- Ble medlem
- 02.03.2006
- Antall liker
- 0
Jeg tror kanskje du har misforstått hvor forskjellen ligger.Det er et veldig stort gap mellom de som mener at "svakere stilte" best hjelpes ved at de yter under dårlige forhold, kontra de som mener at det skal være en absolutt, global nedre terskel for levestandard/arbeidsforhold.
Jeg tror at ingen av ideologiene kommer fra "onde" mennesker eller at noen ønsker lidelse, men heller ideologisk tro på at samme problem kan ha forskjellige løsninger fra til mer eller mindre samme ideal.
Sånn sett har prosituterte, barnearbeidere og underbetalte kinesere mye til felles. Ingen ønsker dem noe vondt, men spørsmålet er hvordan vi best gir dem noe bedre.
-k
Du har de som mener at prostitusjon i seg selv er så nedverdigende, at målet må være minst mulig av det. At hvilken form det skjer i ikke har så avgjørende betydning, da det er selve handlingen ikke rammene eller formen som er nedverdigene.
Og så har du dem som mener at prostitusjon ikke er nedverdigende, og ikke ønsker minst mulig men snarere fri flyt og mer av det, bedre tilgjengelighet, lavere pris, mindre igjen for de som prostituerer seg, mer igjen for de som benytter tjenestene, de samme folkene ønsker også dette på alle andre omeråder, mer igjen for mindre penger, så hvorfor i alle dager skulle de ikke mene det om prostitusjon?..Og stemmer gjerne FRP. Jeg syns faktisk Thomas Giertsen sa det bra, når han utrykte at han tok seg råd til å stemme AP. Jeg ønsker ikke at den norske stat skal begynne og kreve inn blodpenger.
Jeg mener målet må være å redde så mange som mulig fra å unngå å havne inn i det helvete det må være.
Det samme gjelder i narkotika politikken.
Jeg ønsker dessuten å si at prostituert er mer noe en gjør, enn noe man er, og hvis man som meg, velger å definere det som galt (man ville ikke gjort det under normale omstendigheter), altså er det også menneskehandel (ifølge Elden). I likhet med andre ting (som narkotikamisbruk), man kan få hjelp til å komme ut av, så tror jeg det er det beste er en politikk som begrenser omfanget mest mulig, da det også totalt sett er det som best vil begrense skadeomfanget, men også en hjelp til å komme ut av det, i en helt annen grad enn det som har vært.