NorCargo på besøk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• michaelr

Medlem
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    0
    Hejsa Fosse
    Dejlig arm du har fået dig - Jeg får nok en Avid mere om 3 uger !
    Nu har jeg haft Avid Diva & Avid Sequel og får en Avid Acutus MKII hvor jeg bruger min SME V arm og Dynavector XX-2 pickup !

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.349
    Torget vurderinger
    26
    Herlig, herlig og gratulerer. Lekre spillere dette her, og fantastisk lyd!!!
    Nå er det bare å finne ut hvilken pickup man skal sikte seg inn på etterhvert.

Det var jo www.planetsnapa.no sin Acutus med DV507MKII og XV-1S som hektet meg i sin tid. Men så ser jeg at Dynavector har en modell som heter Te Kaitora Rua, denne skal være en anelse varmere enn XX-2 og XV-1S. Men, det finnes jo kandidater, jeg får ta en stund i tenkeboksen og se hvor det bærer etterhvert.
    Er blitt fortalt at XX-2 likner mer på XV-1S, bare "litt mindre av alt".

Har du kjøpt med standard eller reference supply?

michaelr

Medlem
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    0
    Det bliver med standard strømforsyning - den samme som på min Avid Sequel !

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    502
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei Fossè

Den armen er bare lekker. Maskulin estetikk ;D

Asbjørn

K

kbwh

Gjest
    Grattis Fosse! Skal vi lage "hvem har den kuleste tonearmen"-konkurranse? (Ok, du leder, din er det minste i hus!)

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.996
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med kjempearm til Acutus!

I dag lyttet jeg til denne komboen du har inkl. DV XX2mkII.
    ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.349
    Torget vurderinger
    26
    Michaelr: Det er nok ikke så dumt. Prisforskjellen er relativt stor, og forskjellen mellom å ta Reference med en gang eller senere er visst ikke avskrekkende stor (sett relativt, og i sammenhengene). Men det er mye penger.

Nightpuma: Ja, ikke sant. Dette er ingeniørkunst. (Til forskjell fra de ingeniørene jeg stifter proffesjonelt bekjentskap med har jo disse estetisk sans).

Hvordan låt det johna? Er DVXX2MKII god?

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.996
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ikke bare er denne armen et monster men den er også meget praktisk og "morsom" å justere- med det mener jeg at det er noe med alle mulighetene og måten den justeres på.
    Med ekstra headshell går pu bytte som en lek.

XX2 låter for meg aldeles fortreffelig i denne comboen.
    Ikke "mørkt" og ikke heller for "lyst"....hva med nøytralt med punch?
    Samtidig som masse detaljer flommer ut.
    Den spiller i hverfall ikke romantisk, om det skulle være et negativt begrep.

michaelr

Medlem
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    0
    En Dynavector XX-2 spiller dejligt - den er nemmer at leve med en Ortofon Rohman som jeg ikke var glad for .. !
    XX-2 kræver bare en tung arm - køre fint i Sme V men man skal have en lille plade (3gram) mellem pickup & arm så spore den kanon godt !
    Her er en lille test af XX-2 ... det de skriver syntes jeg passer !
    http://www.tnt-audio.com/sorgenti/xx2_e.html

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.349
    Torget vurderinger
    26
    Spennende michaelr, spennende. Kan du si noe mer om forskjellen mellom XX-2 og Rohman?

Tror ikke vekten ville blitt noe problem i min DV507II, heller, den er jo ikke akkurat noen lettvekter (men det er jo ikke SMEV heller).

Har du forresten lyttet til Te Kaitora Rua?

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Grattis men ny arm Fosse:) Det blir garantert en helt herlig kombo!!

Mvh
    Kjetil

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.349
    Torget vurderinger
    26
    Takker for det Kjetil.

Var forresten en utrolig god test på tnt-audio. Jeg er så enig, så enig i det han skriver om sporing og sikkerhet. Etter mitt skjønn, og min prioritering, hjelper det ikke om det låter himmelsk 97% av tiden hvis det skjærer i dynamisk partier. Så, med denne gode sporingen til XX-2 (og faktisk til 507, se link til test), så tror jeg dette vil bringe meg trygt i havn.

Tror du har en kanon-kombo der michaelr. Hva bruker du av riaa/stepup?

michaelr

Medlem
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    0
    En XX-2 kræver meget fra din MC trafo - den har en udgangspæning på 0,23Mv og den ligger på 6ohm !!
    Og jeg mener at en pickup med lav ohm (2ohm-30ohm) skal have en Moving Coil transformers som belaster pickup på den helt rigtig måde !
    Har kørt (prøvet) EAR 324 riaa som spilled kanon godt med XX-2

michaelr

Medlem
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    0
    Tak for testen Fosse !
    Min riaa er en Luxman E-03 som kan køre med pickuper med en udgangspæning fra 0,2Mv !
    En dejlig riaa - som spiller med charme og glød !

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.349
    Torget vurderinger
    26
    Er det noen som kan gi meg info om headshell i ventetiden? Har nå kjøpt ett ekstra Dynavector headshell med azimuthinnstilling, men, jeg ser det finnes mye artig der ute man kan teste ut.

Dette fra Clearaudio, har det justerbart overheng?

Eller noe japansk og eksotisk, ibenholt. Noe for gutta som kjører Benz LP Ebony?

http://www.jacmusic.com/Yamamoto/introduction.html

Medfølgende Dynavector

Ja, jeg bare gleder meg til å begynne.

Cobra2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Antall liker
    1.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Klirr-audio sitt er egentlig rappet fra...Nagaoka, som rappet det fra...Orsonic...?
    Det blir solgt til audiofil pris i østen...

Arne K

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gratulerer hjerteligst, Fosse! Dette MÅ jo bare spille fantastisk! En annen ting er at anlegget ditt er en regulær orgie i gjennomført maskulin estetikk, og akkurat den dimensjonen er sørgelig fraværende i de fleste lytterom, men bør jo være på plass hos en estet og Montanabruker, ikke sant? :)

K

kbwh

Gjest
    Tiltredes, impulse!

Fosse, jeg ville holde meg til Dynavectors headshells. Jeg er skråsikker på at det bittelille som måtte være av resonanser i det har lave q-verdier og i tillegg lagt til de riktige frekvensene i forhold til resten av armen. Ingeniørkunst.
    Andre headshells vil kanskje spille annerledes, men neppe teknisk bedre.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.349
    Torget vurderinger
    26
    Takker for hyggelige tilbakemeldinger gutter, og bukker. Jeg synes også denne armen er en utrolig vakker sak hvor form følger funksjon på en særs gjennomført måte. Og brukervennligheten virker være i særklasse.

Ja, det originale headshellet virker veldig velbygd. Og, jeg har lest på audiogon at brukere av andre armer rangerer dette headshellet høyt. Men, det kan jo på sikt være morsomt å teste ut andre ting, om ikke annet så for å få en forståelse hva forskjellene gjør. Nå venter vi bare på at adapterplaten skal finne veien via posten, så er vi i mål.

Så får vi begynne å tenke på pickup etterhvert...

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.349
    Torget vurderinger
    26
    Ahhhh! Herlig, herlig. Er dette XV-1 eller 1S? Vel lekkert er det uansett, og herlig låter den.

P

Parelius

Gjest
    XV-1S!

XV-1 er rød på siden.

Den ser jo ut som PU-enes Schwartzenegger, men den spiller uten råhet.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.349
    Torget vurderinger
    26
    Ja, og når pickup er på plass så kan man jo bare oppgradere power supplyet til reference...

http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?eanlg&1172307510&read&3&4&

Mulighetene er mange, men denne kommer nok ikke til å bli den første jeg benytter meg av...

Edit:

Armboardet er kommet!!! Det betyr at så snart komitémøtet i OAS er over, så bærer det av gårde for å hente varene, skru sammen. Imorgen bør i hvert fall alt være oppe og snurre. Ahhh, dette har jeg ventet på.

StereoJoe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Antall liker
    2
    Jepp, Fosse - ser frem til bilder og tilbakemelding på dette!

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.349
    Torget vurderinger
    26
    Ja, jeg var ivrig etter jobb idag ;D

Dette er jo bare helt utrolig. Jeg justerte spilleren sånn nogenlunde på spisebordet før jeg flyttet den over på vegghyllen. Fant da ut at den var ganske godt ute av vater, men da var jeg så ivrig og utålmodig at jeg gikk for musikk frem for ny runde med justering ;D,

Null jobbing med pickup (VTA, VTF, Azimuth, Antiscating etc). Likevel, dette spiller bare så herlig musikk, selv med en billig, og uinnspilt Denon DL103! Ikke er arm-kablelen spilt inn heller. Herlig, herlig!!!!

Ai, ai, ai, her kommer det til komme mange gode stunder, for jeg VET at jeg har mye i vente, så snart jeg begynner å justere (og oppgradere pu).

Førsteinntrykk? Slam i bunnen, soliditet og kontroll. Fravær av rusk og slitsomhet.

Bildene ble så som så, men det gir ett inntrykk. Flere kommer når lysforholdene bedrer seg.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15

Dette er jo bare helt utrolig. Jeg justerte spilleren sånn nogenlunde på spisebordet før jeg flyttet den over på vegghyllen. Fant da ut at den var ganske godt ute av vater, men da var jeg så ivrig og utålmodig at jeg gikk for musikk frem for ny runde med justering ;D,

Null jobbing med pickup (VTA, VTF, Azimuth, Antiscating etc). Likevel, dette spiller bare så herlig musikk, selv med en billig, og uinnspilt Denon DL103! Ikke er arm-kablelen spilt inn heller. Herlig, herlig!!!!

Ai, ai, ai, her kommer det til komme mange gode stunder, for jeg VET at jeg har mye i vente, så snart jeg begynner å justere (og oppgradere pu).

Førsteinntrykk? Slam i bunnen, soliditet og kontroll. Fravær av rusk og slitsomhet.

Bildene ble så som så, men det gir ett inntrykk. Flere kommer når lysforholdene bedrer seg.
    Gratulerer så mye, da er det bare ny pick-up som mangler. ;)
    Jeg antar det er like moro som det ser ut til, må jo være moro med en sånn rigg. ;D

K

kbwh

Gjest
    Flott! Den armen ser ut som et slags måleverktøy, menved nærmere ettertanke er det vel det den er. Gratulerer igjen!

(Valentino registrerer mildvær, og vet at det betyr at snøen smelter)

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Det ble vakkert Fosse! Litt av en nydelig spiller med armen montert!! Jeg fikk omsider vegghylle i dag. Og så blir det ny riaa i morgen. Og ny P.U over helgen. Så jeg tror Orben skal få spillt en hel del plater i uken som kommer!!

Mvh
    Kjetil

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    502
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei Fosse.

Tenker du var rimelig klar for å få den PU ned på rillene i ettermiddag ;) Jeg må nok en gang si hjertelig til lykke med et utrolig flott oppsett. Her er det mye moro og musikkglede i vente. Helt lekkert ;D

Asbjørn

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Gratulerer Fosse! Jeg har fått med meg dine prøvelser, og er imponert over med hvilken verdighet du har taklet det! :D Fantastisk rigg du har fått deg!

O.

O

om.s

Gjest
    Nydelig spiller Fosse!, og iht TAS så er dette absolutt i verdensklasse (reference´n) men denne står nok ikke mye tilbake, spennende!!

mvh

Geir_H

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2005
    Antall liker
    77
    Gratulerer Fosse med den nye platespilleren.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.349
    Torget vurderinger
    26
    Godt å høre at du steller pent med eksen min Kjetil_M. Da går jo du en flott helg i møte med ny hylle og ny riaa (og enda kommer det mer). Gratulerer, og ja, den hylla kommer du ikke til å angre ett sekund på, Orben er kresen sånn.

Ja, dette er bare herlig moro altså. Nå gleder jeg meg noe så utrolig til helg!!! Justere og lytte.

Men, som nevnt tidligere, jeg er veldig forundret over hvor flott dette låter selv om jeg lett ser at jeg faktisk ikke har fått alt (noe?) på plass og samtidig vet at justering er alfa og omega.

Har bare lyst til å rette en takk til Håvar Snapa ( www.planetsnapa.no ) for en fantastisk service døgnet rundt. Var innom onsdag kveld litt over klokken 22.00 for å hente armboardet. Ble stående og sikle over smykkeskrinet (XX2, Te Kaitora Rua, XV-1S, osv) og diskutere platespillere til klokken hadde passert 23.00 ;D. Forhandler med service og entusiasme. En som gleder seg med kunden!!!!

Dere andre, takker for hyggelige ord.

StereoJoe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Antall liker
    2
    Hyggelige ord og gratulasjoner er på sin plass - en blir jo helt satt ut av å se den råflotte vinylriggen din!
    Gleder meg til å ta dette i nærmere øyensyn (for ikke å snakke om å lytte)...

Artig at du er såpass fornøyd selv med "tilfeldig" justert rigg og rimelig pickup - Go Denon!

S

slowmotion

Gjest

Gratulerer!   Den armen ser ganske grom ut, ja! :D
    Og 103 er ikke noen dårlig PU.
    Gi den 50 timer eller så, så åpner den seg opp ganske betraktlig.
    Det er selvfølgelig mange pickuper som er bedre, men den er ikke dårlig.
    Etter min meget beskjedene mening bør du ha Koetsu i bakhodet når du ser etter ny PU.

;)

P

Parelius

Gjest
    Du må visst kjøpe deg en orkidé også, etter hva jeg leser fra grønne fingre i åkerlandskapet...

(Om du har hug og nervesystem til det, så kan du få prøvd ut en Urushi i helgen.)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn