Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vrøvl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Antall liker
    309
    Torget vurderinger
    1

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Nei, Lan er ikke den eneste politikeren hvis etater har begått brudd på arbeidsmiljøloven. Hun er bare den eneste som blir så panegyrisk unnskyldt av de som ellers er så kategorisk fordømmende.
    er den politisk ansvarlige for helsegreiene blitt så kategorisk fordømt?

hvem er det som er så kategorisk fordømt, og hvorfor?

og hva har fagbevegelsa med det hele å gjøre?

U

Utgatt24668

Gjest
    Dette er helt utrolig. Når Haugli prøver å rydde opp i feil som er begått av flere regjeringer siden 94 så skal hun i fengsel. Når Lan beviselig har ansvaret i flere tusen overtramp i arbeidsmiljøloven så er det greit fordi hun er så flink. Det mentale nivået er helt utrolig her blant ellers oppegående voksne mennesker.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Dette er helt utrolig. Når Haugli prøver å rydde opp i feil som er begått av flere regjeringer siden 94 så skal hun i fengsel. Når Lan beviselig har ansvaret i flere tusen overtramp i arbeidsmiljøloven så er det greit fordi hun er så flink. Det mentale nivået er helt utrolig her blant ellers oppegående voksne mennesker.
    Jeg har ikke sett Hauglie prøve å rydde opp i noe som helst. Hvis hun ønsket å rydde opp, hvorfor instruerte hun da NAV om å endringer kun skulle gjelde saker fremover og ikke de gamle sakene?

Hauglie satt på sine hender mens minst 7 personer ble idømt fengselsstraff og mange andre fikk flere hundretusen å innbetale. Hadde hun ønske å rydde opp ville hun personlig ha kontaktet statsadvokaten lenge før halvannen måned hadde gått siden den "store alarmen" gikk. Hadde hun ønsket å rydde opp ville den "store alarmen" ha gått av i 2017 hvor hun fikk tilsendt loven fra EØS-domstolene.

Hvis Hauglie er så opptatt av å rydde opp som hun sier at hun er, hvorfor hemmeligholder hun møtereferatet med første møtet med NAV?

Først når det ble klart at skandalen ikke lenger kunne holdes utenfor medias søkelys (fordi statsadvokaten som faktisk respekterer offentlighetsloven tilfeldigvis fikk nyss og krevde dokumenter?) innkalte hun til pressekonferanse.

For deg så er Hauglies (ikke-)handlinger bagateller opp mot en arbeidsmiljølov som designet for 8 til 4-jobb og ikke for døgnbemannede kritiske samfunnsfunksjoner. Folk melder seg syke og innimellom må noen ta 2 helger på rad som innebærer brudd på arbeidsmijløloven. Dette blir mange brudd i løpet av et år etter som Oslo Kommune har over 50.000 ansatte.

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.882
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes det er rasende festlig å se deg bagatellisere brudd på arbeidsmiljøloven, Larson.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.775
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Skal det ryddes opp i Oslo så ser det ut for meg som om det trengs flere brannmenn, sykepleiere, renholdsarbeidere, vann- og kloakkgutter og sikkert et par andre. Øk eiendomsskatten en smule , ansett flere og det er i orden. Skal det ryddes opp i Nav så må ledelsen sendes på kurs i EØS rett.....

U

Utgatt24668

Gjest
    Jeg har ikke sett Hauglie prøve å rydde opp i noe som helst. Hvis hun ønsket å rydde opp, hvorfor instruerte hun da NAV om å endringer kun skulle gjelde saker fremover og ikke de gamle sakene?

Hauglie satt på sine hender mens minst 7 personer ble idømt fengselsstraff og mange andre fikk flere hundretusen å innbetale. Hadde hun ønske å rydde opp ville hun personlig ha kontaktet statsadvokaten lenge før halvannen måned hadde gått siden den "store alarmen" gikk. Hadde hun ønsket å rydde opp ville den "store alarmen" ha gått av i 2017 hvor hun fikk tilsendt loven fra EØS-domstolene.

Hvis Hauglie er så opptatt av å rydde opp som hun sier at hun er, hvorfor hemmeligholder hun møtereferatet med første møtet med NAV?

Først når det ble klart at skandalen ikke lenger kunne holdes utenfor medias søkelys (fordi statsadvokaten som faktisk respekterer offentlighetsloven tilfeldigvis fikk nyss og krevde dokumenter?) innkalte hun til pressekonferanse.

For deg så er Hauglies (ikke-)handlinger bagateller opp mot en arbeidsmiljølov som designet for 8 til 4-jobb og ikke for døgnbemannede kritiske samfunnsfunksjoner. Folk melder seg syke og innimellom må noen ta 2 helger på rad som innebærer brudd på arbeidsmijløloven. Dette blir mange brudd i løpet av et år etter som Oslo Kommune har over 50.000 ansatte.
    Selv om dere ser bort fra de juridiske problemstillingene og vurderingene som måtte gjøres før de konkluderte - så er jeg enig i at Haugli kunne ha ryddet opp og reagert langt tidligere. Det er ubalansen i dekningen og bedømmelsen basert på politisk farge jeg reagerer på.

S

Slubbert

Gjest
    Det er også potensielt tidenes selvskudd, sånn de holder på. Trolig er det eneste som kan stoppe en rødgrønn regjeringsovertakelse om to år, at man kjører så hardt på denne dobbeltmoralen at den blir åpenbar for alle. Is i magen er ofte mer fornuftig enn blod på tann.

vrøvl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Antall liker
    309
    Torget vurderinger
    1

Alle forsøk på å virkelighetsorientere arbeidsmiljøloven, å tilpasse kartet etter terrenget, liberalisere, blir rutinemessig fordømt av (store deler av) venstresiden.
    Jo lenger ute på fagforenings-fløyen av venstresiden man er, jo mer kategorisk er fordømmelsen.

Min mening er derimot at, hvis realiteten er at det er umulig å levere viktige tjenester på en forsvarlig måte uten at det medfører 450 000 brudd på arbeidsmiljøloven (slik det er i helseforetakene), så er det sannsynligvis på tide å endre arbeidsmiljøloven.

Dette betyr forresten ikke at man ikke skal ta brudd på arbeidsmiljøloven på alvor. Derimot vil det jo gi arbeidsmiljøloven større legitimitet dersom den henger bedre sammen med virkeligheten.

Ut av dette skulle en jo tro at det var "sånne som meg" som var tilgivende innstilt til Lan i denne saken, mens det var "de andre" (som beskrevet over) som var hennes hardeste kritikere. Men av en eller annen grunn er det motsatt. Fordi "de andre" identifiserer seg med Lan og ser på henne som en representant for det gode. Mens "sånne som meg" får helt fnatt av henne. Rart med det.

Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Selv om dere ser bort fra de juridiske problemstillingene og vurderingene som måtte gjøres før de konkluderte - så er jeg enig i at Haugli kunne ha ryddet opp og reagert langt tidligere. Det er ubalansen i dekningen og bedømmelsen basert på politisk farge jeg reagerer på.
    Ser ingen reaksjoner mot tilsvarende brudd i helsevesenet hvor Høie er sjefen.

Lan får høre det igjen, selv om trenden i antall brudd har gått ned siden hun tok over. Hvorfor akkurat hun?

edit: ellers er hva du nå skriver selve definisjonen av whataboutisme.

Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Alle forsøk på å virkelighetsorientere arbeidsmiljøloven, å tilpasse kartet etter terrenget, liberalisere, blir rutinemessig fordømt av (store deler av) venstresiden.
    Jo lenger ute på fagforenings-fløyen av venstresiden man er, jo mer kategorisk er fordømmelsen.

Min mening er derimot at, hvis realiteten er at det er umulig å levere viktige tjenester på en forsvarlig måte uten at det medfører 450 000 brudd på arbeidsmiljøloven (slik det er i helseforetakene), så er det sannsynligvis på tide å endre arbeidsmiljøloven.

Dette betyr forresten ikke at man ikke skal ta brudd på arbeidsmiljøloven på alvor. Derimot vil det jo gi arbeidsmiljøloven større legitimitet dersom den henger bedre sammen med virkeligheten.

Ut av dette skulle en jo tro at det var "sånne som meg" som var tilgivende innstilt til Lan i denne saken, mens det var "de andre" (som beskrevet over) som var hennes hardeste kritikere. Men av en eller annen grunn er det motsatt. Fordi "de andre" identifiserer seg med Lan og ser på henne om en representant for det gode. Mens "sånne som meg" får helt fnatt av henne. Rart med det.
    fordi liberalisering av AML betyrat alle lastebilsjåfører kjører til 50 kr timen og bor i bilen, ikke kun noen få.
    Eller alle de som står på 0-timers kontrakter med lua i hånden for å få lov til å arbeide til minstelønn. Der de selv er "selvstendig firma" uten rettigheter som pensjon, sykepenger.

liberalisering av AML betyr at man gir en finger og arbeidsgiverne tar hele armen. Og hvem er det som rammes? jo, de unge og ressurssvake som ikke har råd til å takke nei.

At AML trenger litt oppdatering ifm turnus er sant nok, men når de bruker det som en unnskyldning for å gjøre livet surere for svake, så er det bedre at vi registrerer noen lovbrudd som strengt tatt ikke burde være lovbrudd.

vrøvl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Antall liker
    309
    Torget vurderinger
    1
    fordi liberalisering av AML betyrat alle lastebilsjåfører kjører til 50 kr timen og bor i bilen, ikke kun noen få.
    Eller alle de som står på 0-timers kontrakter med lua i hånden for å få lov til å arbeide til minstelønn. Der de selv er "selvstendig firma" uten rettigheter som pensjon, sykepenger.

liberalisering av AML betyr at man gir en finger og arbeidsgiverne tar hele armen. Og hvem er det som rammes? jo, de unge og ressurssvake som ikke har råd til å takke nei.

At AML trenger litt oppdatering ifm turnus er sant nok, men når de bruker det som en unnskyldning for å gjøre livet surere for svake, så er det bedre at vi registrerer noen lovbrudd som strengt tatt ikke burde være lovbrudd.
    Når jeg vil liberalisere så betyr det ikke at jeg vil fjerne alle reguleringer - men at jeg vil løsne litt opp der det er fornuftig å løsne litt opp, f.eks ifm turnus.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Når jeg vil liberalisere så betyr det ikke at jeg vil fjerne alle reguleringer - men at jeg vil løsne litt opp der det er fornuftig å løsne litt opp, f.eks ifm turnus.
    Du har fått med deg at de tilfellene jeg har ramset opp skjer i dag. Hva som stopper resten av bransjen til å gjøre det samme er AML. liberaliserer vi den, vil enda flere tøye grensene.

Hver gang vi gir en finger så tar de hele armen.

Du kan prøve deg som avisbud der du står som enkeltmannsforetak og selv må dekke utgifter til bil, pensjon og sykepenger for en inntekt som knapt dekker din egen lønn. Det var en grunn til at Uber fikk nei i norge.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.882
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ^ Men så lenge det er det offentlige under ledelse av de rødgrønne som står for bruddene i arbeidsmiljøloven er det ikke så farlig, er det vel?

Det blir jo litt snodige resultater i anbudskonkurranser hvis private anbydere må følge loven og offentlige etater i praksis ikke behøver å bry seg om den. Men bare hvis AP/SV har ansvaret, selvsagt.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Som med alle lovbrudd er det gradsforskjeller.

En ting er å hente inn underbetalte rumenere/bulgarer og tvinge de til å jobbe 18 timers dager, fordi firmaet fucket opp i anbudet.
    Du har altså en ansatt som opererer et tungt kjøretøy, som er et dødelig våpen, som ikke får nok søvn. Og dette gjentar seg over tid. En feil av han medfører klemfare som kan medføre døden.

Dette er brudd som ble politianmeldt og sjefen i firmaet blir idømt fengselsstraff.

en annen ting er å måtte dekke inn sykdom der folk frivillig tar ekstravakter og folk mister lovpålagt helgehviletid.

Sistnevnte er totalkrise, ifølge RRR

Jeg så ikke deg stå på barrikadene. Veireno hadde jo klart å levere tidligere i vestfold, så da var det jo helt okay for dem å legge inn et skambud og O.K. å gi dem tilslag grunnet pris, selv om det var rimelig klart at gjennomføringsevnen hadde skyhøy risiko. Anbudet hadde forutsetning av at samme biler skulle kjøre flere ruter, og ble det forsinkelser så var de fucked. guess what. det ble forsinkelser.

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.882
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du vil kan vi godt gå tilbake i diverse tråder og minne om hva du og jeg mente om arbeidsmiljøloven da det gjaldt Veireno. Men det er selvsagt noe heeeelt annet når de rødgrønne står ansvarlig, så klart. :)

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Hva gjorde Høyre og FrP med arbeidsmiljøbruddene til O.K.?

Du tror vel ikke at de dukket opp under Lan, gjør du?

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.095
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå er det nå en gang slik at de er nokså svarte, både gryta og kjelen..... Mye av problemene i offentlig sektor, - og forsåvidt også i private områder, er at i offentlig sektor er innsparingene pga stadig mindre budsjetter skåret så langt ned at det ikke er plass til sykdom og sykemeldinger uten at det blir brudd på AML, og i privat sektor er anbudene skåret så ned for å konkurrere med underbetalt arbeidskraft at det skjærer seg der også.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Et godt eksempel på hvorfor det er viktig å prioritere utbygging av veinettet i stedet for dette rødgrønne sløseriet.

---

Så lett blir det køkaos i Bergen
    Så har vi nok en gang fått bevis for hvor sårbar Bergens infrastruktur er.

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/50vWy6/saa-lett-blir-det-koekaos-i-bergen

Debattinnlegg
    Erik Haukedal

Byen må være den enkleste byen å lamme trafikalt med enkle midler.

At det ikke for lengst er realisert løsninger for å unngå den totale kollaps – som vi nok en gang ble vitne til i forbindelse med vannledningsbruddet på E39 onsdag – bør være til stor bekymring for dem som styrer byen.

Hendelser som medfører stenging av hovedinnfartsveier, er noe vi må forvente også i fremtiden. Det vi nå ser resultatet av, er den mangelfulle planlegging og gjennomføring av alternative veiløsninger som kunne avverget problemene.

For mange år siden var tunnel mellom Bergen og Arna svært nær ved å bli realisert. I dag ser vi tydelig hvordan dette kunne minket problemene som oppsto.

Veien mellom Arna og Nesttun er totalt ubrukelig som avlastingsvei ved uhell som det vi hadde onsdag. Den skulle vært oppgradert for lenge siden.

Dagens situasjon er uholdbar, både med tanke på beredskap og samfunnsmessige kostnader. Fokus i dag er altfor mye på at bare Bybanen blir bygget til Åsane, så blir alle trafikale problemer løst. Bybanen vil bare bedre noe av trafikkavviklingen. Fortsatt vil folk være avhengig av bil for å få hverdagen til å fungere. For ikke å snakke om yrkestrafikk, som blir spesielt rammet ved mangelfull fremkommelighet.

Jeg synes det er merkelig at BA og BT ikke har tatt tak i dette problemet for lenge siden. For at byen skal fungere for alle, må infrastrukturen være å stole på. Å bruke 500 millioner på sykkeltunnel fra Fyllingsdalen applauderes. De pengene burde brukes på mer presserende oppgaver.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.415
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    hvem er deres egne her?

fru lan? helse øst vest og best? oslo brannetat (om den nå fins)

at noe gjøres feil av kommunale/statlige byråkratier er vel ikke det samme som å snakke om deres egne.
    Vi snakker ikke om byråkrater, men om de politisk ansvarlige. På samme måte som man forventer at en bedrifts toppleder tar ansvar for det som skjer i bedriften og ikke sparker nedover ved å skylde på operative mellomledere. Det er deres ansvar at bedriften organiserer driften slik at dette ikke skjer eller i hvert fall blir avdekket av kontrollrutiner og tatt tak i. Så også for de politisk ansvarlige for etatene, altså de rødgrønne representert av Lan.
    Det er vel soleklart at ansvaret endeleg ligg på toppen. Men samstundes er det administrasjon, dvs. rådmannen, som skal ha ansvaret for den daglege drifta. Politikarane skal syte for rammevilkåra (løyvingar), men ikkje for at den einskilde paragraf vert fylgt opp - det må vi ha fagfolk til (ikkje nødvendigvis fagrørsla, altså....)

vrøvl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Antall liker
    309
    Torget vurderinger
    1
    Men samstundes er det administrasjon, dvs. rådmannen, som skal ha ansvaret for den daglege drifta. Politikarane skal syte for rammevilkåra (løyvingar), men ikkje for at den einskilde paragraf vert fylgt opp - det må vi ha fagfolk til
    Hvordan slår dette ut for Lan, og hvordan slår det ut for Anniken, tenker du?

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Men samstundes er det administrasjon, dvs. rådmannen, som skal ha ansvaret for den daglege drifta. Politikarane skal syte for rammevilkåra (løyvingar), men ikkje for at den einskilde paragraf vert fylgt opp - det må vi ha fagfolk til
    Hvordan slår dette ut for Lan, og hvordan slår det ut for Anniken, tenker du?
    Hvorfor spør du om Lan og ikke Høie? De er begge ansvarlig for samme type brudd og omtrentlig mengde.

U

Utgatt24668

Gjest

Ser ingen reaksjoner mot tilsvarende brudd i helsevesenet hvor Høie er sjefen.

Lan får høre det igjen, selv om trenden i antall brudd har gått ned siden hun tok over. Hvorfor akkurat hun?

edit: ellers er hva du nå skriver selve definisjonen av whataboutisme.
    Når det gjelder Høire så er jeg kritisk til deres klokkertro på idealisme på flere områder. De viser at de ikke har praktisk erfaring og kjører på uten realitetsorientering - og det hjelper ikke på at motparten er like ille.

Det er flere eksempler på mislighold under Lan og jeg tror det skyldes liten erfaring - men jeg tror hun kan vokse på det ettersom hun virker sterk på flere møter - men MDG sin feilslåtte politikk er ikke bra per idag. Jeg synes ikke det er god politikk å gjøre hverdagen vanskelig for folk uten å komme med alternativer.

Sist redigert av en moderator:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Du er begynt å snakke som en rosa studine Dong. Lite kledelig for en voksen mann.

vrøvl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Antall liker
    309
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor spør du om Lan og ikke Høie? De er begge ansvarlig for samme type brudd og omtrentlig mengde.
    Kan godt ta med Høie óg, han tilhører jo en minoritet så vi må ikke diskriminere han, så hvordan slår det ut for Bent?

Men litt av spørsmålet her handler jo om bias. Er det slik at handlinger som man mener burde føre til halshugging for én politiker, er helt greit når det kommer fra en annen politiker, pga forskjellig partitilhørighet samt antatt godhetsgrad? Det er grunnen til at jeg nevnte Lan og ikke Høie.

Sist redigert:
    6

65finger

Gjest

Tror du NAV problemene dukket oppsto under haugli og de blåblå? Det har du blåst en lang mars i den saken

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Tror du NAV problemene dukket oppsto under haugli og de blåblå? Det har du blåst en lang mars i den saken
    første domfellelser med fengselstraff skjedde i 2014.
    EØS-domstol la ned dom i 2017 (hvor Norge kom med innspill) hvor det ble klart at Norge praktiserte reglene feil. Norge tok ikke straks affære. Her kunne Hauglie vist for alle og enhver at hun fortjener jobben sin. Hun(sammen med NAV-direktøren) valgte heller å kjøre på med politiske signaler om at trygdemottakere skulle tas og straffes.

minst 7 justismord skjedde etter at direktoratet ble varslet av trygderetten i år. Hvem andre enn Hauglie var sjef da?

Justismord er av en helt annen kaliber enn at noen frivillig jobbet litt for mye. Så prøv deg andre steder med din whataboutisme.

6

65finger

Gjest

første domfellelser med fengselstraff skjedde i 2014.
    EØS-domstol la ned dom i 2017 (hvor Norge kom med innspill) hvor det ble klart at Norge praktiserte reglene feil. Norge tok ikke straks affære. Her kunne Hauglie vist for alle og enhver at hun fortjener jobben sin. Hun(sammen med NAV-direktøren) valgte heller å kjøre på med politiske signaler om at trygdemottakere skulle tas og straffes.

minst 7 justismord skjedde etter at direktoratet ble varslet av trygderetten i år. Hvem andre enn Hauglie var sjef da?

Justismord er av en helt annen kaliber enn at noen frivillig jobbet litt for mye. Så prøv deg andre steder med din whataboutisme.
    "Hva gjorde Høyre og FrP med arbeidsmiljøbruddene til O.K.?

Du tror vel ikke at de dukket opp under Lan, gjør du?"Haha

Du er kun opptatt av parti og farve

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Som arbeider synes jeg det er fint med arbeidsmiljøloven, arbeidstidsbestemmelsene inkludert. Jeg synes det er ugreit at arbeidsgiver bryter reglene, ganske uansett hvor mye det er etter 'frivillige avtaler med arbeidstaker, og uansett hvem som har lederansvar i bedriften, enten det er private, eller stat, eller kommune, forvaltning eller politikere, fra det ene eller det andre partiet.

Litt mer fleksibilitet kunne jeg nok tenkt meg. Men da ville jeg jaggu sett en styrking av fagforeningenes posisjon samtidig, ikke den svekkelsen som sittende regjering jobber for.

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.379
    Torget vurderinger
    1
    noen frivillig jobbet litt for mye.
    Jeg tror jeg skal ta vare på den til neste gang du svinger deg opp til de store høyder om brudd på arbeidsmiljøloven i et privat sykehjem eller fiskemottak. :)
    Det får gå ut bod frå landshovdingen at ingen brot på arbeidsmiljøloven vert godtatt. Kommunale sjukeheimer og andre tenester ville nok fungert strålande då :)

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    noen frivillig jobbet litt for mye.
    Jeg tror jeg skal ta vare på den til neste gang du svinger deg opp til de store høyder om brudd på arbeidsmiljøloven i et privat sykehjem eller fiskemottak. :)
    Og jeg skal minne deg på at du likestiller frivillig overtid med justismord der folk blir buret månedsvis inne og må betale tilbake hundretusenvis av kroner.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.882
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nei, jeg bare morer meg over at du bagatelliserer brudd på arbeidsmiljøloven. Forutsatt at det er de rødgrønne som står ansvarlig, selvsagt. Da er det ikke så farlig. Jeg har ikke likestilt det med noe som helst.

Jeg har allerede sagt hva jeg mener om NAV-skandalen og har ikke så mye mer å tilføye der. Jeg mener fortsatt at statsråden vil bli nødt til å gå av, både fordi hun er formelt ansvarlig ovenfor Stortinget og fordi hun ikke gir mye tillit for å rydde opp i saken.

Og jeg synes fortsatt det er rasende festlig å se deg forsøke å finne argumenter for hvorfor brudd på arbeidsmiljøloven er - pyttsan, en bagatell, noen som jobbet litt frivillig overtid i ren og skjær entusiasme - når det er i en offentlig etat styrt av de rødgrønne.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    jeg har ikke sett deg reagere på at noen sammenlikner brudd på AML med justismord. Jeg har derimot sett deg reagere på noen som reagerer på den sammenlikningen. Så hva skal man tro, Asbjørn?

At brudd på AML er en bagatell er dine ord.

Alle forstår at AML-bruddene i O.K. er en drittpakke mot Lan. Bruddene har vært der hele tiden og faktisk gått ned med Lan som sjef. Men det er nå det kommer opp. hvorfor det? Og hvorfor akkurat Lan og ikke Høie? Fordi folk har noe imot Lan fordi hun tør å gjennomføre MDG-politikk og tar tak i bilmafiaen.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.882
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Du får tro hva du vil, men det jeg pirker litt i deg for er at du åpenbart velger standpunkt i enhver sak bare for "å heie på laget". Det er samme prinsipp som vår venn Gunnar_Brekke bruker, selv om hans lagoppstilling er litt annerledes. G_B fråder over media og demokratene, du over de blåblå. Jaja.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    ja, jeg skal gjerne kritisere de rødgrønne, asbjørn. oooops. det er de blå som har makten og bestemmer. Så når elendige valg blir utført så blir det vanskelig å klage på de rødgrønne. De har ikke makten.

Det er ikke de rødgrønne som tråkker på de svakeste. Vet du hvor lavt fri rettshjelp er blitt senket til, asbjørn? gjett? Tror du at de trygdede, dvs minstepensjon nå kvalifiserer for fri rettshjelp? Nope. ikke nå lenger. Minstepensjonister tjener nå for mye for fri rettshjelp. Høres fornuftig ut, eller hva? Nei, ikke i det hele tatt. Så hvorfor tror du den endringen har skjedd? Ser du noe mønster? Synes du dette er rett retning for samfunnet vårt? At kun de med økonomiske midler skal få prøve sin sak i retten?

Skal jeg klage på de rødgrønne for dette, asbjørn? Eller er det de blåblå som har vedtatt det?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn