene oppå hva som helst (kjøp FRAIM el. MANA) og det er også viktig med litt kabelordning og massasje av spes. Burndy. Kontaktrens ala Naim er heller ikke å forakte.


    ;)
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    nilsen64 skrev:
    har noen har sammenliknet XPSII med 555PS?
    Jeg har sammenliknet de hjemme på CDS3, men ikke begge på CDX2. Hva lurer du på? Noe jeg kan bidra med?

    Mvh Vidar P
    selfølgelig lurer jeg på de lydmessige forsjellene.
    Det er gjerne slik at med tilførsel av PSU endrer lyden seg til "mer av alt". f.eks. XPS2 på CDX2 forsterker det som en naken CDX2 er flink til (rytme, detaljer, åpenhet).

    så hvis jeg setter på en 555PS blir det enda mere av alt, eller?

    kan det bli for meget av det gode?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.311
    Antall liker
    3.792
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Source first er jo kjekt, det, men med 555ps får du et meget ubalansert oppsett. Tror ikke du vil utnytte kilden din maksimalt med et slikt oppsett. Tenk heller på en større effektforsterker og preamp.

    Bytte av preamp fra 82/Hi til nyservet 52/SC ga meg like stor kvalitetsforskjell som å gå fra CDX til CDS2/XPS.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn