NorCargo på besøk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Den henger jeg meg på...Jeg har hatt tre Gyrodecks og to Well Tempered Classic. ;) Det er noen produkter som virkelig har noe ekstra som gjør dem til personlige metaprodukter, rett og slett. Tror forresten jeg hadde vært Merlin-disippel selv, om jeg hadde blitt utsatt for dem på et tidligere stadium..
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Jeg ser du har dine Merlin til salg Fosse.

    Hvad nyt?

    Et par MXe?
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Skal du gjøre det eneste fornuftige og kjøpe et par brukte Sf som funker med rør, som EA1 (med valnøtt og travertinstativer selvsagt) eller GH, Fosse?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    Der mistet du meg Valentino, jeg var nok litt rystet allerede etter Sonus Faber, men falt av lasset på EA1 og GH. Er dette sentralstimulerende?

    Har egentlig ikke konkrete planer om nye høyttalere, og skal jeg ha noe nytt tenkte jeg følge moten, samme greia om igjen. Ligger halvannen runde bak Hagto og det liker jeg ikke.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Hva har skjedd i løpet av natten, Fosse? Har du hatt en maltvisjon?
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Maltvisjoner er fine saker når kontobalanser skal rødfarves.

    (EA1 er Electa Amator med Esotar, GH er Guarneri Homage. Trodde du var vant med slike forkortelser jeg! Jeg venter til Sf Concerto kommer i generasjon 5, den blir vel hetende Rotunda, palladiansk bør det være. Jeg kjøper bare oddetallsversjonene.)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    GH skal visst spille forrykende med Graaf Modena. Mon tro om det hadde vært noe? Jeg har ikke hast med nye høyttalere, men skulle det dukke opp kjøper så er for så vidt ikke tidspunktet så aller verst.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    Jepp, og Stradivari er testet i Tyskland med Modena (=2XGM20)
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Du vet, man kan jo biampe både GH og EA1. Her er det bare å kjøyre på, hehe.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    Litt av poenget med å brokoble GM20 er at forsterkeren da trives med høyttalere ned i halve impedansen. Dessuten økes effekten mer enn ved bi-amping.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Man må jo fyre litt oppunder ;) Hadde ikke du en tanke om en GM20 til for å kunne kjøre brokoplet?
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Fosse skrev:
    Der mistet du meg Valentino, jeg var nok litt rystet allerede etter Sonus Faber, men falt av lasset på EA1 og GH. Er dette sentralstimulerende?

    Har egentlig ikke konkrete planer om nye høyttalere, og skal jeg ha noe nytt tenkte jeg følge moten, samme greia om igjen. Ligger halvannen runde bak Hagto og det liker jeg ikke.
    Nå sitter vel Hagto og biter negler, skal, skal ikke, skal................. :-X
    Hva hvis Hagto kjøper de, da ligger du enda lengere bak
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    Klart du må fyre Valentino.
    Jeg har omtrent like mange tanker i hode som baller i luften.
    Det er andre faktorer enn mangel på lyst og idéer som strander mine prosjekter.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    argh skrev:
    Fosse skrev:
    Der mistet du meg Valentino, jeg var nok litt rystet allerede etter Sonus Faber, men falt av lasset på EA1 og GH. Er dette sentralstimulerende?

    Har egentlig ikke konkrete planer om nye høyttalere, og skal jeg ha noe nytt tenkte jeg følge moten, samme greia om igjen. Ligger halvannen runde bak Hagto og det liker jeg ikke.
    Nå sitter vel Hagto og biter negler, skal, skal ikke, skal................. :-X
    Hva hvis Hagto kjøper de, da ligger du enda lengere bak
    Nope, for da har han bare kjøpt, mens jeg har solgt, og kan hende kjøpt ,før du rekker tenke deg om, dermed har jeg tatt innpå en halv runde ;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    StereoJoe var på plass i Tigerstaden igjen. Dét er alltid hyggelig. Denne gangen fikk jeg frem kameraet også.
    Sannelig dukket ikke en med-OAS-er opp også, vi renset plater og snurret vinyl. Fikk konstatert at rensing gjør underverker.

    Det er stor aktivitet på haugen, perfekt hifi-vær i hovedstaden.
     

    Vedlegg

    StereoJoe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    651
    Antall liker
    2
    Takk for gårsdagens seanse, Fosse - det er jo ren balsam for sansene å ta plass foran det aller helligste på Sankthanshaugen. Syn, hørsel og smak overgår tidligere høydepunkter!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    Takker selv StereoJoe, alltid hyggelig. Neste gang får du ta med deg LydKarl.

    Ellers har jeg hatt hyggelig korrespondanse med Thor Hauge Audio og blitt lovet MC head-amp til test.
    Mulig vi kommer til å ta dette i OAS-regi, ellers blir den sikkert testet i flere (andre) habile anlegg. Tilbakemeldinger følger når den tid kommer.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Fosse; har du eksperimentert med forskjellig underlag til rør forsterkeriet ditt? Jeg vurderer å kjøpe Base plattformer til mitt nye forsterkersett, men har også sett litt på om.s sin løsning med finite element ceraball/Ikea slakterblokk system. Nå har jeg jo i utgangspunktet et svintungt steinrack, med 20mm Skiferplater som hyller på betonggulv, så jeg er usikker på hvor stor effekt tiltakene vil ha i utgangspunktet. Har du prøvd Base kontra andre rimeligere dempetiltak?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    Hei gut_man.

    Jeg har noen ganske tjukke steinplater som står på reolene med Holfi-dempeputer imellom. Imellom forsterkeri og stein bruker jeg Cardas treklosser eller Black Diamond Racing Cones. Tidligere var jeg ikke så fornøyd med sistnevnte, men forsøkte igjen for ikke så lenge siden og syntes denne gangen det låt veldig bra. Jeg personlig tror og mener underlag, dempeplattformer, spikes osv har veldig, veldig mye med matching å gjøre. Betydningen av det varierer fra utstyr til utstyr IMHO.

    Nå har jeg litt forskjellig underlagsremedier på lån. Pucker og spikes som jeg skal teste ut. Finvær, visninger og litt for mye jobb har satt en stopper for testingen, men jeg kan holde deg orientert når vet noe mer.

    Hifi+ konkluderte i sin tid med at Hovlanden differensierte veldig lite på ulike føtter. Har derfor stort sett testet under Graafen.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Takker for info Fosse! Da må jeg vel bare teste og finne ut hva jeg foretrekker da :) Kjøper du Cardas klossene hos Audio Art, hva koster disse? Hadde vært veldig artig/nyttig hvis du forteller hvilke erfaringer du gjør deg med dine eksperimenter med lånte remedier.. Det pleier du være flink til ;D
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    AudioArt fører Cardas-klosser, jeg har kjøpt mine fra utlandet.

    Kommer tilbake med mer info.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    Lørdag var Hagto på besøk. ALLTID hyggelig med besøk av Hagto. Denne gangen var været for pent og varmt til å benke seg foran vinylrigg og rør. Vi får ha det tilgode Hagto.


    Hagto og lillebror finner tonen. Veldig, veldig trivelig kveld. Hagto er alltid velkommen :)
     

    Vedlegg

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    Igår var jeg på sommerfest med jobben. Elvebredden (DogA), under middagen tittet jeg opp og jommen hadde de ikke foretatt noen akustiske inngrep blandt all den røffe betongen. Måtte bare last opp bildet, det er tross alt ikke helt off topic.
     

    Vedlegg

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    Espen R og jeg har vært i kontakt en stund per PM her på sentralen. Lykkeligvis var han i Oslo og hadde tid, lyst og anledning til å avlegge oss et besøk ikveld. UTROLIG hyggelig med besøk av deg Espen R. Vi deler mer enn intereser, vi har samme oppfatning og like preferanser vil jeg våge påstå. Dette var en fabelaktig aften med masse musikk og og lystig prat. Mange takk Espen R, håper du tar turen igjen snart, for dette var suverent.

    Må atter en gang få si at jeg er overrasket over hvor utrolig mange trivelig og hyggelige folk det finnes innen hobbyen.
     

    Vedlegg

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    3.059
    Takk, det samme Andre. Og takk for at jeg fikk komme over en tur når jeg først var i Oslo! :) Det var en veldig hyggelig kveld. Her var det upper class hele veien. Nydelig rødvin, whiskey, kaffe, ost og kjeks, og ikke minst musikk og lyd. :)
    Jo, vi deler absolutt oppfatninger og preferanser. Noe jeg gang på gang la merke til når vi snakket lyd og jeg visste hva det var du skulle fram til etter bare de de første ordene av ei setning :) Jeg satt forøvrig bare å nikket...

    Syns du overraskende godt hadde klart å temme de vanskelige harde betongflater som er i disse leilighetene. Dette merket jeg godt på "klappetesten". Selv om det ennå er litt igjen. Men roomtuning er et absolutt must i slike murhus. Lyden var helt i min gate; organisk, med mye "kjøtt og blod" på instrumenter og vokal. Høy grad av gjennomsiktighet, renhet og oppløsning i lydbildet. Dessuten en kjempeflott formidling av rom/ambience i opptakene. Dette er et anlegg som setter musikken i fokus, og alt annet blir liksom litt uvesentlig. Et eksempel på det var da Andre gjorde meg oppmerksom på at bredden i lydbildet kunne vært bedre, men dette var noe jeg overhodet ikke hadde lagt merke til, selv om det nok er tilfellet. Det er så betydningsløst i den store sammenhengen.

    Jeg hadde aldri tidligere hørt en OTL forsterker, men denne var jeg veldig spent på. Og inntrykkene ble nok bekreftet av hva jeg tidligere hadde lest om disse; en rett-igjennom type lyd, dynamisk og veldig musikalsk riktig.

    Takk for meg, og jeg tar svært gjerne turen innom dere igjen ved en høvelig anledning.

    Espen. :)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Fosse skrev:
    Lørdag var Hagto på besøk. ALLTID hyggelig med besøk av Hagto. Denne gangen var været for pent og varmt til å benke seg foran vinylrigg og rør. Vi får ha det tilgode Hagto.
    Kjempekoselig kveld. Du må hilse de andre. Skal bli spennende med den nye leiligheten deres!
    Har hørt mye sammenlikning av digitalt og platespillere i diverse anlegg i det siste. Ser ut til at digitalt framdeles har et stykke igjen når det gjelder lydkvalitet? og ikke minst lytteglede! Og jeg som ikke har platespiller :'(
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    Forskjellen er jo bare blitt utrolig mye større her etter at du lyttet sist Hagto. XV-1s og den stadig lånte PHA-200 har dratt vinylen flere hakk oppover, så du har nok rett.

    Idag har jeg testet diverse underlagremedier fra Taoc, jeg liker absolutt det jeg hører. Større ro og innsikt i musikken. Synes klangen virker bedre også.
    Enda renere og roligere i øvre mellomtone?

    Det har ikke blitt mye tid til kritisk lytting, sovnet på sofaen hos KW igår og våknet til eggerøre og røkelaks, takk til KW for faderlig omsorg, til og med dyne hadde jeg på morgenen, deretter måtte jeg finlytte til Karan 270 og 450, og nå må det jobbes.


    Sammen med Merlin.
     

    Vedlegg

    P

    Parelius

    Gjest
    Har du bedrevet synapsemarinering i helgen, og våkner opp med "underlagsremedier"? Godt det er arbeidsdag i morgen.
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Her skal tydligvis vær stein snues for Mr Fosse er fornøyd.
    Men det er vel mye av resepten på og få best mulig anlegg alldrig
    bli fornøyd, nye ider og utstyr må til stadighet prøves ut for og få
    ut potensialet av anlegget.

    Jeg venter spent på høytaler bytte siden du la ut merlin for salg, er
    det skjedd noe på den fronten?

    Har dere prøvd Parelius nye herron riaa på anlegget ditt?

    Mvh,
    :) Terje
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om jeg får solgt høyttalerene argh. Planen var å kjøpe et par MXe (siste utgave av samme høyttaler), men nå blir det flytting, nytt lytterom, sommerferie osv. Blir neppe særlig tid eller penger til hifi det neste kvartalet.

    Men nå er jeg egentlig så fornøyd (når jeg bare får step-up) at jeg tror jeg skal kunne klare meg en stund fremover uten de HELT store justeringene og investeringene.
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Valentino skrev:
    Er prosjektet vel i havn, Fosse?
    Sandelig, jeg tror han har funnet roen 8)

    Et spørsmål på tampen her, bruker du demping på hylla som platespilleren
    står på?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    Argh, nå står hylla "bar". Det vil si det finnes et gummilignende belegg på festet som skrues inn i veggen (for å dempe), det er standard. Så er den fyllt med sand for å dempe viberasjoner og gi større masse. For øyeblikket bruker jeg kun standard hylle på originale spikes. Med Orben brukte jeg ofte en IKEA-slakteblokk oppå der igjen, med demping imellom. Det så ikke særlig ut, og med Aviden har jeg ikke følt noe behov for det. ISP-plattformen (står under cd-spilleren) er litt for liten til at den passer Aviden helt, så det har jeg ikke prøvd.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn