Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• U

Utgatt24668

Gjest
    unnskyld, men hva faen mener du med at det er litt lettvint å trekke seg tilbake?

Tror du virkelig at hun gjør dette med et lett hjerte, vel vitende hvordan hennes mobbere nå vil kaste seg over henne?
    Det virker på meg at hun ikke har vilje til å ta ansvaret det forventes av henne i hennes stilling. Hun står oppe i en krevende situasjon - sant - mye grunnet hennes manglende erfaring og kompetanse. Hvis Haugli hadde sykemeldt seg nå så er jeg temmelig sikker på at du selv ikke hadde akseptert dette sånn uten videre.

Når det gjelder mobbere har hun tidligere vist en god evne til å avvise og ignorere disse sogar spilt samme mynt tilbake. Type «jeg elsker bomringer» var et genialt trekk - selv om hun i samme slengen tråkket på alle de som sliter med å få hverdagen til å gå opp - men skytset mot mobberne var genialt.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.082
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    ^^ Det er ikke helt riktig, for oms ble bare beregnet i utsalgsleddet, og ikke på mellomliggende verdiøkninger, slik det gjøres ved moms.... Dette var egentlig hovedgrunnen. Jeg var "diskenspringer" på det lokale samvirkelaget en sommer, -67 eller -68 tror jeg, og husker vi hadde egne tabellbøker for å slå opp oms når det måtte spesifiseres på regninger og kvitteringer. MVA ble innført fra 1-1-1970.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    unnskyld, men hva faen mener du med at det er litt lettvint å trekke seg tilbake?

Tror du virkelig at hun gjør dette med et lett hjerte, vel vitende hvordan hennes mobbere nå vil kaste seg over henne?
    Det virker på meg at hun ikke har vilje til å ta ansvaret det forventes av henne i hennes stilling. Hun står oppe i en krevende situasjon - sant - mye grunnet hennes manglende erfaring og kompetanse. Hvis Haugli hadde sykemeldt seg nå så er jeg temmelig sikker på at du selv ikke hadde akseptert dette sånn uten videre.

Når det gjelder mobbere har hun tidligere vist en god evne til å avvise og ignorere disse sogar spilt samme mynt tilbake. Type «jeg elsker bomringer» var et genialt trekk - selv om hun i samme slengen tråkket på alle de som sliter med å få hverdagen til å gå opp - men skytset mot mobberne var genialt.
    Lan har faktisk hatt politibeskyttelse grunnet mobberne. Hun har stått i stormen i lang lang tid. Og du later som om dette ikke koster? Dette mens hun har levert varene på MDG-politikk og faktisk gjort Oslo til en bedre by å bo i. Hun har fått sin førstefødte i mai i år.

LAN manglede erfaring og kompetanse??? hvilken planet bor du på? hun har vært byråd i 4 år og har levert varene.

Disse idiotene av en bilmafia i Oslo gjør sitt beste på å true politiske talent til taushet og ut av politikken. i 2017 sa Lan at hun ikke ville tatt jobben hadde hun visst hvor mye hets og hvor mye det koster.

Hun har holdt det gående i over 2 år til, og fått et barn på toppen av det hele, før legen sier at nå må hun ta en pust i bakken en måneds tid.

Og du sier at hun ikke har vilje til å ta ansvaret det forventes av henne. Fakta er at hun har gjort langt mer enn hva det kan forventes av noen politiker. Viljen hennes er beintøff.

U

Utgatt24668

Gjest

Lan har faktisk hatt politibeskyttelse grunnet mobberne. Hun har stått i stormen i lang lang tid. Og du later som om dette ikke koster? Dette mens hun har levert varene på MDG-politikk og faktisk gjort Oslo til en bedre by å bo i. Hun har fått sin førstefødte i mai i år.

LAN manglede erfaring og kompetanse??? hvilken planet bor du på? hun har vært byråd i 4 år og har levert varene.

Disse idiotene av en bilmafia i Oslo gjør sitt beste på å true politiske talent til taushet og ut av politikken. i 2017 sa Lan at hun ikke ville tatt jobben hadde hun visst hvor mye hets og hvor mye det koster.

Hun har holdt det gående i over 2 år til, og fått et barn på toppen av det hele, før legen sier at nå må hun ta en pust i bakken en måneds tid.

Og du sier at hun ikke har vilje til å ta ansvaret det forventes av henne. Fakta er at hun har gjort langt mer enn hva det kan forventes av noen politiker. Viljen hennes er beintøff.
    Vi lever på to forskjellige planeter her. Hun har ansvaret for flere tusen brudd på arbeidsmiljøloven og mislighold på søppeltømmingen som eks. Hun er nok tøff ja og spesielt god i valgkamper men har beviselig en svært dårlig gjennomføringsevne.

Når det gjelder mobbingen er den stygg - men det kan ikke bli en hvilepute for å ikke levere eller ikke ta berettighet og konstruktiv tilbakemeldinger. Jeg savner også en unnskylding for misligholdet og angrepet på bilister som er avhengig av bil.

Hadde haugli unnviket fra sitt ansvar på samme måte så hadde du brukt mye sterkere ord enn meg.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Vi lever på to forskjellige planeter her. Hun har ansvaret for flere tusen brudd på arbeidsmiljøloven og mislighold på søppeltømmingen som eks. Hun er nok tøff ja og spesielt god i valgkamper men har beviselig en svært dårlig gjennomføringsevne.

Når det gjelder mobbingen er den stygg - men det kan ikke bli en hvilepute for å ikke levere eller ikke ta berettighet og konstruktiv tilbakemeldinger. Jeg savner også en unnskylding for misligholdet og angrepet på bilister som er avhengig av bil.

Hadde haugli unnviket fra sitt ansvar på samme måte så hadde du brukt mye sterkere ord enn meg.
    svært dårlig gjennomføringsevne? makan til sprøyt. Det er nettopp gjennomføringsevne hun har. Hun har fjernet biler og åpnet plasser der det en gang i tiden var parkeringsplass og vei. Antal parkeringsplasser for forflytningshemmede har økt. Så personer som er reelt avhengig av bil er minst like godt ivaretatt.

Og disse bruddene på arbeidsmiljøloven. Når noen melder seg syk og andre må ta over vakten og dette er frivillig, så meldes dette som brudd. Oslo er avhengig av å ha brannfolk på vakt. Trenden i antall brudd har faktisk gått ned mens hun har vært byråd. Selvsagt så er det jobb å gjøre, og ting kan bli bedre. Det er ikke slik at O.K. tvinger folk til å stå 18 timer på vakt for gjennomføre et håpløst anbud basert på fantasi slik at visst søppeltømmingsfirma gjorde før de konket seg.

hauglie må gjerne sykmelde seg hvis helsen hennes tilsier det. Da er vi kvitt henne for nå. Det er lite som tyder på det for det innebærer en viss form for samvittighet og innrømmelse at hun har gjort noe galt. Hadde hun hatt det, så ville hun ha gått av for lengst. Dessuten kan hun selvsagt ikke sykmelde seg etter at hun over sin hele statsrådsperiode har gjort livet surere, surere og for jævli for de som står på AAP hos Nav. Det tar seg ikke pent ut, og det er jo dette som betyr noe for "don't rock the boat"-sjefen hennes.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.722
    Basert på hvor sinte de som baserer livet sitt på å kjøre bil i og til og fra Oslo sentrum er tror jeg vi trygt kan konkludere med at gjennomføringsevnen til Lan er ganske bra på dette området. Jeg var selv på en av mine ytterst sjeldne turer med bil i sentrum her om dagen for logistikk ifm en barnebursdag og både kjøreturen til, finne parkeringsplass og kjøreturen tilbake vitnet om betydelig gjennomføringsevne i å gjøre det mindre attraktivt å bruke bil i bykjernen.

• Liker
    Reaksjoner: OMF
    C

cruiser

Gjest
    Man kan gjerne være uenig i politikken, men det er vanskelig å se hvordan man kan kritisere denne dama for gjennomføringsevne. Kan ikke tenke meg noen politikere som har vært mer tro til eget program og løfter og tatt så mange upopulære avgjørelser som den dama der.

U

Utgatt24668

Gjest
    Det er åpenbart en veldig politisk farging og virkelighetsforståelse her. Lan har ansvaret for svært mange alvorlige lovbrudd som får Haugli til å framstå som en nybegynner, men det er altså ingen balanse i kritikken her. Å fjerne parkeringsplasser er en enkel sak, da er det verre å forvalte de viktige oppgavene som er kritisk for at samfunnet går rundt. Dessuten øker billettprisene i Oslo under MDG som er et alvorlig løftebrudd, til tross for eiendomsskatt som innbyggerne ikke har sett fnurten av i form av gevinster eller et økt service-nivå. Bystyret overlever fordi mange unge er bekymret for miljøet - men til tross for en svært dårlig forvaltning og gjennomføringsevne. Det er ikke noe poeng i å angrpe budbringeren når en spade åpenbart er en spade.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.722
    Det er åpenbart en veldig politisk farging og virkelighetsforståelse her. Lan har ansvaret for svært mange alvorlige lovbrudd som får Haugli til å framstå som en nybegynner, men det er altså ingen balanse i kritikken her. Å fjerne parkeringsplasser er en enkel sak, da er det verre å forvalte de viktige oppgavene som er kritisk for at samfunnet går rundt. Dessuten øker billettprisene i Oslo under MDG som er et alvorlig løftebrudd, til tross for eiendomsskatt som innbyggerne ikke har sett fnurten av i form av gevinster eller et økt service-nivå. Bystyret overlever fordi mange unge er bekymret for miljøet - men til tross for en svært dårlig forvaltning og gjennomføringsevne. Det er ikke noe poeng i å angrpe budbringeren når en spade åpenbart er en spade.
    Jeg sliter med å komme på et byråd i farten som faktisk har gjort så mye de har sagt de skal gjøre på såpass kort tid - spesielt siden det er snakk om svært kontroversielle saker, som eksempelvis å gjøre semi-militante bilister pottesure. De 50.000 medlemmene i Fjesbokgruppa "nei til bompenger" deler neppe din oppfatning om dårlig gjennomføringsevne.

Dette burde være mulig å se helt uavhengig av om man stemte på de eller ikke. Om Lan har utvist dårlig gjennomføringsevne - har du da noen fine eksempler på god gjennomføringsevne?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.414
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Moxnes er en den bortskjemte norske kommunismens tabloid posterboy.
    Alltid i opposisjon uten ansvar eller forpliktelser og med en verdensanskuelse fra 70-tallet.
    Eg har litt sansen for Moxnes, ikkje berre vaktbikkje, men også fuglehund som gøyr på storfugl i trekronene....

Verdsforståinga før Berlinmuren var betre balansert enn i dag. Du muren fall, fekk nyliberalismen rennfart framover, slik at han i dag nesten er einerådande i Europa, medan det vesle som finnest av sosialisme meir eller mindre er karikaturar i fattige nasjonar.
    Trist.
    Men er de sosialister fordi de er fattige ? Eller er de fattige fordi de bor i et sosialistisk land
    Når eit stort mindretal (typisk 1/3) av ein folkemengt vert skikkeleg skvisa eller truga av t.d. matmangel, startar opprøret, tidlegare ofte av Marxistisk mønster. For å unngå dette, kan ein innføre andre ordningar enn t.d. Ludvig 16 og Romanov-familien, Klarar ein å halde dette misnøgde mindretalet skikkeleg lite, vil dei ikkje evne å påverke politikken, med mindre det fyllast på med symbolpolitiske kampsakar i stor skala.
    Eg trur at der fordelinga er skeiv, vil misnøyen spreie seg. Der ein har god fordeling, vert det mindre stress politisk.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Jeg sliter med å komme på et byråd i farten som faktisk har gjort så mye de har sagt de skal gjøre på såpass kort tid - spesielt siden det er snakk om svært kontroversielle saker, som eksempelvis å gjøre semi-militante bilister pottesure. De 50.000 medlemmene i Fjesbokgruppa "nei til bompenger" deler neppe din oppfatning om dårlig gjennomføringsevne.

Dette burde være mulig å se helt uavhengig av om man stemte på de eller ikke. Om Lan har utvist dårlig gjennomføringsevne - har du da noen fine eksempler på god gjennomføringsevne?
    cituations needed. Hvilke alvorlige lovbrudd? ble noen fengslet? ble noen feilaktig dømt til å betale tilbake nærmere en halv million kroner?

vrøvl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Antall liker
    309
    Torget vurderinger
    1
    cituations needed. Hvilke alvorlige lovbrudd? ble noen fengslet? ble noen feilaktig dømt til å betale tilbake nærmere en halv million kroner?
    Enkelte sosialister mener at arbeidsmiljøloven er veldig viktig og alvorlig.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.736
    Når man kaller et brudd på hviletidbestemmelser for brannmannskaper for alvorlig lovbrudd så lurer jeg på hva et mindre lovbrudd er.

U

Utgatt24668

Gjest
    Bare for å ta Energigjenvinningsetaten som et eksempel før vi går videre på andre sektorer:

https://www.nettavisen.no/okonomi/na-ma-ansatte-i-oslo-kommune-si-fra-om-lovbrudd/3423864319.html

Etter at offentligheten tidligere i år ble kjent med omfattende brudd på arbeidsmiljøloven i Energigjenvinningsetaten, har det ballet på seg. I etatene miljø- og samferdselsbyråd Lan Marie Berg har ansvar for er det nå avdekket mer enn 15.000 lovbrudd.

Revisjonsselskapet PwC er hyret inn for å granske lovbruddene. Rapporten fra PwC skulle vært fremlagt tidligere denne uken, men det er utsatt til neste uke, visstnok for at de involverte skal få mulighet til å komme med innsigelser. Rapporten har alt blitt utsatt også tidligere. Utsettelsene kan tyde på at her er innholdet svært følsomt.

Lan Marie Berg ser ikke ut til å ta dette veldig alvorlig. Hun har visst om bruddene lenge, men har latt være å informere bystyret skikkelig. Derfor vurderer opposisjonen mistillit.

- Omfanget er enormt stort på 15 tusen lovbrudd. Omfanget er av en alorlig størrelsesorden, men fraværende tiltak.

18. oktober ble det kjent at Arbeidstilsynet nå vil granske hele Oslo kommune.

https://www.oslo.kommune.no/politik...i-energigjenvinningsetaten-article106467.html

På oppdrag fra Byrådsavdeling for miljø og samferdsel har PwC gjennomført en undersøkelse av arbeidstid, anskaffelser og ansettelser i Energigjenvinningsetaten (EGE). Rapporten er nå levert.
    Revisjonsfirmaet PwC ble engasjert for å undersøke etaten for forhold tilbake i tid på bakgrunn av varsler og rapporter om brudd på arbeidstidsbestemmelsene.

- Når jeg som byråd mottar informasjon av flere alvorlige forhold i EGE, er det mitt ansvar at det blir ryddet opp. Det er vi allerede godt i gang med. Denne rapporten er et viktig bidrag til det arbeidet, sier byråd for miljø og samferdsel, Lan Marie Berg.

PwC-rapporten viser brudd på anskaffelsesregler og arbeidstidsbestemmelser, samt at det mangler dokumentasjon i mange ansettelser. Rapporten slår fast at EGE har hatt all fokus på drift, og at det har gått på bekostning av å følge regler og lovverk.

https://www.oslo.kommune.no/getfile.../PwC undersøkelse EGE - offentlig versjon.pdf

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.457
    Torget vurderinger
    4
    MDG og Lan har vist imponerende og irriterende og gjennomføringsevne på de tingene de har frontet sterkest.
    Imidlertid ser hun ut til å ha glemt at hun var veldig "høy&mørk" da det stormet rundt Veireno og deres brudd på arbeidstidsbestemmelsene.

Det er vel ganske opp i dagen at gjennomføringsevnen til Lan står noe tilbake å ønske når det kommer til de kjedelige dagligdagse tingene som å drift av kommunens etater. Hun har alltid tid til å stille opp med et stort smil og hjelmen på snei når journalistene vil lage en sak på at hun sykler et par kilometer mellom Rådhuset og hjemmet i gamlebyen, men for første gang hadde hun ikke tid og ble påfallende tyst da spørsmålene kom om lovbruddene som ligger under hennes egen etat. Det var ikke så veldig imponerende.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.841
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Sanity check: Hva ville Larson skrevet om bruddene på arbeidsmiljøloven hvis dette var et H/FrP-byråd? Alternativer:
    1. Pyttsan, dette er ikke så farlig. Ingen døde, og da gjør det ikke noe. Ingen ting å se her, folkens.
    2. Utbytting av ansatte! Grove overtramp!! Typisk for arbeiderfiendtlige høyrefolk!!! AV MED HODENE DERES!!!!

C

cruiser

Gjest
    Sanity check: Hva ville Larson skrevet om bruddene på arbeidsmiljøloven hvis dette var et H/FrP-byråd? Alternativer:
    1. Pyttsan, dette er ikke så farlig. Ingen døde, og da gjør det ikke noe. Ingen ting å se her, folkens.
    2. Utbytting av ansatte! Grove overtramp!! Typisk for arbeiderfiendtlige høyrefolk!!! AV MED HODENE DERES!!!!
    Dette kan jo enkelt prøves på Bent Høie og at han er ansvarlig for 500000 årlige brudd på arbeidsmiljøloven på norske sykehus.. Forskjellen er vel at han ikke har irritert noen bilister

U

Utgatt24668

Gjest
    MDG og Lan har vist imponerende og irriterende og gjennomføringsevne på de tingene de har frontet sterkest.
    Imidlertid ser hun ut til å ha glemt at hun var veldig "høy&mørk" da det stormet rundt Veireno og deres brudd på arbeidstidsbestemmelsene.

Det er vel ganske opp i dagen at gjennomføringsevnen til Lan står noe tilbake å ønske når det kommer til de kjedelige dagligdagse tingene som å drift av kommunens etater. Hun har alltid tid til å stille opp med et stort smil og hjelmen på snei når journalistene vil lage en sak på at hun sykler et par kilometer mellom Rådhuset og hjemmet i gamlebyen, men for første gang hadde hun ikke tid og ble påfallende tyst da spørsmålene kom om lovbruddene som ligger under hennes egen etat. Det var ikke så veldig imponerende.
    En ting er å irritere borgerne av Oslo og gjøre livene deres vanskelig - noe helt annet er å finne gode løsninger i samhandlingen mellom et bilfritt sentrum og gode kollektivløsninger. På sistnevnte har de feilet foruten å gjøre billettene dyrere. Man skal virkelig være stor tilhenger av MDG for å gi karakter høyere enn 2.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.841
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg liker Lan, jeg. :)

Det er ikke alltid jeg er enig med henne, men hun er et friskt pust og en politikertype vi trenger mange fler av. Hun er politiker fordi hun vil få til noe, ikke en som fronter saker fordi spinndoktorene forteller at nettopp de utspillene vil styrke sjansene for gjenvalg i fokusgrupper. Hun har min fulle respekt.

Det alvorligste med de omfattende bruddene på arbeidstidsbestemmelsene i diverse etater og byrådsavdelinger er at det undergraver Ap/SV’s retorikk om hvorfor sykehjem og andre offentlige tilbud må tilbake til offentlig drift. I virkeligheten er det ikke slik at private driver rovdrift på ansatte i ren grådighet mens offentlige etater er garantist for ordnede arbeidsforhold. Virkeligheten ser faktisk ut til å være den diametralt motsatte, og det kan man jo synes er ganske morsomt.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.414
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Enkelte sosialister mener at arbeidsmiljøloven er veldig viktig og alvorlig.
    Det er ofte slik at der lov regulerer ein aktivitet, ville det vere fare for misbruk om lova mangla. Slik også i arbeidslivet.
    Ein treng ikkje vere sosialist for å meine at arbeidstida må regulerast, og at arbeidsmijøet må ha minstkrav på andre måtar.

vrøvl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Antall liker
    309
    Torget vurderinger
    1
    Det er ofte slik at der lov regulerer ein aktivitet, ville det vere fare for misbruk om lova mangla. Slik også i arbeidslivet.
    Ein treng ikkje vere sosialist for å meine at arbeidstida må regulerast, og at arbeidsmijøet må ha minstkrav på andre måtar.
    Jada. Poenget mitt var at "rødgrønne" har en tendens til å vektlegge denslags tyngre, stå på krava, "fagbevegelse fagbevegelse fagbevegelse".
    Og er ikke dette de samme "rødgrønne" som fungerer som apologeter for Lan her inne, og de tusenvis av brudd på arbeidsmiljøloven som rutinemessig skjer på hennes vakt.
    Jeg mener å skimte en slags dobbeltmoral inni der et sted.

6

65finger

Gjest
    de rikeste bidrar mindre og mindre.
    Hvor får du dette fra? De 10% rikeste står for 40% av statens skatteinntekter. Dette er det samme tallet som da de rødgrønne hadde makten. De rike betaler jævlig mye skatt.
    Og hvor mye bidrar disse med i avgifter som f.eks. moms? Skatt er bare en liten del av statens inntekter.
    Kaksebilene har synket med flere hundretusen i avgifter. hvem kjøper disse? hvermannsen eller multimillionærene?

Avgifter, som alle hvermannsen betaler øker og øker, skatter som de rikeste betaler mest av synker og synker.

Kakestykkene fordeles ut på nytt hvor hvermannsen får mindre og rikingene får mer.

Det er økonomisk ufornuftig, for de nederst på stigen vil smøre økonomien med å forbruke sine ekstra midler. millionærene rekker ikke å bruke mer penger enn hva de allerede gjør.

Vis vedlegget 561589

Staten får inn mer i trygdeavgift (betales fra første krone) og arbeidsdgiveravgift enn i skatt. Så det at rikingene betaler 40 % av skatteinntektene så kan de gjerne betale enda mer. Vi får også mer i moms. Så når rikingene skriker dobbeltbeskatning så husk at hvermannsen betaler dobbeltbeskatning i moms og staten håver inn. Og moms øker og øker når de borgerlige regjerer.
    hvermansen kjøper kaksebiler

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    de rikeste bidrar mindre og mindre.
    Hvor får du dette fra? De 10% rikeste står for 40% av statens skatteinntekter. Dette er det samme tallet som da de rødgrønne hadde makten. De rike betaler jævlig mye skatt.
    Og hvor mye bidrar disse med i avgifter som f.eks. moms? Skatt er bare en liten del av statens inntekter.
    Kaksebilene har synket med flere hundretusen i avgifter. hvem kjøper disse? hvermannsen eller multimillionærene?

Avgifter, som alle hvermannsen betaler øker og øker, skatter som de rikeste betaler mest av synker og synker.

Kakestykkene fordeles ut på nytt hvor hvermannsen får mindre og rikingene får mer.

Det er økonomisk ufornuftig, for de nederst på stigen vil smøre økonomien med å forbruke sine ekstra midler. millionærene rekker ikke å bruke mer penger enn hva de allerede gjør.

Vis vedlegget 561589

Staten får inn mer i trygdeavgift (betales fra første krone) og arbeidsdgiveravgift enn i skatt. Så det at rikingene betaler 40 % av skatteinntektene så kan de gjerne betale enda mer. Vi får også mer i moms. Så når rikingene skriker dobbeltbeskatning så husk at hvermannsen betaler dobbeltbeskatning i moms og staten håver inn. Og moms øker og øker når de borgerlige regjerer.
    hvermansen kjøper kaksebiler
    de tilfeller hvermannsen kjøper kaksebiler så er det ikke hvermannsen som kjøper, men banken.

6

65finger

Gjest
    hvermansen har det temmlig bra økonomisk og er i stand til i stort monn å "kjøpe" kaksebiler, det er ikke et berg av fattigfolk i dette landet til orientering

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    mao så er de i stand til å takle skatteøkninger slik at de som ikke har råd til kaksebiler får det litt bedre.

nå tar jeg dine ord for god fisk.

medianinntekten er på rundt 450k til opplysning.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jada. Poenget mitt var at "rødgrønne" har en tendens til å vektlegge denslags tyngre, stå på krava, "fagbevegelse fagbevegelse fagbevegelse".
    Og er ikke dette de samme "rødgrønne" som fungerer som apologeter for Lan her inne, og de tusenvis av brudd på arbeidsmiljøloven som rutinemessig skjer på hennes vakt.
    Jeg mener å skimte en slags dobbeltmoral inni der et sted.
    intet er som norske eksistenser som omtaler fagbevegelsa som om det var gift de hadde fått i seg.

6

65finger

Gjest
    mao så er de i stand til å takle skatteøkninger slik at de som ikke har råd til kaksebiler får det litt bedre.

nå tar jeg dine ord for god fisk.

medianinntekten er på rundt 450k til opplysning.
    skatten må økes og statsbudsjettet må krympes

vrøvl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Antall liker
    309
    Torget vurderinger
    1
    intet er som norske eksistenser som omtaler fagbevegelsa som om det var gift de hadde fått i seg.
    Nå skal jeg prøve å uttale meg nøytralt:

De som roper høyest om arbeidsmiljølovens ukrenkelighet, er de samme som er mest apologetisk og tilgivende for brudd på den samme arbeidsmiljøloven, så lenge bruddene begås av noen som de ser på som "en av deres egne".

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.736

De som roper høyest om arbeidsmiljølovens ukrenkelighet, er de samme som er mest apologetisk og tilgivende for brudd på den samme arbeidsmiljøloven, så lenge bruddene begås av noen som de ser på som "en av deres egne".
    Ok, hvor har du det fra? Du skal heller være glad for at hjelpepleier Anne står en time ekstra på grunn av at gamle Fru Stengenføhn-Gnad ble akutt dårlig rett før hjelpepleier Anne skulle gå hjem. Eller kanskje skulle brannmann Sam stemple ut og gå hjem midt i redningsarbeidet? Han kan jo fortsette å slukke brannen i morgen.

vrøvl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Antall liker
    309
    Torget vurderinger
    1
    Ok, hvor har du det fra? Du skal heller være glad for at hjelpepleier Anne står en time ekstra på grunn av at gamle Fru Stengenføhn-Gnad ble akutt dårlig rett før hjelpepleier Anne skulle gå hjem. Eller kanskje skulle brannmann Sam stemple ut og gå hjem midt i redningsarbeidet? Han kan jo fortsette å slukke brannen i morgen.
    Ja, hvis det er sånn at det er håpløst å drive forsvarlig uten å bryte arbeidsmiljøloven 1000-vis av ganger i året, så mener jeg at den fornuftige løsningen er å endre (liberalisere) arbeidsmiljøloven. Å tilpasse kartet etter terrenget, og ikke motsatt.

Jeg bare formoder at fagforeningsfanatikerne til venstre har en sterk ryggmargsrefleks mot dette.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.457
    Torget vurderinger
    4

Om private bedrifter ville man si at de må sørge for å planlegge kapasiteter slik at man har rom for slike avvik.

Omfanget av avvik som er avdekket viser at det er mer regelen enn unntaksvise avvik.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.457
    Torget vurderinger
    4
    men er det fagbevegelsa som står bak slike forhold?
    Hvorfor spør du ?

Forøvrig og ellers irrelevant er "fagbevegelsa" en idiotisk krampaktig sjargong for å understreke egen tilhørighet.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor spør du ?

Forøvrig og ellers irrelevant er "fagbevegelsa" en idiotisk krampaktig sjargong for å understreke egen tilhørighet.
    vrøvl som bragte det opp, om du følger med. at du vandrer andre steds hen er ikke mitt ansvar.

herlig at en ordendelse fremdeles evner å få pulsen opp på folk.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.457
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor spør du ?

vrøvl som bragte det opp, om du følger med. at du vandrer andre steds hen er ikke mitt ansvar.

herlig at en ordendelse fremdeles evner å få pulsen opp på folk.
    Han har vel heller ikke antydet at fagbevegelsen står bak slike forhold, men som meg påpekt at de ikke reagerer like sterk nå det er deres egne som er ansvarlige.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    hvem er deres egne her?

fru lan? helse øst vest og best? oslo brannetat (om den nå fins)

at noe gjøres feil av kommunale/statlige byråkratier er vel ikke det samme som å snakke om deres egne.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.457
    Torget vurderinger
    4
    hvem er deres egne her?

fru lan? helse øst vest og best? oslo brannetat (om den nå fins)

at noe gjøres feil av kommunale/statlige byråkratier er vel ikke det samme som å snakke om deres egne.
    Vi snakker ikke om byråkrater, men om de politisk ansvarlige. På samme måte som man forventer at en bedrifts toppleder tar ansvar for det som skjer i bedriften og ikke sparker nedover ved å skylde på operative mellomledere. Det er deres ansvar at bedriften organiserer driften slik at dette ikke skjer eller i hvert fall blir avdekket av kontrollrutiner og tatt tak i. Så også for de politisk ansvarlige for etatene, altså de rødgrønne representert av Lan.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.722
    Personlig synest jeg at alt av offentlige tjenester utover akutt helsetilbud, politi og brannvesen burde legge ned alt arbeid en dag eller fwm innimellom for å gi folk er hint om at det faktisk utføres tjenester folk flest tar for gitt. Det tror jeg kunne blitt gøy.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Personlig synest jeg at alt av offentlige tjenester utover akutt helsetilbud, politi og brannvesen burde legge ned alt arbeid en dag eller fwm innimellom for å gi folk er hint om at det faktisk utføres tjenester folk flest tar for gitt. Det tror jeg kunne blitt gøy.
    Det er ganske ironisk at når de lavtlønte går til streik, så går det ikke lenge før lønnsnemnd på grunn av fare for liv og helse.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn