Møbler og underlag Norost Sorte Koner, "snake oil" eller?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Gjør begge deler og fortjen min kred :p
    Merkelig at man ikke ser hvor odd det er å utelukkende basere sine meninger på å lese seg opp uten å prøve ut erfaringer fra andre. Hvis ikke man har mulighet til dette så får man skylde på det og ikke angripe dem som har gjort det.
    Jeg har dog advart mot å ensidig høre på erfaringsbaserte råd basert på erfaringer i eget anlegg.
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Gjør begge deler og fortjen min kred :p
    Merkelig at man ikke ser hvor odd det er å utelukkende basere sine meninger på å lese seg opp uten å prøve ut erfaringer fra andre. Hvis ikke man har mulighet til dette så får man skylde på det og ikke angripe dem som har gjort det.
    Men altså, kjære deg, igjen, jeg har da hørt på lassevis med forskjellige anlegg og kabler og hva det måtte være.

    Edit: Men det er ganske mange ting som ikke trengs å prøves ut for utprøvningens skyld, som Trondmeg hintet til tidligere. Man trenger ikke å ta sats med mål om å hoppe til månen for å teste ut en annens hypotese om hvorvidt det er mulig å hoppe til månen.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Motivet mitt er absolutt ikke å være bigshot nyutdannet på forum...
    Ser frem til å bli møtt av noe annet enn syltynne ad hominems. Det hadde vært noe.
    Et liv med erfaring til lyd synes jeg er bedre, mht lyd enn en elektriker, eller IT student som er helt fersk.

    Det har null å gjøre med at dere har rimelige anlegg og hodetelefoner til 5-10 tusen.

    Dere har ikke kredibilitet iforhold til de eldre....

    Tvert imot tror dere alle oss andre er naive og slenger penger ut av vinduet.

    Men at dere kjøper Focal utopia 10k whatever er liksom innafor...
     
    D

    Danke

    Gjest
    Gjør begge deler og fortjen min kred [emoji14]
    Merkelig at man ikke ser hvor odd det er å utelukkende basere sine meninger på å lese seg opp uten å prøve ut erfaringer fra andre. Hvis ikke man har mulighet til dette så får man skylde på det og ikke angripe dem som har gjort det.
    Men altså, kjære deg, igjen, jeg har da hørt på lassevis med forskjellige anlegg og kabler og hva det måtte være.

    Edit: Men det er ganske mange ting som ikke trengs å prøves ut for utprøvningens skyld, som Trondmeg hintet til tidligere. Man trenger ikke å ta sats med mål om å hoppe til månen for å teste ut en annens hypotese om hvorvidt det er mulig å hoppe til månen.
    Ok, fortell oss hva du har hørt da?

    Var alt, likt sa du?
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Dere har ikke kredibilitet iforhold til de eldre....
    Alltid en berikelse å bli instruert i kredibilitet av en som tilsynelatende foretrekker å gjette seg frem til konklusjoner i stedet for å bruke noen minutter på å sette seg inn i materien.

    Søtt at du ikke klarer å se forbi at jeg er yngre enn deg. Det sier mer enn nok om din egen kredibilitet.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.527
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror du vil finne at det er en fordel med lytterfaring i et panel (uten bias) til og med under ABX testing som dere drar frem hele tiden.
    Akkurat det er også vitenskapelig bevist. AES E-Library » Differences in Performance and Preference of Trained versus Untrained Listeners in Loudspeaker Tests: A Case Study

    Det som gjør det litt interessant er at gruppen hifi-anmeldere gjør det dårligere i lyttetester enn butikkselgere av hifi, som igjen gjør det langt dårligere enn folk som har fått opplæring i hva de skal lytte etter for å påvise forskjellige former for avvik. Trøsten for hifi-anmelderne får være at de i det minste gjør det bedre enn markedsavdelingen hos hifiprodusentene, som igjen hører bedre enn tilfeldige studenter som gjerne er med på hvilken som helst blindtest mot kontant betaling i pizza. Sånn sett er det solid statistisk grunnlag for å tillegge .Marcus langt større troverdighet enn selvutnevnte gullører i hifibladene og markedsavdelingene.

    ListenerPerformance.jpg

    Audio Musings by Sean Olive: Part 2 - Differences in Performances of Trained Versus Untrained Listeners

    Hvis man selv vil skaffe seg relevant lyttetrening kan man forsøke her:
    Audio Musings by Sean Olive: How to Listen: A Course on How to Critically Evaluate the Quality of Recorded and Reproduced Sound
    Harman How to Listen: Welcome to How to Listen!

    Forresten, Danke: Hva syntes du om instruksjonsvideoen? https://youtu.be/lyu7v7nWzfo?t=367
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, du har rett Marcus, mye søtt her inne.. Og mye svart-hvitt.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Ok, fortell oss hva du har hørt da?
    Jeg jobbet i hifibutikk i 5 år. Jeg har hørt på mye rart. Jeg har null kredibilitet allikevel i følge deg selv, så jeg gidder vel ikke å liste opp noenting som helst, haha.

    Var alt, likt sa du?
    Ja, hvor har jeg sagt det egentlig?
    Det er mange ungdommer på Elkjøp og Nordby digital ja.

    En gang skulle jeg hente en subwoofer, og han kom drassende med en lydplanke...

    Jeg håper ikke det var deg?

    Neida... Spøk til side, jeg anbefaler å være litt mindre skråsikker, høre litt mer på hva folk har å si, enn å sitere læreboka fra skolen.
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg tror du vil finne at det er en fordel med lytterfaring i et panel (uten bias) til og med under ABX testing som dere drar frem hele tiden.
    Akkurat det er også vitenskapelig bevist. AES E-Library » Differences in Performance and Preference of Trained versus Untrained Listeners in Loudspeaker Tests: A Case Study

    Det som gjør det litt interessant er at gruppen hifi-anmeldere gjør det dårligere i lyttetester enn butikkselgere av hifi, som igjen gjør det langt dårligere enn folk som har fått opplæring i hva de skal lytte etter for å påvise forskjellige former for avvik. Trøsten for hifi-anmelderne får være at de i det minste gjør det bedre enn markedsavdelingen hos hifiprodusentene, som igjen hører bedre enn tilfeldige studenter som gjerne er med på hvilken som helst blindtest mot kontant betaling i pizza. Sånn sett er det solid statistisk grunnlag for å tillegge .Marcus langt større troverdighet enn selvutnevnte gullører i hifibladene og markedsavdelingene.

    Vis vedlegget 493093
    Audio Musings by Sean Olive: Part 2 - Differences in Performances of Trained Versus Untrained Listeners

    Hvis man selv vil skaffe seg relevant lyttetrening kan man forsøke her:
    Audio Musings by Sean Olive: How to Listen: A Course on How to Critically Evaluate the Quality of Recorded and Reproduced Sound
    Harman How to Listen: Welcome to How to Listen!

    Forresten, Danke: Hva syntes du om instruksjonsvideoen? https://youtu.be/lyu7v7nWzfo?t=367
    Da får jeg lese meg opp endag. [emoji38] Studenter på diskusjon.no har best hørsel... Det er bevist i linker fra Asbjørn.

    Who cares
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Da hadde jeg rett da i YouTube testen min...

    Var jo nettopp vokal på Sort Kone jeg særlig påpekte, mer dynamisk også.

    Greit å vite at jeg har litt hørsel da, selv om jeg ikke har It eller ingeniør utdanning..

    [emoji6]
     
    Sist redigert:

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Nobel-kandidat i fysikk det der.

    Denne eksersisen har selvsagt ingenting med vitenskap å gjøre, men regner med man kommer høyt oppe på kred-lista av lage en tabell og dra fram målebåndet og sette forskjellige koner under et komponent.

    Gjerne link en tilsvarende studie gjort blindt. Så får vi se om det er "lett hørbart."
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    3.368
    Torget vurderinger
    49
    En bemidlet kunde på butikken jeg jobbet i kjøpte et svært dyrt par med høyttalere etter å ha fått demotestet disse. Han ønsket et en oppgradering fra noen andre svært dyre, men litt billigere høyttalere. Dette var en fyr med glødende interesse som brukte mye spenn.

    Det som var pussig var når jeg koblet anlegget ned igjen og fant ut at på den ene høyttaleren manglet en biwire-broe på terminalen (slik at HF var koblet fra) og attpåtil var LF koblet i motfase.

    Men han hadde sikkert litt lite erfaringsgrunnlag.
    Sier jo like mye om deg som ikke merket det før du koblet ned;);)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Asbjørn, sier du at lytteerfaring og trening i å høre etter visse parametre ikke har noen som helst verdi og at man heller bør lese seg til hvordan ting vil lyde ut fra kun målinger og specs? Trodde isåfall ikke du var så steil, selv om du sverger til denne tilnærmingen.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Da hadde jeg rett da i YouTube testen min...

    Var jo nettopp vokal på Sort Kone jeg særlig påpekte, mer dynamisk også.

    Greit å vite at jeg har litt hørsel da, selv om jeg ikke har It eller ingeniør utdanning..

    [emoji6]
    Det ble mange aha opplevelser og omvendte skeptikere ut fra Youtube testen din som indikert ;)
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Sier jo like mye om deg som ikke merket det før du koblet ned;);)
    Det var naturligvis ikke jeg som koblet det opp. Trodde såpass var innlysende men her må ting inn med teskje forstår jeg. Ikke var jeg tilstede under demoen heller.
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Asbjørn, sier du at lytteerfaring og trening i å høre etter visse parametre ikke har noen som helst verdi og at man heller bør lese seg til hvordan ting vil lyde ut fra kun målinger og specs? Trodde isåfall ikke du var så steil, selv om du sverger til denne tilnærmingen.
    Det er merkelig hvordan du har konstruert for deg selv at noen har sagt dette.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    3.368
    Torget vurderinger
    49
    Sier jo like mye om deg som ikke merket det før du koblet ned;);)
    Det var naturligvis ikke jeg som koblet det opp. Trodde såpass var innlysende men her må ting inn med teskje forstår jeg. Ikke var jeg tilstede under demoen heller.
    Harjeg ingen tro på.
    Ikke rart du sitter på et Aiwa anlegg i dag som spiller like bra som alt det dyre blinget.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Sier jo like mye om deg som ikke merket det før du koblet ned;);)
    Det var naturligvis ikke jeg som koblet det opp. Trodde såpass var innlysende men her må ting inn med teskje forstår jeg. Ikke var jeg tilstede under demoen heller.
    Flott at du hørte på noens erfaringer, da (de passet jo inn i holdningene).
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Morro at ungdommen engasjerer seg. Vi får ta med det som er positivt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx
    D

    Danke

    Gjest
    Å hvor det er deilig å ha rett på forum.. [emoji4]

    Priceless..
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Sier jo like mye om deg som ikke merket det før du koblet ned;);)
    Det var naturligvis ikke jeg som koblet det opp. Trodde såpass var innlysende men her må ting inn med teskje forstår jeg. Ikke var jeg tilstede under demoen heller.
    Harjeg ingen tro på.
    Ikke rart du sitter på et Aiwa anlegg i dag som spiller like bra som alt det dyre blinget.
    Snart tid for å diskutere elefanten i rommet ‘man får like god oppløsning og naturtro gjengivelse i denne enden av skalaen’
    Alt annet blir å dra kortet ‘du har for dårlig anlegg til å høre forskjell’.
    - Give me a break.
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Sier jo like mye om deg som ikke merket det før du koblet ned;);)
    Det var naturligvis ikke jeg som koblet det opp. Trodde såpass var innlysende men her må ting inn med teskje forstår jeg. Ikke var jeg tilstede under demoen heller.
    Harjeg ingen tro på.
    Ikke rart du sitter på et Aiwa anlegg i dag som spiller like bra som alt det dyre blinget.
    Så kjekt når folk ikke klarer å holde seg til sak. Voksent.

    Ikke har jeg sagt at anlegget mitt spiller like bra som "det dyre blinget" heller, hva nå enn det er. Artig at dere legger så mye vekt på min alder og kostpris på mitt nåværende anlegg, når dere ikke evner å komme med noe som helst av interessante motargumenter annet enn "erfaring" og "kred".

    Kanskje dere skal få litt tid til å knegge dere ferdig, dere eldre imellom, før vi fortsetter diskusjonen?
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Snart tid for å diskutere elefanten i rommet ‘man får like god oppløsning og naturtro gjengivelse i denne enden av skalaen’
    Alt annet blir å dra kortet ‘du har for dårlig anlegg til å høre forskjell’.
    - Give me a break.
    Stemmer, det er det denne diskusjonen handler om ja. Riktig.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Snart tid for å diskutere elefanten i rommet ‘man får like god oppløsning og naturtro gjengivelse i denne enden av skalaen’
    Alt annet blir å dra kortet ‘du har for dårlig anlegg til å høre forskjell’.
    - Give me a break.
    Stemmer, det er det denne diskusjonen handler om ja. Riktig.
    Ja, alle liker jo å sove godt om natten og ingenting er bedre sovemedisin enn å sovne inn til egen selvutnevnte overbevisning.
    Gjelder begge ‘leirer’ :eek:

    Neste gang jeg har lyst å kjøpe meg en dyr båt så går jeg inn på forum om båtinteresse, langer ut om hvor fortreffelig den lekke robåten min er og at det er bare tull å investere i en dyr båt når robåten gjør nytten så lenge man øser titt nok. Dette mantraet gjentas ofte nok til at jeg selv blir overbevist om rett valg og ditto besparelser - kanskje til jeg prøver en bedre båt, eller kanskje ikke....(?)
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Sier jo like mye om deg som ikke merket det før du koblet ned;);)
    Det var naturligvis ikke jeg som koblet det opp. Trodde såpass var innlysende men her må ting inn med teskje forstår jeg. Ikke var jeg tilstede under demoen heller.
    Harjeg ingen tro på.
    Ikke rart du sitter på et Aiwa anlegg i dag som spiller like bra som alt det dyre blinget.
    Så kjekt når folk ikke klarer å holde seg til sak. Voksent.

    Ikke har jeg sagt at anlegget mitt spiller like bra som "det dyre blinget" heller, hva nå enn det er. Artig at dere legger så mye vekt på min alder og kostpris på mitt nåværende anlegg, når dere ikke evner å komme med noe som helst av interessante motargumenter annet enn "erfaring" og "kred".

    Kanskje dere skal få litt tid til å knegge dere ferdig, dere eldre imellom, før vi fortsetter diskusjonen?
    Jeg kritiserer ikke anlegget ditt.

    Dessuten er det lov å være ung, men når jeg var ung, og satt på forum med Pioneer 80watt og Diy kasser som en kompis hadde mekket så var jeg ikke så påståelig og sta og egen som deg.

    Gode ønsker fra meg.. [emoji6]
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.516
    Antall liker
    9.286
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Og tenk på at over 1000 innlegg med kverulering og skittkasting skyldes dette innlegget til Teobald;

    "Jeg skaffet meg nylig Bryston's siste DAC som Stereophile og Absolute Sound var så begeistret for at de kjøpte hver sin.
    Da jeg hadde satt den i stereohylla mi og hørte på den ble jeg noe skuffet. Lydbildet var slett ikke så bredt og luftig som jeg var vant til.
    Etter å ha reflektert litt tenkte jeg at jeg fikk prøve å sette DAC'en på Norost sine "Sorte Koner" slik som min gamle DAC.
    Disse hadde jeg en gang fått i gave. Da ble lydbildet luftig, bredt og fint. Det var ikke placebo for jeg hadde slett ikke forventet det"
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Snart tid for å diskutere elefanten i rommet ‘man får like god oppløsning og naturtro gjengivelse i denne enden av skalaen’
    Alt annet blir å dra kortet ‘du har for dårlig anlegg til å høre forskjell’.
    - Give me a break.
    Stemmer, det er det denne diskusjonen handler om ja. Riktig.
    Ja, alle liker jo å sove godt om natten og ingenting er bedre sovemedisin enn å sovne inn til egen selvutnevnte overbevisning.
    Gjelder begge ‘leirer’ :eek:

    Neste gang jeg har lyst å kjøpe meg en dyr båt så går jeg inn på forum om båtinteresse, langer ut om hvor fortreffelig den lekke robåten min er og at det er bare tull å investere i en dyr båt når robåten gjør nytten så lenge man øser titt nok. Dette mantraet gjentas ofte nok til at jeg selv blir overbevist om rett valg og ditto besparelser - kanskje til jeg prøver en bedre båt, eller kanskje ikke....(?)
    Analogien funker vel bedre hvis du går inn på et båtforum for å dele din erfaring angående nasa bunnstoffet med jagerflyteknologi som dobler farten og halvere drivstoffforbruket. Da vil du bli avkrevd dokumentasjon.. 20 år med båtkjøring vil ikke være tilstrekkelig.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.527
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Asbjørn, sier du at lytteerfaring og trening i å høre etter visse parametre ikke har noen som helst verdi og at man heller bør lese seg til hvordan ting vil lyde ut fra kun målinger og specs? Trodde isåfall ikke du var så steil, selv om du sverger til denne tilnærmingen.
    Jeg sier faktisk det motsatte. Jeg la nettopp ut en link til treningsmateriale i eksakt dette. Poenget er at du skal laste ned applikasjonen, installere den, og så lytte for å bli kjent med lyden av diverse typer avvik og farging. Helst med en god avspillingskjede tilkoblet. Deretter kan du øve på å kjenne igjen større eller mindre mengder av disse avvikene i flere lydspor.

    En gang til, siden det virker som om dette var vanskelig å begripe:
    How to Listen: A Course on How to Critically Evaluate the Quality of Recorded and Reproduced Sound
    Harman How to Listen: Welcome to How to Listen!

    Edit: Phillips hadde noe de kalte Golden Ears for noen få år siden. Det var et tilsvarende program hvor man kunne øve seg på testspor med gradvis mindre degradering og avvik. Det ser dessverre ikke ut til å finnes lenger. Derimot har det blitt mer innhold på audiocheck.net. Der kan man også utfordre seg selv på hvor mye eller lite degradering man egentlig greier å høre.
    https://www.audiocheck.net/audiotests_index.php
    https://www.audiocheck.net/blindtests_index.php
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.527
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Da får jeg lese meg opp endag. [emoji38] Studenter på diskusjon.no har best hørsel... Det er bevist i linker fra Asbjørn.

    Who cares
    Det er fascinerende hvordan enkelte systematisk leser det motsatte av hva som er skrevet.

    Se på bildet en gang til. Let i teksten nederst til du finner ordet "Students". Langsomt, sånn at du ikke går glipp av det i farten. Det er lettest å finne hvis du ser på høyre side av bildet. Så kan du se på den gule stolpen rett over det ordet. Sammenlign med de andre gule stolpene. Er stolpen over ordet «Students» høyest eller lavest?

    På venstre side av bildet står ordene "Relative performance" og noen tall. Hva betyr de tallene? Legg merke til at de største tallene er øverst. Kanskje høye stolper er bedre enn lave stolper? Så kan du se på stolpen merket "Students" igjen. Hva betyr alt dette, tror du?

    Ja, jeg forstår at dette er vanskelig å fatte når det ikke er en YouTube-video, men du greier det nok hvis du forsøker et par ganger.
     
    Sist redigert:

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Tar en råsjangs og tipper enten:

    1) Han ønsker å gi et stikk til min alder (som visstnok er veldig viktig)
    2) Han mener jeg er "fersk utdannet" og derfor student
     
    D

    Danke

    Gjest
    Hvem bryr seg, diskusjon er over.

    Så du "Who cares"?

    Hvorfor i all verden skal jeg bruke tid på å studere sånt? Du har vel googlet som en gal? Pga at du ville gi en fyr kred?

    Jeg er fornøyd med hørselen min...

    Kunne lagt ut en link som sier kvinner har bedre hørsel og sanser... Gravide mer så...

    Men er det relevant??
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.527
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg så «who cares», ja, og jeg så at du forsøkte å klistre på meg et standpunkt som er det motsatte av hva jeg faktisk skrev. I care, og da er det ikke du som bestemmer om diskusjonen er over eller ikke.

    Diskusjonsklimaet her ikke blir ikke bedre av å tillegge folk de motsatte standpunktene av hva de skriver, og deretter øse seg opp i raljering mot den utstoppede stråmannen. Nok av slikt.
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg så «who cares», ja, og at du forsøkte å klistre på meg et standpunkt som er det motsatte av hva jeg faktisk skrev. I care, og da er det ikke du som bestemmer om diskusjonen er over eller ikke.
    Greit men da lager du en ny tråd da vel, så kan dere tjatre videre om sjeldne tresorter, hvordan bruke datadrev til 200kr til musikk. Slå rundt dere med gamle, nye titler, skole osv.

    Google undersøkelse om "hvem hører best" osv..

    Denne tråden er løst.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.527
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Du er hverken moderator eller trådstarter, så det er heller ikke du som bestemmer det. Jeg forstår deg som at du innser at du har tapt diskusjonen og nå heiser det hvite flagget. Det må du så gjerne få lov til. Så kan vi andre diskutere videre om vi ønsker det.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn