Netgear ReadyNAS-klanens ultrahemmelige konspirasjonstråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    noruego skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Vel, fikk det til etter litt knoting.
    Brukte denne guiden,-

    http://www.computerhope.com/batch.htm#01


    Til info for andre som ønsker å slippe å måtte gå inn med passord og brukernavn etter hver jævla boot.
    Windows i ett nøtteskall,- hvorfor gjøre det lett når en kan gjøre det vanskelig.... ::)

    Edit, Windows 7 ja, men Reconnect at login fungerer ikke for meg og en hel del andre ser jeg....
    Nå vet jeg ikke hvor vanskelig det er å åpne RAIDar, velge 'Explore' for deretter å høyreklikke ønsket mappe og velge 'Map Network Drive' med 'Reconnect at login'? Faktisk er denne enkle prosedyren det første jeg savnet da jeg skulle koble MacBook Proen til ReadyNASen...

    Edit: med forbehold om at dette fortsatt gjelder også i Win 7
    Nå vet jeg ikke hva som er enklest å lage snarvei til nettverksdisken og den delte mappen på skrivebordet som dukker opp ferdig inlogget eller å gjøre det på din måte?

    På Macen slipper du å batche filer for å logge inn direkte uten å måtte gå inn med brukernavn passord for hver boot du gjør, slik gjør du Macnoruego...
    Gå til>Systemvalg>Kontoer>Pålogginsobjekter>Naviger til volumet du ønsker starte ved innloggin og legg til,- enkelt ikke sant !!

    Edit, Windows 7 ja, men Reconnect at login fungerer ikke for meg og en hel del andre ser jeg....

    ....Tips kan være å ikke ta med seg Windows vaner i Mac verden, fungerer ofte dårlig.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.787
    Antall liker
    7.792
    johnnygrandis skrev:
    noruego skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Vel, fikk det til etter litt knoting.
    Brukte denne guiden,-

    http://www.computerhope.com/batch.htm#01


    Til info for andre som ønsker å slippe å måtte gå inn med passord og brukernavn etter hver jævla boot.
    Windows i ett nøtteskall,- hvorfor gjøre det lett når en kan gjøre det vanskelig.... ::)

    Edit, Windows 7 ja, men Reconnect at login fungerer ikke for meg og en hel del andre ser jeg....
    Nå vet jeg ikke hvor vanskelig det er å åpne RAIDar, velge 'Explore' for deretter å høyreklikke ønsket mappe og velge 'Map Network Drive' med 'Reconnect at login'? Faktisk er denne enkle prosedyren det første jeg savnet da jeg skulle koble MacBook Proen til ReadyNASen...

    Edit: med forbehold om at dette fortsatt gjelder også i Win 7
    Nå vet jeg ikke hva som er enklest å lage snarvei til nettverksdisken og den delte mappen på skrivebordet som dukker opp ferdig inlogget eller å gjøre det på din måte?

    På Macen slipper du å batche filer for å logge inn direkte uten å måtte gå inn med brukernavn passord for hver boot du gjør, slik gjør du Macnoruego...
    Gå til>Systemvalg>Kontoer>Pålogginsobjekter>Naviger til volumet du ønsker starte ved innloggin og legg til,- enkelt ikke sant !!

    Edit, Windows 7 ja, men Reconnect at login fungerer ikke for meg og en hel del andre ser jeg....

    ....Tips kan være å ikke ta med seg Windows vaner i Mac verden, fungerer ofte dårlig.
    Greit det, men mens jeg fortsatt sliter med å få Airport Express/Extreme til å funke på en router som har tatt absolutt alt av det jeg har koblet til den de siste to årene, og det er ikke lite, så var det litt pussig at du skulle kritisere Windows for å være kranglete/vanskelig med å legge opp musikkmappen på en måte som gjør at du ikke må logge inn hver gang, all den tid dette på min antikverte XP laptop ikke tok mer enn fem sekunder å gjøre.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    Registerer at du har hatt problemer med AEen og skjønner ikke helt hvor feilen ligger, uansett Mac er ikke feilfritt og jeg har hatt problemer på begge platformer men når det gjelder å få ting til å prate ilag i ett lite hjemmenettverk er Mac enklere å få til.
    Alt jeg har koplet opp på nettverket som har vært delt har enkelt kommet opp under `delt` i Finder.

    Uansett virker Windows7 være en stor forbedring og bedre tilrettelagt for oss ikke superbrukere.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Av gode grunner var jeg og handlet inn ett nytt nettverkskort med Gigabyte støtte for å kunne utnytte farten i min NVX Nas til min stasjonære Dell pc,-
    Etter å ha prøvd å installere driveren fra cd`en som fulgte med viser det seg etter flere forsøk at Windows7 ikke støtter driveren prøvde å gå på leverandøren sin hjemmeside for oppdatert driver men neida ingenting her.
    Ser Intel leverer kort som støtter Windows7 men til en helt annen pris en det jeg hadde håpet å betale for det.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    890
    Torget vurderinger
    1
    T A F skrev:
    Hei folkens.

    For noken år tilbake så brukte eg bitcomet til å laste ned musikk,men det er så lenge side at eg har heilt gløymt korleis eg gjorde dette.

    Nå har det slik at eg har ein ReadyNAS Duo og kan noken med enkle ord forklare meg korleis man bruker den torrent funksjonen på ligger på denne?

    Mvh
    TAF
    Det hadde vært kjekt vis noen kunne gi en instruksjon over hvordan man bruke BitTorrent klienten som ligger i Netgear NAS
     

    panfam

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    50
    Antall liker
    4
    Hei

    Noen som har oppgradert minnet på Duo? Jeg vurderer å øke minnetfra 250MB til 1GB siden minnebrikken ikke koster all verden. Hva kan jeg forvente meg av fordeler ved en slik oppgradering?

    Trond
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Jeg oppgraderte til 512mb, men vet egentlig ikke om det resulterte i noen særlig endring. Leste på forhånd en test som sa at det hjalp noe og at det var større ytelseforbedring ved 512 enn ved 1gb, men det er vel cpu'en som setter grensen for ytelse i boksen.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    panfam skrev:
    Hei

    Noen som har oppgradert minnet på Duo? Jeg vurderer å øke minnetfra 250MB til 1GB siden minnebrikken ikke koster all verden. Hva kan jeg forvente meg av fordeler ved en slik oppgradering?

    Trond
    Før jeg oppgraderte til 1GB så opplevde jeg at det kunne henge noen ganger - mellom det at jeg ga en instruks gjennom iPod Touch/iPhone og avspillingen begynte. Etter oppdateringen er Play-start øyeblikkelig og kommunikasjonen med partisjonene på ReadyNAS+ er også øyeblikkelig. Trykker jeg på et partisjonssymbol så dukker innholdet straks opp i vinduet på skjermen.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    FYI: oppdaga nettopp at Elkjop.no har kampanje på DUO'n i helga, 1895,- inkl 500disk
    Er vel en grei pris det...
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    You can elect to spin-down your disks after a specified time of inactivity. The disks will spin-up automatically as needed. Note that enabling disk spin-down will disable journal mode in the Performance tab. You will need to manually reset the journal mode if you disable this option. A UPS is recommended if you enable this option.

    Ser de skriver at det lønner seg å ha en UPS koplet opp mot Nas en om du du `enabler` "Diskspindown"
    Skjønner ikke hvorfor du må ha en UPS koplet til, er ikke disk spindown en kontrollert nedstenging?
    Har andre brukere denne funksjonen igang? med eller uten UPS.

    Edit, vil levetiden på diskene bli noe lenger ved å bruke en slik funksjon eller vil det ikke spille noen rolle?
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    639
    Antall liker
    515
    Torget vurderinger
    23
    Hei.
    Jeg har en NV+, tilkoblet APC UPS.
    Den brukes som lagringssted for bilder og musikk.
    Musikken spilles av med Sonos og Squeezebox. Er kjempefornøyd, og opplever aldri hakking eller andre problemer ved avspilling. MEN.........
    OVERFØRINGSHASTIGHETEN suger big time.
    Skulle igår overføre en av musikkmappene, ca 240gb, til USB disk. Koblet først disken på USB kontakten foran, gikk inn i Raidar fra trådløs bærbar, browse volumer, og klippet og limte filen på 240GB. 2-300KB i overføringshastighet!!!!!! Avbrøt selvfølgelig.
    Tok ut USB, koblet den til bærbar PC, kablet bærbar pc.
    Nå opplever jeg at hastigheten varierer vanvittig ut ifra hvor store deler av mappen jeg velger å klippe/lime om gangen.
    Topphastighet på enkeltalbum er ca. 8MB
    Synker raskt til under 3MB om jeg f.eks klipper ut 5GB og limer inn.
    Gjør jeg noe galt, eller er det noe jeg må leve med?
    Er som sagt veldig fornøyd med NV+ ved musikkavspilling, bare når store mapper skal inn/ut at den er laber.

    MVH Håkon
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    639
    Antall liker
    515
    Torget vurderinger
    23
    bevisfrond skrev:
    Hei.
    Jeg har en NV+, tilkoblet APC UPS.
    Den brukes som lagringssted for bilder og musikk.
    Musikken spilles av med Sonos og Squeezebox. Er kjempefornøyd, og opplever aldri hakking eller andre problemer ved avspilling. MEN.........
    OVERFØRINGSHASTIGHETEN suger big time.
    Skulle igår overføre en av musikkmappene, ca 240gb, til USB disk. Koblet først disken på USB kontakten foran, gikk inn i Raidar fra trådløs bærbar, browse volumer, og klippet og limte filen på 240GB. 2-300KB i overføringshastighet!!!!!! Avbrøt selvfølgelig.
    Tok ut USB, koblet den til bærbar PC, kablet bærbar pc.
    Nå opplever jeg at hastigheten varierer vanvittig ut ifra hvor store deler av mappen jeg velger å klippe/lime om gangen.
    Topphastighet på enkeltalbum er ca. 8MB
    Synker raskt til under 3MB om jeg f.eks klipper ut 5GB og limer inn.
    Gjør jeg noe galt, eller er det noe jeg må leve med?
    Er som sagt veldig fornøyd med NV+ ved musikkavspilling, bare når store mapper skal inn/ut at den er laber.

    MVH Håkon
    Sikkert unødvendig å nevne , men jeg er grønn på området
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Netgear sine NAS er ikke kjappe nei... Flere tester og erfaringer som tilsier det. :(
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    bevisfrond skrev:
    Hei.
    Jeg har en NV+, tilkoblet APC UPS.
    Den brukes som lagringssted for bilder og musikk.
    Musikken spilles av med Sonos og Squeezebox. Er kjempefornøyd, og opplever aldri hakking eller andre problemer ved avspilling. MEN.........
    OVERFØRINGSHASTIGHETEN suger big time.
    Skulle igår overføre en av musikkmappene, ca 240gb, til USB disk. Koblet først disken på USB kontakten foran, gikk inn i Raidar fra trådløs bærbar, browse volumer, og klippet og limte filen på 240GB. 2-300KB i overføringshastighet!!!!!! Avbrøt selvfølgelig.
    Tok ut USB, koblet den til bærbar PC, kablet bærbar pc.
    Nå opplever jeg at hastigheten varierer vanvittig ut ifra hvor store deler av mappen jeg velger å klippe/lime om gangen.
    Topphastighet på enkeltalbum er ca. 8MB
    Synker raskt til under 3MB om jeg f.eks klipper ut 5GB og limer inn.
    Gjør jeg noe galt, eller er det noe jeg må leve med?
    Er som sagt veldig fornøyd med NV+ ved musikkavspilling, bare når store mapper skal inn/ut at den er laber.

    MVH Håkon
    Hadde en slik selv tidligere og opplevde også at den var treg mtp overføringshastighet. Hastighet varierte også ut fra hvilken pc jeg brukte til å "browse" filer (laste opp/ned) på NV+'en.

    Spørsmål: Hvorfor klippe og lime når du kan sette opp en backupjobb som overfører musikken fra usb-disken til angitt volum/share på NV+'en? (Plugge usb-disk i usb ingang på NAS - opprett backuppjobb- aktiver backupjobb. Deretter gjør den resten selv.)
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    639
    Antall liker
    515
    Torget vurderinger
    23
    Forsøkte først å sette opp en back-up jobb for å kopiere Musikk folderen tilSB disken ,men klarte det tydligvis ikke riktig, for jeg fikk feilmelding rett etter oppstart hver gang.
    Finnes det noen NV+ "back up to USB disk for dummies" som tar alt saaaakte og trinn for trinn. Jeg detter som oftest av fordi EDB begrepsapparatet er helt ukjent for meg.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    johnnygrandis skrev:
    You can elect to spin-down your disks after a specified time of inactivity. The disks will spin-up automatically as needed. Note that enabling disk spin-down will disable journal mode in the Performance tab. You will need to manually reset the journal mode if you disable this option. A UPS is recommended if you enable this option.

    Ser de skriver at det lønner seg å ha en UPS koplet opp mot Nas en om du du `enabler` "Diskspindown"
    Skjønner ikke hvorfor du må ha en UPS koplet til, er ikke disk spindown en kontrollert nedstenging?
    Har andre brukere denne funksjonen igang? med eller uten UPS.

    Edit, vil levetiden på diskene bli noe lenger ved å bruke en slik funksjon eller vil det ikke spille noen rolle?

    Bruk av ups trodde jeg hadde noe med overføringhastigheten/skrivehastigheten å gjøre.
    Det at diskene skrur seg av trodde jeg bare var en fordel. Det er vel ikke vitsen at diskene står og surrer hvis dem ikke er i bruk?
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.787
    Antall liker
    7.792
    Pokker og, virker som strømforsyningen til ReadyNAS DUOen har tatt kvelden...

    Slo den på i går ettermiddag, etter at den hadde vært av i noen uker i forbindelse med jule og nyttårsferie. Den syntes først å virke, men etter en time slo den seg av, og jeg kunne ikke slå den på igjen. Trodde først det var en sikring som hadde gått på kretsen siden det ikke var lys på transformatoren, men nei. Noen som har vært borte i lignende problemer eller har forslag til løsning?
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.834
    Antall liker
    8.143
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Er det nokon ikkje alt for dyre råd når det gjeld kva NAS ein bør skaffe seg? Bør ein ha separat harddisk til musikk og "anna", og evt. spegle desse?
    Er det problem å bruke alle desse ymse dingsane (Sonos, Squeezebox, Linn) på same oppsettet, men på ulike "arbeidsstasjonar" (vil helst ha ein avspelar i kvart rom, samstundes som det også er interessant å teste dei ut opp mot kvarandre)
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    noruego skrev:
    Pokker og, virker som strømforsyningen til ReadyNAS DUOen har tatt kvelden...

    Slo den på i går ettermiddag, etter at den hadde vært av i noen uker i forbindelse med jule og nyttårsferie. Den syntes først å virke, men etter en time slo den seg av, og jeg kunne ikke slå den på igjen. Trodde først det var en sikring som hadde gått på kretsen siden det ikke var lys på transformatoren, men nei. Noen som har vært borte i lignende problemer eller har forslag til løsning?
    Les mine erfaringer.
    Side 6: innlegg 110 + 113 +116
    Side 7: Innlegg 122
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    890
    Torget vurderinger
    1
    noruego skrev:
    Noen som har vært borte i lignende problemer eller har forslag til løsning?
    Har ikke helt det samme problemet, hos meg så slår DUO seg av når jeg er kommer inntill/berører nettledningen. Ser det er et vanlig problem på Netgear bruker fora for en del DUO fra en gitt produksjons batch.
    "I'm having this issue as well. ANY slight movement - or sometimes none at all - causes the unit to power down. Not confidence inspiring"

    http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=65&t=27999&start=15

    Har ikke orket gjøre noe med det ennå...
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    Må medgi jeg ikke skjønte hva som skjedde hos meg når enheten plutselig skrudde seg av når jeg kom såvidt borti strømledningen når jeg støvsugde rundt den, har prøvd å berøre ledingen i ettertid uten å klare å gjenskape problemet.
    Shit,- trodde Netgear sine saker var robuste.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.787
    Antall liker
    7.792
    Karma skrev:
    noruego skrev:
    Pokker og, virker som strømforsyningen til ReadyNAS DUOen har tatt kvelden...

    Slo den på i går ettermiddag, etter at den hadde vært av i noen uker i forbindelse med jule og nyttårsferie. Den syntes først å virke, men etter en time slo den seg av, og jeg kunne ikke slå den på igjen. Trodde først det var en sikring som hadde gått på kretsen siden det ikke var lys på transformatoren, men nei. Noen som har vært borte i lignende problemer eller har forslag til løsning?
    Les mine erfaringer.
    Side 6: innlegg 110 + 113 +116
    Side 7: Innlegg 122
    Bor slik til at jeg får prøve å ta kontakt direkte med Netgear for å se om jeg kan få tilsendt en ny direkte.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    Skal investere i en Squeezeboks Touch for å ha nede på treningsrommet i den forbindelse installerte jeg Squeezeserveren på min NVX Nas og la inn hele musikkmappen min her, siden alle klager på hastighet på scanningen av bibloteket var jeg litt spent men må si meg positivt overrasket, NVX `en kjører igjennom så det suser.



    Ikke verdens største biblotek men det kommer seg... ;D
     

    Vedlegg

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Nå har ikke jeg brukt ReadyNas NV+ å ca. ett år, men nullstillet den i går for å kopiere alt fra den andre eksterne disken. Har i mellomtiden lagt inn win7. Men når jeg går inn i Raidar og skal åpne "set up" får jeg ikke opp frontview, men noe som kalles windows sikkerhet "server blablabla på control panel krever et brukernavn og et passord"
    Klarer ikke å åpne faenskapet. Noen som har peiling? (for jeg har det tydeligvis ikke ???)



    Svarer meg selv da jeg er i det pratsomme hjørnet:
    Mega lol. Passordet var jo netgear1 og ikke infrant1 som jeg trodde.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Forsøkte meg i Squeezebox-tråden først men tror jeg må søke svar her i denne tråden.

    Jeg satte opp en SqueezeBox Boom hos mine foreldre sist lørdag, fra før har de en SB Classic og en Netgear NV+ som SqueezeServer kjører på. Begge squeesebox'ene viser 9 timer feil på klokken. (Seattle tid.) Klokken på Netgear NV+ viser riktig tid. SqueezeServer henter klokken fra NV+, men viser altså 9 timer feil på squeezebox'ene.. Dersom noen noen kloke hoder kan tipse meg om hvordan vi får satt riktig tid så blir min far veldig glad! (Han har full kontroll på tiden... dvs han sjekker klokkene rundt i huset ofte. Og irriterer seg selvsagt litt over SB'ene.. Gliser)

    Nettverkssone er satt til Norge.

    Mer info her http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=13456.msg827228#msg827228
    Bildet fra mitt klokkeoppsett på ReadyNAS PRO som er likt det på min fars NV+. SB viser riktig tid hos meg men 9 timer feil hos han..

    //Terka
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg observerer at 1 tb versjonen av Netgear Duo fåes for 1990 om dagen.

    Men begynner den å bli akterutseilt mtp å kjøre Squeezecenter i noen år fremover?
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.787
    Antall liker
    7.792
    Hvis jeg kjøper en Pro, uten disker, kan jeg da sette mine to 1TB disker fra Duo inn i Proen, eller må jeg starte med en formattert disk i Pro og så måtte kopiere filer på vanlig vis fra Duo til Pro?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Noen som har erfaringer med overføringshastighet mellom PC og Netgear koplet til router når man overfører via wifien?

    Ligger på 2,5 MB/Sek her, men følte det var litt lite? (Tok ihvertfall lang tid med 150 GB)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    cybervision_ skrev:
    Noen som har erfaringer med overføringshastighet mellom PC og Netgear koplet til router når man overfører via wifien?

    Ligger på 2,5 MB/Sek her, men følte det var litt lite? (Tok ihvertfall lang tid med 150 GB)
    Hvilken overføringsprotokoll bruker du,? har du den nyeste skal du i teorien kunne ligge på 11-12 MB/s ved optimale forhold- noe trådløst sjelden er. Jeg har den nyeste teknologien,- Altså N overføring men farten er kun 6-7 MB/s selv om maskinen står 35cm fra ruteren. Så det er ikke sikkert 2,5MB/s er så veldig galt.
    Med så mange GB ville jeg uansett brukt kabler om du har mulighet.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Si det. Hvordan finner jeg det ut? Routeren støtter N og PCen er nokså ny, men hva vet jeg.

    Routeren står i nabohuset, men har direkte synslinje gjennom 2 vindu og 40 meter avstand.

    Jeg satte den til å overføre i går kveld og nå er det 14 minutter igjen... :D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    cybervision_ skrev:
    Si det. Hvordan finner jeg det ut? Routeren støtter N og PCen er nokså ny, men hva vet jeg.

    Routeren står i nabohuset, men har direkte synslinje gjennom 2 vindu og 40 meter avstand.

    Jeg satte den til å overføre i går kveld og nå er det 14 minutter igjen... :D
    Hvilken pc er det? uansett med slike avstander er det ikke unormalt at store overføringer tar tid igjennom Wi-Fi. Vi gravde ned en datakabel (cat6) fra ett hus til en annen hos en kompis og kabelstrekket kom på over 60 meter, skal si han fikk opp hastigheten ja.
    Står ReadyNasen koplet opp hos naboen da? Om du har en nettverkskabel inn i huset ditt kan du jo splitte (switch box) signalet slik at du kan kople opp maskinen direkte mot ruter ved slike store overføringer.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Lenovo G550.

    Har ikke kabel hit, tar alt i lufta. Readynas er koplet rett i nevnte router som står koplet rett i switchen ved ADSL-modemet.

    Måtte ha det slik for å kunne få Readynas og internett på samme wifi til en Squeezebox.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    Skjønner, maskinen din støtter N- overføringer og om ruteren er satt opp riktig vil jeg tro det er denne protokollen maskinen din registrerer ved filoverføringer. Hastigheten er bedrøvelig,- enig.

    Jeg overfører 190GB på rundt 1 time fra min ReadNas til maskinen min men det som sagt kablet igjennom Gigabyte nettverk.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Ok, jaja, det får bare være da. Skal sjekke hva routeren står innstilt på. Slet litt med å få den til å kjøre helt smooth, men husker ikke hva jeg endte opp med.

    Router står på 802.11 Mixed (N/G/B)

    Jeg kan velge N Only, men det er kanskje ikke så lurt for maskiner som ikke støtter der? (Jobber i staten og har innimellom hardware med hjem for arbeid og de har ikke siste skrik for å si det på den måten.)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    cybervision_ skrev:
    Ok, jaja, det får bare være da. Skal sjekke hva routeren står innstilt på. Slet litt med å få den til å kjøre helt smooth, men husker ikke hva jeg endte opp med.

    Router står på 802.11 Mixed (N/G/B)

    Jeg kan velge N Only, men det er kanskje ikke så lurt for maskiner som ikke støtter der? (Jobber i staten og har innimellom hardware med hjem for arbeid og de har ikke siste skrik for å si det på den måten.)
    Da er instillingene riktig, slik jeg ser det.
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    639
    Antall liker
    515
    Torget vurderinger
    23
    RAIDAR finner ikke NV+.

    Har fått innstallert internett over fibernettverk fra Viken. Koblet NV+ av det gamle nettet, og koblet den til den nye routeren via en gigabit switch fra netgear.
    Trodde det da bare var å bruke RADIAR på PC til å finne igjen, og sette opp NV+ i det nye nettverket.

    Tydeligvis ikke, eller...?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn