Fin for peishylla, men kanskje litt vanskelig å ha på handleddet??? ;D65finger skrev:Dette er en klokke jeg fikk lyst på.
Jaeger LeCoultre
;D du har så rett! men en kul klokke. Tråden burde tituleres "Nytt armbåndsur" nå er det fritt frem for hvilken gjøkur elskende slabbedask som helstVilhelmW skrev:Fin for peishylla, men kanskje litt vanskelig å ha på handleddet??? ;D65finger skrev:Dette er en klokke jeg fikk lyst på.
Jaeger LeCoultre
Ingen tvil for meg, det er helt klart verdt det. Dette er ikke en formue, og klokken har jo i tillegg ekstra sentimental verdi i og med at du har hatt den så lenge. Bare det alene gjør det verdt det. Men for å se på den rent økonomiske delen av saken: Hva annet kan du bruke rundt 3000 på som er mer verdt det? Du får ingen nye klokker i alle fall, men du vil kunne få noen kule brukte klokker. Men ingen klokke blir som Omega-en du fikk av pappa, og de brukte du får tak i er neppe noe særlig kulere heller.bambadoo skrev:Jeg reparerte min på samme måte. Betalte 2000kr. Syntes det var verd det
VilhelmW skrev:Takk for anbefalinger. Fikk faktisk melding i går om at den er ferdig reparert og overhalt. Henter den i morgen. Får håpe at Presis har ok reimer, da....Heldst ei ok Omegareim. Noen innspill om hva som er kledelig til en eldre Seamaster?
Godt at du tok det valget Vilhelm.VilhelmW skrev:Takk for anbefalinger. Fikk faktisk melding i går om at den er ferdig reparert og overhalt. Henter den i morgen. Får håpe at Presis har ok reimer, da....Heldst ei ok Omegareim. Noen innspill om hva som er kledelig til en eldre Seamaster?
Jepp. Bar jeg får litt penger på konto.pengesluk skrev:Meget stilren og vakker! Minner om de klassiske tyske jernbaneurene a la Fortis' modell. Kjøp!
Helt riktig det finnes faktisk klokker som både ser bra ut, er godt laget og ikke nødvendigvis svindyre. Akkurat som med Hifi. Det gjelder bare å lete frem gullklumpene..Haavard skrev:Jepp. Bar jeg får litt penger på konto.pengesluk skrev:Meget stilren og vakker! Minner om de klassiske tyske jernbaneurene a la Fortis' modell. Kjøp!
Den unge håpefulle hjemme driver med lappen på motorsykkel, det koster.
Lurer faktisk om jeg ikke skal gå for denne modellen. Finnes i flere varianter med og uten chrono.
Godt at bra design ikke alltid må koste skjorta.
Håvard
Min er akkurat likedan, men det står bare "Seamaster", ikke "Seamaster 600" på min. Den har ikke dato. Det ble bytta tallskive på den en gang på '70-tallet, og ved en glipp, ble det satt på ei skive der det står "seamaster automatic". Det er det ikke, den er heilmanuell. Mulig at det er en 600, denne også? Finnes det noe bildegalleri på nettet over slike vintage Seamastere?Fosse skrev:Fikk denne av min far i julen. Nylig renset, med nytt glass og ny reim.
Klokka jeg refererte til tidligere i dag, har akkurat samme logo på bakplate og innfatning.VilhelmW skrev:Jeg har ikke fått tatt bilder av min Omega Seamaster, men jeg skal få gjort det. Jeg fant disse på internett av en likedan som min. Noen som vet hvilken modell dette er?
Jeg har en gammel Oysterdate. Dog er den i utmerket stand og har nettopp vært til justering/ service.Ekorrefaen skrev:Hehe ja akkurat det med at folk tenker det er en fake er litt artig, merker folk titter ett par ganger ekstra kontra de andre klokkene jeg har. Men folk må jo få tro hva de vil. Tør jeg spørre hvilken modell du har?
Og hvordan fikk du fruen til å gi deg opp? her må nye klokker smugles inn og pris holden hemmelig
Ai ai, en skikkelig nerdeklokke! Det kan vi like, vettu.Paal Iksom skrev:
Den var da fin!pelsjeger skrev:Nytt forholdsvis rimelig bruksur på meg, Seiko SRP031. Hadde aldri trodd jeg skulle kunne bære en 44mm kasse på pipstilkene mine, prøvde først en like stor Longlines, noe som ikke funket overhodet. Takke asiater for at de lager ur til tynne armer ;D
....
Kanskje ikke så rart. Det sitter et quartz verk i klokken din.VilhelmW skrev:Sjekka nøyaktigheta på sinn UX GsG9 nå nettopp. Fortsatt like stødig - ikke et sekund i avvik sett i fohold til klokka på klokka.no
Slett ikke verst etter et par måneder... ;D