Nå vet jeg ikke hva som er enklest å lage snarvei til nettverksdisken og den delte mappen på skrivebordet som dukker opp ferdig inlogget eller å gjøre det på din måte?noruego skrev:Nå vet jeg ikke hvor vanskelig det er å åpne RAIDar, velge 'Explore' for deretter å høyreklikke ønsket mappe og velge 'Map Network Drive' med 'Reconnect at login'? Faktisk er denne enkle prosedyren det første jeg savnet da jeg skulle koble MacBook Proen til ReadyNASen...johnnygrandis skrev:Vel, fikk det til etter litt knoting.
Brukte denne guiden,-
http://www.computerhope.com/batch.htm#01
Til info for andre som ønsker å slippe å måtte gå inn med passord og brukernavn etter hver jævla boot.
Windows i ett nøtteskall,- hvorfor gjøre det lett når en kan gjøre det vanskelig.... :
Edit, Windows 7 ja, men Reconnect at login fungerer ikke for meg og en hel del andre ser jeg....
Edit: med forbehold om at dette fortsatt gjelder også i Win 7
På Macen slipper du å batche filer for å logge inn direkte uten å måtte gå inn med brukernavn passord for hver boot du gjør, slik gjør du Macnoruego...
Gå til>Systemvalg>Kontoer>Pålogginsobjekter>Naviger til volumet du ønsker starte ved innloggin og legg til,- enkelt ikke sant !!
Edit, Windows 7 ja, men Reconnect at login fungerer ikke for meg og en hel del andre ser jeg....
....Tips kan være å ikke ta med seg Windows vaner i Mac verden, fungerer ofte dårlig.