Har fått konstatert att hardisk har tatt kveld. Duo virker fint.Benelli skrev:HJELP.
Har hatt strømbrudd på Ready Nas Duo. Kom aldri meir opp og gjekk.
Den står og "flasher" mellom svak og sterk blått lys. Trudde først den hadde for seg indeksering etter strømbrudd.
Men nå har den stått sånn i tre dager.
Noen kloke hoder her som kan hjelpe?? ???
Benelli
Fin maskin! Pris/modell/utsalgssted?bambadoo skrev:Bestilte en ultra 6 og 6 stk 2TB disker for 2 minutter siden
Så får vi teste om dette er noe greier.....
trenger uansett endel lagringsmulighet i heimen.
Samt en liten hendig maskin som jeg tenkte skulle stå ved anlegget. Må bare få en ssd disk i den som system disk.
Takker! Det var ikke dette som var problemet, men du satte meg i gang med å lete "på utsiden av" squeezeserver oppsettet.coolbiz skrev:Kan du ha kommet i skade for å gi begge portene samme subnett-addresse?
Sting skrev:Bør jeg oppgradere ram hvis jeg går for en NV+?, er det merkbar forskjell på 5900 eller 7200 disker?
På forhånd takk!
Duo er ok...men har jo en begrensing på 2 diske. Spørs jo hva du skal bruke den til.Sting skrev:Takker Fenris! Går ut fra den er mye kjappere enn Duo også?
Skal den kun brukes som "lager" og ikke kjøre eks squezze server skal det gå bra, men vær obs på at 2 disk i duoen blir brukt til speiling og ikke gir det mer plass tilgjengelig.Sting skrev:ca 700 gb musikk, bilder, HD video til PS3 media server. Hvis Duo med oppgradert ram er like kjapp klarer jeg meg med 2 disker sikkert
Ser at de har priset NVX opp siden jeg kjøpte en i mai...betalte da 3495,- uten diske, men NV+ skal klare det fint med 1 gb ram.Sting skrev:Nvx blir for dyr, klarer ikke Nv+ kjøre squeeze server akseptabelt heller?
Hadde først NV+ selv, md 1GB minne, men syntes denne var for treg (sammenlignet med å kjøre squeezecenter på stasjonær pc) når det gjaldt søk, scanning av bibliotek osv. Generelt i tregeste laget for meg. NVX/PRO spiller i en helt annen divisjon her, med f.eks 1.8GHz Intel E2160 dual-core prosessor, og mulighet for 4GB ram (vet ikke om det er offisiell støtte for dette, men det fungerer å dytte i to kort med 2GB hver.)Fenris skrev:Ser at de har priset NVX opp siden jeg kjøpte en i mai...betalte da 3495,- uten diske, men NV+ skal klare det fint med 1 gb ram.Sting skrev:Nvx blir for dyr, klarer ikke Nv+ kjøre squeeze server akseptabelt heller?
Leveres vel med 256 mb ram som standard noe som er for lite. Vær obs på at det kun er en slot for ram.
Haha! Tror ikke det! Ser forresten at du har en Linn Akurate DS, er det denne du skal benytte NAS'en mot? Hvordan er løsningen for denne mtp kommunikasjon med NAS? (ren lesing av filer på filserver, UnPn, eller serverprogrammvare på NAS?) Mulig NV+ har nokk prossesorkraft til å støtte Linn sine løsninger.Sting skrev:Svindyr da Terka, selg den ene din ;D
Den skjønte jeg ikke helt. Hos meg kjører Squeezeserver en automatisk scan av ReadyNAS en gang i døgnet for å se etter ting som er nye eller endret. Tidspunkt og frekvens setter man opp slik man synes er passe, og den serveren står jo på selv om alle andre maskiner er av. Eller så kan man gjøre en manuell "slett hele indeksen og start på ny" etter å ha lagt inn en batch med musikk.Sting skrev:Indeksering og scanning av diskene er jo det jeg bekymrer meg for hvis jeg skal få meg Nas med squeezeserver på og spille fra den.
Netgear ReadyNAS NVX med 4 x 1 TB Western Digital disker i X-RAID2-konfigurasjon, noe som gir 2,7 TB tilgjengelig lagringsplass. 1000 CDer som lossless FLAC-filer fyller bare littegranne i det ene hjørnet, nærmere bestemt 320 GB.Sting skrev:Sikkert jeg som ikke skjønner det hvis du legger til ny musikk da? Hvilken Nas har du? Ser bare det er endel som klager på Netgear sitt forum om hastighet.
I stand corrected... ;DAsbjørn skrev:Jeg blar da helt fint på Squeezebox Controller'en min, jeg også. Brukergrensesnitt rappet fra en iPod Classic, sånn omtrent, men litt dårligere cover flow. Den viser bare liste med thumbnails for hver plate eller sang, men der kan man bla seg gjennom genre, artister, plater, sanger, ....