Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Slubbert

    Gjest
    vredensgnag skrev:
    Som vi har skjønt i senere tid vil det kreve litt av en innsats å oppgradere nåværende jernbanenett i Norge, og å forvente at dette vil bli rentabelt uten store subsidier over statsbudsjettet, i dette berg-og-dalbanelandet...
    At infrastrukturen i Norge må bli mye dyrere enn andre steder som følge av landskapet, er nok mest en myte.

    – Nei, fordi jeg tror det skyldes at selve veikroppen representerer større utgifter i Danmark enn her. Vi kan hente pukkmasse for å bygge veien i nærheten av der vi holder på, og sparer dermed betydelige transportutgifter. I Danmark har de antagelig større kostnader til transport av veimasse. Det er selve veikroppen som koster mest å bygge, ikke for eksempel sprengningsarbeid, hevder Stensbye.

    Det er ikke noen grunn til å tro at dette ikke gjelder for jernbane også.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.219
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gubra skrev:
    Ja bedre, men du burde lese helt ned, for der står det at det reises tvil om "naturlig monopol" så hva skal man tro..........
    Skjønner du hva man faktisk argumenterer for i det dokumentet - og relevansen til jernbane i Norge...?

    Mvh
    OMF
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.219
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Slubbert skrev:
    vredensgnag skrev:
    Som vi har skjønt i senere tid vil det kreve litt av en innsats å oppgradere nåværende jernbanenett i Norge, og å forvente at dette vil bli rentabelt uten store subsidier over statsbudsjettet, i dette berg-og-dalbanelandet...
    At infrastrukturen i Norge må bli mye dyrere enn andre steder som følge av landskapet, er nok mest en myte.

    – Nei, fordi jeg tror det skyldes at selve veikroppen representerer større utgifter i Danmark enn her. Vi kan hente pukkmasse for å bygge veien i nærheten av der vi holder på, og sparer dermed betydelige transportutgifter. I Danmark har de antagelig større kostnader til transport av veimasse. Det er selve veikroppen som koster mest å bygge, ikke for eksempel sprengningsarbeid, hevder Stensbye.

    Det er ikke noen grunn til å tro at dette ikke gjelder for jernbane også.
    Nå finnes det nok veistrekninger som er noe mer komplisert å bygge enn mellom Jessheim og Kolmoen....dette er vel det flateste og mest sentrale landområdet i Norge.....

    Mvh
    OMF
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Slubbert skrev:
    vredensgnag skrev:
    Som vi har skjønt i senere tid vil det kreve litt av en innsats å oppgradere nåværende jernbanenett i Norge, og å forvente at dette vil bli rentabelt uten store subsidier over statsbudsjettet, i dette berg-og-dalbanelandet...
    At infrastrukturen i Norge må bli mye dyrere enn andre steder som følge av landskapet, er nok mest en myte.

    – Nei, fordi jeg tror det skyldes at selve veikroppen representerer større utgifter i Danmark enn her. Vi kan hente pukkmasse for å bygge veien i nærheten av der vi holder på, og sparer dermed betydelige transportutgifter. I Danmark har de antagelig større kostnader til transport av veimasse. Det er selve veikroppen som koster mest å bygge, ikke for eksempel sprengningsarbeid, hevder Stensbye.

    Det er ikke noen grunn til å tro at dette ikke gjelder for jernbane også.
    Vi har strekninger som er velegnede - men du glemmer at dette er Norge, og at det vil gå med 20 år med stortingsdebatter der man diskuterer utbygging mellom Norges 2000m+ topper før man kan begynne å bygge jernbane der det vil være mest nyttig.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.219
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    En annen ting er at den nevnte veien allerede er ødelagt av telekast pga for dårlig kravspesifikasjon! For liten veiskulder, for lite telefrimasse og for dårlig drenering vekk fra veien!

    Typisk norsk.....igjen....

    mvh
    OMF
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.051
    Antall liker
    805
    OMF skrev:
    Gubra skrev:
    Ja bedre, men du burde lese helt ned, for der står det at det reises tvil om "naturlig monopol" så hva skal man tro..........
    Skjønner du hva man faktisk argumenterer for i det dokumentet - og relevansen til jernbane i Norge...?

