Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Men en slik finansskatt vil nok ramme de svakeste mest!!

Det samme kan man si om hele konseptet "merverdiavgift". Det er flat skatt på forbruk uansett hvor mye eller lite bemidlet man måtte være, det er i praksis det samme som regressiv beskatning.
    Du har helt rett, men behøver vi mer av slikt beskatning?

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Nå skal vi også gi barnetrygd til de landene som allerede mottar bistand hvis SV får det som de vil.

Rettferdighet i bistand | siste.no

Likte spesielt dette:

Vi har nok penger til alle, men vi trenger å fordele dem bedre, både mellom landene og mellom mennesker i landene, sier han

Kan vi snart få disse personene fjernet fra makten og tiltalt for at de svikter sine egne.

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Stor sannsynlighet for at SV ikke får det som de vil fra høsten av.

Og like greit er det, synes nå jeg da.

Selv om Heikki Holmås er en av veldig få jeg har en smule sans for i SV.

Men hvem er det som styrer landet Norge?

KRF - når de snakker om bekjempelse av fattigdom - så er det utlandet de snakker om - ikke fattigdom i Norge.

SV - når de snakker om sosiale forskjeller - dette gjelder også i stor grad AP og Venstre - så er det utlandet de snakker om.

SP - taler riktignok landets bønder sin sak.

Høyre - taler storkapitalen sin sak - og ofte er det utenlandske selskaper, enten de har flagget ut, alltid har vært ute eller utenlandske eier-interesser i Norge.

PS.

Å tiltale Norske politikere for landssvikere - havner i PST sine registre.....

De har vel gjort 200 hjemmebesøk - eller var det 2000 de seneste år?....

Tidligere ble man truet med at man ble vasket i munnen med Grønnsåpe hvis man var stygg i munnen - lurer på hva som er PST,s trusler - neppe Grønnsåpe...

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Det burde vært lik avgiftspolitikk i heile EU-sona....:cool:

Jeg er temmelig overbevist om at uansett skattelegging av bank-, finans- og forsikringsbransjene, så er det vi, sluttbrukerne, som må betale gildet. Det er de med laveste inntekter og minst på bok, som vil merke det hardest - nå som før.

nb; du kan ( selvfølgelig ) si og meine hva du vil, men jeg har sett såpass mye av innsiden i bank-, finans og forsikringsbransjene, at "drivkreftene" er jeg ikke særlig i tvil om. Det er a) størst mulig overskudd til eierne, b)bonus til en del utvalgte ledere og c) oppfylle kravene for bonus, opsjoner etc. til adm. dir. som gjelder. Hensyn til samfunn, kunder, ansatte etc. er bare fraser i fest-taler.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Stor sannsynlighet for at SV ikke får det som de vil fra høsten av.

Og like greit er det, synes nå jeg da.

Selv om Heikki Holmås er en av veldig få jeg har en smule sans for i SV.

Men hvem er det som styrer landet Norge?

KRF - når de snakker om bekjempelse av fattigdom - så er det utlandet de snakker om - ikke fattigdom i Norge.

SV - når de snakker om sosiale forskjeller - dette gjelder også i stor grad AP og Venstre - så er det utlandet de snakker om.

SP - taler riktignok landets bønder sin sak.

Høyre - taler storkapitalen sin sak - og ofte er det utenlandske selskaper, enten de har flagget ut, alltid har vært ute eller utenlandske eier-interesser i Norge.

PS.

Å tiltale Norske politikere for landssvikere - havner i PST sine registre.....

De har vel gjort 200 hjemmebesøk - eller var det 2000 de seneste år?....

Tidligere ble man truet med at man ble vasket i munnen med Grønnsåpe hvis man var stygg i munnen - lurer på hva som er PST,s trusler - neppe Grønnsåpe...
    Det er nå en liten nyanseforskjell fra å si " de svikter sine egne" til å si "landssviker"...

Rock; du glemmer - eller nevner ikke, verken Ap eller Frp. Det er vel Ap som dominerer i regjering, og Frp fikk utrolig mange stemmer ved forrige stortingsvalg - ubegripelig for meg, men like fullt var det mange norske borgere som stemte på Frp. Man kan ikke overse det, men jeg håper at folket har tatt til vett ved kommende valg...:rolleyes:

Jeg følger spent med angående Giske's planlagte posisjonering i havbruksgiganten Sermaq. Han vil at staten ( det er jo vi, det! ) skal øke aksjeandelen i Sermaq, slik at han kan selge heile greia til John Fredriksen utpå høstparten. Skal tro om J.F. blir noe særlig mer Ap-vennlig på grunn av det?

PS: Noen nevnte i et tidligere innlegg at en profitt på 30% var helt uhørt. Det er bortimot heilt normalt i norsk havbruk - men å betale bittelitt til lut fattige distriktskommuner for lån / leie av areal, det skal de ikke... Ei heller å bruke noen kroner meir i fiskefor som er renset for kadmium og div. andre, tvilsomme stoffer.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.826
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes profitt på 30 % er nokså uhørt for å formidle såkalte spareprodukter. Tross alt, "varen" er bare kundens egne penger som settes inn på enslags konto. Å forsyne seg med mer enn en fjerdedel av innskuddet er ganske stivt.

Derimot er det enda bedre marginer i mange slags varehandel, ikke bare fisk. Der er det i det minste et fysisk produkt som selges, og om kunden er villig til å betale 2-3 ganger hva det kostet å produsere det, så er vel det grei skuring?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Noen ganger blir jeg forundret og trist over den sosialistiske iveren etter å sette systemer før mennesker.

Slik sniker mange i kreftkøen - NRK – Rogaland

Foreligger det en mistanke om kreft er det jo, som de fleste burde forstå, svært viktig å få stilt en diagnose så raskt som mulig for å komme i gang med behandling om det er nødvendig. Det kan rett og slett være forskjellen på liv og død for mange å få gjort noe før spredningen er stor.

Det finnes endel private klinikker som tilbyr tester og hurtig diagnostisering, noe som kan ta alt for lang tid om man er uheldig innen det offentlige.

I stedet for å glede seg over dette livreddende tilbudet så kritiseres dette tilbudet tungt fra fagbevegelsen. Her snakkes det om køsniking og om klasseskille og det lages en stor sak utav hensynet til sosialistisk køkultur som er mye mer tungtveiende enn om pasientene overlever til de får diagnose og behandling.

Forskrudd sosialistisk logikk på sitt aller aller verste.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    Nå snakker jeg dessverre av egen erfaring; når en får en nagende mistanke om at en kanskje har pådratt seg kreft så gjør man ALT som står i ens makt mht. å finne ut av dette, og komme igang med eventuelle åtgjerder. Garantert. Folk som ikke er i stand til å forstå dette skulle ALDRI noensinne arbeide innenfor noen som helst sektor av helsevesen/administrasjon.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    800
    Kom det ikke en tidsgaranti for undersøkelse/behandling da for noen år siden?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Joda, det er en garanti for at man får startet behandlingen innen 20 dager når man får en diagnose. Så det er ingen ventetid på behandling, og ingen kø. Men det som faller de sosialistiske fagforeningsmenneskene tungt for brystet er at noen kan skaffe seg en raskere diagnose og kanskje redde sitt liv av den grunn, mens det er lenger ventetid på undersøkelser og diagnoser i det offentlig.

Man kan jo selvsagt håpe på at det offentlige etterhvert vil kunne tilby et like godt tilbud på den fronten slik at alle får rask diagnose om det er mistanker. Da vli slike tilbud som dette forsvinne av seg selv. Men å ville sabotere dette tilbudet bare fordi det ikke er kompatibelt med sosialistisk logikk er bare sørgelig og trist.

atledreier

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Alle skal inn i samme boksen, uansett fasong. Her er det ikke rom for ulikheter! Det er nok derfor Støre bruker det offentlige tilbudet, tenker jeg....

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Apropos dyr som er likere enn andre: Noen som husker hvilke næringsinteresser denne statsråden har utenfor statsrådskontoret?
    Nekter å la seg intervjue - nyheter - Dagbladet.no

(Fasitsvaret står her.)
    Så dette på NRK txttv i morges:

(Dagbladet): Dagbladet avslører i dag at den fremste autoriteten på feltet, Vitenskapskomiteen for mattrygghet, i 2006 advarte mot å spise mer enn to måltider fet fisk i uka. Dette rådet er ikke gjengitt i norske helsemyndigheters offisielle kostholdsråd, og er ikke blitt nevnt i ukas laksedebatt av verken helsemyndighetene, fiskeforskere, fiskeriminister Lisbeth Berg-Hansen eller helseminister Jonas Gahr Støre.

I stede har helsemyndighetene snudd dette på hodet og anbefalt det å spise fet fisk minst 2 ganger i uka...

Faren og bror/brødre av Lisbeth startet med smoltoppdrett i begynnelsen.

Ledende politikere eller slekt av disse har sittet i styre for SinkaBergHansen.

Bla. nåværende styreleder Are Brekk som er lillebror til tidligere landbruks- og matminister Lars Peder Brekk fra SP.

Så her er det snakk om mye penger, politisk makt og sikkert det som verre er.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Nå snakker jeg dessverre av egen erfaring; når en får en nagende mistanke om at en kanskje har pådratt seg kreft så gjør man ALT som står i ens makt mht. å finne ut av dette, og komme igang med eventuelle åtgjerder. Garantert. Folk som ikke er i stand til å forstå dette skulle ALDRI noensinne arbeide innenfor noen som helst sektor av helsevesen/administrasjon.
    Håper virkelig at det går bra med deg, Sluket. Jeg har heldigvis og så vidt jeg veit, både god helse og er frisk. Jeg håper virkelig at både jeg sjøl og alle omkring meg, beholder helsa si, og unngår alvorlige sykdommer. Jeg er sjølsagt klar over at dette er ønsketenkning; statistisk skal temmelig mange av oss, før eller seinere rammes av kreft, hjerte-kar eller andre alvorlige sykdommer. Men det er lov til å håpe i det lengste. Og det er lov til å forebygge ved å leve litt sunnere, ved å røre litt på seg, stresse litt mindre, og f.eks. ved å slutte og røyke. Taheller et glass god rødvin, eller en skvett whisky nå og da. Det hjelper på helsa!

Deph, er det bare sosialster som vil ha et styrket helsevesen her til lands? Slik jeg har forstått dette, er det Gahr Støres syn at vi har behov for begge deler. Det er jeg i så fall helt enig i. Basic mener jeg at helsevesen, skole, barnehage og eldreomsorg er et offentlig anliggende og ansvar. Det finnes allerede såkalte private foretak innen alle nevnte "vesen" - og det viser at det er behov for begge deler. Jeg er svært glad for at noen reiser ut av landet og oppsøker hjelp der, benytter private norske klinikker til behandling av skdom og lidelser, osv. Det letter trykket innen offentlig helsevesen, og bidrar til at alle vi andre, kan få raskere behandling.

Etableringen av helseforetakene og alt rotet i helsesektoren, kan vel neppe bare sosialistene kritiseres for? Jeg synes vi er på rett vei, og jeg har faktisk tro på at Gahr Støre er rett mann i den ministerposten. En ting er i alle fall sikkert; det e rikke mange som har gått såpass grundig til verks som nettopp han. La han holde på litt til, så vil vi nok se resultater. Fri og bevare meg vel for at Per Sandberg og co, skal få forkludre dette enda mer. Det har vi verken tid eller råd til.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jeg synes profitt på 30 % er nokså uhørt for å formidle såkalte spareprodukter. Tross alt, "varen" er bare kundens egne penger som settes inn på enslags konto. Å forsyne seg med mer enn en fjerdedel av innskuddet er ganske stivt.

Derimot er det enda bedre marginer i mange slags varehandel, ikke bare fisk. Der er det i det minste et fysisk produkt som selges, og om kunden er villig til å betale 2-3 ganger hva det kostet å produsere det, så er vel det grei skuring?
    Jada, jeg har ingenting i mot at næringslivet tjener penger, heller ikke havbruk. Men når de tjener såpass bra med penger, bør man kunne forvente at de setter mattrygghet og miljø høgere opp på dagsorden. Jeg er veldig glad i laks og ørret, både røkt, gravet og fersk. Det er i utgangspunktet ypperlig mat. Men jeg vil vite hva jeg putter i meg sjøl og min familie. Jeg vil ha trygghet for at den maten jeg tilbereder, er sunn. Jeg må innrømme at jeg er ikke sikker lenger, når det gjelder oppdrettslaks og -ørret. Villfisken som jeg kjøper eller fisker, har jeg ingen aning om hva inneholder, så det er virkelig et sjangsespill....:cool:

D

DL

Gjest
    Det var snodig at ikke man ventet til drivstoffet var utbredt i bruk før man økte avgiften.
    Kansje det er redsel for en gjentagelse av diesel saken.

DL

S

Slubbert

Gjest
    http://www.ssb.no/en/forskning/discussion-papers/_attachment/123895?_ts=13f51e5e7c8

Based on this analytical framework, we have analysed the optimal combination of demand and supply
    side climate policies for a small oil producing country, Norway, using data for domestic abatement
    costs and forgone profits from Norwegian oil production, as well as a transparent model of
    international fossil fuel markets. We find that a majority of the measures should be implemented on
    the supply side, that is, by reducing Norwegian extraction of oil.

Kommer selvsagt aldri til å skje siden "klimakrisen" for AP bare er en brekkstang for å øke avgifter og inntjeninger til statskassa. Staten må vokse.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.453
    Torget vurderinger
    4
    Ref. trådens tittel tror jeg at nå når vi diskuterer på den 121ste siden kan konkludere med at de rødgrønne ikke er geniale.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Nå går det mot valg og etter alle solemerker vil vi få en ny og meget blåere regjering.

Rekk opp hånden dere som tror at alt som ved et trylleslag vil bli bedre og at klagekoret vil bli mindre!:rolleyes:

Meget vil nok oppfattes som mye verre med en blå/blå regjering, og bensin og bilavgifter?? Glem det, det vil i høyden bli snakk om kosmetiske endringer!

Å endre Norge på en måte som vil vises over tid og som virkelig "setter seg" som en varig endring vil ta lang tid. Og at publikum, "stemmekveget" skal synes at endringen er til det bedre, vel vel vi får se?? Å snu en supertanker under fart er ikke lett og det tar tid, å endre retningen for en nasjon er enda mer tidkrevende og vanskelig. Skal det gjøres raskt og effektivt kalles det gjerne revolusjon, men det er en framgangsmåte som medfører mye søl!

Jeg kommer nok ikke til å stemme rød/grønt, men jeg forventer ikke et ras av bedringer i det som jeg synes er galt i samfunnet. Det er mest det at AP begyner å bli vel maktarrogant og har et reellt behov for avløsning. Dernest er det selvsagt lov å håpe.....

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Nå går det mot valg og etter alle solemerker vil vi få en ny og meget blåere regjering.

Rekk opp hånden dere som tror at alt som ved et trylleslag vil bli bedre og at klagekoret vil bli mindre!:rolleyes:

Meget vil nok oppfattes som mye verre med en blå/blå regjering, og bensin og bilavgifter?? Glem det, det vil i høyden bli snakk om kosmetiske endringer!

Å endre Norge på en måte som vil vises over tid og som virkelig "setter seg" som en varig endring vil ta lang tid. Og at publikum, "stemmekveget" skal synes at endringen er til det bedre, vel vel vi får se?? Å snu en supertanker under fart er ikke lett og det tar tid, å endre retningen for en nasjon er enda mer tidkrevende og vanskelig. Skal det gjøres raskt og effektivt kalles det gjerne revolusjon, men det er en framgangsmåte som medfører mye søl!

Jeg kommer nok ikke til å stemme rød/grønt, men jeg forventer ikke et ras av bedringer i det som jeg synes er galt i samfunnet. Det er mest det at AP begyner å bli vel maktarrogant og har et reellt behov for avløsning. Dernest er det selvsagt lov å håpe.....
    s

Det er sant det du sier, men noe av det viktigste som vil skje er at media igjen vil sette kritiske blikk på hva som er galt i Norge, langt mere enn det de gjør i dag fordi de er enig i de rød/grønnes politikk.

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219
    Hva er vel 22 000 flere sysselsatte på 6 år, når olje og gassindustrien økte med 11000 på bare ett år fra 1 kvartal 2012 og til 1 kvartal 2013 ?

De glemte også å nevne at på de 6 år så økte befolkningen her i landet med drøyt 500 000, som var nest høyeste økning i europa, det krever vel også litt av det offentlige ?

Uansett hvor mye det skrives både her inne og i media om den voldsomme økning vi angivelig skal ha i offentlig sektor, så utgjør den fortsatt i underkant av 30 prosent av samlet arbeidsstyrke her i landet. Det nivå har den ligget på de siste 30 år og er på nivå med de aller fleste andre land i europa.

C

Cyber

Gjest
    Ottesen er rimelig "spot-on" her angående Eskil Pedersen. Men man trenger jo ikke se mer enn ca 30 sekunder av han i en debatt før man skjønner at mannen ikke burde administrert noe så stort som et hagelag for gata han bor i. Det er skremmende når man skal være politiker og vifte rundt seg med flotte ord og så viser det seg at man ikke har forstått betydningen av dem.

Pedersens sterke intoleranse - VG Nett om Kronikk

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.484
    Torget vurderinger
    2
    Giske er så innbarket i APs' pampevelde at han ikke har gangsyn i det hele tatt. Han er Norges tydeligste politiske oligark. Får håpe at tufsen blir arbeidsløs til høsten. Men han har innsatt så mange partikamerater høye posisjoner at han, selv uten stortingsplass, nok kan seile inni en politisk frendes lune havn til god betaling.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.484
    Torget vurderinger
    2
    Hva er vel 22 000 flere sysselsatte på 6 år, når olje og gassindustrien økte med 11000 på bare ett år fra 1 kvartal 2012 og til 1 kvartal 2013 ?

De glemte også å nevne at på de 6 år så økte befolkningen her i landet med drøyt 500 000, som var nest høyeste økning i europa, det krever vel også litt av det offentlige ?

Uansett hvor mye det skrives både her inne og i media om den voldsomme økning vi angivelig skal ha i offentlig sektor, så utgjør den fortsatt i underkant av 30 prosent av samlet arbeidsstyrke her i landet. Det nivå har den ligget på de siste 30 år og er på nivå med de aller fleste andre land i europa.

Hvor mange kilometer med mer vei og jernbane har så det økte byråkratiet i transportsektoren da frembrakt.?
    At oljeseselkapene er overbemannet og overadminstrerte og hinsides byråkratisert gjenspeiler desverre resten av sammunnets tendens til kontroll og overrapportering fremfor nyttig arbeid.

• Liker
    Reaksjoner: kns

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Ja 500 000 økte befolkningen med de siste 6 årene med rød/grønn regjering mens de etniske norske har et stabilt nivå.
    Ikke rart landet går til helvete, nå har de jo invitert selveste Taliban også, det holdt ikke med Hamas.

Taliban var på kirkebesøk i Norge - VG Nett om Afghanistan

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219

Ja 500 000 økte befolkningen med de siste 6 årene med rød/grønn regjering mens de etniske norske har et stabilt nivå.
    Ikke rart landet går til helvete, nå har de jo invitert selveste Taliban også, det holdt ikke med Hamas.

Av og til blir eg skremt av den (etter min mening) nærmest rassistiske fremmedfrykt du viser i dine innlegg her.

Du må gjerne vise til fakta som viser at alle de 500 000 ikke var etnisk norske.

Vet du hvor de fleste innvandrere de siste år kom fra ? I hovedsak fra Sverige, Polen og de baltiske land.

Sist redigert:

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219

Hvor mange kilometer med mer vei og jernbane har så det økte byråkratiet i transportsektoren da frembrakt.?
    At oljeseselkapene er overbemannet og overadminstrerte og hinsides byråkratisert gjenspeiler desverre resten av sammunnets tendens til kontroll og overrapportering fremfor nyttig arbeid.
    Jobber ikke hos noen av så eg har ikke fullstendig oversikt, men du finner en del info på www.vegvesen.no og www.jernbaneverket.no

S

Slubbert

Gjest
    Hvorfor har etnisitet noe å si? At folk ikke liker islam/religioner kan jeg godt forstå, men alt dette snakket om "etnisk norske" gir innvandringskritikken litt brunpreg.

Når det er sagt, så er ofte skrotvenstre opptatt av etnisitet også, ikke minst når de begynner med urfolksrettigheter (= -privilegier) og sånt.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.826
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dette er heller ikke helt bra: Pasienter venter i månedsvis på kreftsvar

Jeg forsto det slik fra et tidligere innlegg at dette vissnok er en del av en villet rødgrønn politikk for å "lette på trykket" i hovedstadsområdet, eksempelvis ved å strupe ressursene til sykehus i Osloområdet og i stedet øse ut penger til lokalsykehus på annenhver holme i distriktene.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Av og til blir eg skremt av den (etter min mening) nærmest rassistiske fremmedfrykt du viser i dine innlegg her.

Du må gjerne vise til fakta som viser at alle de 500 000 ikke var etnisk norske.

Vet du hvor de fleste innvandrere de siste år kom fra ? I hovedsak fra Sverige, Polen og de baltiske land.
    Jeg mener at når du øker befolkningen med 10% i løpet av 6 år uten noen plan eller noe annet så må det gå galt, og det er ikke de etniske norske som står for økningen.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Hvorfor har etnisitet noe å si? At folk ikke liker islam/religioner kan jeg godt forstå, men alt dette snakket om "etnisk norske" gir innvandringskritikken litt brunpreg.

Når det er sagt, så er ofte skrotvenstre opptatt av etnisitet også, ikke minst når de begynner med urfolksrettigheter (= -privilegier) og sånt.
    Fordi en av de viktigste grunnen til at Norge har klart seg så bra er at vi har klart og holde befolkningen nogen lunde stabilt, hadde vi hatt samme befolkningsveksten som India så hadde ikke Norge vært et rikt land i dag.

Derfor synes jeg det er dumt at vi skal la folk bare strømme inn til landet, 10% økning er utrolig mye i løpet av bare 6 år.

Sist redigert:

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219

Jeg mener at når du øker befolkningen med 10% i løpet av 6 år uten noen plan eller noe annet så må det gå galt, og det er ikke de etniske norske som står for økningen.
    Eg spør igjen: Hvilke tallfakta er det du legger til grunn for påstand om at det ikke er etnisk norske som står for økningen ??

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    Ottesen er rimelig "spot-on" her angående Eskil Pedersen. Men man trenger jo ikke se mer enn ca 30 sekunder av han i en debatt før man skjønner at mannen ikke burde administrert noe så stort som et hagelag for gata han bor i. Det er skremmende når man skal være politiker og vifte rundt seg med flotte ord og så viser det seg at man ikke har forstått betydningen av dem.

Pedersens sterke intoleranse - VG Nett om Kronikk
    Hva annet kan ventes av en AUF broiler på 29? Han er nok skapt på Verdensmesterfabrikken som resten av laget.

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219

Fordi en av de viktigste grunnen til at Norge har klart seg så bra er at vi har klart og holde befolkningen nogen lunde stabilt, hadde vi hatt samme befolkningsveksten som India så hadde ikke Norge vært et rikt land i dag.

Derfor synes jeg det er dumt at vi skal la folk bare strømme inn til landet, 10% økning er utrolig mye i løpet av bare 6 år.
    Hvordan i all verden kan du sammenligne Norge med India når det gjelder vekst i befolkningen ? Og når du nevner India, er du klar over hvor mange Indiske ingeniører som jobber i norske bedrifter fordi at vi har alt for få norske ingeniører ?
    Mange norske bedrifter hadde ikke klart sine oppdrag dersom de ikke hadde hentet ingeniører fra utlandet.
    Uansett om du liker det eller ikke så bidrar de til å opprettholde Norge som ett "rikt land"

Strømme inn i landet ? Vet du hva nettoinnvandringen (inkl nordmenn som flytter hjem fra utlandet) var fra for eks 2011 til 2012 ? Den var på 0,6 prosent ()
    Så lenge vi er med eu/eøs/schengen området så kan vi ikke uten videre nekte innvandring fra land i det området, på samme måte som de ikke kan nekte oss å innvandre til ett av de andre landene i dette området.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn