Vidar P
Æresmedlem
HiCap er jo så god at man gjerne kan ha en på hver av apparatene. Seriøst, de er rågode.
Hvor ble det av PMC?digiman skrev:Hmmm! Hva er dette for noe rare greier? Også med Naim da.....
Nei! Må nok legges inn på institusjon jeg nå ;D
Levering er satt til rett etter påske.SOEDAL skrev:Hvor ble det av PMC?digiman skrev:Hmmm! Hva er dette for noe rare greier? Også med Naim da.....
Nei! Må nok legges inn på institusjon jeg nå ;D
Det stemmer det. Ny Allae eier her inne snart. Håper han får de til å spille pent i sitt rom. Jeg fikk de opprinnelig til en såpass gunstig pris med dagens £ kurs at det er vel greit å la noen andre fellow Naim venner få gleden for en hyggelig pris ;DSteinar O skrev:Vi har en ny eier av Allae da skjønner jeg...til en i mine ører og øyne meget fordelaktig pris
Audio Physics er ikke helt ukjent med Naim, har lest lovord på forumet. Det viktigste er imidlertid at du liker det du hører, ikke hva andre sier eller skriver om kombinasjonen.
Takk til Fidelio for info.
Jeg har en Hagman USB- S/Pdif liggende, men får den ikke til å virke.
Vil avvente kjøp av adapter, føler det er litt kvasi det hele, blir aldri ferdig med å optimalisere eller å måtte gå rundt problemstillinger hele tiden.
NS-01 hadde kanskje vært noe når man har Dac og xps. Dessuten kommer det mer fra Naim på denne fronten...garantert. Vet ikke helt hva eller når. Ønsker at det skal være praktisk.
Meget fornuftig. Det er ditt jeg prøver å komme.MaHa skrev:Apropos swinge. Det gjør Ibl, gitt. Hører ikke på lyden av musikk lenger, kun musikk, om det høres fornuftig ut på noe vis.
Jeg har tre bokser fra Teddy, cap, xps og squeezebox-power og opplever dette som veldig høy value-for-money! xps'n løftet cdx'n langt i lydkvalitet!!zippo skrev:2 nye bokser er litt utenfor mitt budsjett, men kunne saktens starte med èn.
Noen som har hørt om Teddycap?
Men aller helst vil jeg holde meg til den rene Naim vei..
http://www.m2tech.biz/products.htmlAffiniti skrev:Så, hvor får man kjøpte en sann m2tech Hiface? Den virker jo veldig lovende for oss som bruker databasert musikkavspilling
Hei, Teddy lager power til alle SB-produkter, bare å maile bestilling på hva du skal ha. JA, den er ENDEL bedre enn den orginale veggvorten og føler SB som kilde vokste endel med denne oppgraderingen. CD-spilleren låter fremdeles bedre (pga xps'n ) men jeg har over 9000 album digitalt så jeg koser meg veldig med SB! Teddydac har jeg ikke hørt noe mer om annet enn at den skal koste ca $1500, har usb og coax inngang og skal låte heftig!balthar skrev:hifiguru,
hvordan opplevde du forandringer med teddy power ? kan den brukkes også med de nye Touchsqueezbox . hørte du noe om teddy dacen ?
Nesten som en transporter ;D ;Dtakk for info hifiguru ..spennende...spørsmåler er hvordan squezzboxen dien kommer til å låte vid den er tilkoblet til en naim eller teddy dac. jeg er veldig spennt på teddy dacen...
- Hva/hvor betegner du som refleksjonspunkter på bakvegg?bruce2 skrev:Akustikk er intressante saker.
...
bassen forsvant, og at øvre mellomtone ble litt hard og fremtredende.
...
dette sansynligvis handlet om tidligrefleksjoner.
har satt opp en madrass i refleksjonspunktet på bakvegg bak hver høyttaler, samt et tungt teppe bak lytteposisjon. ...
...
Utrolig hva man kan gjøre med enkle tiltak.
well.... ikke godt å si, selv om Teddy er helt henrykt over sitt nye produkt og har klokketro på at den spiller bedre enn Naim-dac grunnet den ultratyste power-delen. Men noe annet enn dedikert selvskryt ville vært rart om det kom fra en produsent......balthar skrev:takk for info hifiguru ..spennende...the question is , how your squeezebox will sound , if you attach it to a naim dac or a teddydac ?
Big DipperTodd skrev:Takk for svar Fidelio. Ser at Chord kabler er en gjenganger blant Naim brukere. Hvem i Oslo selger Chord?
Ta kontakt med importøren pr. telefon. Det er sikrest.SOEDAL skrev:Finnes det alternativer til kontrapunkt hvis man vil kjøpe Naim? Noen som vet om det er prutingsmonn der?
Importere fra England? Tips?
Det kan sies at Naim Salisbury er veldig fornøyd med salgsvolumet av Naim i Norge, meg fortalt.Vidar P skrev:Man kan jo også høre med importøren; da de tok over for x antall år siden så skulle de jo ha et bredt forhandlernett klart innen et år eller to. Iflg Naims forhåpninger iallefall (viser til bekymringsmailer sendt fra flere her i tråden bl.a). Så da har de vel sikkert det? Om ikke så er det jo de store engelske forhandlerne da; og med gunstig £-kurs så bør jo importør/Kontrapunkt oa være strekkevillige på pris.
Jeg kjøpte mitt Naim oppsett hos JFS Soundsystems i Drammen nylig.Finnes det alternativer til kontrapunkt hvis man vil kjøpe Naim? Noen som vet om det er prutingsmonn der?
Importere fra England? Tips?
Har ingen formening om salgsvolum eller andre aspekter. Det blir sikkert en annen diskusjon. Men det er da hyggelig om de selger godt får man si.Steinar O skrev:Det kan sies at Naim Salisbury er veldig fornøyd med salgsvolumet av Naim i Norge, meg fortalt.Vidar P skrev:Man kan jo også høre med importøren; da de tok over for x antall år siden så skulle de jo ha et bredt forhandlernett klart innen et år eller to. Iflg Naims forhåpninger iallefall (viser til bekymringsmailer sendt fra flere her i tråden bl.a). Så da har de vel sikkert det? Om ikke så er det jo de store engelske forhandlerne da; og med gunstig £-kurs så bør jo importør/Kontrapunkt oa være strekkevillige på pris.
Vi må huske på at ikke alle Naimkjøpere "bretter seg ut" på nettet sånn vi gjør.
Dessuten er vel ryddighet et tema også, noe forrige distributør vel ikke kan sies å ha hatt i samme grad?
Sannheten er den at nåværende importør har mange ganger flere forhandlere i Norge nå enn forrige noengang hadde. Nåværende har bare ikke klart å formidle det.da de tok over for x antall år siden så skulle de jo ha et bredt forhandlernett klart innen et år eller to. Iflg Naims forhåpninger iallefall (viser til bekymringsmailer sendt fra flere her i tråden bl.a). Så da har de vel sikkert det?