    Mvh
    OMF

    Så så, det var da veldig til ovenfra og ned holdning.
    Joda jeg skjønner hva som står, men når det er andre selskaper på skinnene da...
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    OMF skrev:
    Nå finnes det nok veistrekninger som er noe mer komplisert å bygge enn mellom Jessheim og Kolmoen....dette er vel det flateste og mest sentrale landområdet i Norge.....
    Kleppa uttalte seg vel om gjennomsnittsprisen på generelt grunnlag, ikke bare aktuelle veistrekning. Og at artikkelen ellers tar for seg Osloområdet rent konkret er ikke så rart kanskje, siden det knapt er andre steder i Norge hvor man faktisk har vei av såpass standard at man kan sammenligne med andre I-land...

    Utbyggingsdirektøren hevder at det er veikroppen og ikke sprenging som utgjør størstedelen av kostnaden, siden man ikke sprenger ned hele fjell burde det også gjelde for mer kupérte landskap. Traséene blir ikke så rette i fjellheimen, men også på antall kilometer vei av rimelig standard er jo Norge nå sågar bak Albania.

    Mange andre europeiske land har også store kostnader forbundet med stabilisering av grunnen, som fordyrer veikroppen mye, mens det i Norge stort sett bygges på massivt fjell som står svært stødig.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.219
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gubra skrev:
    OMF skrev:
    Gubra skrev:
    Ja bedre, men du burde lese helt ned, for der står det at det reises tvil om "naturlig monopol" så hva skal man tro..........
    Skjønner du hva man faktisk argumenterer for i det dokumentet - og relevansen til jernbane i Norge...?

    Mvh
    OMF

    Så så, det var da veldig til ovenfra og ned holdning.
    Joda jeg skjønner hva som står, men når det er andre selskaper på skinnene da...
    Så er det helt irrelevant så lenge de ikke har noen reell markedsandel. Om en gruppe pensjonerte jernbanearbeidere kjører et damlokomotiv på en nedlagt skinnegang et par ganger i året rikker ikke ved det faktum at det står NSB på 99% av alle persjonbiletter på jernbanen i dag. Og da er det monopol. Og det bør være monopol....det hadde jo vært helt idiotisk (og det er selvsagt ikke lønnsomt heller) å ha flere spor mellom samme destinasjoner. Og mens man har hatt suksess med å opne opp telenettet slik at flere operatører kan bruke samme infrastruktur - så er ikke dette mulig i praksis med tog....

    Det er ikke noe galøt i at det er monopol..., men det har den konsekvensen at det er ingen reell konkurranse, og da viser empirien at forholdet mellom kostand og ytelse blir dårligere.

    Mvh
    OMF
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.051
    Antall liker
    805
    OMF skrev:
    Gubra skrev:
    OMF skrev:
    Gubra skrev:
    Ja bedre, men du burde lese helt ned, for der står det at det reises tvil om "naturlig monopol" så hva skal man tro..........
    Skjønner du hva man faktisk argumenterer for i det dokumentet - og relevansen til jernbane i Norge...?

    Mvh
    OMF

    Så så, det var da veldig til ovenfra og ned holdning.
    Joda jeg skjønner hva som står, men når det er andre selskaper på skinnene da...
    Så er det helt irrelevant så lenge de ikke har noen reell markedsandel. Om en gruppe pensjonerte jernbanearbeidere kjører et damlokomotiv på en nedlagt skinnegang et par ganger i året rikker ikke ved det faktum at det står NSB på 99% av alle persjonbiletter på jernbanen i dag. Og da er det monopol. Og det bør være monopol....det hadde jo vært helt idiotisk (og det er selvsagt ikke lønnsomt heller) å ha flere spor mellom samme destinasjoner. Og mens man har hatt suksess med å opne opp telenettet slik at flere operatører kan bruke samme infrastruktur - så er ikke dette mulig i praksis med tog....

    Det er ikke noe galøt i at det er monopol..., men det har den konsekvensen at det er ingen reell konkurranse, og da viser empirien at forholdet mellom kostand og ytelse blir dårligere.

    Mvh
    OMF
    Det med damplok osv. er så dumt at jeg skal ikke kommentere det, men det du skriver om monopol og at man må ha flere spor mellom samme destinasjoner for at flere selskaper kan operere, viser at dette har du ikke greie på. Det er flere selskaper som opererer på samme spor idag. Vil du se det i storskala så reis til England.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.842
    Antall liker
    7.956
    nb skrev:
    For alle som vil se førsteklasses, punktelig, omfattende og statsdrevet jernbane i vanskelig geografi er det bare å ta en studietur til Svetis. Det har kostet en forume over mange år selvsagt, men det funker i det minste som faen.
    Og for alle som vil se forsinkede og dyre møkkatog, så er det bare å prøve å legge inn noen småfrekke kombinasjoner på tvers av de private aktørene i UK etter avreguleringen for noen år tilbake.
     
    N

    nb

    Gjest
    noruego skrev:
    Og for alle som vil se forsinkede og dyre møkkatog, så er det bare å prøve å legge inn noen småfrekke kombinasjoner på tvers av de private aktørene i UK etter avreguleringen for noen år tilbake.
    Har reist med tog i UK, det var en blandet opplevelse. Funket stort sett greit, av og til funket det ikke.

    Det er ikke så mye hokkuspokkus i Sveits, de har bestemt seg for å ha et omfattende og godt jernbanetilbud (og generelt kollektivtilbud) og valgt å bruke enorme pengesummer på å få det.

    Nå er det 8 år siden jeg bodde der, men årsabonnement på ALL offentlig transport i Svetis (i praksis jernbane, postbusser som går absolutt over alt hvor det ikke går tog, samt trikker og metro) kostet da rundt 10-12.000 kroner om jeg ikke husker helt feil.

    Edit: Det var muligens ungdoms/student-prisen den gangen (jeg var student da jeg bodde der). Ser at det nå koster 3100 CHF eller litt over 18.000 kroner for voksne for et år nå). Ca 13.000 for personer mellom 16 og 25 år og det samme for studenter opptil 30 år. Ca 9.000 for barn under 16 år.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.219
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gubra skrev:
    OMF skrev:
    Gubra skrev:
    OMF skrev:
    Gubra skrev:
    Ja bedre, men du burde lese helt ned, for der står det at det reises tvil om "naturlig monopol" så hva skal man tro..........
    Skjønner du hva man faktisk argumenterer for i det dokumentet - og relevansen til jernbane i Norge...?

    Mvh
    OMF

    Så så, det var da veldig til ovenfra og ned holdning.
    Joda jeg skjønner hva som står, men når det er andre selskaper på skinnene da...
    Så er det helt irrelevant så lenge de ikke har noen reell markedsandel. Om en gruppe pensjonerte jernbanearbeidere kjører et damlokomotiv på en nedlagt skinnegang et par ganger i året rikker ikke ved det faktum at det står NSB på 99% av alle persjonbiletter på jernbanen i dag. Og da er det monopol. Og det bør være monopol....det hadde jo vært helt idiotisk (og det er selvsagt ikke lønnsomt heller) å ha flere spor mellom samme destinasjoner. Og mens man har hatt suksess med å opne opp telenettet slik at flere operatører kan bruke samme infrastruktur - så er ikke dette mulig i praksis med tog....

    Det er ikke noe galøt i at det er monopol..., men det har den konsekvensen at det er ingen reell konkurranse, og da viser empirien at forholdet mellom kostand og ytelse blir dårligere.

    Mvh
    OMF
    Det med damplok osv. er så dumt at jeg skal ikke kommentere det, men det du skriver om monopol og at man må ha flere spor mellom samme destinasjoner for at flere selskaper kan operere, viser at dette har du ikke greie på. Det er flere selskaper som opererer på samme spor idag. Vil du se det i storskala så reis til England.
    Du vinner.....vi gratulerer...det er ikke monopol på persontransport med jernbane i Norge....

    Mvh
    OMF
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Så hvis jeg vil ta tog mellom Oslo og Bergen kan jeg velge mellom følgende aktører,

    1. NSB
    2. ???
    3. ???

    og så kan jeg velge den som passer meg best.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.219
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Man behøver da på ingen måte å måtte reise mellom Oslo og Bergen - man kan gå inn på Norges største jernbanestasjon....hvor mange alternativer til NSB har man der...? Eller en hvilken som helst annen jernbanestasjon i Norge...det finnes ingen alternativ....men monopol...nei da..det er det ikke....

    Mvh
    OMF
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    :)

    Oddgeir - nei, men du kan velge mellom Flytoget og NSB på strekningen Drammen-Gardermoen.
    Dvs ikke helt:
    skal du reise FRA Drammen TIL Gardermoen, ja så har du to valg
    Men skal du reise Drammen-Lysaker, så kan du kun reise med NSB....

    For NSB skal beskyttes. Flytoget får ikke lov til å ta med reisende med mindre de skal til flyplassen....

    hurra!
     
    N

    nb

    Gjest
    Supertramp skrev:
    For NSB skal beskyttes. Flytoget får ikke lov til å ta med reisende med mindre de skal til flyplassen....

    hurra!
    I mange år hadde heller ikke NorWay Bussexpress lov til å ta på passasjerer på strekninger der NSB trafikerte, det er endret nå så vidt jeg vet.
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    nb skrev:
    Supertramp skrev:
    For NSB skal beskyttes. Flytoget får ikke lov til å ta med reisende med mindre de skal til flyplassen....

    hurra!
    I mange år hadde heller ikke NorWay Bussexpress lov til å ta på passasjerer på strekninger der NSB trafikerte, det er endret nå så vidt jeg vet.
    Og i mange år hadde ikke Konkurrenten lov til å ta med passasjerer som bare skulle Kristiansand-Vinterkjær på sine Oslo busser. Den gleden skulle Nor-Way ha for seg selv.

    Men nå er heldgivis denslags "kommunisme" fjernet der....
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.051
    Antall liker
    805
    Her ble det jammen mye pepper.....
    Det er idag flere aktører innen godstrafikk i Norge som kjører over store deler av Norge, Cargolink, Petterson, Hectorrail, Obas, Tågab er de jeg kommer på i farten.
    Innen persontrafikk er bildet magrere ja, vi har (hadde?) Linx som går Østfoldbanen til Sverige, Gjøvikbanen ble lagt ut på anbud i 2005 og Gjøvikbanen AS (datterselskap av NSB) vant i konkurranse med 8 utenlandske selskaper, og før dere skriker ut om partiskhet så var det en borgerlig regjering som stod for valget.
    Poenget mitt er at det er mulig å konkurrere om togtransport i Norge.
    Så kan det selvfølgelig diskuteres om det er nok konkurranse og om det er hjelp i konkurranse på spor...............


    Og nei Slubbert, jeg jobber ikke i NSB eller noe annet "togaktig" :)
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.393
    Antall liker
    4.834
    Torget vurderinger
    1
    Supertramp skrev:
    ...
    For NSB skal beskyttes. Flytoget får ikke lov til å ta med reisende med mindre de skal til flyplassen....
    ...
    Det er ikke bare det at Flytoget ikke får lov, de vil heller ikke (med unntak av situasjoner med trafikkproblemer hvor NSB og Flytoget har en avtale som kan tre inn).

    mvh
    KJ
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Gubra skrev:
    Det er idag flere aktører innen godstrafikk i Norge som kjører over store deler av Norge (...) Innen persontrafikk er bildet magrere ja.
    Så med mindre man frakter røykende sjimpanser og setter veldig luktsensitive dyr i samme container, og sistnevnte dyr evner å levere formelle klager til operatøren om dette, så har det lite å si i forhold til NSB sin tidligere praksis.
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.051
    Antall liker
    805
    Slubbert skrev:
    Gubra skrev:
    Det er idag flere aktører innen godstrafikk i Norge som kjører over store deler av Norge (...) Innen persontrafikk er bildet magrere ja.
    Så med mindre man frakter røykende sjimpanser og setter veldig luktsensitive dyr i samme container, og sistnevnte dyr evner å levere formelle klager til operatøren om dette, så har det lite å si i forhold til NSB sin tidligere praksis.
    Det er ikke nødvendig å komme med eksempler hvor objektene står deg så nær .....
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Gubra skrev:
    Slubbert skrev:
    Gubra skrev:
    Det er idag flere aktører innen godstrafikk i Norge som kjører over store deler av Norge (...) Innen persontrafikk er bildet magrere ja.
    Så med mindre man frakter røykende sjimpanser og setter veldig luktsensitive dyr i samme container, og sistnevnte dyr evner å levere formelle klager til operatøren om dette, så har det lite å si i forhold til NSB sin tidligere praksis.
    Det er ikke nødvendig å komme med eksempler hvor objektene står deg så nær .....
    Boom-tish!

     

    Vedlegg

    frans

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    3
    Det ser ut som de rødgrønne får betalt for utført politisk håndverk...
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.186
    Antall liker
    10.741
    Det hadde vært morsomt hvis det hadde vært valg nå. Da hadde H/FrP vunnet grunnet naturvernerenes og VG/Dagbladets innsats ang. noen høyspentmaster. ;D
     

    frans

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    3
    Pink_Panther skrev:
    Det hadde vært morsomt hvis det hadde vært valg nå. Da hadde H/FrP vunnet grunnet naturvernerenes og VG/Dagbladets innsats ang. noen høyspentmaster. ;D
    De rødgrønne lager slike snubletråder til seg selv at Erna kun trenger å fokusere på tynne menn ;D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    Det hadde vært morsomt hvis det hadde vært valg nå. Da hadde H/FrP vunnet grunnet naturvernerenes og VG/Dagbladets innsats ang. noen høyspentmaster. ;D
    Skjebnens ironi, he he he. ;)
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    6.146
    Antall liker
    877
    OMF skrev:
    Hei Gjest....

    Tenkte jeg skulle gi deg et vindu her så du kan få ta en titt ut i den virkelige verden.....
    Vinduet du skal få se ut av er til Sør Odal kommune – der jeg har vokst opp, og der min mor på 63 jobber som hjemmehjelp i kommunen. Sør Odal er en av de rødeste kommunene i landet og AP har hatt rent flertall frem til forrige valg hvor de bare fikk 45%.

    Nå i vinter fant man ut av kommuenne hadde brukt ca 17 millioner 2 ganger. Kommunen har ca 8000 innbyggere!

    Litt om hva som har skjedd.....
    http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.6964312
    Fra artikkelen: Men hvordan er det mulig å bomme så totalt?
    - Hehe, det er et fantastisk godt spørsmål, sier Sverre Aandstad som sitter i kommunestyret for Senterpartiet.


    Her er faktisk en artig snutt fra SV om hva som foregår....
    http://www.sv.no/SV-der-du-bor/Hedmark/Sor-Odal/Nyheter/Nar-underskudd-blir-overskudd-og-omvendt

    Hva er resultatet av dette....
    http://nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.6997465

    Jo – 100 stykker mister jobben!
    Formannskapet tirsdag vedtok kutt som vil merkes særlig i skole og helse og omsorg.

    Vel – min mor er som sagt hjemmehjelp og siden hun har problemer med det ene kneet er hun mindre enn de andre ute i ”felten” (hun jobber med booking av vakter og har kun 1 dag i uken ute) og har en ekstra uke ferie siden hun er over 6 – var hun bekymret for å miste jobben – hun var jo ikke like produktiv som de yngste.
    Jeg svarte vel at det kunne hun ta helt med ro – de hadde på ingen måte lov til å se på at hun var ikke jobbet ute i felten, kommunene hadde IAT avtale – og siden hun hadde nær 30 års ansinitet var hun helt trygg!

    Vel – så feil kan man ta – mor fikk beskjed om at hun mistet jobben fordi hun ikke kunne jobbe ute, og den jobben hun hadde den skulle en av kontordamene ”ta på si”. Så mye for den yrkestoltheten. Jeg kan legge til at måten denne ble varslet på burde tjene som et skrekkeksempel på linje med når min mormor som var til undersøkelse hos legen og fikk følgende beskjed ” vi har funnet en klump på halsen som vi er litt bekymret for – vi skal ta en prøve også kan du komme tilbake om tre uker når vi har resultatet” – da går man 3 gode uker i møte! Nok om det....¨

    Fagforeningen ble kontaktet – og avgjørelsen ble selvsagt omgjort. Men alt blir liksom ikke som før etter en sånn fullstendig meningsløs og ulovlig oppsigelse.

    I sommer ble min mors kne værre – og hun ble 20% sykemeldt – den ene dagen hun har vært i felt. I en planleggingssamtale i forrige uke ble hun spurt hvordan fremtiden så ut – og hun sa da at hun regnet med at hun kom til å være sykemeldt den ene fagen i uken frem til kneet ble operert. OK, men da måtte hun være klar over at hun ikke fikk den ekstra friuken....Igjen litt forundring hos mor – hvor man lurte på om man faktisk skulle jobbe mer når man var sykemeldt enn når man var frisk..., en ny runde med sjefen på dette – og jo hun hadde nok faktisk krav på en ekstra ferieuken – men den neste opptrappingen som normalt kom når man ble 64 (som mor blir om 2 måneder) den fikk hun ihvertfall ikke.....i Sør Odal kommune straffer det seg ihvertfall å være syk....Det blir vel en runde til med fagforeningen der også...det blir ingen trivelig arbeidsplass av slikt....

    I denne ene saken er det så mange eksempler på horrible brudd på arbeidsmiljøloven, dårlig ledelse og ikke minst slett personellbehandling at jeg tviler veldig sterkt på at du greier å hoste opp et lignende eksempel fra privat næringsliv!

    Slik er faktisk virkeligheten gjest....

    Mvh
    OMF
    Slik er virkeligheten, OMF:

    http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article1959487.ece
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.219
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jeg vil tro begge tilfellene beskriver virkeligheten....

    Mvh
    OMF
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    6.146
    Antall liker
    877
    OMF skrev:
    Jeg vil tro begge tilfellene beskriver virkeligheten....

    Mvh
    OMF
    Det har du nok rett i. Men du gir et eksempel, og jeg viser til 376. Du kan ikke generalisere ut fra et eksempel.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.219
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gjest skrev:
    OMF skrev:
    Jeg vil tro begge tilfellene beskriver virkeligheten....

    Mvh
    OMF
    Det har du nok rett i. Men du gir et eksempel, og jeg viser til 376. Du kan ikke generalisere ut fra et eksempel.
    Skal vi begynne å telle brudd på pasientrettighetsloven, opplæringsloven osv osv. Hvor mange tilfeller av ventelistejuks har vi helsevesenet....

    Mvh
    OMF
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    6.146
    Antall liker
    877
    De eksemplene handler vel ikke om de ansattes arbeidsbetingelser?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.718
    Antall liker
    8.142
    Torget vurderinger
    0
    Og så en sving bort fra helsevesen over til trafikk og BILER !! ;)

    "Miljøbiler" som går på strøm og etanol har jo hatt et hyggelig avgiftsregime, enn så lenge. Men så sprakk balongen og Jens&Co sitter her "lett avkledd".

    http://e24.no/makro-og-politikk/article3777431.ece#VG

    Jeg skal ikke på noen som helst måte si at jeg er overasket, har vel heller bare ventet på det. Men er det slik at denne gjengen ikke har noe ønske om å bli gjenvalgt? Masse rødgrønne velgere som vil bli lei seg av slike utspill.
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    El-biler, de som må lades, har jo allerede avgifter i massevis:

    el-avgift
    overføringsavgift
    mva
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.718
    Antall liker
    8.142
    Torget vurderinger
    0
    Supertramp skrev:
    El-biler, de som må lades, har jo allerede avgifter i massevis:

    el-avgift
    overføringsavgift
    mva
    Avgifter i massevis ja! Men tilstrekkelig for de rødgrønne? Neppe!!
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    6.146
    Antall liker
    877
    Artikkelen starter slik: "Flere kilder spår overfor VG"

    Vi får vel vente og se?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.186
    Antall liker
    10.741
    "Flere kilder spår overfor VG" blir til "Vurderer nye avgiftshopp" blir til "Nå blir der mer avgifter" Fantastisk hvor lettlurte folk er.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.219
    Antall liker
    9.414
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gjest skrev:
    De eksemplene handler vel ikke om de ansattes arbeidsbetingelser?
    Vel - de handler om syke og barn som ikke får de tjenestene de har krav på.....

    Mvh
    OMF
     
    N

    nb

    Gjest
    Pink_Panther skrev:
    "Flere kilder spår overfor VG" blir til "Vurderer nye avgiftshopp" blir til "Nå blir der mer avgifter" Fantastisk hvor lettlurte folk er.
    Jeg tipper det har opphav i at noen har bedt Finansdepartementet regne på hvor mye inntekter staten taper om f.eks 10% av bilparken blir elektrisk. Det sier seg selv at elbiler ikke forblir avgiftsfrie om mange nok kjøper slike, statens bortfall av inntekter blir enormt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn