Det slår meg at det er mange, svært mange syt- og vinglepeiser her på forumet. Det ene øyeblikket kritiserer man media for det ene og hint, ikke minst er troverdigheta til div. tabloider og NRK lik null i mange sammenhenger. Men når det passer seg sånn, siteres de samme TV-kanaler, aviser og øvrige media så det holder. Da er troverdigheta heilt 100% og vel så det. Forstå det, den som kan.... ???
Har noen satt seg inn i hva det såkalte private næringsliv OG høyresiden i norsk politikk, faktisk bruker i div. ledelses- og kommunikasjonskurs, i innleid hjelp fra såkalte kommunikasjonseksperter a la Geelmuyden?? Disse "rådgiverne" har jo tjent seg steinrike på nettopp å selge sine tjenester til virksomheter i kongeriket, enten det er på høyre- eller venstresiden i de politiske arenanene, eller innen offentlig og privat næringsliv.
Er det virkelig noen som tror at denne regjeringa er i noen særklasse i så måte?? Jeg har jobba i både bank og forsikring. Det er temmelig store summer som er brukt i reklamerådgiving, kommunikasjonsrådgiving, lederutvikling, "kick-off" - kurs, selgertrening osv. osv. Gjensidige brukte ( og bruker kanskje fortsatt..? ) et firma som heter Raadhuset. Vi gjennomgikk noe nyttig, og masse vrøvl. Men jeg er ikke i tvil om at disse innleide "rådgiverne" tok seg klekkelig betalt.
Vi ( samfunnet og individene som samfunnet består av ) må informeres, må dresseres, må opplæres, må formes, må stimuleres, må motiveres til stadig å lære nye ting og yte meir. Dette skal skje stadig fortere og omskiftingene kommer kasta på oss tettere enn haglbyger i januar. Klart det koster penger - hvem tror noe anna??
Hva tror dere omstillingene i store virksomheter som f. eks. Forsvaret, Televerket, Postvesenet osv. osv. har kostet, bare i form av informasjon. omstillingskurs og sånt?? MASSE. Ufattelig masse penger. Nå er Nordea, Gjensidige, DnB og flere andre inne i en ny runde omstilling. Klart det koster..men det kan vel neppe skyldes de såkalte rød-grønne??